როგორ უნდა ისწავლებოდეს მანქანის მართვა - მართვის მოწმობის ყველაზე რთული გამოცდები

access_time2017-12-02 18:00:35

მართვის მოწმობის გამოცდების ეს სისტემა ერთ-ერთი ურთულესია. განვითარებულ ქვეყნებში მართვის მოწმობის აღება საკმაოდ რთულია და ძვირი სიამოვნებაცაა. ამ მხრივ, ერთ-ერთი რთული გზის გავლა, ახალ მძღოლებს ფინეთში უწევთ.


► იქ მართვის B კატეგორიის ლიცენზიის ასაღებად, სწავლის სამი ეტაპია გასავლელი, რაც ჯამში 2 400-2 600 ევრო ჯდება.


სწავლის ეს სისტემა 1970-იან წლებში შეუმუშავებიათ და მას სკანდინავიურ სისტემასაც უწოდებენ. პირველი, ძირითადი ეტაპი ორი თვე გრძელდება. ამ პერიოდში გასავლელია თეორიული კურსი, რაზეც 20 საათია გამოყოფილი და პრაქტიკული კურსი, რომლის ხანგრძლივობაც ასევე 20 საათია.


► 

საინტერესოა, რომ პრაქტიკული მეცადინეობის დროს, კურსანტებს მართვას ყველა ტიპის საფარზე ასწავლიან - იქნება ეს ასფალტი, გრუნტი, თუ სხვადასხვა ტიპის სრიალა ზედაპირი.


Auto

დაახლოებით 20 საათია საჭირო თვითგანათლებისთვისაც - ავტოსკოლა საკუთარ საიტზე იძლევა სპეციალურ დავალებებს, რომლებიც განსაზღვრულ დროში უნდა შესრულდეს. პროგრამა იმასაც აქცევს ყურადღებას, თუ რა დრო დასჭირდა კურსანტს დავალების შესასრულებლად.


პირველი საშუალედო ეტაპის გამოცდის ჩაბარების შემდეგ, რომელიც კომპიუტერზე, ნახევარი საათის განმავლობაში ტარდება და მართვის გამოცდასაც მოიცავს, კურსანტი მართვის დროებით მოწმობას მიიღებს, რომელიც დაახლოებით ორი წელი მოქმედებს. ამ დროს, მას შესასრულებელი აქვს ნორმა - თუ დროებითი მოწმობის ფლობისას, წელიწადში ორჯერ დაარღვევს მოძრაობის წესებს, მაშინ სატრანსპორტო საშუალების მართვის უფლება ჩამოერთმევა.


► გარდა ამისა, დროებითი მოწმობის მფლობელი ვალდებულია, რომ ამ ორი წლის განმავლობაში აწარმოოს თვითგანათლების (ელექტრონული) დღიური, რომელსაც მისი ინსტრუქტორი აუცილებლად კითხულობს.


მას შემდეგ, რაც კურსანტი წარმატებით გაივლის ორწლიან პერიოდს, მას მეორე და მესამე ეტაპების გავლაც მოუწევს. ამ ეტაპებზეც კვლავ გაივლის მართვის თეორიას და პრაქტიკული მეცადინეობისას, ჩვევების გაუმჯობესებაზეც ავარჯიშებენ. ამ დროს, მას მოსახვევების სხვადასხვა ტრაექტორიით გავლას, სწრაფად მართვას, სიბნელეში და მოყინულ გზაზე მართვას ასწავლიან.


Auto

ამასთან, ფინეთში პრაქტიკული მეცადინეობები ორ ნაწილად არის დაყოფილი. ესაა მართვა ზაფხულში და მართვა ზამთარში. აუცილებელია ორივე ნაწილის წარმატებით გავლა, რის შემდეგაც, კურსანტი სრულფასოვან ლიცენზიას მიიღებს. ასევე შესაძლებელია მხოლოდ ერთი ნაწილის გავლა. მაგალითად, ზამთრისა. ამ შემთხვევაში, ლიცენზიაში იქნება მონიშვნა იმისა, რომ მძღოლს გავლილი არ აქვს მეორე ნაწილის გამოცდა. ამიტომ ასეთი ლიცენზია იმოქმედებს მხოლოდ იმ ექვსი თვის განმავლობაში, რა დროსაც ფინეთში ზამთარი გრძელდება. მაგრამ ზაფხულის პერიოდში ასეთი ლიცენზია არ იმოქმედებს.


► მესამე ეტაპი მოიცავს ექსტრემალურ სიტუაციებში ავარიის თავიდან აცილების ჩვევების შესწავლას და ის სპეციალურ პოლიგონბეზე ტარდება, როგორებიც ფინეთის თითქმის ყველა დიდ ქალაქთან არსებობს.


ზამთარში ასეთი პოლიგონები ყინულით იფარება, ზაფხულში კი მის გზებზე წყლის და ზეთის ნარევს ასხამენ, რათა მოყინული გზის იმიტაცია შექმნან. ასეთ პოლიგონებზე ასწავლინ ავტომობილის მართვას, როცა ის მოსახვევს მოქნევით გადის. კურსანტს ასწავლიან, თუ როგორ უნდა მოიქცეს, როცა ავტომობილი დატრიალდება. გარდა ამისა, კურსი მოიცავს ექსტრემალურ დამუხრუჭებას, ასევე დამუხრუჭებისას და მოსრიალებისას ავტომობილის მართვას.


პოლიგონზე მეცადინეობისას, კურსანტები ავტომობილს დასაშვები, უსაფრთხო სიჩქარით მართავენ. სწორედ ასეთ სიჩქარეზე სწავლობენ მოქნევის გასწორებას და ექსტრემალურ დამუხრუჭებას, ასევე დამუხრუჭებისას ავტომობილის მართვას. საწყისი სიჩქარე 45 კმ/სთ-ია, შემდეგ კი ის 5 კმ/სთ-ით იზრდება. ამ დროს კურსანტი თავად რწმუნდება იმაში, თუ რა საფრთხეს შეიცავს ავტომობილის სიჩქრის თუნდაც მცირედით გაზრდა.


სწავლებისას ასევე იყენებენ სპეციალურ ტრენაჟორს, რომელსაც ”ამობრუნებულ ავტომობილს” უწოდებენ. მასში მეცადინეობისას, კურსანტები უფრო მძაფრად აღიქვამენ სიტუაციას, როცა ამოტრიალებულ ავტომობილში, სივრცით ორიენტაციას კარგავენ. სალიცენზიო კურსი ასევე მოიცავს პირველადი სამედიცინო დახმარების პრაქტიკულ ვარჯიშებს. დაბოლოს, გამოსაშვები გამოცდები ბარდება სპეციალურ ორგანიზაციებში, რომლებიც ავტომობილების ტექშემოწმებასაც ატარებენ.


► ყველა ამ ეტაპის გავლის შემდეგ, კურსანტი მუდმივ ლიცანზიას მიიღებს, რომელსაც 15-წლიანი ვადა აქვს. მისი ამოწურვის შემდეგ, მძღოლმა ხელახლა უნდა გაიაროს სამედიცინო შემოწმება.


ამ ყველაფრის წაკითხვის შემდეგ, ალბათ აღარ გაგიკვირდებათ, როცა გაიგებთ, რომ ფინეთში ავარიები ძალიან იშვიათია და საგზაო შემთხვევების სტატისტიკა ევროპელებსაც კი აოცებს...




AUTO BILD საქართველო




Volkswagen-ი დიზელზე მომუშავე ავტომობილების წინააღმდეგ - „დიზელი არა მომავალი, არამედ ჩვენი წარსულია“

person access_time2017-12-12 20:00:43
Volkswagen-ის გენერალური დირექტორის განცხადებით, გერმანიამ დიზელზე მომუშავე ავტომობილების სუბსიდირებაზე უარი უნდა თქვას და უფრო მეტიც, ქვეყნის მთავარი, დაბინძურებული ჰაერის მქონე ქალაქების ცენტრებში დიზელზე მომუშავე ავტომობილების მოძრაობა აკრძალული უნდა იყოს. მატიას მიულერმა აღნიშნულთან დაკავშირებით კომენტარი გერმანულ გაზეთ Handelsblatt-თან გააკეთა. მან ხაზი გაუსვა კომპანიის ძირეულ ცვლილებას დიზელთან დაკავშირებული სკანდალის შემდეგ: 2015 წელს გავრცელდა ინფორმაცია,...

40 ათას ლარზე მეტი წლიური შემოსავლის მქონე ოჯახებს ავტომობილებზე ქონების გადასახადის გადახდა მოუწევთ

person access_time2017-12-12 18:00:18
ავტომობილებზე ქონების გადასახადის გადახდა 2018 წლიდან დაიწყება. გადასახადის გადახდის ვალდებულება, 40 ათას ლარზე მეტი წლიური შემოსავლის მქონე ოჯახებს შეეხება. „2017 წლის შემოსავლების მიხედვით ქონების დეკლარირება 2018 წლის 1 ნოემბრამდე მოხდება. შესაბამისად, 40 ათას ლარზე მეტი წლიური შემოსავლის მქონე ოჯახებს ავტომობილებზე ქონების გადასახადის გადახდა სწორედ 2018 წლიდან მოუწევთ,“ - აღნიშნავენ ფინანსთა სამინისტროში. აღსანიშნავია, რომ გადასახადის...

„თბილისში „ხრუშჩოვკების“ ჩანაცვლება ვარკეთილიდან უნდა დაიწყოს“

person access_time2017-12-12 15:20:55
დედაქალაქში ხუთასზე მეტი ე.წ. ხრუშჩოვკაა, მათი უმეტესობა ავარიულია და ექსპლუატაციის ვადა გასული აქვს. 1950-იან წლებში დროებით აშენებული სახლების ჩანაცვლება ყველა ხელისუფლების წინასაარჩევნო დანაპირებში ხვდებოდა, მათ შორის, მოქმედი მერისაც. როგორც გაზეთი „რეზონანსი“ წერს, ეს საკმაოდ რთული და ძნელი ამოცანაა, მერიისა და კერძო სექტორის ნაყოფიერი თანამშრომლობის პირობებშიც კი „ხრუშჩოვკების“ შეცვლას რამდენიმე ათეული წელი დასჭირდება. 2004 წლის მონაცემებით,...

სურსათის ეროვნულმა სააგენტომ Lactalis-ის ბავშვთა კვების პროდუქციის ბაზრიდან გამოთხოვის პროცესი უკვე დაიწყო

person access_time2017-12-12 13:20:36
საქართველოს სურსათის ეროვნულმა სააგენტომ ფრანგული კომპანია Lactalis-ის ბავშვთა კვების პროდუქციის ბაზრიდან გამოთხოვის პროცესი უკვე დაიწყო. როგორც „კომერსანტს“ სააგენტოში განუცხადეს, „სურსათის ეროვნულმა სააგენტომ მსოფლიო ჯანდაცვის ორგანიზაციიდან მიიღო შეტყობინება საფრანგეთში წარმოებულ ბავშვთა კვების პროდუქტებში „სალმონელას“ შესაძლო არსებობის შესახებ. სურსათის ეროვნული სააგენტო მოკვლევას ატარებს. მიმდინარეობს კანონმდებლობით გათვალისწინებული ღონისძიებები და სურსათის...

სესხს ეროვნული ბანკის გარეშე ვერც ლომბარდები გასცემენ

person access_time2017-12-12 12:15:32
საბანკოდან გამიჯნული ბიზნესის მარეგულირებელი ცვლილებების კენჭისაყრელად პარლამენტარები მზად არიან, თუმცა არავინ იცის ამის საშუალება როდის მიეცემათ. საკანონმდებლო პაკეტი, რომლის კენჭისყრა კონსულტაციების მიზეზით არის შეჩერებული, ჰოლდინგურ კომპანიებთან ბანკების ფინანსური არხების გარდა, არასაფინანსო სექტორის გაკონტროლებასაც ითვალისწინებს, სესხის გამცემი ყველა სუბიექტის, მათ შორის online კომპანიებისაც. გაკონტრილდება ლომბარდების საქმიანობაც. შესაბამისი კაპიტალის მოთხოვნით. შედეგად...


მსგავსი სიახლეები