რა­ტომ უნდა ჩა­ა­ბა­როთ სა­ავ­ტო­მო­ბი­ლო ნარ­ჩე­ნე­ბი შე­სა­ბა­მის პუნ­ქტში, რა­ტომ არ უნდა გა­ა­ღოთ მა­ცივ­რის კარი სა­ჭი­რო­ე­ბის გა­რე­შე, რა­ტომ უნდა მორ­წყოთ ყვა­ვი­ლე­ბი წვი­მის წყლით და რა სა­ერ­თო აქვს ამ ქმე­დე­ბებს ეკო­ლო­გი­ას­თან? ერთი შე­ხედ­ვით ამ უც­ნა­უ­რი კავ­ში­რის ლო­გი­კუ­რი ახ­სნა „თე­გე­ტა მო­ტორ­სის“, „თე­გე­ტა გრინ პლა­ნე­ტი­სა“ და ორ­გა­ნი­ზა­ცია „მწვა­ნე პო­ლუ­სის“ თა­ნამ­შრომ­ლო­ბით გა­მო­ცე­მულ წიგნ­შია თავ­მოყ­რი­ლი. კრე­ბულ­ში 20 ეკორ­ჩე­ვაა გა­ერ­თი­ა­ნე­ბუ­ლი და ახალ­გაზ­რდა თა­ო­ბის ცნო­ბი­ე­რე­ბის ამაღ­ლე­ბას ისა­ხავს მიზ­ნად.

თა­თია ხორ­ბა­ლა­ძე, „თე­გე­ტა ჰოლ­დინ­გის“ სტრა­ტე­გი­უ­ლი კო­მუ­ნი­კა­ცი­ე­ბის დე­პარ­ტა­მენ­ტის ხელ­მძღვა­ნე­ლი: „გა­რე­მო­ზე ზრუნ­ვა „თე­გე­ტას­თვის“ უკვე ყო­ველ­დღი­უ­რო­ბად იქცა. ჩვენ თან­მიმ­დევ­რუ­ლად მივ­ყვე­ბით და­სა­ხულ პრი­ო­რი­ტე­ტებს და ვცდი­ლობთ, მაქ­სი­მა­ლუ­რად ფარ­თო აუ­დი­ტო­რი­ას მი­ვაწ­ვდი­ნოთ ხმა, თუ რა ზი­ა­ნი მო­აქვს, მა­გა­ლი­თად, სა­ავ­ტო­მო­ბი­ლო ნარ­ჩე­ნე­ბის გა­რე­მო­ში და­ტო­ვე­ბას. კომ­პა­ნი­ის საქ­მი­ა­ნო­ბის სპე­ცი­ფი­კის გათ­ვა­ლის­წი­ნე­ბით, ეს სა­კი­თხი ჩვენ­თვის გან­სა­კუთ­რე­ბით აქ­ტუ­ა­ლუ­რია.

„მწვა­ნე პო­ლუს­თან“ თა­ნამ­შრომ­ლო­ბით გა­მო­ცე­მუ­ლი წიგ­ნი კი კი­დევ ერთი კარ­გი შე­საძ­ლებ­ლო­ბაა, ახალ­გაზ­რდა თა­ო­ბას არა მხო­ლოდ მი­ვა­წო­დოთ ინ­ფორ­მა­ცია საფრ­თხე­ე­ბის შე­სა­ხებ, არა­მედ მათი თა­ვი­დან აცი­ლე­ბის გზებ­ზეც ვი­სა­უბ­როთ, რაც სა­ბო­ლო­ოდ სა­ზო­გა­დო­ე­ბა­ში ქცე­ვის შეც­ვლას ისა­ხავს მიზ­ნად“.

„თე­გე­ტა მო­ტორ­სის“, „თე­გე­ტა გრინ პლა­ნე­ტი­სა“ და „მწვა­ნე პო­ლუ­სის“ თა­ნამ­შრომ­ლო­ბით გა­მო­ცე­მუ­ლი წიგ­ნი სამ ძი­რი­თად თე­მას აერ­თი­ა­ნებს: სა­ავ­ტო­მო­ბი­ლო ნარ­ჩე­ნე­ბის გა­და­მუ­შა­ვე­ბა, ჰა­ე­რის და­ბინ­ძუ­რე­ბა და წყლის მოხ­მა­რე­ბა. პრო­ექ­ტის სა­მიზ­ნე აუ­დი­ტო­რია სკო­ლის მოს­წავ­ლე­ე­ბი არი­ან. კრე­ბუ­ლის ტექ­სტიც შე­სა­ბა­მი­სი - მარ­ტი­ვი და სა­ხა­ლი­სო ენით და­ი­წე­რა. წიგ­ნის საპ­რე­ზენ­ტა­ცი­ოდ კი 10 სკო­ლა შე­ირ­ჩა.

ეკორ­ჩე­ვე­ბის წიგნს ორი გმი­რი ჰყავს - ფლო­რა და ფა­უ­ნა დაწ­ვრი­ლე­ბით უყ­ვე­ბი­ან მკი­თხვე­ლებს, რამ­დე­ნად მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნია თი­თო­ე­უ­ლი მო­ქა­ლა­ქის ქცე­ვა გა­რე­მოს უსაფრ­თხო­ე­ბი­სა და ჯან­მრთე­ლო­ბის­თვის. გა­მო­ცე­მის პირ­ვე­ლი ნა­წი­ლი სა­ავ­ტო­მო­ბი­ლო ნარ­ჩე­ნე­ბის გა­და­მუ­შა­ვე­ბას შე­ე­ხე­ბა. ამ მი­მარ­თუ­ლე­ბით უკვე რამ­დე­ნი­მე წე­ლია, “თე­გე­ტა ჰოლ­დინგთან“ და­კავ­ში­რე­ბუ­ლი კომ­პა­ნია, „თე­გე­ტა გრინ პლა­ნე­ტი“, „თე­გე­ტა მო­ტორსთან“ ერ­თად მუ­შა­ობს. კომ­პა­ნია პრო­ექ­ტის ერთ-ერთი თა­ნა­ავ­ტო­რია და რჩე­ვე­ბიც მათი ხელ­შე­წყო­ბით მომ­ზად­და.

შალ­ვა ახვლე­დი­ა­ნი, „თე­გე­ტა გრინ პლა­ნე­ტის“ დი­რექ­ტო­რი: „ჩვე­ნი კომ­პა­ნი­ის უმ­თავ­რე­სი ღი­რე­ბუ­ლე­ბა სო­ცი­ა­ლუ­რი პა­სუ­ხის­მგებ­ლო­ბის პო­პუ­ლა­რი­ზა­ცია და ამ მი­მარ­თუ­ლე­ბით ცნო­ბი­ე­რე­ბის გაზ­რდაა, რაც, სა­ბო­ლოო ჯამ­ში, გა­რე­მო­ზე მავ­ნე ზე­მოქ­მე­დე­ბის შემ­ცი­რე­ბას უწყობს ხელს. სწო­რედ ეს მთა­ვა­რი პრინ­ცი­პი გვა­ერ­თი­ა­ნებს „მწვა­ნე პო­ლუს­თან“. გვსურს, ერ­თობ­ლი­ვად ავუხ­სნათ ჩვენს თა­ნა­მო­ქა­ლა­ქე­ებს და გან­სა­კუთ­რე­ბით ახალ­გაზ­რდებს, რომ სა­ავ­ტო­მო­ბი­ლო ნარ­ჩე­ნე­ბის უყუ­რა­დღე­ბოდ და­ტო­ვე­ბა გა­რე­მოს დიდ ზი­ანს აყე­ნებს. ამი­ტომ აუ­ცი­ლე­ბე­ლია მათი შეგ­რო­ვე­ბა და წე­სე­ბის დაც­ვით გა­და­მუ­შა­ვე­ბა, რა­საც „თე­გე­ტა გრინ პლა­ნე­ტი“ პარტნი­ო­რი ლი­ცენ­ზი­რე­ბუ­ლი გა­დამ­მუ­შა­ვე­ბე­ლი სა­წარ­მო­ე­ბის მეშ­ვე­ო­ბით აკე­თებს“.

მა­რი­ამ ჯა­ფა­რი­ძე, „თე­გე­ტა ჰოლ­დინ­გის CSR მე­ნე­ჯე­რი: „სკო­ლებ­ში ეკორ­ჩე­ვე­ბის წიგ­ნის პრე­ზენ­ტა­ცი­ი­სას მოს­წავ­ლე­ებს არა­ერთ მნიშ­ვნე­ლო­ვან რჩე­ვას ვუ­ზი­ა­რებთ. მათ შო­რის, ვუხ­სნით და ვას­წავ­ლით, თუ რა მცი­რე­დი ნა­ბი­ჯე­ბის გა­დად­გმით შეგ­ვიძ­ლია ვიზ­რუ­ნოთ გა­რე­მო­ზე. ვუ­ზი­ა­რებთ ჩვენს ღი­რე­ბუ­ლე­ბებ­სა და მიდ­გო­მებს და ვაძ­ლევთ სტი­მულს, რომ მე­ტად ჩარ­თუ­ლე­ბი იყ­ვნენ უკე­თე­სი მო­მავ­ლის შე­ნე­ბა­ში“.

„მწვა­ნე პო­ლუ­სის­თვის“ ეკორ­ჩე­ვე­ბის ეს უკვე მე­ხუ­თე გა­მო­ცე­მაა. ორ­გა­ნი­ზა­ცი­ის მი­ზა­ნია, ახალ თა­ო­ბას ეკო­ლო­გი­უ­რი პა­სუ­ხის­მგებ­ლო­ბის გან­ვი­თა­რე­ბა­ში და­ეხ­მა­როს.

გი­ორ­გი ჯა­ფა­რი­ძე, „მწვა­ნე პო­ლუ­სის“ დამ­ფუძ­ნე­ბე­ლი: „მო­ხა­რუ­ლე­ბი ვართ, რომ ამ­ჯე­რად „თე­გე­ტა მო­ტორსთან“ და „თე­გე­ტა გრინ პლა­ნეტ­თან“ ერ­თად ვაგ­რძე­ლებთ ეკორ­ჩე­ვე­ბის ციკლს. ეს არის ეკო­ან­ბა­ნი, რო­მე­ლიც მო­ზარ­დებს აძ­ლევს შე­საძ­ლებ­ლო­ბას, გა­ი­გონ, რა ზი­ა­ნი მო­აქვს გა­რე­მოს­თვის და­უ­დევ­რო­ბას და ამას­თან ერ­თად, გვინ­და ახალ­გაზ­რდებს გა­ვუ­ზი­ა­როთ ის ელე­მენ­ტა­რუ­ლი და სა­ბა­ზი­სო რჩე­ვე­ბი, რომ­ლე­ბიც ყო­ველ­დღი­უ­რო­ბა­ში გა­მო­ად­გე­ბათ.

ჩვე­ნი ორ­გა­ნი­ზა­ცია უკვე წლე­ბია, ამ მი­მარ­თუ­ლე­ბით მუ­შა­ობს. ბოლო პე­რი­ო­დის დაკ­ვირ­ვე­ბა აჩ­ვე­ნებს, რომ ცნო­ბი­ე­რე­ბის ამაღ­ლე­ბის კუ­თხით, ვი­თა­რე­ბა გა­უმ­ჯო­ბე­სე­ბუ­ლია. ყო­ვე­ლი პრე­ზენ­ტა­ცი­ის შემ­დეგ სკო­ლებ­ში ერ­თგვარ ტესტს ვა­ტა­რებთ, რომ­ლის შე­დე­გე­ბიც სი­ტუ­ა­ცი­ის ცვლი­ლე­ბის ნა­თე­ლი და­დას­ტუ­რე­ბაა“.

ეკორ­ჩე­ვე­ბის წიგ­ნის საპ­რე­ზენ­ტა­ცი­ოდ შერ­ჩე­უ­ლი სკო­ლე­ბის მოს­წავ­ლე­ე­ბის უმ­რავ­ლე­სო­ბამ ინ­ფორ­მა­ცია უშუ­ა­ლოდ გა­მო­ცე­მის თა­ნა­ავ­ტო­რე­ბი­სა­გან მი­ი­ღო. პრო­ექ­ტი ჯერ ისევ გრძელ­დე­ბა, ოქ­ტომ­ბრის პირ­ველ ნა­ხე­ვარ­ში დას­რულ­დე­ბა და ეკო­ლო­გი­უ­რი უსაფრ­თხო­ე­ბის შე­სა­ხებ, ჯამ­ში, 500-მდე მოს­წავ­ლე გა­ი­გებს მეტს. უშუ­ა­ლო შეხ­ვედ­რებ­თან ერ­თად, რჩე­ვე­ბის მეტი ხელ­მი­საწ­ვდო­მო­ბი­სათ­ვის 15 პოს­ტე­რიც მომ­ზად­დე­ბა. ქარ­დე­ბი სო­ცი­ა­ლურ ქსე­ლებ­ში, სხვა­დას­ხვა პლატ­ფორ­მა­ზე გან­თავ­სდე­ბა.

--

თე­გე­ტა მო­ტორ­სის შე­სა­ხებ: თე­გე­ტა ჰოლ­დინ­გში შე­მა­ვა­ლი კომ­პა­ნია თე­გე­ტა მო­ტორ­სი 1995 წლი­დან ოპე­რი­რებს ბა­ზარ­ზე მსუ­ბუ­ქი, სატ­ვირ­თო და სპე­ცი­ა­ლუ­რი და­ნიშ­ნუ­ლე­ბის სერ­ვი­სის მი­მარ­თუ­ლე­ბით. ავ­ტო­ინ­დუსტრი­ის ლი­დე­რი კომ­პა­ნია მომ­ხმა­რე­ბელს ავ­ტო­მომ­სა­ხუ­რე­ბის სრულ სპექტრს სთა­ვა­ზობს, რო­გორც მსუ­ბუ­ქი და სატ­ვირ­თო ავ­ტო­მო­ბი­ლე­ბის, ისე ავ­ტო­ბუ­სე­ბი­სა და მიკ­რო­ავ­ტო­ბუ­სე­ბის, ასე­ვე სპე­ცი­ა­ლუ­რი და­ნიშ­ნუ­ლე­ბის ტექ­ნი­კის მი­მარ­თუ­ლე­ბით. კომ­პა­ნი­ას მთე­ლი ქვეყ­ნის მას­შტა­ბით 28 ფი­ლი­ა­ლი აქვს, რომ­ლე­ბიც 500 000-მდე სა­ცა­ლო და 35 000-მდე კორ­პო­რა­ცი­ულ მომ­ხმა­რე­ბელს ემ­სა­ხუ­რე­ბა. თე­გე­ტა მო­ტორ­სი 300-მდე მსოფ­ლიო ბრენ­დის წარ­მო­მად­გე­ნე­ლია სა­ქარ­თვე­ლო­ში, მათ შო­რის არის Bridgestone, Michelin, Varta, Shell, Motul, Hengst და სხვა.