ფრანგულ კომპანიას თბილისის გენგეგმასთან შენიშვნები აქვს

access_time2017-11-14 16:07:46

თბილისის მერიამ თბილისის მიწათსარგებლობის გენერალური გეგმის საბოლოო დოკუმენტის შესაფასების პროცესში დახმარების თხოვნით ,,აზიის განვითარების ბანკს'' მიმართა, რომელმაც გენგეგმის შეფასების განსახორცილებლად ფრანგული კომპანია ,,Institut d'aménagement et d'urbanisme d'Ile-deFrance'' დაიქირავა.

 

 

ფრანგი სპეციალისტები რამდენიმე მიმართულებით გამოთქვავენ შენიშვნებს და დედაქალაქის მთავრობას რეკომენდაციებს აძლევენ.

 

 

ფრანგი მკვლევარი აღნიშნავს, რომ მგგ-ში მოცემულია სხვდასხვა პოზიცია რკინიგზის ცენტრალურ სადგურთან მიმართებაში, რაც არ არის ნათლად ჩამოყალიბებული და გამყარებული შესაბამისი ძირეული კვლევებით. ის ამბობს, რომ სადგური გადამწყვეტ როლს თამაშობს ქალაქისთვის, განსაკუთრებით იმ ფაქტორის გათვალისწინებით, რომ რკინიგზის სადგური მეტროს ორ ხაზს უკავშირდება.

 

,,სარკინიგზო ხაზი, რომელიც ქალაქს კვეთს უნდა შენარჩუნდეს საქალაქთაშორისო მგზავრობისათვის და უნდა გაიხსნას სარკინიგზო დერეფანი ქალაქის შიდა ურბანული საზოგადოებრივი ტრანსპორტირების მიზნებისთვის. საერთაშორისო გამოცდილება ქალაქის შიგნით რკინიგზის შენარჩუნების მნიშვნელობაზე მეტყველებს. (მაგალითად, პარიზი და ლონდონი მილიარდობით ევროს ხარჯავს აგლომერაციის ცენტრალურ ნაწილში რკინიგზის სადგურების დასაკავშირებლად) ცენტრალური რკინიგზის სადგურის მიმდებარე 70 ჰექტარ მიწის ნაკვეთზე განთავსებულია ძველი მატარებლები. ეს ტერიტორია უნდა გამოთავისუფლდეს ამ მატარებლებისგან და გამოყენებულ იქნას მაღალი დონის სტრატეგიული ურბანული განვითარების პროექტისთვის, რომელიც შესაძლოა გახდეს ერთ-ერთი ყველაზე მნიშვნელოვანი პროექტი ქალაქში, რაც ხაზს გაუსვამს და გამოკვეთს ქალაქის ყველაზე უფრო ხელმისწვდომ ცენტრალურ ტერიტორიას. ეს ტერიტორია შეიძლება იყოს თბილისის ახალი ცენტრალური ბიზნეს უბანი'', - ვკითხულობთ გენ გეგმის შეფასების კვლევაში.

 

 


სპეციალისტების აზრით, შემოთავაზებულ მგგ-ს პროექტში გათვალისწინებული უნდა იყოს ქალაქის შიგნით მგზავრების გადასაყვანად მატარებლის ხაზის გამოყენების იდეაზე.

 

 

,,ფაქტიურად, არსებობს დიდი რაოდენობით ყოფილი საწარმოო ტერიტორიები, რომელთა გამოყენებაც შესაძლებელია რკინიგზის ხაზის გასწვრივ მწვანე სივრცეების, შენობა-ნაგებობებისა და ურბანული განვითარების უზრუნველსაყოფად ქალაქის რეგენერაციის მიზნით. სარკინიგზო ხაზის გასწვრივ ქალაქის ცენტრის გადამკვეთი ახალი მაგისტრალის მშენებლობის საკითხი უნდა მოიხსნას დღის წესრიგიდან. ეს ქალაქის მართვის ძველი სტილია. მსხვილ ქალაქებში, როგორიცაა პარიზი, ბოსტონი, პორტლენდი, სეული, მონრეალი და სხვ. საავტომობილო მაგისტრალებს ურბანულ ბულვარებად გარდაქმნიან; ამას რამდენიმე მიზეზი აქვს: ოპერირების ხარჯების შემცირება, ცხოვრების მაღალი ხარისხი, ქალაქის მობილობის მოდელში მანქანის წილის შემცირება. ორი არსებული საავტომობილო მაგისტრალი უკეთესად აუნდა იყოს ინტეგრირებული ქალაქში, ქალაქის ცენტრისკენ ყოველგვარი გაფართოების გარეშე''-საუბარია კვლევაში.

 

 

მათი მოსაზრებით, ქალაქი მეტად არის დამოკიდებული ავტომობილებზე, რაც აუარესებს ცხოვრების ხარისხს, ზრდის დაბინძურებას და ხაზს უსვამს ურბანულ-სოციალურ სეგრეგაციას.

 

 

"ახალი მგგ-ს ფარგლებში შემოთავზებულია რამდემიმე ველო ბილიკი, თუმცა არ არის წარმოდგენილი კონკრეტული პროექტი. იგი უნდა ითვალისწინებდეს მუნიციპალიტეტის მიერ მომზადებულ "თბილისის ველოქსელის" პროექტს, რომელიც უფრო თანმიმდევრული და სრულყოფილია. ფაქტიურად, მგგ ქალაქში ავტომობილების წილის გაზრდას გვთავაზობს რაც კიდევ უფრო გაზრდის საცობებს. მსუბუქი გადაადგილება არ უნდა აღიქმებოდეს, როგორც დამატებითი გადაადგილების საშუალება ქალაქში ყველაზე გავრცელებულ მობილობის საავმტომობილო მოდელთან ერთად. ეს არის სრულიად განსხვავებული მიდგომა ურბანული მობილობისა და ცხოვრების ხარისხის თვალსაზრისით", - ნათქვამია Institut d'aménagement et d'urbanisme d'Ile-deFrance''-ის სპეციალისტების რეკომენდაციებში.

 

 

bm.ge

 

 

 



„არავინ იცის, როგორი დენი მიდის მომხმარებლამდე!“ - ენერგეტიკოსები ელექტროენერგიის ხარისხის კონტროლის გამკაცრებას ითხოვენ

person access_time2018-01-16 11:10:24
ელექტროენერგიის ხარისხის კონტროლი გასამკაცრებელია. ენერგეტიკოსების ერთი ნაწილი მიიჩნევს, რომ დენის ხარისხი არ კონტროლდება და ამით მომხმარებელი ზარალდება. ბოლო პერიოდში კომპანიებს ამ მხრივ გარკვეული ვალდებულებები დაეკისრათ, მაგრამ ეს ჯერჯერობით არ არის თანამედროვე სტანდარტების შესაბამისი, საქართველოს ენერგეტიკის მარეგულირებელ კომისიაში კი ამტკიცებენ, რომ ელექტროენერგიის ხარისხი დამაკმაყოფილებელია. ენერგეტიკოსები ეჭვობენ, რომ დენის ხარისხის კონტროლი არ მიმდინარეობს....

H&M-მა და არჩევნებმა გარე სარეკლამო ბაზარი 15%-ით გაზარდა - outdoor.ge

person access_time2018-01-16 12:15:18
„გასულ წელს მთელი ქვეყნის მასშტაბით დატვირთული ბანერების რაოდენობამ 70-80% შეადგინა“, - ამის შესახებ „კომერსანტს“ სარეკლამო სააგენტო outdoor.ge-ს დირექტორმა ზურაბ პერტაიამ განუცხადა. მისი თქმით, ამ ეტაპზე გარე სარეკლამო ბაზარი საკმაოდ დატვირთულია, თუმცა „თამბაქოს კონტროლის შესახებ“ ცვლილებების ამოქმედების შემთხვევაში, ბაზარზე შესაძლოა, მცირედი ცვლილებები მოხდეს. „ამ ეტაპზე სარეკლამო ბაზარი...

დეპოზიტების სავალდებულო დაზღვევა ამოქმედდა - თქვენს ანგარიშს თვეში 0.067%-ს ჩამოაჭრიან

person access_time2018-01-15 19:00:24
2018 წლის იანვრიდან ყველა პირს, რომელსაც თანხა ქართულ კომერციულ ბანკში აქვს განთავსებული, სპეციალური სახელმწიფო ფონდი აზღვევს. დეპოზიტების დაზღვევის სააგენტო თქვენი ანაბრიდან/მიმდინარე ანგარიშიდან სავალდებულო წესით, ყოველთვიურად ჩამოჭრის სპეციალურ საკომისიოს. სააგენტო ბანკის გაკოტრების შემთხვევაში 5000 ლარამდე თანხით აგინაზღაურებთ თქვენს ანაბარს. სახელმწიფო ფონდში სავალდებულო წესით გაწევრიანდება ყველა მეანაბრე. კანონის მიხედვით, ფონდი მეანაბრეებს ყოველთვიური საკომისიოს...

„მივიღე მტკივნეული გაკვეთილი - დისტანცია უნდა დავიჭირო იმ ქვეყნების შიდა პოლიტიკისგან, სადაც ჩემი ფონდი ოპერირებს“

person access_time2018-01-15 20:00:38
ჯორჯ სოროსის განცხადებით, იგი ნაციონალიზმის წინააღმდეგ ბრძოლას კვლავ აპირებს - იდეოლოგიის, რომელსაც იგი „დომინანტს“ უწოდებს. აღნიშნულთან დაკავშირებით მილიარდერმა ინვესტორმა Financial Times-თან ისაუბრა. საუბარი საქართველოს ყოფილ პრეზიდენტს, მიხეილ სააკაშვილსაც შეეხო. „დეჟა ვუ მაქვს - მსოფლიოში დომინანტი იდეოლოგია კვლავ ნაციონალიზმია. ევროკავშირი დაშლის პირას არის, რუსეთი კი ძალას იკრებს - ქვეყანა, რომელიც ნაციონალიზმზეა დაფუძნებული,“ განაცხადა...

რეგულაციების დაწესება სათამაშოების ბაზარზე - რას ითხოვენ ქართველი მწარმოებლები ხელისუფლებისგან

person access_time2018-01-16 10:20:35
პოპულარიზაცია, წარმოების ზრდა და უსაფრთხო სათამაშოები — ეს ის საკითხებია, რის დაყენებასაც სათამაშოების ქართველი მწარმოებლები სააგენტო „აწარმოე საქართველოს“ ფარგლებში დაგეგმილ შეხვედრაზე გაახმაურებენ. როგორ კომპანიებში აცხადებენ, სახელმწიფოს მხრიდან გარკვეული ნაბიჯები იდგმევა, თუმცა წარმოების გაზრდისთვის და ქართული პროდუქციის პოპულარიზაციისთვის ეს საკმარისი არ არის. როგორც ცნობილია, ადგილობრივ თუ საერთაშორისო ბაზრებზე არსებული გამოწვევებისა და...


მსგავსი სიახლეები