ამ კვირის დასაწყისში Apple-მა მსოფლიოს წარუდგინა macOS 26, რომელიც ასევე ცნობილია როგორც macOS Tahoe. ახალი ოპერაციული სისტემა ხელმისაწვდომია ყველა Apple Silicon Mac-ის მფლობელისთვის და ასევე თავსებადია ზოგიერთ ძველ Intel Mac-თან. კომპანიის მიერ ყველაზე აქტიურად რეკლამირებული ინოვაცია ახალ სისტემაში არის Liquid Glass რედიზაინი, რომელიც, iOS 26-ის მსგავსად, მომხმარებლებს სთავაზობს გამჭვირვალე ინტერფეისის ელემენტებს, რომლებიც იმიტირებას უკეთებენ შუქის გარდატეხას მინაში.
თუმცა, ახალ ოპერაციულ სისტემაში კიდევ ერთი მნიშვნელოვანი ცვლილება შევიდა, რომელმაც Mac-ის ხანგრძლივი მომხმარებლების შორის საკმაოდ დიდი უკმაყოფილება გამოიწვია. macOS 26-ში Apple-მა გააუქმა Launchpad, ის ძირითადი ვიზუალური ინტერფეისი, რომელსაც მომხმარებლები აპლიკაციების გასაშვებად იყენებდნენ და ის ჩაანაცვლა განახლებული Spotlight საძიებო ინსტრუმენტით, რომელიც ორიენტირებულია იმ მომხმარებლებზე, ვისაც კლავიატურის გამოყენება ურჩევნია, მაუსის ნაცვლად. ტექნოლოგიური ექსპერტების შეფასებით, ერთ თვეზე მეტი ხნის განმავლობაში, ბეტა ვერსიის გამოყენების შემდეგ, ეს ცვლილება Apple-ის მხრიდან მნიშვნელოვან შეცდომად შეიძლება ჩაითვალოს.
Launchpad პირველად 2011 წელს OS X Lion-ში გამოჩნდა და მისი მიზანი იყო Mac-ზე აპლიკაციების გაშვება ისეთივე ინტუიტური გაეხადა, როგორც iPhone-ზე – რაც მან წარმატებით მოახერხა. მის გამოჩენამდე, Mac-ის მომხმარებლები იძულებულნი იყვნენ აპლიკაციები Dock-ში შეენახათ, რომელიც სწრაფად გადატვირთული ხდებოდა, ან გაევლოთ რამდენიმე ნაბიჯი Applications საქაღალდეში ნავიგაციით, რაც საკმაოდ მოუხერხებელი პროცესი იყო.
Apple-მა Launchpad-ის მეშვეობით Mac-ზე მოიტანა iPhone-ის მთავარი ეკრანის მსგავსი დიზაინი, რომელიც მომხმარებლებს საშუალებას აძლევდა ერთი ჟესტით ან დაწკაპუნებით გამოეძახათ აპლიკაციები, სადაც თითოეული პროგრამა დიდი, ვიზუალურად მიმზიდველი ხატულით იქნებოდა წარმოდგენილი. მომხმარებლებს შეეძლოთ მოეწყოთ აპლიკაციები სასურველი თანმიმდევრობით და დაეჯგუფებინათ ისინი საქაღალდეებში, აპლიკაციების წაშლა შესაძლებელი იყო რამდენიმე დაწკაპუნებით, ხოლო ხატულები აჩვენებდნენ განახლებების ინდიკატორებს და შეტყობინებების ნიშნებს.
macOS 26-ში Launchpad-ის ნაცვლად შემოთავაზებული განახლებული Spotlight, ანალიტიკოსების შეფასებით, საკმაოდ იმედგაცრუებას იწვევს განსაკუთრებით მათთვის, ვინც წლების განმავლობაში Launchpad-ს იყენებდა. განსხვავება თვალშისაცემია – მთელი ეკრანის დამფარავი, მომხმარებლის მიერ ორგანიზებული სივრცის ნაცვლად, ახალი ინსტრუმენტი ეკრანის მცირე ნაწილს იკავებს და აპლიკაციებს ანბანურად დალაგებული მცირე ზომის ხატულებით წარმოადგენს.
Spotlight-ის ზედა ნაწილში წარმოდგენილია ხუთი აპლიკაცია, რომლებიც სისტემის აზრით ყველაზე სასურველია მომხმარებლისთვის, თუმცა ტესტირებამ აჩვენა, რომ ეს პროგნოზი ხშირად არაზუსტია. მომხმარებლებს, რომლებსაც ბევრი აპლიკაცია აქვთ დაინსტალირებული, მოუწევთ ხანგრძლივი ძიება კონკრეტული პროგრამის საპოვნელად.
მიუხედავად იმისა, რომ ახალი Spotlight გვთავაზობს წინასწარ განსაზღვრულ კატეგორიებს, მათი ორგანიზება და შიგნით არსებული აპლიკაციების განაწილება მთლიანად Apple-ის მიერ არის განსაზღვრული, მომხმარებლებს არ აქვთ მათი პერსონალიზაციის საშუალება.
ფუნქციონალური დანაკარგები
ახალ Spotlight-ში ხატულები აღარ აჩვენებენ მნიშვნელოვან ინფორმაციას, რომელიც Launchpad-ში ხელმისაწვდომი იყო. გაქრა შეტყობინებების წითელი ნიშნები, რომლებიც მომხმარებლებს ახალი შეტყობინებების შესახებ აფრთხილებდა, აღარ ჩანს განახლების პროგრესის ზოლი, აღარც განახლების ინდიკატორი წერტილი და აპლიკაციის მარტივად წაშლის შესაძლებლობა.
Apple-ი ამტკიცებს, რომ Spotlight-ის უპირატესობა მდგომარეობს იმაში, რომ მომხმარებლებს შეუძლიათ აპლიკაციები გახსნან კლავიატურიდან თითების აუღებლად, რაც მეტ ეფექტურობას უზრუნველყოფს. თუმცა, ექსპერტები მიუთითებენ, რომ Launchpad-საც ჰქონდა აპლიკაციის სახელის აკრეფით ძიების ფუნქციონალი, ამასთან ერთად კი შენარჩუნებული იყო ყველა ის ვიზუალური და ფუნქციონალური ელემენტი, რომელიც ახალ Spotlight-ს აკლია.
ტექნოლოგიური მიმომხილველები აღნიშნავენ, რომ ეს ცვლილება ნათლად აჩვენებს Apple-ის ფოკუსის გადატანას მოწინავე მომხმარებლებზე, რომლებსაც ურჩევნიათ კლავიატურის მალსახმობების გამოყენება, ჩვეულებრივი, ნაკლებად ტექნიკური მომხმარებლების ხარჯზე. განახლებული Spotlight საშუალებას აძლევს მომხმარებლებს შეასრულონ რთული ოპერაციებიც, როგორიცაა ელფოსტის ან შეტყობინების გაგზავნა მხოლოდ ბრძანებების აკრეფით, თუმცა ეს ფუნქციები ნაკლებად სასარგებლო იქნება ჩვეულებრივი მომხმარებლებისთვის.
მომხმარებლების რეაქცია
ამ ცვლილებამ სოციალურ მედიაში და ტექნოლოგიურ ფორუმებზე ფართო განხილვა გამოიწვია. საინტერესოა, რომ რამდენიმე Mac დეველოპერმა უკვე შეიმუშავა გადაწყვეტილებები, რომლებიც ცდილობენ Launchpad-ის ფუნქციონალობის აღდგენას – რაც, ექსპერტების აზრით, იმის მაჩვენებელია, რომ კომპანიამ არასწორი გადაწყვეტილება მიიღო ამ ფუნქციის მოხსნით.
Apple-ის პროდუქტის მარკეტინგის გუნდის წარმომადგენელი სტივენ ტონა აცხადებს, რომ კომპანია ხედავს მრავალ სარგებელს ახალ Spotlight-ში, მათ შორის გაუმჯობესებულ ფაილების ბრაუზინგის შესაძლებლობებსა და iPhone-ის აპლიკაციების Mac-ზე გაშვების შესაძლებლობას. მისი თქმით, Apple ყოველთვის ისმენს მომხმარებლების უკუკავშირს და ეძებს გზებს სისტემის გასაუმჯობესებლად.
ექსპერტები ვარაუდობენ, რომ Apple-ის მიერ Spotlight-ში ცვლილებების შეტანა დამოკიდებული იქნება იმაზე, თუ როგორ მოახდენენ რეაგირებას მილიონობით Mac მომხმარებელი ახალი ოპერაციული სისტემის ფართო ხელმისაწვდომობის შემდეგ.
მიუხედავად იმისა, რომ macOS 26 შეიცავს მრავალ შესანიშნავ ინოვაციას, როგორიცაა პერსონალიზებადი Finder, ახალი Phone აპლიკაცია და ვიზუალურად მიმზიდველი Liquid Glass დიზაინი, Launchpad-ის მოხსნა და მისი Spotlight-ით ჩანაცვლება წარმოადგენს უკან გადადგმულ ნაბიჯს იმ გზიდან, რომელიც Mac-ს ბოლო 14 წლის განმავლობაში ასე მოსახერხებელს ხდიდა მომხმარებლებისთვის.
წყარო: Fastcompany marketer.ge