მთავარი გვერდი

„საქართველოში საგზაო უსაფრთხოებაზე პასუხისმგებელი უწყება არ არსებობს“ – რატომ არ არის გზებზე გადაადგილება უსაფრთხო

person access_time2017-08-25 09:30:27

„ვიდრე ქვეყანაში ტრანსპორტის პოლიტიკაზე პასუხისმგებელი უწყება არ შეიქმნება, ავარიების რაოდენობა არ შემცირდება და მისი გამომწვევი ზუსტი მიზეზებიც არ გვეცოდინება“, - ამის შესახებ „კომერსანტს“ საქართველოს ტრანსპორტისა და გზების ასოციაციის ხელმძღვანელმა დავით მესხიშვილმა საქართველოს გზებზე გახშირებული ავარიების კომენტირებისას განუცხადა.

 

საქართველოს გზებზე ავარიების მაჩვენებელი ისევ მზარდია. ბოლო 3 დღის განმავლობაში რამდენიმე ავარია მოხდა, მათ შორის, ერთ–ერთი 5 ადამიანის გარდაცვალებით დასრულდა.

 

2017 წლის 22 აგვისტო  –  ავტობანზე ერთმანეთს სატვირთო და პატიმრების გადასაყვანი მანქანები დაეჯახნენ.  დაშავდა მიკროავტობუსის მძღოლი.

 

2017 წლის 23 აგვისტო –  შეკვეთილში  ორი მიკროავტობუსი ერთმანეთს შეეჯახა, დაშავდა 28 ადამიანი.

 

2017 წლის 24 აგვისტო – ლანჩხუთის რაიონის სოფელ ჩიბათში მომხდარ ავტოსაგზაო შემთხვევას 5 ადამიანის სიცოცხლე ემსხვერპლა, მათ შორის ერთი მცირეწლოვანი ბავშვია. თვითმხილველების თქმით,  ტრაილერს მისაბმელი მოწყდა, რომელიც მსუბუქ ავტომობილს დაეცა.

 

ის რომ, საქართველოს გზებზე გადაადგილება პრობლემა წარმოადგენს და რომ ავარიების შემთხვევების აღმოფხვრას სისტემური ცვლილება სჭირდება, „კომერსანტი“ უკვე წლებია წერს. თუმცა პრობლემის გამოსწორება მხოლოდ ცალკეულ შემთხვევაში ხდება და გზებზე უსაფრთხოდ გადაადგილება ისევ საფრთხის შემცველია. მაგალითად, ქუთაისის შემოვლით გზის გაცალმხრივების შემდეგ, იქ ავარიები აღარ ხდება, არადა, ბოლო 2 წლის განმავლობაში გზის ეს მონაკვეთი ფაქტობრივად, სასაკლაოდ იყო ქცეული.

 

დავით მესხიშვილი აცხადებს, რომ ქუთაისის შემოვლით გზაზე ცალმხრივად მოძრაობა და მაგისტრალებზე საგზაო ნიშნების დაყენება შედეგს არ მოიტანს, თუ ქვეყანაში არ შეიქმნა სატრანსპორტო პოლიტიკაზე პასუხისმგებელი უწყება.

 

„ხელისუფლებას ჩვენ, ასევე საერთაშორისო ექსპერტები, მათ შორის მსოფლიო ბანკის ექსპერტები აკრიტიკებენ იმის გამო, რომ საქართველოში არ არსებობს არც ერთი სახელმწიფო უწყება, რომელიც საგზაო უსაფრთხოებაზე არის პასუხისმგებელი. არცერთ სახელმწიფო სტრუქტურაში არ არის შექმნილი ქვეუწყება, რომელიც პასუხისმგებელი იქნება ავტოსაგზაო შემთხვევების მატებაზე, ანუ მთლიანად საგზაო უსაფრთხოების მიმართულებაზე. ჩვენ ხშირად პასუხისმგებელი საპატრულო პოლიცია გვგონია, კარგსაც და ცუდსაც საპატრულო პოლიციას ვაბრალებთ, მაგრამ საპატრულო პოლიცია რეალურად არის მომხდარზე რეაგირების მომხდენი. ის რომ, ავტოსაგზაო შემთხვევები არ მოხდეს, უნდა გაიწეროს პოლიტიკა, სადაც იქნება აღნიშნული, თუ როგორ უნდა შევამციროთ ავარიების რაოდენობა. ასეთი უწყება საქართველოში არ არსებობს, რაც  არის ყველა პრობლემის სათავე“, – განუცხადა „კომერსანტს“ დავით მესხიშვილმა.

 

მისივე თქმით, „დღეს სატრანსპორტო ფუნქციები  გაბნეულია ინფრასტრუქტურის სამინისტროში, ეკონომიკის სამინისტროში, შინაგან საქმეთა სამინისტროში, ნაწილობრივ გარემოს დაცვის სამინისტროში და მუნიციპალიტეტები, ანუ  ეს ფუნქციები იმდენად გაფანტულია, რომ ერთმანეთში კოორდინირება არ ხდება.

 

ამ დროს კი ჩვენ ვამბობთ, რომ საქართველო უნდა გახდეს სატრანსპორტო ჰაბი. ეს ვერ გაკეთდება, თუ არ იქნება ქვეყანაში ტრანსპორტის პოლიტიკის განმსაზღვრელი უწყება. ამიტომ ჩვენ ვაპირებთ, რომ სექტემბრიდან ეს საკითხი ძალიან აქტიურად დავსვათ. თუ ჩვენ გვსურს ამ პრობლემების გადაჭრა, საჭიროა, ეს უწყება. ჩვენ მივმართავთ საქართველოს მთავრობას, დაუყონებლივ მიიღოს გადაწყვეტილება და შექმნას ტრანსპორტის პოლიტიკაზე პასუხისმგებელი უწყება.

 

დღეს კანონდობლობაში წერია, რომ ეკონომიკის სამინისტროა პასუხისმგებელი ტრანსპორტის პოლიტიკაზე, მაგრამ ვინ, არ ვიცით. ვერ გავიგეთ, პასუხისმგებლობა განისაზღვრება მხოლოდ კანონის დაწერასა და გამოქვეყნებაში? მენეჯმენტს არავინ არ ახორციელებს. უნდა შეიქმნას ახალი სამინისტრო. მაგრამ თუ ეს არ მოხდა, ფუნქციურად ყველაზე ახლოს ამასთან არის ინფრასტრუქტურის სამინისტრო. ქვეყნების უმრავლესობაში არსებობს ინფრასტრუქტურისა და ტრანსპორტის სამინისტრო, ასე გავაკეთოთ ჩვენც და გვეცოდინება, თუ ვინ იქნება საგზაო უსაფრთხოებაზე პასუხისმგებელი“, – განაცხადა დავით მესხიშვილმა.

 

 

კომერსანტი

 


„ჰუალინგ ჯგუფის“ ახალ პროექტს, ჰუალინგი თბილისის ზღვის პლაზას, საქართველოში ყველაზე სრულყოფილი ხანძარსაწინააღმდეგო სისტემა გააჩნია

person access_time2017-09-25 13:10:52
„ჰუალინგი თბილისის ზღვის პლაზას“ საქართველოში ყველაზე სრულყოფილი ხანძარსაწინააღმდეგო სისტემა გააჩნია.შენობაში დამონტაჟებულია ცეცხლის ქრობის ავტომატური სისტემა, არის 17 საევაკუაციო კარი და 18 საევაკუაციო კიბე. ყველა სართული აღჭურვილია ავტომატური სახანძრო ფარდებით, რომელთა ცეცხლმედეგობა 45 წუთია და რომლებიც, ხანძრის შემთხვევაში, უზრუნველყოფენ სექტორების განმხოლოებას. ყველა კარი ცეცხლგამძლე მასალით არის დამზადებული. თბილისის ზღვის პლაზას გააჩნია კარგად მომზადებული და გაწვრთნილი...

Bloomberg - კობა გვენეტაძე: 2018 წელს ქვეყანა ინფლაციის მიზნობრივ მაჩვენებელს - 3%-ს მიუახლოვდება

person access_time2017-09-25 13:15:59
მიმდინარე წელს, მოსალოდნელია, რომ საქართველოს ეროვნული ბანკი მონეტარული პოლიტიკის განაკვეთს უცვლელად დატოვებს, 2018 წლიდან კი დაიწყება პოლიტიკის ეტაპობრივი შერბილება - განაცხადა ეროვნული ბანკის პრეზიდენტმა, კობა გვენეტაძემ Bloomberg-თან ინტერვიუში. წელს განაკვეთი უკვე ორჯერ გავზარდეთ, მაგრამ ჩვენი პროგნოზს თანახმად პოლიტიკის განაკვეთი ეტაპობრივად შემცირდება მის ნეიტრალურ დონემდე, რომელიც 5 პროცენტის ფარგლებშია.“ საქართველომ 6 სექტემბერს...

S&P: ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზის მართვისთვის საქართველო და აზერბაიჯანი ერთობლივ კომპანიას დააფუძნებენ

person access_time2017-09-25 12:30:31
ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზის ამოქმედებით, უახლოეს პერიოდში, „საქართველოს რკინიგზაზე“  მნიშვნელოვან პოზიტიურ გავლენას  არ ელის Standard and Poor’s-ი.   სააგენტომ საქართველოს სარკინიგზო ოპერატორს რეიტინგი В+/В დონეზე დაუდასტურა, თუმცა რეიტინგის პროგნოზი „სტაბილურიდან“ „ნეგატიურამდე“ შეუმცირა.   სააგენტოს ექსპერტებს რკინიგზის მოდერნიზებისთვის საჭირო მაღალი კაპიტალური ხარჯები და ამავე დროს...

ხმაურის გადაჭარბებაზე აგვისტოში 37 ჯარიმა დაიწერა

person access_time2017-09-25 10:40:10
აკუსტიკური ხმაურის დასაშვები ნორმების გადამეტების გამო, საპატრულო პოლიციამ ორ კვირაში საქართველოს მასშტაბით სულ 37 ჯარიმა გამოწერა. ჯარიმების ეს რაოდენობა ხმაურის შესახებ კანონის ამოქმედებიდან, 15 აგვისტოდან 31 აგვისტომდე დაფიქსირდა. „ადმინისტრაციულ სამართალდარღვევათა კოდექსის“ 77’-1 მუხლით ყველაზე მეტი 24 ჯარიმა თბილისში დაიწერა, შემდეგი არის აჭარა, სადაც სამართალდამცველებმა 10 ჯარიმა გამოწერეს, ხოლო ქვემო ქართლში, მცხეთა-მთიანეთსა და...

38 მილიონი 6 თვეში - კომერციული ბანკების შემოსავალი მოსახლეობისთვის დაკისრებული ჯარიმებიდან

person access_time2017-09-25 09:00:35
საქართველოს ეროვნული ბანკის სტატისტიკური მონაცემებით, კომერციულმა ბანკებმა 2017 წლის 6 თვის განმავლობაში საურავებიდან და კლიენტებისთვის მიცემული სესხებიდან ჯარიმის სახით 37 982 147 ლარის შემოსავალი მიიღეს.  კომერციული ბანკების ანგარიშგებების მიხედვით, 2017 წლის პირველ კვარტალში სესხებიდან ჯარიმის სახით 20 935 179 ლარის შემოსავალი მიიღეს. მეორე კვარტალში კი ამ შემოსავალმა 17 046 968 ლარი შეადგინა.   კომერციული ბანკების ანგარიშგებაში ვკითხულობთ, 2017 წლის ორ კვარტალში...

სასტუმროების საფასო პოლიტიკა საქართველოში

person access_time2017-09-24 17:00:14
რომელი ქვეყნებიდან სტუმრობენ საერთაშორისო ვიზიტორები საქართველოს, რა მიზნით ჩამოდიან ტურისტები ქვეყანაში და რა ტემპით ვითარდება საქართველოში სასტუმრო ბიზნესი, - თემების მიმოხილვით გადაცემაში ’’საქმიანი დილა“ Cushman & Wakefield Georgia-ს რეგიონალური დირექტორი ნინო რუხაძე საუბრობს.  -ქალბატონო ნინო, დღესდღეობით საქართველოში როგორც საერთაშორისო, ისე ქართული ბრენდების სასტუმროების მშენებლობის ბუმია, როგორ ფიქრობთ, რამ განაპირობა და რატომ...

გაზრდილი ექსპორტის მიუხედავად ყურძნის ფასი ისევ დაბალია

person access_time2017-09-24 15:00:07
იმის მიუხედავად, ქართული ოცნების დამფუძნებელი ჯერ კიდევ 2012 წელს აცხადებდა, რომ ყურძნის ფასი არ შეიძლება იყოს 1 ლარზე ნაკლები, დღემდე რქაწითელსა და მწვანეს ფერმერები 70–80 თეთრზე ძვირად ვერ ყიდიან. ამასთან, წელს რთველი ისე მიმდინარეობს, რომ მთავრობა სახელმწიფო სუბსიდიას აღარ გასცემს.   თამარ დიღმელაშვილი გურჯაანის მუნიციპალიტეტში ცხოვრობს.   “ხვალ უნდა დავკრიფო მწვანე,  რქაწითელი და საფერავი. “კახურმა ტრადიციულმა...

რამდენად დამაკმაყოფილებელია საწვავის ხარისხი საქართველოში

person access_time2017-09-23 15:00:18
მიმდინარე წელს გარემოს დაცვის სამინისტრომ საწვავის ხარისხი 14 ავტოგასამართ სადგურზე შეამოწმა. ამის შესახებ PALITRANEWS-ს მთავარმა სახელმწიფო ინსპექტორმა ნელი კორკოტაძემ განუცხადა.მისი თქმით, შემოწმებულ ობიექტებზე ხარისხობრივი ნორმების დარღვევის ფაქტი არ გამოვლენილა. „წლის განმავლობაში ქვეყნის მასშტაბით 14 ავტოგასამართ სადგურზე შემოწმდა საწვავის ხარისხი. საუბარია, როგორც ბრენდირებულ ისე არაბრენდირებულ გასამართ სადგურებზე. შემოწმება შემთხვევითი შერჩევის პრინციპით განხორციელდა...

დავით საგანელიძე: ``ვცდილობთ, ჩინელი ინვესტორები ორი დიდი პროექტით დავაინტერესოთ``

person access_time2017-09-23 13:00:55
მილიარდ ნახევრიანი ქვეყანა, რომლის ეკონომიკა ძალიან მზარდია, ორი ქვეყნის თავისუფალი ვაჭრობის ხელშეკრულება, ჩინეთს აძლევს იმის შანსს, რომ საქართველოს სავაჭრო პარტნიორების სამეულში კიდევ უფრო წინ წაიწიოს , - ამის შესახებ საპარტნიორო ფონდის ხელმძღვანელმა დავით საგანელიძემ ჩინეთის ქალაქ შანხაიში ქართველ ჟურნალისტებს განუცხადა, რომლებიც მედიატურის ფარგლებში ჩინეთის 4 ქალაქში იმყოფებოდნენ. როგორც დავით საგანელიძემ აღნიშნა, ჩინეთში 3 ქართული დელეგაცია იყო. პირველი დელეგაცია...

პეკინში ვარაუდობენ, რომ 2017 წელს საქართველოდან ჩინეთში ქართული ღვინის ექსპორტი 10 მილიონ ბოთლს გადააჭარბებს

person access_time2017-09-23 11:00:27
პეკინში, ქართული ღვინის პოპულარიზაციის ცენტრში ვარაუდობენ, რომ 2017 წელს საქართველოდან ჩინეთში ქართული ღვინის ექსპორტი 10 მილიონ ბოთლს გადააჭარბებს. საქართველოში ჩინეთის საელჩოს, ჩინეთის საგარეო საქმეთა სამინისტროს, და საერთაშოროსო მედიაჰოლდინგის საქართველოს წარმომადგენლობის Gbtimes Georgia-ს ორგანიზებით გამართული მედიატურის ფარგლებში, ჩინეთის დედაქალაქ პეკინში არსებულ ქართული ღვინის პოპულარიზაციის ცენტრს ქართველი ჟურნალისტები ესტუმრნენ. ჩინეთის საკვებისა და ფერმენტული...

მსგავსი სიახლეები