მადრიდის უმაღლესმა სასამართლომ შეაჩერა 107 მილიონი ევროს ოდენობის ჯარიმის აღსრულება, რომელიც ესპანეთის მომხმარებელთა საქმეთა სამინისტრომ დააწესა დაბალბიუჯეტიანი ავიაკომპანია Ryanair-ის მიმართ.
სანქცია დაკავშირებული იყო იმ პრაქტიკასთან, რომ ბილეთის დაჯავშნისას ავიაკომპანია მგზავრებს სთხოვდა დამატებით საფასურს გადაეხადათ ხელბარგისთვის და ადგილების შერჩევისთვის — ეს ეხებოდა არაერთ ბიუჯეტურ ავიაკომპანიას.
სასამართლომ სამინისტროს ქმედებები უკანონოდ სცნო და Ryanair-ის სატარიფო პოლიტიკის კანონიერება დაადასტურა. გადაწყვეტილებაში ხაზგასმულია, რომ საქმე იურიდიულად რთულია, ხოლო ბარგზე დამატებითი საფასურის დაწესების პრაქტიკა მრავალი წელია არსებობს და საზოგადოებრივ ინტერესებს არ ეწინააღმდეგება. გარდა ამისა, გადაწყვეტილებაში აღნიშნულია, რომ ევროკავშირი ამჟამად მუშაობს ამ საკითხის მარეგულირებელი წესების შემუშავებაზე.
Ryanair-ის პოზიცია:
კომპანიამ აღნიშნა, რომ მისი ბარგის პოლიტიკა სრულად შეესაბამება ევროკავშირის კანონმდებლობას, რომელიც ავიაკომპანიებს უფლებას აძლევს დააწესონ ფასები დამატებით ბარგზე, მათ შორის ხელბარგზე, რომელიც აღემატება სავარძლის ქვეშ მოთავსებული ჩანთის ზომას.
Ryanair-ის აღმასრულებელმა დირექტორმა, მაიკლ ო’ლირიმ, განაცხადა:
„ჩვენ ვიცავთ მგზავრების უფლებას, თავად გადაწყვიტონ, რამდენი ბარგი წაიღონ თან და გადაიხადონ მხოლოდ იმაში, რაც სჭირდებათ.“
კომპანიის მონაცემებით, Ryanair-მა ესპანეთის ეკონომიკაში 10 მილიარდ ევროზე მეტი ინვესტიცია ჩადო და შექმნა 10,000-ზე მეტი სამუშაო ადგილი.
კომპანიის მოწოდება:
Ryanair-მა მოუწოდა ესპანეთის მომხმარებელთა საქმეთა სამინისტროს, შეწყვიტოს ჩარევა დაბალბიუჯეტიან ავიასექტორში და გააუქმოს ის, რასაც კომპანია „უკანონო ჯარიმებად“ მიიჩნევს.
კომპანიის განცხადებით, სამინისტრომ ყურადღება რეალურ პრიორიტეტებზე უნდა გაამახვილოს და არა თავისუფალი ბაზრის შეზღუდვაზე.