ევროპელი ტურისტები იმედოვნებენ უფრო ხშირად მოგზაურობას, დანიშნულების ადგილებზე უფრო დიდხანს დარჩენას და მეტის დახარჯვას – ამის შესახებ ნათქვამია ევროპის მოგზაურობის კომისიის (ETC) მიერ მომზადებულ „Monitoring Sentiment for Intra-European Travel“ ანგარიშში, 2025 წლის გაზაფხული-ზაფხულის ტურიზმის ტენდენციების შესახებ.
ექსპერტების თქმით, ევროპელების მიერ წელს განხორციელებული მოგზაურობების რაოდენობა გასულ წელთან შედარებით 3%-ით შემცირდა და 72%-ს შეადგენს, რაც იმას ნიშნავს, რომ „მოგზაურობაზე მოთხოვნა სტაბილური რჩება“.
რეგიონში ტურისტების თითქმის მესამედი (30%) მოგზაურობაში 1,501-დან 2,500 ევრომდე დახარჯვას გეგმავს, ხოლო 17% კიდევ უფრო მეტის. ევროპელებში სამხრეთული მიმართულებების პოპულარობა 8%-ით შემცირდა, თუმცა აღმოსავლეთ ევროპის მიმართ ინტერესი მათ შორის იზრდება - წლიურ გამოხატულებაში 3%-ით.
ექსპერტების მონაცემებით, მოგზაურობის ყველაზე დიდ სურვილს პოლონეთის (80%), დიდი ბრიტანეთის (79%), ნიდერლანდების (75%), ესპანეთის (75%) და იტალიის (73%) მოქალაქეები ავლენენ. ფრანგები (65%), ბელგიელები (68%), ავსტრიელები (69%), შვეიცარიელები (69%) და გერმანელები (70%) ნაკლებად არიან მიდრეკილნი მოგზაურობისკენ.
ევროპელთა წილი, რომლებიც წელს აპრილიდან სექტემბრამდე სამ ან მეტ მოგზაურობას გეგმავენ, 6%-დან 27%-მდე გაიზარდა. ამავდროულად, 42% ირჩევს 7-12 ღამის ხანგრძლივობის შვებულებას, რაც 11%-ით მეტია 2024 წელთან შედარებით.
მოგზაურობა ევროპული ოჯახების ბიუჯეტის ყველაზე მნიშვნელოვან ხარჯთაღრიცხვად რჩება. ამავდროულად, ETC-ის ანალიტიკოსების თქმით, ინფლაციის მგზავრობის ხარჯებზე გავლენის შესახებ შეშფოთება 6%-ით შემცირდა, ხოლო პირადი ფინანსური მდგომარეობის შესახებ შეშფოთება 3%-ით. ხარჯების ძირითადი განაწილება შემდეგია: განთავსება (27%), საკვები და სასმელი (20%), გართობა (16%).
სამხრეთ ევროპა და ხმელთაშუა ზღვის რეგიონი კვლავ ყველაზე პოპულარულ სამოგზაურო მიმართულებებად რჩება, სადაც ევროპელთა 41%-მდე გაზაფხულსა და ზაფხულში მათ მონახულებას გეგმავს. ამავდროულად, ტურისტების ინტერესი ალტერნატიული მიმართულებებით ამ მაჩვენებელს გასულ წელთან შედარებით ამცირებს. მიუხედავად იმისა, რომ რეგიონის პოპულარული ქალაქები და კურორტები კვლავ დომინირებს, რაც დამსვენებლების 53%-ს იზიდავს, ნაკლებად პოპულარულ ადგილებს მოგზაურთა 35% ირჩევს, ხოლო შეუსწავლელ კუთხეებს - 13%.
კლიმატის შესახებ ცნობიერება მოგზაურობის შესახებ გადაწყვეტილებების მიღებისას მნიშვნელოვანი ფაქტორი ხდება: ევროპელების 81%-ზე მეტი დანიშნულების ადგილს ამინდის პირობების მიხედვით ირჩევს, რაც გასულ წელთან შედარებით 7%-ით მეტია. ამგვარად, გამოკითხულთა 17% უფრო მეტ ყურადღებას აქცევს ამინდის პროგნოზს, 15% აქტიურად ეძებს უფრო რბილი კლიმატის მქონე მიმართულებებს, ხოლო 14% გაურბის ექსტრემალური სიცხის მქონე ადგილებს.