მთავარი გვერდი

ქვეყანა ტურისტების გაზრდილი რაოდენობის მისაღებად მოუმზადებელი აღმოჩნდა

person access_time2017-09-12 12:30:00

2017 წლის ზაფხულის სეზონი დასასრულს უახლოვდება. წლევანდელი სეზონი საქართველოს მთისა და ზღვის კურორტებისთვის ტურისტების რაოდენობის თვალსაზრისით საკმაოდ დატვირთული აღმოჩნდა. „კომერსანტთან“ საუბრისას „საქართველოს შემომყვან ტუროპერატორთა ასოციაციის“ თავმჯდომარე ია თაბაგარი აცხადებს, რომ  მთის კურორტებზე - გზის, ელექტროენერგიის, გაზიფიკაციის, დასუფთავების და წყლის პრობლემებია მოსაგვარებელი. ხოლო რაც შეეხება ზღვის კურორტებს, ყველაზე მეტი საყვედური ტურისტების მხრიდან საპირფარეშოების ანტისანიტარიასთან, ან მის არარსებობასთან დაკავშირებით ისმოდა.

 

ია თაბაგარს მიაჩნია, რომ ქვეყანაში მაღალი და საშუალო კატეგორიის ტურისტები უნდა შემოვიდნენ, რომელთა მოთხოვნები და გადახდისუნარიანობა მაღალი იქნება. ამით ქვეყანა ეკონომიკური თვალსაზრისით განვითარდება.

  

- 2017 ზაფხულის სეზონი დასასრულს უახლოვდება. „კომერსანტი“ სეზონის განმავლობაში მთისა და ზღვის კურორტების შესახებ მუდმივად წერდა. თქვენ როგორ შეაფასებდით წლევანდელ სეზონს? რა პრობლემების წინაშე იდგნენ ძირითადად ტურისტები?

 

- ტურიზმის წლევანდელ საზაფხულო სეზონს როგორც მთის, ასევე ზღვის კურორტებზე დადებითად შევაფასებდი. სეზონს დადებითად აფასებენ სასტუმროს წარმომადგენლებიც, თუმცა აღსანიშნავია ისიც, რომ ძალიან ბევრი მათგანი დაზარალდა. კონკრეტულად მთის კურორტებზე - გზის, ელექტროენერგიის, გაზიფიკაციის, დასუფთავების და წყლის პრობლემებია მოსაგვარებელი. 

 

თვალსაჩინო მაგალითია თუშეთი, სადაც სეზონი უგზოობის გამო ძალიან გვიან დაიწყო. შესაძლებელი იყო გზის დროულად გახსნა და სეზონიც ბევრად უკეთესი და ხანგრძლივი გამოვიდოდა. თავად სასტუმროს მეპატრონეებიც კი ვერ მიდიოდნენ დანიშნულების ადგილამდე. გზის გაწმენდითი სამუშაოები იმდენად ცუდად მიმდინარეობდა, რომ ბევრ ტურისტს თუშეთში წასვლის შეეშინდა. დღემდე მოუწესრიგებელია სოფლების დამაკავშირებელი შიდა გზები.

 

ზემო და ქვემო ომალოსთვის წყლის მიწოდება მოუგვარებელი პრობლემაა. თავად საოჯახო სასტუმროების მფლობელები ამ პრობლემას ვერ მოაგვარებენ თუ ამას სახელმწიფომ არ მიხედა. ასევე მოუგვარებელია საზოგადოებრივ საპირფარეშოებთან დაკავშირებული პრობლემები, არ აქვს მნიშვნელობა ეს მთის კურორტი იქნება, თუ ზღვის. ამ მხრივ ვითარება ყოველ წელს უარესდება.

 

ხოლო რაც შეეხება ზღვის კურორტებს, ყველაზე მეტი საყვედური ტურისტების მხრიდან საპირფარეშოების ანტისანიტარიასთან, ან მის არარსებობასთან დაკავშირებით ისმოდა.

  

- პრობლემები სხვა მთის კურორტებზეც იყო, თქვენი აზრით  სვანეთი და ბაკურიანი როგორ შეხვდა სეზონს?

 

- სვანეთს წელს დიდი რაოდენობით ტურისტი ესტუმრა. თვალსაჩინოა დანაგვიანების პრობლემა, როგორც ტყეებში, ბილიკებზე, ასევე სოფლებში. სამწუხაროა, რომ დასუფთავების სამსახური ხშირად ნაგავს ხევებსა და მდინარეებში ყრის და თითქოს ეს პრობლემა ტურისტების გარდა არავის ადარდებს. საყოფაცხოვრებო ნარჩენების საკითხი წლების განმავლობაში მოუგავრებელი პრობლემაა რაზეც საუბრობენ, როგორც უცხოელი, ასევე ქართველი ტურისტები. ეს საკითხი აუცილებლად უნდა მოგვარდეს.

 

სვანეთში შიდა გზებიც ცუდ მდგობარეობაშია. უშგული, ბეჩოს ხეობაში ოთხი წელია გზის სარემოენტო სამუშაოები შეჩერებულია და მიზეზი გაუქმებული ტენდერებია.

 

- წელს ბაკურიანში ჩასული დამსვენებლები ძირითადად მშენებლობებისგან გამოწვეულ მტვერზე, უჰაერობასა და ხმაურზე საუბრობდნენ. გარდა ბაკურიანისა, სხვაგან თუ იყო მსგავსი სიტუაცია?

 

- დიახ, ბაკურიანში ძალიან ბევრი მშენებლობა მიმდინარეობდა. მაშინ როდესაც დასვენების სეზონია და ყველა მხრიდან სამშენებლო სამუშაოებით გამოწვეული ხმაურია, იქ სიმყუდროვეზე საუბარი ზედმეტია. კურორტი ისევ განვითარების ეტაპზეა და დამსვენებლების მისაღებად იქ ბევრი რამ მზად არ არის.

 

გარდა ბაკურიანისა, სვანეთშიც უკონტროლო მშენებლობები მიმდინარეობს. მოსახლეობა ისტორიულ სოფლებში თანამედროვე შენობებს აშენებს, ხოლო მეორე მხრივ სამღვდელო პირები ეკლესიების გადაკეთება-გარემონტებით არიან დაკავებული. ორივე ტიპის მშენებლობას კრძალავს კანონი, მაგრამ კონტროლი არ ხდება.

 

ასევე, თუშეთის სოფლებიდან ბევრი კულტურული ძეგლია, თუმცა უკანონო მშენებლობები მიმდინარეობს და ტრადიციული არქიტექტურის უგულებელყოფა ხდება. 

 

ასეთი ტემპებით თუ გაგრძელდა საქართველოს კულტურულ ტურიზმზე ხმა არ ექნება ამოსაღები, ისევე როგორც ეკოტურიზმზე, რადგან საქართველოს თითქმის ყველა ხეობაში ჰესებს აშენებენ და გარემო ზიანდება. საჭიროა - რეგიონები, ხეობები და ბუნების ძეგლები, სადაც მხოლოდ ხელუხლებელი ბუნება იქნება და არანაირი ინფრასტრუქტურა. ეს უფრო მოიზიდავს ტურისტებს, ვიდრე უგემოვნო შენობები და ჯიხურები ჯუთა-ჭაუხის მსგავსად. 

  

- ტურისტების ტრანსპორტირებასთან დაკავშირებით როგორი მდგომარეობა იყო და ამ მიმართულებით მათ ძირითადად რა სახის პრობლემები ექმნებოდათ?

 

- ძალიან ცუდი გამოხმაურება იყო ტურისტების მხრიდან თბილისის ავტოსადგურებზე. დიდუბე-ოკრიბას, ვაგზლის და ისანი-სამგორის სადგურებში ჯერ კიდევ 90-იანი წლებია და ამაზე სახელმწიფო რატომღაც სდუმს. პრობლემა ტრანსპორტის დაბალ ხარისხსაც ეხება და ზოგიერთი მძღოლის არაკეთილსინდისიერებასაც. რაც თბილისის ავტოსადგურების შესახებ გაისმა ტურისტების მხრიდან, ქვეყნის იმიჯს სერიოზულ ზიანს აყენებს.  

 

მიუხედავად იმისა, რომ ზაფხულში ტურისტების რაოდენობა გაიზარდა, ქვეყანა საკმაოდ მოუმზადებელი აღმოჩნდა მათი მიღებისთვის.

 

-როგორ ფიქრობთ, ტურისტების რომელი სეგმენტი უშლის ხელს ქვეყანაში ტურიზმის განვითარებას და თუ შეგიძლიათ კონკრეტული მაგალითების მოყვანა?

 

-მაგალითად, საქართველოში ჩამოსული დაბალბიუჯეტიანი ტურისტების კატეგორიას ხარისხზე პრეტენზია არ გამოუთქვამს, რადგან მათთვის მთავარია ნაკლები თანხა დახარჯონ, რასაც ახერხებენ კიდეც. ასეთი ტურისტები ტურიზმის განვითარებას და ზოგადად მომსახურების გაუმჯობესებას ხელს არ უწყობენ.

 

საქართველოს ესაჭიროება მაღალი და საშუალო კატეგორიის ტურისტები, რომელთა მოთხოვნებიც და გადახდისუნარიანობაც მაღალია. სხვა შემთხვევაში ვერ მივაღწევთ ტურიზმის მაღალ მაჩვენებელს. ვიზიტორების ნაწილი ეძებს იაფ შეთავაზებებს ან ისეთი სერვისის მიმწოდებელს, რომელიც არ არის რეგისტრირებული, სთავაზობს ნაღდი ანგარიშით მომსახურების საფასურის გადახდას, ეს თანხა არსად აღირიცხება და შესაბამისად არც საშემოსავლო გადასახადი შედის სახელმწიფო ბიუჯეტში. ამის მაგალითი უამრავია: ტრანსპორტის (მსუბუქი ავტომობილები, მიკროავტობუსები, კვადროციკლები), გიდების და პარაპლანების მომსახურება.

 

-რა არის არსებული სიტუაციიდან გამოსავალი და როგორი სახის ცვლილებებია საჭირო ქვეყანაში ამ მიმართულებით?

 

-ჩვენი რესურსები დასავლეთის ბაზრებისკენ უნდა მივმართოთ და აღმოსავლეთის ქვეყნებიდან ვიზიტორების შემოსვლის რაოდენობა უნდა შევამციროთ, თუნდაც სავიზო რეჟიმი დავაწესოთ გარკვეული პერიოდულობით. ტურისტული ნაკადების მართვა შესაძლებელია. 

 

ამის შემდგომ  იქნება, როგორც ეკონომიკური ზრდა, ასევე კულტურის დონის ამაღლება და ხარისხი. ის ხარისხი რაც წელს საქართველოს კურორტებზე შეინიშნებოდა ევროპელი ტურისტისთვის აბსოლუტურად მიუღებელი იყო.

 

ავტორი: ლიკა გურაბანიძე


რამდენად დამაკმაყოფილებელია საწვავის ხარისხი საქართველოში

person access_time2017-09-23 15:00:18
მიმდინარე წელს გარემოს დაცვის სამინისტრომ საწვავის ხარისხი 14 ავტოგასამართ სადგურზე შეამოწმა. ამის შესახებ PALITRANEWS-ს მთავარმა სახელმწიფო ინსპექტორმა ნელი კორკოტაძემ განუცხადა.მისი თქმით, შემოწმებულ ობიექტებზე ხარისხობრივი ნორმების დარღვევის ფაქტი არ გამოვლენილა. „წლის განმავლობაში ქვეყნის მასშტაბით 14 ავტოგასამართ სადგურზე შემოწმდა საწვავის ხარისხი. საუბარია, როგორც ბრენდირებულ ისე არაბრენდირებულ გასამართ სადგურებზე. შემოწმება შემთხვევითი შერჩევის პრინციპით განხორციელდა...

დავით საგანელიძე: ``ვცდილობთ, ჩინელი ინვესტორები ორი დიდი პროექტით დავაინტერესოთ``

person access_time2017-09-23 13:00:55
მილიარდ ნახევრიანი ქვეყანა, რომლის ეკონომიკა ძალიან მზარდია, ორი ქვეყნის თავისუფალი ვაჭრობის ხელშეკრულება, ჩინეთს აძლევს იმის შანსს, რომ საქართველოს სავაჭრო პარტნიორების სამეულში კიდევ უფრო წინ წაიწიოს , - ამის შესახებ საპარტნიორო ფონდის ხელმძღვანელმა დავით საგანელიძემ ჩინეთის ქალაქ შანხაიში ქართველ ჟურნალისტებს განუცხადა, რომლებიც მედიატურის ფარგლებში ჩინეთის 4 ქალაქში იმყოფებოდნენ. როგორც დავით საგანელიძემ აღნიშნა, ჩინეთში 3 ქართული დელეგაცია იყო. პირველი დელეგაცია...

პეკინში ვარაუდობენ, რომ 2017 წელს საქართველოდან ჩინეთში ქართული ღვინის ექსპორტი 10 მილიონ ბოთლს გადააჭარბებს

person access_time2017-09-23 11:00:27
პეკინში, ქართული ღვინის პოპულარიზაციის ცენტრში ვარაუდობენ, რომ 2017 წელს საქართველოდან ჩინეთში ქართული ღვინის ექსპორტი 10 მილიონ ბოთლს გადააჭარბებს. საქართველოში ჩინეთის საელჩოს, ჩინეთის საგარეო საქმეთა სამინისტროს, და საერთაშოროსო მედიაჰოლდინგის საქართველოს წარმომადგენლობის Gbtimes Georgia-ს ორგანიზებით გამართული მედიატურის ფარგლებში, ჩინეთის დედაქალაქ პეკინში არსებულ ქართული ღვინის პოპულარიზაციის ცენტრს ქართველი ჟურნალისტები ესტუმრნენ. ჩინეთის საკვებისა და ფერმენტული...

Forbes 1918 წელს: ყველაზე მდიდარი ადამიანების პირველი სია

person access_time2017-09-23 12:00:30
Forbes-მა ამერიკის ყველაზე მდიდარი ადამიანების ყოველწლიური სიის გამოქვეყნება 1982 წელს დაიწყო, თუმცა პლანეტის ყველაზე მდიდარი ადამიანების შესახებ მონაცემებს გამოცემა 1918 წლიდან „აგროვებს“. Forbes-ის მდიდარი ადამიანების პირველი სია თავად გამოცემის დამფუძნებელმა ბერტი ჩარლზმა შეადგინა და მასში 30 ამერიკელი ბიზნესმენი შედიოდა. რეიტინგი ამერიკის „წამყვანი ბანკირების“ გამოკითხვის შედეგად შედგა.    სიის პირველ ადგილს ჯონ როკფელერი იკავებს. მსოფლიოს...

„ალტერსოქსი“ – ქართული სტარტაპი საზღვრებს გარეთ – „ქართულ ბაზარზე კონკურენტი არ გვყავს“

person access_time2017-09-23 10:00:06
ქართველი ცოლ-ქმრის ორიგინალური იდეის წარმატება ქვეყნის საზღვრებს გასცდა, „ალტერსოქსი“, რომელმაც 1 წლის განმავლობაში საქართველოში 7 ფილიალი გახსნა, უკვე ამერიკისა და გერმანიის ბაზარზეც იყიდება. კომპანიის დამფუძნებელი ნინა მენთეშაშვილი „კომერსანტს“ სტარტაპებისთვის შექმნილ გარემოზე, ეკონომიკურ მდგომარებასა და მომავალ გეგმებზე ესაუბრა.     –რა იყო „ალტერსოქსის“ შექნის...

მარტვილის კანიონი, დაშბაშის ჩანჩქერი – ადგილები, რომელებიც ტურისტებისთვის აღმოჩენად იქცა

person access_time2017-09-22 19:00:23
ჯერ კიდევ 10 წლის წინ საქართველოს ამ ულამაზეს ადგილებს ძალიან ცოტა მნახველი ჰყავდა, ახლა კი ამ ადგილებს უამრავი ადგილობრივი და უცხოელი ტურისტი სტუმრობს. როგორც საქართველოს ტურიზმის ასოციაციის თავმჯდომარემ - ნატო კვაჭანტირაძემ „ბიზნესპრესნიუსთან“ საუბრისას აღნიშნა, ეს ადგილები აღმოჩენად იქცა არა მარტო უცხოელი, არამედ ქართველი ტურისტებისთვისაც. მარტვილის კანიონი პირველ რიგში უნდა გამოვყოთ, რადგან წელს მას უამრავი მნახველი...

Bloomberg-ი ელექტრომობილების ბუმს iPhone-ის ბაზარზე შემოსვლას ადარებს

person access_time2017-09-22 20:00:44
10 წელი გავიდა მას შემდეგ, რაც Apple-მა ახალი, ინოვაციური პროდუქტი შესთავაზა მომხმარებელს, რამაც მობილური ტელეფონების ინდუსტრია მთლიანად შეცვალა. სავარაუდოდ, ელექტრომობილებისა და თვითმავალი ავტომობილების განვითარება საავტომობილო ბაზარზე ასევე მასშტაბურ ცვლილებებს გამოიწვევს.   ამის საფუძველს Tesla-სა და მისი კონკურენტების, ასევე Uber Technologies Inc.-ისა და Alphabet-ის საავტომობილო დეპარტამენტის, Waymo-ს პროგრესირება იძლევა. ისიც უნდა გავიხსენოთ, რომ წლების წინ Apple-ის...

„აირზენა“ პარიზის და ევროპის სხვა ქალაქების მიმართულებით პირდაპირ ფრენებს იწყებს

person access_time2017-09-22 15:09:11
ავიაკომპანია „აირზენა“ გაზაფხულიდან ევროპის რამდენიმე ქალაქის მიმართულებით პირდაპირ ფრენებს იწყებს. როგორც კომპანიაში კომერსანტს განუცხადეს, აპრილიდან   „აირზენა“ ამატებს პარიზის, ბარსელონის, ბერლინის, ბრიუსელის, ბოლონიის და სხვა მიმართულებებს.   „კიდევ რომელი ქალაქები დაემატება ჩვენს რეისებს, წინასწარ ვერ გეტყვით. დეტალებს მალე დავაანონსებთ. ასევე, მოგვიანებით გახდება ცნობილი ფრენის ღირებულებაც“, – განუცხადეს...

სოსო გალუმაშვილი: "საქართველოში კომპანიებს რისკების შეფასება არ უყვართ და ელიან, როდის ჩაივლის რისკი

person access_time2017-09-22 14:00:01
რისკი ეს არის გარკვეული მოვლენების ზემოქმედება კომპანიების, ორგანიზაციების სტრატეგიულ თუ საოპერაციო მოქმედებებზე. ხშირად კომპანიებში რისკების ალბათობა საკმაოდ მაღალია. ამისთვის საჭიროა მენეჯმენტმა წინასწარ იცოდეს რისკ ფაქტორების შესახებ. გადაცემის „FM ქოუჩის“ სტუმარია „ჯეპრას“ ტრანსფორმაციის მენეჯერი, ტრენერი სოსო გალუმაშვილი.   –რა ფაქტორები იწვევს კომპანიებში რისკებს?   –რისკი არ არის მარტივი...

„თბილისმა ბიუჯეტში ახალი გადამხდელები უნდა შექმნას“ - თემურ ჭყონიას რჩევები თბილისის მომავალ მერს

person access_time2017-09-22 16:00:06
ბიზნესმენი  თემურ ჭყონია თბილისის მერობის კანდიდატებს რჩევას აძლევს. მისი განცხადებით, თბილისის ახალი  მერის  პირობებში,  თბილისმა ბიუჯეტში ახალი გადამხდელები უნდა შექმნას. ჭყონიას განცხადებით, აუცილებელია დედაქალაქში შეიქმნას ახალი სახეები, ბიზნესსუბიექტები და რაც მთავრია, აქცენტი ყოველთვის თანამედროვე ტექნოლოგიებსა და იმ მოთხოვნილებაზე  გაკეთდეს,  რაც ახალგაზრდა თაობას გააჩნია.   „ძველი უნდა დაივიწყოს ყველამ და ახლის შენება უნდა...

მსგავსი სიახლეები