„საზოგადოება უფრო მზად იყო ტექდათვალიერების რეფორმისთვის, ვიდრე ხელისუფლება“

access_time2017-11-15 09:40:36

„აღმოჩნდა, რომ საზოგადოება ბევრად უფრო ორგანიზებულია და ბევრად უფრო მზად იყო ამ რეფორმას შეხვედროდა, ვიდრე ხელისუფლება“-ასე ეხმაურება  „ჰაბ ჯორჯიას“ ხელმძღვანელი ვასილ ურუშაძე ”„საგზაო მოძრაობის შესახებ” კანონის გარდამავალი დებულებებიდან იმ მუხლის ამოღებას, რომლითაც საქართველოს ტერიტორიაზე ექსპლუატაციაში არსებული და რეგისტრირებული ყველა ავტოსატრანსპორტო საშუალება ახალი წლიდან სავალდებულო ტექდათვალიერებას ექვემდებარება.


მისი შეფასებით, დღეს ხელისუფლებამ კიდევ ერთი კრახი განიცადა. „კიდევ ერთხელ გამოჩნდა, რომ ხელისუფლებას ამ პოლიტიკით არ აქვს ელემენტარული უნარი, ასეთი მასშტაბის რეფორმები გაატაროს“,-აცხადებს ურუშაძე.


მისი განმარტებით, ბატონი გიორგი გახარიას ეკონომიკის მინისტრობის დროს გაკეთებული განცხადება, რომ 2018 წლის 1-ლი იანვრიდან ძალაში შევიდოდა სავალდებულო ტექნიკური ინსპექტირება, იყო ტყუილი. ურუშაძე აცხადებს, რომ ქვეყანაში ამ მხრივ არანაირი სამუშაოები ჩატარებული არ არის.


მისი განცხადებით, ეს იყო უბრალოდ პოპულისტური განცხადება, რომელიც არჩევნებს უკავშირდებოდა. „როგორც კვლევებით დასტურდება, განსაკუთრებით თბილისში, საზოგადოებისთვის ყველაზე მნიშვნელოვან პრობლემას ჰაერის დაფინძურება წარმოადგენს. საზოგადოებაში არსებობს აზრი, რომ ჰაერის დაბინძურების პრობლემას ავტომობილების სავალდებულო ტექნიკური დათვალიერება მოაგვარებს. შესაბამისად, ეს იყო პიარზე გათვლილი განცხადება და ამის უკან არაფერი არ იდგა“,-აცხადებს ურუშაძე.


მისი თქმით, ამ რეფორმის დაწყებას და წარმატებით განხორციელებას ძალიან დიდი შრომა სჭირდება - საზოგადოების ინფორმირებულობა, სისტემური მოწყობა, მენეჯმენტი, საკანონმდებლო მხარე, ინფრასტრუქტურის მოწყობა.



„ძალიან ბევრი დეტალია, რომელიც საფუძვლიანად არის შესასწავლი. ჩვენი გათვლებით, მოსამზადებელ პერიოდს დაახლოებით 2 წელი სჭირდება. დღეს რომ ვიტყვით, უკვე უნდა გვქონდეს კონკრეტული გეგმა, ორი წლის განმავლობაში რას ვაკეთებთ. ამ რეფორმას უნდა ჰყავდეს კონკრეტული პასუხისმგებელი პირი-მენეჯერი, რომელსაც სამოქმედო გეგმა გაწერილი ექნება“,-აცხადებს ურუშაძე.


შეგახსენებთ, „საგზაო მოძრაობის შესახებ“ კანონიდან იმ ნორმის ამოღება ხდება, რომლის მიხედვით, გზისთვის ვარგისიანობაზე ტესტირებას 2018 წლიდან საქართველოს ტერიტორიაზე ექსპლუატაციაში არსებული და საქართველოში რეგისტრირებული ყველა ავტოსატრანსპორტო საშუალება უნდა დაექვემდებაროს. ეს კი იმას ნიშნავს, რომ დაანონსებული რეფორმა სრულად 2018 წლიდან არ ამოქმედდება და გადავადდება. თუმცა ამას გადავადებას არ უწოდებს ეკონომიკის სამინისტროს ტრანსპორტისა და ლოჯისტიკის განვითარების პოლიტიკის დეპარტამენტის ხელმძღვანელი ქეთევან სალუქვაძე, ის „კომერსანტთან„ საუბრისას აცხადებს, რომ მხოლოდ ვადები დაკორექტირდა. 


კითხვაზე, რატომ ვერ გათვალა მთავრობამ რეფორმის დაანონსების დროს ის, რომ ფიზიკურად შეუძლებელი იქნებოდა ყველა დარეგისტრირებული ავტოსატრანსპორტო საშუალებისთვის პერიოდული ინსპექტირების ერთდროულად გავლა, სალუქვაძე განმარტავს, რომ ეს ცვლილება შეტანილ იქნა დაახლოებით 1 წლის წინ. გარდა ამისა, მაშინ ცნობილი არ იყო ტესტირების რამდენი ცენტრი შეიძლებოდა ქვეყანაში ყოფილიყო. „ახლა განხორციელებული კონსულტაციის საფუძველზე დღეს 26 ტესტირების ობიექტია, ორჯერ ამდენიც რომ იყოს, შეუძლებელია მოხდეს ყველა ავტოსატრანსპორტო საშუალების ერთდროულად მოცვა. დაკორექტირებაც ამიტომ მოხდა“, - აცხადებს სალუქვაძე.


ავტორი: სოფო ქსოვრელი 




„არავინ იცის, როგორი დენი მიდის მომხმარებლამდე!“ - ენერგეტიკოსები ელექტროენერგიის ხარისხის კონტროლის გამკაცრებას ითხოვენ

person access_time2018-01-16 11:10:24
ელექტროენერგიის ხარისხის კონტროლი გასამკაცრებელია. ენერგეტიკოსების ერთი ნაწილი მიიჩნევს, რომ დენის ხარისხი არ კონტროლდება და ამით მომხმარებელი ზარალდება. ბოლო პერიოდში კომპანიებს ამ მხრივ გარკვეული ვალდებულებები დაეკისრათ, მაგრამ ეს ჯერჯერობით არ არის თანამედროვე სტანდარტების შესაბამისი, საქართველოს ენერგეტიკის მარეგულირებელ კომისიაში კი ამტკიცებენ, რომ ელექტროენერგიის ხარისხი დამაკმაყოფილებელია. ენერგეტიკოსები ეჭვობენ, რომ დენის ხარისხის კონტროლი არ მიმდინარეობს....

H&M-მა და არჩევნებმა გარე სარეკლამო ბაზარი 15%-ით გაზარდა - outdoor.ge

person access_time2018-01-16 12:15:18
„გასულ წელს მთელი ქვეყნის მასშტაბით დატვირთული ბანერების რაოდენობამ 70-80% შეადგინა“, - ამის შესახებ „კომერსანტს“ სარეკლამო სააგენტო outdoor.ge-ს დირექტორმა ზურაბ პერტაიამ განუცხადა. მისი თქმით, ამ ეტაპზე გარე სარეკლამო ბაზარი საკმაოდ დატვირთულია, თუმცა „თამბაქოს კონტროლის შესახებ“ ცვლილებების ამოქმედების შემთხვევაში, ბაზარზე შესაძლოა, მცირედი ცვლილებები მოხდეს. „ამ ეტაპზე სარეკლამო ბაზარი...

„მივიღე მტკივნეული გაკვეთილი - დისტანცია უნდა დავიჭირო იმ ქვეყნების შიდა პოლიტიკისგან, სადაც ჩემი ფონდი ოპერირებს“

person access_time2018-01-15 20:00:38
ჯორჯ სოროსის განცხადებით, იგი ნაციონალიზმის წინააღმდეგ ბრძოლას კვლავ აპირებს - იდეოლოგიის, რომელსაც იგი „დომინანტს“ უწოდებს. აღნიშნულთან დაკავშირებით მილიარდერმა ინვესტორმა Financial Times-თან ისაუბრა. საუბარი საქართველოს ყოფილ პრეზიდენტს, მიხეილ სააკაშვილსაც შეეხო. „დეჟა ვუ მაქვს - მსოფლიოში დომინანტი იდეოლოგია კვლავ ნაციონალიზმია. ევროკავშირი დაშლის პირას არის, რუსეთი კი ძალას იკრებს - ქვეყანა, რომელიც ნაციონალიზმზეა დაფუძნებული,“ განაცხადა...

რეგულაციების დაწესება სათამაშოების ბაზარზე - რას ითხოვენ ქართველი მწარმოებლები ხელისუფლებისგან

person access_time2018-01-16 10:20:35
პოპულარიზაცია, წარმოების ზრდა და უსაფრთხო სათამაშოები — ეს ის საკითხებია, რის დაყენებასაც სათამაშოების ქართველი მწარმოებლები სააგენტო „აწარმოე საქართველოს“ ფარგლებში დაგეგმილ შეხვედრაზე გაახმაურებენ. როგორ კომპანიებში აცხადებენ, სახელმწიფოს მხრიდან გარკვეული ნაბიჯები იდგმევა, თუმცა წარმოების გაზრდისთვის და ქართული პროდუქციის პოპულარიზაციისთვის ეს საკმარისი არ არის. როგორც ცნობილია, ადგილობრივ თუ საერთაშორისო ბაზრებზე არსებული გამოწვევებისა და...

ზონირება, ტრანსპორტი, ეფექტიანობის შეფასება - მერიის არქიტექტურის სამსახური გენგეგმასთან დაკავშირებით შენიშვნებს აქვეყნებს

person access_time2018-01-15 17:00:26
თბილისის მერიის არქიტექტურის სამსახური დედაქალაქის მიწათსარგებლობის გენგეგმის პროექტის შესახებ საკუთარ შენიშვნებს აქვეყნებს. თბილისის მერიის არქიტექტურის სამსახური დედაქალაქის მიწათსარგებლობის გენერალური გეგმის პროექტის განახლებული ვერსიის შეფასებას აქვეყნებს. დოკუმენტში აღნიშნულია ის შენიშვნები, რომელიც თბილისის მერიას და შესაბამის სამსახურს გენერალურ გეგმასთან დაკავშირებით აქვს....


მსგავსი სიახლეები