ევროპის ცენტრალური ბანკი მიიჩნევს, რომ ევროპაში ამერიკული საქონლის ბოიკოტი აშკარა და პოტენციურად გრძელვადიანი ტენდენცია ხდება. მან აღმოაჩინა, რომ ევროპელი მომხმარებლები მზად არიან, აშშ-ის ტარიფების საპასუხოდ უფრო ძვირი საქონელი და მომსახურება აირჩიონ.
ევროპის ცენტრალური ბანკის კვლევა აჩვენებს, რომ აშშ-ის საქონლის ჩანაცვლების საშუალო მაჩვენებელი 0-დან 100-მდე სკალით 80-ია, სადაც 100 ალტერნატივების შეძენის სრულ მზაობას წარმოადგენს.
ტიპური ეკონომიკური მოდელებისგან განსხვავებით, მაღალი შემოსავლის მქონე მომხმარებლები უფრო მეტად უარყოფენ ამერიკულ საქონელს, ვიდრე დაბალი შემოსავლის მქონე მომხმარებლები.
ანუ, ამერიკული საქონლის უარყოფის მთავარი მიზეზი არ არის ტარიფებით გამოწვეული ფასების ზრდა.
„ეს იმაზე მიუთითებს, რომ მომხმარებლის რეაქცია შესაძლოა არ იყოს უბრალოდ დროებითი პასუხი ტარიფების ზრდაზე, არამედ შესაძლოა მიუთითებდეს მომხმარებელთა პრეფერენციების შესაძლო გრძელვადიან ცვლილებაზე აშშ-ის პროდუქტებისა და ბრენდებისგან“, - წერს ევროპის ცენტრალური ბანკი.