2024 წლის აგვისტოში სუეცის არხზე გამავალი გემების რაოდენობა მნიშვნელოვნად შემცირდა გასული წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით, რეგიონში მიმდინარე გეოპოლიტიკური კონფლიქტის გამო.

VesselsValue-ს მიერ ჩატარებული კვლევის მიხედვით, სატვირთო გემების მოძრაობა შემცირდა 39%-ით, ხოლო ტანკერების მოძრაობა თითქმის 50%-ით. 

ამრიგად, 2024 წლის აგვისტოში არხზე გაიარა 427 სატვირთო გემმა  27,9 მილიონი ტონა დედვეიტი რაც მნიშვნელოვნად ჩამორჩება 2023 წლის აგვისტოს დონეს – 703 ხომალდი 45,9 მილიონი ტონა დედვეიტი. ტანკერების მოძრაობა შემცირდა 49,8%-ით: ტრანზიტების რაოდენობა შემცირდა 385 გემიდან 202-მდე, მთლიანი დედვეიტი დარჩა 16,6 მილიონ ტონაზე.

ალტერნატიულმა მარშრუტებმა გაზარდეს ტვირთის გადაზიდვა და გემების შემოსავალი. ნაყარი ტვირთის გადამზიდავების ტარიფები, როგორიცაა Capesize, გაიზარდა 61,8%-ით წელიწადში, $14,400-დან $23,300-მდე დღეში. ტანკერების სეგმენტში ტარიფები ასევე აგრძელებს ზრდას, მაგალითად, MR ტანკერებისთვის წლიური პერიოდის ტარიფები გაიზარდა 6.2%-ით და მიაღწია 44.3 ათას დოლარს დღეში.

ამავდროულად, გემის ღირებულება იზრდება თითქმის ყველა ქვესექტორში და ზომის კატეგორიაში. 15 წლის წინ აშენებული Capesizes-ის ფასი 180 ათასი ტონა დედვეიტით გაიზარდა 45,5%-ით 19,9 მილიონი დოლარიდან 28,9 მილიონ დოლარამდე, ხოლო ამავე ასაკის ტანკერები 50 ათასი ტონა დედვეიტით გაძვირდა 27,6%-ით წელიწადში, 22,8 მილიონი დოლარიდან 29,1 მილიონ დოლარამდე.

interfax