ბალტიის ზღვა რუსეთსა და NATO-ს შორის დაპირისპირების პოტენციურ ადგილად იქცევა, – შეიტყო The Economist–მა. ეს გამოწვეულია ენერგეტიკული და საკომუნიკაციო კაბელების მაღალი კონცენტრაციით. ეს დაკავშირებულია ენერგიისა და საკომუნიკაციო კაბელების მაღალ კონცენტრაციასთან. დასავლეთი მოსკოვის მიერ დივერსიის მომზადებას ეჭვობს.
ბალტიის ზღვა რუსეთსა და NATO-ს შორის პოტენციური დაპირისპირების საკვანძო არეალად იქცევა, წერს The Economist და მიუთითებს წყალქვეშა ინფრასტრუქტურის დაუცველობაზე და ალიანსისთვის მისი დაცვის სირთულეზე.
რეგიონმა განსაკუთრებული მნიშვნელობა შეიძინა ენერგეტიკისა და ტელეკომუნიკაციების ობიექტების მაღალი კონცენტრაციის გამო. ზღვის ფსკერზე გადის Balticconnector-ის გაზსადენი, რომელიც ფინეთსა და ესტონეთს აკავშირებს და Baltic Pipe, რომლითაც გაზი ნორვეგიიდან პოლონეთს მიეწოდება, ასევე ელექტრო და საკომუნიკაციო კაბელები.
სანაპიროზე ათი თხევადი ბუნებრივი აირის ტერმინალია, კიდევ ორი მშენებლობის პროცესშია, ხოლო დანიის, გერმანიისა და პოლონეთის სანაპიროებთან აქტიურად ვითარდება ქარის საზღვაო ელექტროსადგურები.
„მიუხედავად იმისა, რომ NATO-ს ბალტიის ზღვაში ჩვეულებრივი საზღვაო ძალების თვალსაზრისით აშკარა უპირატესობა აქვს, რუსეთს ქაოსის დათესვის საშუალებები აქვს“, - ნათქვამია სტატიაში.
2023–2024 წლებში ამ ტერიტორიაზე ინფრასტრუქტურული „დივერსიის“ სულ მცირე 11 სავარაუდო აქტი დაფიქსირდა, რომელთაგან ზოგიერთი რუსეთის ჩრდილოვან ფლოტს უკავშირდებოდა. ყველაზე სერიოზული ინციდენტები იყო Balticconnector გაზსადენის და ფინეთსა და ესტონეთს შორის ელექტროგადამცემი კაბელის დაზიანება, რომლის შეკეთებასაც რამდენიმე თვე დასჭირდა, – წერს გამოცემა. ამასთან, Balticconnector-ის შემთხვევაში, ინციდენტის ადგილზე მოგვიანებით აღმოჩენილ იქნა 6 ტონიანი ღუზა გვერდით მიმავალი ჩინური გემის Newnew Polar Bear, რომელიც შესაძლოა ავარიის მიზეზი გამხდარიყო.
გამოცემა აღნიშნავს, რომ მიუხედავად იმისა, რომ ბალტიის ზღვის სანაპირო ზოლის ყველა სახელმწიფო, რუსეთის გარდა, NATO-ს წევრია, მოსკოვს „ჰიბრიდული შეტევების“ განხორციელების შესაძლებლობა აქვს. საპასუხოდ, რეგიონის ქვეყნები უსაფრთხოების ზომებს აძლიერებენ. ამგვარად, 26 ნოემბერს პოლონეთმა გადაწყვიტა Saab-ისგან დაახლოებით 2.8 მილიარდ დოლარად სამი A-26 წყალქვეშა ნავის შეძენა, რადგან ისინი ბალტიის ზღვის პირობებისთვის ოპტიმალურად მიიჩნია. თუმცა, მიწოდება მხოლოდ 2030-იან წლებშია მოსალოდნელი.
NATO 2025 წლის დასაწყისიდან ახორციელებს ოპერაციას „ბალტიის მცველი“ , ზრდის პატრულირებას, ხოლო დანიამ გაამკაცრა სკაგენთან ტანკერების მონიტორინგი.
პოლონეთის პარლამენტმა ნოემბერში მიიღო კანონი, რომელიც საზღვაო ფლოტს უფლებამოსილებას აძლევს გამოიყენოს ძალა კრიტიკული ინფრასტრუქტურის დასაცავად, თუნდაც ტერიტორიული წყლების გარეთ.