„ანაკლიის ღრმაწყლოვანი პორტი დიდი გემების მხოლოდ ნაწილის მიღებას შეძლებს“

„ანაკლიის ღრმაწყლოვანი პორტი დიდი გემების მხოლოდ ნაწილის მიღებას შეძლებს“

access_time2017-12-06 09:00:10

„ანაკლიის ღრმაწყლოვანი პორტი დიდი გემების მხოლოდ ნაწილის მიღებას შეძლებს“ განუცხადა „კომერსანტს“  ბიზნესის ანალიტიკოსმა, საზღვაო მომსახურებისა და სატრანსპორტო კომპანია „ტრანს ლოგისტიკის“ დირექტორმა ჯაბა თარიმანაშვილმა.


როგორც ცნობილია, „ფოთის პორტის“ დირექტორმა კლაუს ლარსენმა ანალიტიკასთან ინტერვიუში განაცხადა, რომ არანაირ გათვლებს არ აწარმოებს ანაკლიასთან დაკავშირებით. „ამ ეტაპზე ინდუსტრიის შიგნით, ჩვენ ვერ ვხედავთ ანაკლიის პორტის საჭიროებას. თავად ამბობენ, რომ ღრმაწყლოვან პორტს აშენებენ. მაგრამ დღეს არ დგას ღრმაწყლოვანი პორტისთვის დამახასიათებელი დიდი ტვირთების მიღების საჭიროება. ახალ აბრეშუმის გზას თუ შევხედავთ, მსოფლიოს ამ ნაწილში ის ჭრის შავ ზღვას ბულგარეთისკენ, რუმინეთისკენ ან უკრაინისკენ. დიდი ხომალდები არ აირჩევენ თავის მარშრუტად შავ ზღვას, ეს აზრს მოკლებულია“- განაცხადა ლარსენმა.


„კომერსანტი“ დაინტერესდა დღეს არსებულ პორტებში ხდება თუ არა დიდი მოცულობის გემების მიღება და შეძლებს თუ არა ამას ანაკლიის ღრმაწყლოვანი პორტი?


ჯაბა თარიმანაშვილი აცხადებს, რომ მსოფლიოში ტვირთების აქტიური კონტეინერიზაცია ხორციელდება, რადგან ლოგისტიკურად უფრო მარტივია საბოლოო მომხმარებლამდე განაწილება, შესაბამისად, პორტებიც ცდილობენ, რომ კონტეინერის სტივიდორული (გადატვირთვის) მომსახურების ტარიფი გაუტოლდეს ან აჯობოს ნაყარი ტვირთის დამუშავების ხარჯებს.


მისი განცხადებით, საქართველოში დღეს არსებული ტერმინალები ვერ უზრუნველყოფენ ამას, რადგან ერთის მხრივ სიღრმისა და ნავმისადგომის სიგრძის გამო, ფიზიკურად ვერ ახერხებენ დიდი ზომის გემების მიღებას და მეორე მხრივ, ლოგისტიკური ჯაჭვი უფრო გართულებულია, პორტების მდებარეობისა და განვითარების შეზღუდულობის გამო.



„საბოლოო ჯამში, გაძვირებული ლოგისტიკა თითოეულ მომხმარებლამდე დადის, რადგან საქონლის უმეტესობა ზღვით გადაიზიდება და თუ საქართველოს იმპორტზე დამოკიდებულების ჭრილში განვიხილავთ, ეფექტიანი ლოგისტიკა სასიცოცხლოდ მნიშვნელოვანია ქართული საზოგადოებისთვის და დარგობრივი განვითარებისათვის“ - აცხადებს თარიმანაშვილი.


მისი ინფორმაციით, შავ ზღვაზე შემოსვლის ძირითადი შეზღუდვა თურქეთის სრუტეებია. თარიმანაშვილის მტკიცებით შესაძლოა, შავ ზღვაზე შემოვიდეს დიდი გემები, მაგრამ ამ შემთხვევაში შეზღუდვაა მაქსიმალური სიგრძე და სიმაღლე წყლის ზედაპირიდან ხიდამდე.


თარიმანაშვილის თქმით, იმისათვის, რომ გემი ხმელთაშუა ზღვიდან შავ ზღვაზე მოხვდეს თურქეთის სრუტეები დარდანელი და ბოსფორი უნდა გაიაროს. შედეგად, სრუტეების შეზღუდულობიდან გამომდინარე გემის მაქსიმალური სიდიდეები განისაზღვრება.


მისი ინფორმაციით, 300 მეტრამდე სიგრძის გემები სპეციალური ნებართვის გარეშე გადიან, მაგრამ ხიდების გამო არის დამატებით სიმაღლის შეზღუდვა 57 მეტრამდე წყლის ზედაპირიდან. ხოლოს წყალშიგის (გემის ჩაღრმავების) მხრივ 20 მეტრამდე.


„მე მახსოვს 2007 წელს ძალიან ბევრი კონტეინერი იყო სტამბოლში გაჭედილი. რამდენიმე გემით ცდილობდნენ გამოტანას, თუმცა, საქართველო მცირე გემებით ღებულობდა ტვირთებს და დიდი დრო სჭირდებოდა დაგროვილი კონტეინერების გამოთავისუფლებას. ასევე 2008 წლის მარტში ბათუმის საკონტეინერო ტერიმინალში დავცალეთ პირველი საკონტეინერო გემი MSC Granada. მაშინ ბათუმის საკონტეინერო ტერმინალს ამწეებიც არ ჰქონდა. ამიტომ, გემის ამწეებით დავცალეთ კონტეინერები. მაშინ ფოთის პორტში უამრავი გემი იდგა რეიდზე და მოცდენის ჯარიმებს (დემერჯს) იხდიდა“ - აცხადებს თარიმანაშვილი.


რაც შეეხება ანაკლიის ღრმაწყლოვან პორტს, თარიმანაშვილის განცხადებით, ის შეძლებს დიდი გემების მხოლოდ ნაწილის მიღებას. თარიმანაშვილის განცხადებით, ფოთის პორტს შეუძლია მაქსიმუმ 185 მეტრის სიგრძის საკონტეინერო გემის მიღება (უსაფრთხო წყალშიგით - 8.4 მეტრი), ბათუმის საკონტეინერო ნავსმისადგომს კი 175 მეტრი სიგრძის გემის (უსაფრთხო წყალშიგი - 9.8 მეტრი).


„ანაკლის პორტმა განაცხადა, რომ ის დიდ გემებს მიიღებს, ანუ თითქმის ორჯერ დიდს. ანაკლია ხშირად ახსენებს Panamax-ის და Post–Panamax-ის ტიპის (პანამის არხში გამსვლელი მაქსიმალური ზომის გემი) საკონტეინერო გემების მიღებას. Panamax-ის ტიპის გემების მაქსიმალური სიგრძე დაახლოებით 294 მეტრს შეადგენდა, რომელიც 5 000 ცალ კონტეინერს იტევდა. დღეს გემების გამტარიანობა უკვე გაფართოვდა. მაგრამ მიუხედავად ამისა, თურქეთის სრუტეში 300 მეტრი სიგრძის გემები გადიან. ამიტომ, კითხვები არსებობს და პირადად მეც მაქვს Post–Panamax-ის ან ახალი პანამაქსის (New Panamax) გემების შემოსვლაზე შავ ზღვაში, რომელთა სიგრძე 366 -400  მეტრამდე შეიძლება ადიოდეს. როგორ მოხვდებიან ისინი საქართველოს წყლებში?“ - აცხადებს თარიმანაშვილი.


ავტორი: სოფო ქსოვრელი 




რა პროფესიების არიან და სად მიიღეს უმაღლესი განათლება ქართველმა მინისტრებმა

რა პროფესიების არიან და სად მიიღეს უმაღლესი განათლება ქართველმა მინისტრებმა
person access_time2018-04-22 13:00:52
დღეს...

ანდრია გვიდიანი: „რაც უფრო გავწელავთ კაპიტალის ბაზრის განვითარებას, მით უფრო ძვირი დაგვიჯდება ეს პრობლემა“

ანდრია გვიდიანი: „რაც უფრო გავწელავთ კაპიტალის ბაზრის განვითარებას, მით უფრო ძვირი დაგვიჯდება ეს პრობლემა“
person access_time2018-04-22 16:00:24
ქვეყანაში კაპიტალის ბაზრის არსებობის მნიშვნელობაზე ისაუბრა  ახალგაზრდა ფინანსისტთა და ბიზნესმენთა ასოციაციის ანალიტიკოსმა ანდრია გვიდაინმა რადიო „კომერსანტის“ გადაცემაში „კომერსანტის თემა სალომე სოსელაისთან ერთად“. მისი თქმით, კომერციული ბანკების ინტერესში არ შედის  კაპიტალის მოძიებისთვის ალტერნატიული წყაროები გაჩნდეს.   „მიკროსაფინანსო ორგანიზაციების საქმიანობა თავიდან ბოლომდე მორგებულია მხოლოდ იპოთეკური და ფიზიკური პირების დაკრედიტებაზე. მათ შორის...

ლევან კობერიძე: „თამბაქოს კონტროლის შესახებ“ კანონი ეკონომიკურ ზარალს არ მოგვიტანს“

ლევან კობერიძე: „თამბაქოს კონტროლის შესახებ“ კანონი ეკონომიკურ ზარალს არ მოგვიტანს“
person access_time2018-04-21 15:59:55
დიღმის მასივში, სანაპიროზე მდებარე რესტორნებში „თამბაქოს კონტროლის შესახებ“ კანონთან დაკავშირებით საინფორმაციო ხასიათის კამპანია ჩატარდა.  ღონისძიებაში „თამბაქოს კონტროლის ალიანსმა“, პარლამენტის წევრებმა და საპატრულო პოლიციის წარმომადგენლებმა მიიღეს მონაწილეობა. როგორც პარლამენტის ჯანმრთელობის დაცვისა და სოციალურ საკითხთა კომიტეტის თავმჯდომარის მოადგილემ ლევან კობერიძემ „კომერსანტს“ განუცხადა, ჯამში 4 ობიექტი მოინახულეს და ყველა მათგანი მზად არის ახალი ნორმის...

"საქართველოში კრიპტოვალუტის ინფრასტრუქტურის პირველი მაღაზია გაიხსნა"

person access_time2018-04-21 13:09:10
კრიპტოვალუტის მაინერებზე და ვიდეობარათებზე მოთხოვნა ამჟამად შემცირებულია, -ამის შესახებ Bm.ge-ს კომპანია MiningShop.ge-ს დამფუძნებელმა სოსო ნადაშვილმა განუცხადა, რომელმაც საქართველოში პირველი მაღაზია გახსნა, სადაც კრიპტოვალუტის ინფრასტრუქტურისთვის საჭირო მოწყობილობებს...

CNN: ასობით ცნობილი ბრენდის რეკლამები YouTube-ის ექსტრემისტულ არხებზე ხვდებოდა

CNN: ასობით ცნობილი ბრენდის რეკლამები YouTube-ის ექსტრემისტულ არხებზე ხვდებოდა
person access_time2018-04-21 14:00:04
...


მსგავსი სიახლეები