2018 წელს საქართველოში იაფი გაზის წილი გაიზრდება

access_time2017-12-07 11:10:40

დაახლოებით ერთ წელიწადში საქართველოს გაზის ნატურით მიღების ახალი შესაძლებლობა ექნება.  როგორც სპეციალისტები ვარაუდობენ, "სამხრეთის გაზის დერეფნის" ფარგლებში საქართველოს ტერიტორიაზე სამშენებლო სამუშაოების დასრულება ძვირი გაზის იმპორტს ცოტათი შეამცირებს და გარკვეული მოცულობის გაზის შეღავათიან ფასად შესყიდვის საშუალებაც გაჩნდება.


როგორც გაზეთი „რეზონანსი" წერს, სულ ახლახან ცნობილი გახდა, რომ საქართველოს ტერიტორიაზე "სამხრეთის გაზის დერეფნის" პროექტის ფარგლებში სამშენებლო სამუშაოები დასრულდა. ეს ინფორმაცია კომპანია "ბიპის" რეგიონალურმა პრეზიდენტმა გერი ჯონსმა დაადასტურა.


მისი თქმით, "სამხრეთის გაზის დერეფნის" ფარგლებში გათვალისწინებული პროექტები შეთანხმებული ბიუჯეტისა და დადგენილი გრაფიკის მიხედვით ხორციელდება და მილსადენი მზად არის.


"ვფიქრობ, რომ "შაჰდენიზის საბადოდან" საქართველოს გავლით ევროპაში ბუნებრივი აირის მიწოდებას 2018 წლის მეორე ნახევრიდან დავიწყებთ", - აცხადებს ჯონსი.


"ბიზნესკონტრაქტის" ინფორმაციით, "სამხრეთის გაზის დერეფნის" ფარგლებში 3 500-კილომეტრიანი გაზსადენის ინფრასტრუქტურა უნდა შეიქმნას, რომელიც ექვს სახელმწიფოზე გაივლის.


ქართული მხარე გლობალურ პროექტზე დიდ იმედს ამყარებს. ანალიტიკოსების შეფასებით, ეკონომიკურ სარგებელთან ერთად, საქართველო ამით პოლიტიკურ დივიდენდსაც მიიღებს, რადგანაც იგი ქვეყნის უსაფრთხოებისთვის მნიშვნელოვანი პროექტია.


"ენერგომატარებლების მიწოდების თვალსაზრისით, "სამხრეთის გაზის დერეფნის" პროექტის ამოქმედება საქართველოს სერიოზულ სარგებელს მოუტანს. პირველ რიგში, ჩვენთვის საინტერესოა ფაქტი, რომ პროექტი რუსეთის გვერდის ავლით ხორციელდება. პირდაპირ ჩანს, რომ საქართველოსთვის იგი პოლიტიკურად ძალიან კარგი პროექტია, რაც პროექტის ფარგლებში იკვეთება.


მსგავსი ტიპის ინფრასტრუქტურა, უსაფრთხოების თვალსაზრისით, დიდ შანსს გვაძლევს, რადგან მისი ოპერატორები, მომხმარებლები და სხვა პროექტთან დაკავშირებული მხარეები დაინტერესებული არიან ამ ტერიტორიაზე სტაბილურობითა და მშვიდობით. შესაბამუსად, ეს არის სერიოზული პოლიტიკური დივიდენდი და უსაფრთხოების ერთ-ერთი გარანტი ქვეყნისთვის.


არანაკლებ მნიშვნელოვანია ეკონომიკური სარგებელი, რასაც ქვეყანა მიიღებს. ბუნებრივია, ჩვენ გვეკუთვნის ტრანზიტის ღირებულება და მას მივიღებთ ნატურით. გარდა ამისა, გარკვეული რაოდენობის ბუნებრივი აირის შესყიდვა შეღავათიან ფასადაც შეგვეძლება", - განუცხდა "რეზონანსს" ანალიტიკოსმა გია ხუხაშვილმა და დასძინა, რომ "გაზპრომთან" დადებული ხელშეკრულებით დაზარალებულ საქართველოს გაზის მოცულობის დასაბალანსებლად ამიერიდან ახალი შესაძლებლობა გაუჩნდება.


"სამხრეთის გაზის დერეფნის" პროექტის ჩაშვება ჩვენთვის ძალიან მნიშვნელოვანია გაზის მოთხოვნილების დასაბალანსებლად და საკუთარი ენერგოუსაფრთხოების უზრუნველსაყოფად, განსაკუთრებით იმ პერიოდში, როცა მოგვაკლდა მაგისტრალური გაზსადენიდან გაზის ნატურით მიღების შესაძლებლობა, რაც ჩვენთვის ბოლო დროის დიდი წარუმატებლობაა. ამით საერთო ბალანსიდან გაზის დიდი რაოდენობა დაგვაკლდა.


სამომავლოდ შეგვეძლება, ბუნებრივი აირი ნატურით მივიღოთ და გარკვეული მოცულობაც შეღავათიან ფასად შევიძინოთ. ეს, ცხადია, მნიშვნელოვნად ვერ შეამცირებს იმპორტს, მაგრამ ცოტაოდენი შეღავათი მაინც გვექნება, რაც საბოლოოდ სატარიფო პოლიტიკაზეც აისახება და ქვეყნისთვის ეკონომიკურად ძალიან მომგებიანია", - აცხადებს ხუხაშვილი.


შეგახსენებთ, რომ "სამხრეთის გაზის დერეფანი" სამი ცალკეული მილსადენისგან შედგება. პირველი - სამხრეთკავკასიური მილსადენი, ანუ ბაქო-თბილისი-ერზრუმი, რომელიც საქართველოსა და აზერბაიჯანს აერთიანებს. სამხრეთკავკასიური მილსადენით გათვალისწინებულია პროექტ "შაჰ-დენიზის" ფარგლებში მოპოვებული გაზის გადაქაჩვა. ეს მილსადენი იწყება ბაქოში, გაივლის მთელ აზერბაიჯანს, საქართველოს და თურქეთის საზღვარზე სრულდება.


მილსადენის წლიური გამტარუნარიანობა 9 მილიარდი კუბური მეტრია, თუმცა მომავალში ის 25 მილიარდამდე გაიზრდება.


ეს პირველი შემთხვევაა, როდესაც კასპიის ზღვის ბუნებრივი აირი ევროპაში მოხვდება. აქამდე მას მხოლოდ საქართველო და თურქეთი ყიდულობდა, ხოლო ყაზახეთი და თურქმენეთი, ძირითადად, რუსულ და ჩინურ ბაზრებზე აკეთებენ აქცენტს.



„რეზონანსი“



Volkswagen-ი დიზელზე მომუშავე ავტომობილების წინააღმდეგ - „დიზელი არა მომავალი, არამედ ჩვენი წარსულია“

person access_time2017-12-12 20:00:43
Volkswagen-ის გენერალური დირექტორის განცხადებით, გერმანიამ დიზელზე მომუშავე ავტომობილების სუბსიდირებაზე უარი უნდა თქვას და უფრო მეტიც, ქვეყნის მთავარი, დაბინძურებული ჰაერის მქონე ქალაქების ცენტრებში დიზელზე მომუშავე ავტომობილების მოძრაობა აკრძალული უნდა იყოს. მატიას მიულერმა აღნიშნულთან დაკავშირებით კომენტარი გერმანულ გაზეთ Handelsblatt-თან გააკეთა. მან ხაზი გაუსვა კომპანიის ძირეულ ცვლილებას დიზელთან დაკავშირებული სკანდალის შემდეგ: 2015 წელს გავრცელდა ინფორმაცია,...

40 ათას ლარზე მეტი წლიური შემოსავლის მქონე ოჯახებს ავტომობილებზე ქონების გადასახადის გადახდა მოუწევთ

person access_time2017-12-12 18:00:18
ავტომობილებზე ქონების გადასახადის გადახდა 2018 წლიდან დაიწყება. გადასახადის გადახდის ვალდებულება, 40 ათას ლარზე მეტი წლიური შემოსავლის მქონე ოჯახებს შეეხება. „2017 წლის შემოსავლების მიხედვით ქონების დეკლარირება 2018 წლის 1 ნოემბრამდე მოხდება. შესაბამისად, 40 ათას ლარზე მეტი წლიური შემოსავლის მქონე ოჯახებს ავტომობილებზე ქონების გადასახადის გადახდა სწორედ 2018 წლიდან მოუწევთ,“ - აღნიშნავენ ფინანსთა სამინისტროში. აღსანიშნავია, რომ გადასახადის...

„თბილისში „ხრუშჩოვკების“ ჩანაცვლება ვარკეთილიდან უნდა დაიწყოს“

person access_time2017-12-12 15:20:55
დედაქალაქში ხუთასზე მეტი ე.წ. ხრუშჩოვკაა, მათი უმეტესობა ავარიულია და ექსპლუატაციის ვადა გასული აქვს. 1950-იან წლებში დროებით აშენებული სახლების ჩანაცვლება ყველა ხელისუფლების წინასაარჩევნო დანაპირებში ხვდებოდა, მათ შორის, მოქმედი მერისაც. როგორც გაზეთი „რეზონანსი“ წერს, ეს საკმაოდ რთული და ძნელი ამოცანაა, მერიისა და კერძო სექტორის ნაყოფიერი თანამშრომლობის პირობებშიც კი „ხრუშჩოვკების“ შეცვლას რამდენიმე ათეული წელი დასჭირდება. 2004 წლის მონაცემებით,...

სურსათის ეროვნულმა სააგენტომ Lactalis-ის ბავშვთა კვების პროდუქციის ბაზრიდან გამოთხოვის პროცესი უკვე დაიწყო

person access_time2017-12-12 13:20:36
საქართველოს სურსათის ეროვნულმა სააგენტომ ფრანგული კომპანია Lactalis-ის ბავშვთა კვების პროდუქციის ბაზრიდან გამოთხოვის პროცესი უკვე დაიწყო. როგორც „კომერსანტს“ სააგენტოში განუცხადეს, „სურსათის ეროვნულმა სააგენტომ მსოფლიო ჯანდაცვის ორგანიზაციიდან მიიღო შეტყობინება საფრანგეთში წარმოებულ ბავშვთა კვების პროდუქტებში „სალმონელას“ შესაძლო არსებობის შესახებ. სურსათის ეროვნული სააგენტო მოკვლევას ატარებს. მიმდინარეობს კანონმდებლობით გათვალისწინებული ღონისძიებები და სურსათის...

სესხს ეროვნული ბანკის გარეშე ვერც ლომბარდები გასცემენ

person access_time2017-12-12 12:15:32
საბანკოდან გამიჯნული ბიზნესის მარეგულირებელი ცვლილებების კენჭისაყრელად პარლამენტარები მზად არიან, თუმცა არავინ იცის ამის საშუალება როდის მიეცემათ. საკანონმდებლო პაკეტი, რომლის კენჭისყრა კონსულტაციების მიზეზით არის შეჩერებული, ჰოლდინგურ კომპანიებთან ბანკების ფინანსური არხების გარდა, არასაფინანსო სექტორის გაკონტროლებასაც ითვალისწინებს, სესხის გამცემი ყველა სუბიექტის, მათ შორის online კომპანიებისაც. გაკონტრილდება ლომბარდების საქმიანობაც. შესაბამისი კაპიტალის მოთხოვნით. შედეგად...


მსგავსი სიახლეები