Airbus-ის 2025 წლის სატვირთო გლობალური ბაზრის პროგნოზის (GMF) მიხედვით, მომდევნო 20 წლის განმავლობაში მსოფლიოში სპეციალიზებული სატვირთო თვითმფრინავების ფლოტი 3,420 ერთეულამდე გაიზრდება, რაც 45%-იან ზრდას ნიშნავს.
პროგნოზი ვარაუდობს, რომ ფლოტი შედგება 815 არსებული სატვირთო თვითმფრინავისა და 2,605 დამატებითი ერთეულისგან.
საჭიროება: ამ 2,605 დამატებითი თვითმფრინავიდან 1,530 იქნება ჩანაცვლებისთვის, ხოლო 1,075 – ფლოტის ზრდისთვის.
ზომის მიხედვით: დამატებითი 2,605 თვითმფრინავი გადანაწილდება:
-
- 1,120 მცირე ზომის თვითმფრინავი.
- 855 საშუალო ზომის ფართოფიუზელაჟიანი.
- 630 დიდი ზომის ფართოფიუზელაჟიანი.
წარმოშობა: საერთო ჯამში, 2,605 სატვირთოდან 1,670 იქნება სამგზავრო თვითმფრინავების სატვირთოებად გადაკეთების (P2F – Passenger-to-Freighter) შედეგი, ხოლო 935 – ახალი წარმოების სატვირთო თვითმფრინავი.
Airbus-ის პროგნოზით, გრძელვადიან პერსპექტივაში გლობალური ვაჭრობა წლიურად 2.7%-ითგაიზრდება, ხოლო საჰაერო ტვირთების მოცულობა მომდევნო 20 წლის განმავლობაში წლიურად 3.3%-ით განვითარდება, რაც ტვირთის მოცულობის თითქმის გაორმაგებას ნიშნავს.
საჰაერო ტვირთების ზრდის ძირითადი მამოძრავებელი ძალებია მსოფლიო მთლიანი შიდა პროდუქტი (მშპ) და ვაჭრობა. საჰაერო ტვირთის გადაზიდვა კრიტიკულია არა მხოლოდ ეკონომიკების მხარდასაჭერად, არამედ დაშორებული თემების დასაკავშირებლად, აუცილებელი და ჯანმრთელობისთვის მნიშვნელოვანი საქონლის ტრანსპორტირებისთვის, და განვითარებად ქვეყნებში ადგილობრივი ბიზნესის ზრდისთვის.
პანდემიის დროს სწრაფი ზრდის შემდეგ, რაც ძირითადად სამგზავრო თვითმფრინავების სატვირთოებად გადაკეთებამ განაპირობა, Airbus პროგნოზირებს, რომ ძველი სატვირთოების დიდი ნაწილი ფლოტს დატოვებს და ჩანაცვლდება ახალი, საწვავის ეფექტური მოდელებით, როგორიცაა A350F ან A320/A321 და A330 P2F კონვერსიები.
Airbus ასევე ვარაუდობს სავაჭრო მარშრუტების დივერსიფიკაციას, რადგან აზია-წყნარი ოკეანის რეგიონში უფრო მეტი ქვეყანა იქცევა ინდუსტრიულ ცენტრად. პროგნოზების მიხედვით, ახალი ქვეყნები, როგორიცაა ბრაზილია, ინდონეზია და ვიეტნამი, მომდევნო ათწლეულებში მსხვილ მომხმარებელთა ეკონომიკებად ჩამოყალიბდებიან. ეს კი გლობალურ საჰაერო სატვირთო რუკაზე თანდათანობით ცვლას გამოიწვევს.
საერთო ჯამში, მომდევნო 20 წლის განმავლობაში სატვირთო თვითმფრინავებზე მოთხოვნის თითქმის ორი მესამედი აზია-წყნარი ოკეანის (850 თვითმფრინავი) და ჩრდილოეთ ამერიკის(920 თვითმფრინავი) რეგიონებზე მოვა.