აშშ-ში ალკოჰოლური სასმელების გაყიდვები 2024 წლის შვიდი თვის განმავლობაში 3%-ით შემცირდა წინა წელთან შედარებით, ამასთან, არაყს, რომს და შოტლანდიურ ვისკის ალკოჰოლის სხვა კატეგორიებს შორის ყველაზე უარესი შედეგები ჰქონდა. მოხმარების შემცირების მთავარი მიზეზი ინფლაცია და ცხოვრების გაძვირებაა. ამის შესახებ Financial Times იუწყება.

კვლევითი კომპანია IWSR–ის თანახმად, აშშ-ში ალკოჰოლური სასმელების გაყიდვები სტაბილურად იზრდებოდა დაახლოებით 2.6%-ით ორი ათწლეულის განმავლობაში 2019 წლამდე. შემდეგ მოხდა მკვეთრი, 5%–მდე ზრდა 2020–დან 2021 წლამდე, კორონავირუსული პანდემიის პირობებში. შემდეგ გაყიდვებმა ვარდნა დაიწყო. 2023 წელს ბაზარი 2022 წელთან შედარებით 2,9%-ით შემცირდა.

აღნიშნულია, რომ ალკოჰოლურ სასმელებზე ფასები მკვეთრად გაიზარდა ინფლაციის გამო, ისევე როგორც სხვა სამომხმარებლო საქონელზე. მომხმარებლები, რომლებიც პანდემიის დროს ალკოჰოლზე ფულს ხარჯავდნენ, ახლა უარს ამბობენ არაყზე, რომზე და შოტლანდიურ ვისკზე.

„ინდუსტრია ელოდა ეგზისტენციალურ საფრთხეს, როდესაც პირველად დაიწყო პანდემია, მაგრამ სამაგიეროდ, პირველ წელს ზრდა გაორმაგდა. <...> რაც მას შემდეგ მოხდა, როგორც ჩანს, უფრო მეტად გამოსწორებაა, ვიდრე სხვა ყველაფერი, რადგან სტიმული და დამატებითი განკარგვადი შემოსავალი გაქრა“, - თქვა IWSR Americas-ის პრეზიდენტმა მაარტენ ლოდევიკსმა.

როგორც გამოცემაში აღნიშნავს, შესაძლებელია, რომ ალკოჰოლის მომხმარებელთა რიცხვი შემცირდა ახალგაზრდებში ალკოჰოლის მოხმარების შემცირების გამო, გარდა ამისა, ეს შეიძლებოდა მომხდარიყო წონის დაკლებისთვის ახალი მედიკამენტების მზარდი პოპულარობის ან მარიხუანას ლეგალიზაციის გამო.

ადრე გავრცელდა ინფორმაცია, რომ 2024 წლის იანვრიდან ივლისამდე პერიოდში, უალკოჰოლო ალკოჰოლური სასმელების გაყიდვები შეერთებულ შტატებში 29%-ით გაიზარდა 2023 წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით. 2033 წლისთვის გლობალური უალკოჰოლო ალკოჰოლური სასმელების სექტორი შეიძლება იყოს $271 მილიარდი.

rbc