კვლევამ აჩვენა, რომ ზაფხულის ცხელ დღეებში შავი მანქანების გარშემო ჰაერი თითქმის 4°C-ით თბება. როგორ შეიძლება ამის წინააღმდეგ ბრძოლა?

ზაფხულის ცხელ დღეს ქუჩაში გაჩერებული მანქანა შეიძლება ღუმელივით გაცხელდეს. ლისაბონში ჩატარებულმა ახალმა კვლევამ აჩვენა, რომ ამან შეიძლება არა მხოლოდ მძღოლისა და მგზავრებისთვის დისკომფორტი , არამედ მთელი ქალაქის რაიონების გაცხელებაც კი გამოიწვიოს.

უფრო მეტიც, მანქანის ფერმა შეიძლება სიტუაცია გააუარესოს.

ჟურნალ „City and Environment Interactions“-ში გამოქვეყნებულ ახალ კვლევაში მეცნიერებმა აღმოაჩინეს, რომ მუქი ფერის მანქანები გაცილებით მეტ სითბოს გამოყოფენ, ვიდრე ღია ფერის მანქანები, რაც გარემომცველი ჰაერის ტემპერატურას რამდენიმე გრადუსით ზრდის.

ათასობით გაჩერებული მანქანის მასშტაბით, ამ ფარულმა ფაქტორმა შეიძლება მნიშვნელოვნად გააუარესოს ქალაქის სითბური კუნძულის ეფექტი. მრავალი თვალსაზრისით, სწორედ ამიტომ სწორედ ცხელა ქალაქები უფრო ცხელა, ვიდრე ქალაქგარეთ.

როგორ უმკლავდებიან ქალაქები პრობლემას

მთელ ევროპაში ქალაქები ადაპტაციას ჩქარობენ. ზოგიერთმა მათგანმა, მაგალითად ბარსელონამ, შექმნა კლიმატური თავშესაფრები - საზოგადოებრივი შენობები, როგორიცაა ბიბლიოთეკები, სკოლები ან მუზეუმები, რომლებიც ღია რჩება სიცხის ტალღების დროს, რათა მცხოვრებლებს უფრო გრილი სივრცეები ჰქონდეთ.

სხვები ქუჩებს ამწვანებენ. ნიდერლანდების ქალაქ ბრედაში მდინარის ნაპირები ბაღებად გადაკეთდა და ბეტონის საფარი ბალახითა და ხეებით შეიცვალა. ამჟამად ქალაქის 60 პროცენტი მწვანე სივრცეა. 2030 წლისთვის ადგილობრივი ხელისუფლების მიზანია, ბრედა ევროპაში ერთ-ერთ ყველაზე ბუნებით მდიდარ ქალაქად აქციოს.

ასეთი პროექტები დროსა და ინვესტიციებს მოითხოვს. სწორედ ამიტომ, უფრო სწრაფი და იაფი სტრატეგიები, როგორიცაა ქალაქების არეკვლის გაზრდა, სულ უფრო მეტ ყურადღებას იპყრობს. როგორც ეს კვლევა მიუთითებს, ავტომობილები შეიძლება ამ ინსტრუმენტთა ნაკრების ნაწილი იყოს.

მკვლევრებმა გამოთვალეს, რომ ლისაბონში მუქი ფერის მანქანების უფრო ღია ფერებში შეღებვამ შესაძლოა ზოგიერთი ქუჩის არეკვლის კოეფიციენტი 20%-დან თითქმის 40 პროცენტამდე გააორმაგოს და ცხელ, უქარო დღეებში ჰაერის ტემპერატურა შეამციროს.

ვრცლად euronews – ზე