„ანაკლიის ღრმაწყლოვანი პორტი დიდი გემების მხოლოდ ნაწილის მიღებას შეძლებს“

access_time2017-12-06 09:00:10

„ანაკლიის ღრმაწყლოვანი პორტი დიდი გემების მხოლოდ ნაწილის მიღებას შეძლებს“ განუცხადა „კომერსანტს“  ბიზნესის ანალიტიკოსმა, საზღვაო მომსახურებისა და სატრანსპორტო კომპანია „ტრანს ლოგისტიკის“ დირექტორმა ჯაბა თარიმანაშვილმა.


როგორც ცნობილია, „ფოთის პორტის“ დირექტორმა კლაუს ლარსენმა ანალიტიკასთან ინტერვიუში განაცხადა, რომ არანაირ გათვლებს არ აწარმოებს ანაკლიასთან დაკავშირებით. „ამ ეტაპზე ინდუსტრიის შიგნით, ჩვენ ვერ ვხედავთ ანაკლიის პორტის საჭიროებას. თავად ამბობენ, რომ ღრმაწყლოვან პორტს აშენებენ. მაგრამ დღეს არ დგას ღრმაწყლოვანი პორტისთვის დამახასიათებელი დიდი ტვირთების მიღების საჭიროება. ახალ აბრეშუმის გზას თუ შევხედავთ, მსოფლიოს ამ ნაწილში ის ჭრის შავ ზღვას ბულგარეთისკენ, რუმინეთისკენ ან უკრაინისკენ. დიდი ხომალდები არ აირჩევენ თავის მარშრუტად შავ ზღვას, ეს აზრს მოკლებულია“- განაცხადა ლარსენმა.


„კომერსანტი“ დაინტერესდა დღეს არსებულ პორტებში ხდება თუ არა დიდი მოცულობის გემების მიღება და შეძლებს თუ არა ამას ანაკლიის ღრმაწყლოვანი პორტი?


ჯაბა თარიმანაშვილი აცხადებს, რომ მსოფლიოში ტვირთების აქტიური კონტეინერიზაცია ხორციელდება, რადგან ლოგისტიკურად უფრო მარტივია საბოლოო მომხმარებლამდე განაწილება, შესაბამისად, პორტებიც ცდილობენ, რომ კონტეინერის სტივიდორული (გადატვირთვის) მომსახურების ტარიფი გაუტოლდეს ან აჯობოს ნაყარი ტვირთის დამუშავების ხარჯებს.


მისი განცხადებით, საქართველოში დღეს არსებული ტერმინალები ვერ უზრუნველყოფენ ამას, რადგან ერთის მხრივ სიღრმისა და ნავმისადგომის სიგრძის გამო, ფიზიკურად ვერ ახერხებენ დიდი ზომის გემების მიღებას და მეორე მხრივ, ლოგისტიკური ჯაჭვი უფრო გართულებულია, პორტების მდებარეობისა და განვითარების შეზღუდულობის გამო.


„საბოლოო ჯამში, გაძვირებული ლოგისტიკა თითოეულ მომხმარებლამდე დადის, რადგან საქონლის უმეტესობა ზღვით გადაიზიდება და თუ საქართველოს იმპორტზე დამოკიდებულების ჭრილში განვიხილავთ, ეფექტიანი ლოგისტიკა სასიცოცხლოდ მნიშვნელოვანია ქართული საზოგადოებისთვის და დარგობრივი განვითარებისათვის“ - აცხადებს თარიმანაშვილი.


მისი ინფორმაციით, შავ ზღვაზე შემოსვლის ძირითადი შეზღუდვა თურქეთის სრუტეებია. თარიმანაშვილის მტკიცებით შესაძლოა, შავ ზღვაზე შემოვიდეს დიდი გემები, მაგრამ ამ შემთხვევაში შეზღუდვაა მაქსიმალური სიგრძე და სიმაღლე წყლის ზედაპირიდან ხიდამდე.


თარიმანაშვილის თქმით, იმისათვის, რომ გემი ხმელთაშუა ზღვიდან შავ ზღვაზე მოხვდეს თურქეთის სრუტეები დარდანელი და ბოსფორი უნდა გაიაროს. შედეგად, სრუტეების შეზღუდულობიდან გამომდინარე გემის მაქსიმალური სიდიდეები განისაზღვრება.


მისი ინფორმაციით, 300 მეტრამდე სიგრძის გემები სპეციალური ნებართვის გარეშე გადიან, მაგრამ ხიდების გამო არის დამატებით სიმაღლის შეზღუდვა 57 მეტრამდე წყლის ზედაპირიდან. ხოლოს წყალშიგის (გემის ჩაღრმავების) მხრივ 20 მეტრამდე.


„მე მახსოვს 2007 წელს ძალიან ბევრი კონტეინერი იყო სტამბოლში გაჭედილი. რამდენიმე გემით ცდილობდნენ გამოტანას, თუმცა, საქართველო მცირე გემებით ღებულობდა ტვირთებს და დიდი დრო სჭირდებოდა დაგროვილი კონტეინერების გამოთავისუფლებას. ასევე 2008 წლის მარტში ბათუმის საკონტეინერო ტერიმინალში დავცალეთ პირველი საკონტეინერო გემი MSC Granada. მაშინ ბათუმის საკონტეინერო ტერმინალს ამწეებიც არ ჰქონდა. ამიტომ, გემის ამწეებით დავცალეთ კონტეინერები. მაშინ ფოთის პორტში უამრავი გემი იდგა რეიდზე და მოცდენის ჯარიმებს (დემერჯს) იხდიდა“ - აცხადებს თარიმანაშვილი.


რაც შეეხება ანაკლიის ღრმაწყლოვან პორტს, თარიმანაშვილის განცხადებით, ის შეძლებს დიდი გემების მხოლოდ ნაწილის მიღებას. თარიმანაშვილის განცხადებით, ფოთის პორტს შეუძლია მაქსიმუმ 185 მეტრის სიგრძის საკონტეინერო გემის მიღება (უსაფრთხო წყალშიგით - 8.4 მეტრი), ბათუმის საკონტეინერო ნავსმისადგომს კი 175 მეტრი სიგრძის გემის (უსაფრთხო წყალშიგი - 9.8 მეტრი).


„ანაკლის პორტმა განაცხადა, რომ ის დიდ გემებს მიიღებს, ანუ თითქმის ორჯერ დიდს. ანაკლია ხშირად ახსენებს Panamax-ის და Post–Panamax-ის ტიპის (პანამის არხში გამსვლელი მაქსიმალური ზომის გემი) საკონტეინერო გემების მიღებას. Panamax-ის ტიპის გემების მაქსიმალური სიგრძე დაახლოებით 294 მეტრს შეადგენდა, რომელიც 5 000 ცალ კონტეინერს იტევდა. დღეს გემების გამტარიანობა უკვე გაფართოვდა. მაგრამ მიუხედავად ამისა, თურქეთის სრუტეში 300 მეტრი სიგრძის გემები გადიან. ამიტომ, კითხვები არსებობს და პირადად მეც მაქვს Post–Panamax-ის ან ახალი პანამაქსის (New Panamax) გემების შემოსვლაზე შავ ზღვაში, რომელთა სიგრძე 366 -400  მეტრამდე შეიძლება ადიოდეს. როგორ მოხვდებიან ისინი საქართველოს წყლებში?“ - აცხადებს თარიმანაშვილი.


ავტორი: სოფო ქსოვრელი 




Volkswagen-ი დიზელზე მომუშავე ავტომობილების წინააღმდეგ - „დიზელი არა მომავალი, არამედ ჩვენი წარსულია“

person access_time2017-12-12 20:00:43
Volkswagen-ის გენერალური დირექტორის განცხადებით, გერმანიამ დიზელზე მომუშავე ავტომობილების სუბსიდირებაზე უარი უნდა თქვას და უფრო მეტიც, ქვეყნის მთავარი, დაბინძურებული ჰაერის მქონე ქალაქების ცენტრებში დიზელზე მომუშავე ავტომობილების მოძრაობა აკრძალული უნდა იყოს. მატიას მიულერმა აღნიშნულთან დაკავშირებით კომენტარი გერმანულ გაზეთ Handelsblatt-თან გააკეთა. მან ხაზი გაუსვა კომპანიის ძირეულ ცვლილებას დიზელთან დაკავშირებული სკანდალის შემდეგ: 2015 წელს გავრცელდა ინფორმაცია,...

40 ათას ლარზე მეტი წლიური შემოსავლის მქონე ოჯახებს ავტომობილებზე ქონების გადასახადის გადახდა მოუწევთ

person access_time2017-12-12 18:00:18
ავტომობილებზე ქონების გადასახადის გადახდა 2018 წლიდან დაიწყება. გადასახადის გადახდის ვალდებულება, 40 ათას ლარზე მეტი წლიური შემოსავლის მქონე ოჯახებს შეეხება. „2017 წლის შემოსავლების მიხედვით ქონების დეკლარირება 2018 წლის 1 ნოემბრამდე მოხდება. შესაბამისად, 40 ათას ლარზე მეტი წლიური შემოსავლის მქონე ოჯახებს ავტომობილებზე ქონების გადასახადის გადახდა სწორედ 2018 წლიდან მოუწევთ,“ - აღნიშნავენ ფინანსთა სამინისტროში. აღსანიშნავია, რომ გადასახადის...

„თბილისში „ხრუშჩოვკების“ ჩანაცვლება ვარკეთილიდან უნდა დაიწყოს“

person access_time2017-12-12 15:20:55
დედაქალაქში ხუთასზე მეტი ე.წ. ხრუშჩოვკაა, მათი უმეტესობა ავარიულია და ექსპლუატაციის ვადა გასული აქვს. 1950-იან წლებში დროებით აშენებული სახლების ჩანაცვლება ყველა ხელისუფლების წინასაარჩევნო დანაპირებში ხვდებოდა, მათ შორის, მოქმედი მერისაც. როგორც გაზეთი „რეზონანსი“ წერს, ეს საკმაოდ რთული და ძნელი ამოცანაა, მერიისა და კერძო სექტორის ნაყოფიერი თანამშრომლობის პირობებშიც კი „ხრუშჩოვკების“ შეცვლას რამდენიმე ათეული წელი დასჭირდება. 2004 წლის მონაცემებით,...

სურსათის ეროვნულმა სააგენტომ Lactalis-ის ბავშვთა კვების პროდუქციის ბაზრიდან გამოთხოვის პროცესი უკვე დაიწყო

person access_time2017-12-12 13:20:36
საქართველოს სურსათის ეროვნულმა სააგენტომ ფრანგული კომპანია Lactalis-ის ბავშვთა კვების პროდუქციის ბაზრიდან გამოთხოვის პროცესი უკვე დაიწყო. როგორც „კომერსანტს“ სააგენტოში განუცხადეს, „სურსათის ეროვნულმა სააგენტომ მსოფლიო ჯანდაცვის ორგანიზაციიდან მიიღო შეტყობინება საფრანგეთში წარმოებულ ბავშვთა კვების პროდუქტებში „სალმონელას“ შესაძლო არსებობის შესახებ. სურსათის ეროვნული სააგენტო მოკვლევას ატარებს. მიმდინარეობს კანონმდებლობით გათვალისწინებული ღონისძიებები და სურსათის...

სესხს ეროვნული ბანკის გარეშე ვერც ლომბარდები გასცემენ

person access_time2017-12-12 12:15:32
საბანკოდან გამიჯნული ბიზნესის მარეგულირებელი ცვლილებების კენჭისაყრელად პარლამენტარები მზად არიან, თუმცა არავინ იცის ამის საშუალება როდის მიეცემათ. საკანონმდებლო პაკეტი, რომლის კენჭისყრა კონსულტაციების მიზეზით არის შეჩერებული, ჰოლდინგურ კომპანიებთან ბანკების ფინანსური არხების გარდა, არასაფინანსო სექტორის გაკონტროლებასაც ითვალისწინებს, სესხის გამცემი ყველა სუბიექტის, მათ შორის online კომპანიებისაც. გაკონტრილდება ლომბარდების საქმიანობაც. შესაბამისი კაპიტალის მოთხოვნით. შედეგად...


მსგავსი სიახლეები