ორი უმსხვილესი საავიაციო მწარმოებლის მიერ გამოქვეყნებული ყოველთვიური ანგარიშების თანახმად, Boeing-მა აგვისტოს საუკეთესო შედეგი აჩვენა 2018 წლის შემდეგ, თუმცა მიწოდების კუთხით Airbus-თან მაინც დამარცხდა.
2025 წლის აგვისტოში ამერიკულმა მწარმოებელმა 57 თვითმფრინავი გადასცა ავიაკომპანიებს, აქედან 42 – 737 MAX-ის ოჯახის. მისმა ევროპელმა კონკურენტმა, Airbus-მა კი აგვისტოში 61 ლაინერი მიაწოდა დამკვეთებს.
მიმდინარე წლის პირველი რვა თვის განმავლობაში, Boeing-მა უკვე გადააჭარბა გასული, 2024 წლის შედეგებს: 385 თვითმფრინავი 348-ის წინააღმდეგ. მოსალოდნელია, რომ მიწოდებების საფუძველს ვიწროფიუზელაჟიანი 737 MAX-ი წარმოადგენს – 289 მიწოდებული თვითმფრინავი. ამერიკულმა მწარმოებელმა ასევე მიაწოდა 54 ფართოფიუზელაჟიანი 787 Dreamliner-ი, 26 სატვირთო 777F-ი და 16 ერთეული 767-ის ოჯახის თვითმფრინავი. ამავე პერიოდში Airbus-მა დამკვეთებს 434 ლაინერი გადასცა.
Boeing-ის მაჩვენებლებზე კვლავ ახდენს გავლენას აშშ-ის ფედერალური საავიაციო სააგენტოს (FAA) მიერ დაწესებული შეზღუდვა: კომპანიას არ შეუძლია თვეში 38 ერთეულ 737 MAX-ის მოდელზე მეტის გამოშვება. ტემპის დაჩქარება ვაშინგტონის შტატის ქალაქ მოუზეს-ლეიკის აეროპორტში შენახული თვითმფრინავების გაყვანის ხარჯზე მოხერხდა. სწორედ აგვისტოში Boeing-მა ბოლო 737 MAX-ი გადასცა.
შეკვეთების კუთხითაც განსხვავებაა: აგვისტოში Boeing-მა 26 ახალი კონტრაქტი მიიღო (მათ შორის 14 ფართოფიუზელაჟიან 777X-ზე Cathay Pacific-ისგან), ხოლო Airbus-მა – 99, რომელთა შორისაც არის ირლანდიური ლიზინგის გამცემი Avolon-ის დიდი შეკვეთა და 7 ერთეული A350-1000 უცნობი დამკვეთისგან.
Airbus-ი წლის დასრულებას რეკორდით გეგმავს – 820 მიწოდებული თვითმფრინავი, 2024 წლის 766-ის წინააღმდეგ. ამის მისაღწევად ევროპელ მწარმოებელს ბოლო თვეებში ტემპის აჩქარება მოუწევს, მიუხედავად ძრავებთან და სავარძლების მიწოდებასთან დაკავშირებული შეფერხებებისა.