ზვიად ციკოლია თვითმფრინავის პრეზენტაციას იანვარში გამართავს

ზვიად ციკოლია თვითმფრინავის პრეზენტაციას იანვარში გამართავს

access_time2017-12-18 16:00:06

როგორ აქცია რეალობად ლუდის სმის დროს დაბადებული იდეა ზვიად ციკოლიამ


დიზაინერმა ზვიად ციკოლიამ პირველი ქართული თვითმფრინავი შექმნა. ერთადგილიანი თვითმფრინავის შექმნის იდეა მეგობრებს რამდენიმე წლის წინ გაუჩნდათ, თუმცა ფინანსების არქონის გამო მისი განხორციელება აქამდე ვერ მოხერხდა. რამდენიმე დღეში კი პატარა, ლაჟვარდისფერი თვითმფრინავის პრეზენტაცია მალე შედგება – მას ციკოლიამ „ლიზი” უწოდა, თავისი პატარა ძმისშვილის პატივსაცემად…


კომპოზიციური მასალების სპეციალისტი – დემურ კეზუა წარმატებული პროექტის ერთ-ერთი მონაწილეა.


„ეს იდეა ზვიად ციკოლიას დაახლოებით ათი წლის წინ გაუჩნდა. მეგობრები ისხდნენ, ლუდს სვამდნენ და მოაფიქრდათ თვითმფრინავი შეექმნათ… ზვიადმა მეორე დღესვე დაიწყო იდეის განხორციელება. ჯერ ინფორმაციის მოპოვება დაიწყეს და აღმოჩნდა, რომ ლითონის თვითმფრინავი ძალიან მძიმე იქნებოდა და შემდეგ კომპოზიციური მასალით შექმნა გადაწყვიტეს… მე ამ პროექტში დაახლოებით ორი წლის წინ ჩავერთე. ზვიადს რომ შევხვდი, იმ პერიოდში შეჩერებული იყო პროექტი მასალების და ტექნოლოგიების არქონის გამო. ისევ დავიწყეთ მუშაობა, გავაცოცხლეთ იდეა და ორი წლის განმავლობაში იმდენი მოვახერხეთ, რომ იანვარში უკვე ავფრინდებით!


– როგორი თვითმფრინავი იქნება?


– ვერ ვიტყვით, რომ სხვებისგან განსხვავებული და რაღაც სასწაული იქნება… პერსონალური, სასეირნო, ერთადგილიანი თვითმფრინავი იქნება. მსუბუქი და თანამედროვე ტექნოლოგიებით აღჭურვილი, კომპოზიციური მასალებით დამზადებული. თვითმფრინავი არ იჟანგება და კოროზიას არ განცდის… იმ ტექნოლოგიებს, რასაც 21-ე საუკუნე მოთხოვს, შეძლებისდაგვარად ვიყენებთ. დიზაინი აბსოლუტურად განსხვავებულია, ზვიად ციკოლიას ძალზედ საინტერესო დიზაინია. მეორეს ზუსტად ასეთს ვერსად ნახავთ… ჯერ თვითმფრინავი დასრულებული არ არის და რამდენიმე ქვეყნიდან უკვე გამოთქვეს დაინტერესება ინვესტორებმა…



– ჩვენი ქვეყნიდან რამდენად იყო მხარდაჭერა?


– სახელმწიფო გვერდით დაგვიდგა იმ მხრივ, რომ სამუშაოდ ტერიტორია გამოგვიყვეს. განსაკუთრებული დაინტერესება გამოიჩინა დიმიტრი ქუმსიშვილმა და მისი ინიციატივით 31-ე ქარხნის ტერიტორიაზე ფართი მოგვცეს… ქარხანაში მომსახურების მხრივაც გვეხმარებიან, რადგან იქ ბევრი ჩვენი მეგობარია. რაც შეეხება მასალებს და სხვადასხვა ხარჯებს, ამ მხრივ ერთ-ერთი ბანკი დაგვეხმარა. თვითმფრინავს კომპოზიციური მასალებით ვქმნით, რაც თანამედროვე ტექნოლოგიებზე არის დამყარებული და ეს ქარხანა არ არის ამ მხრივ აღჭურვილი.


მოგეხსენებათ ბოლო თვითმფრინავი ქარხანაში 1987 წელს გამოუშვეს. 30 წლის შემდეგ თვითმფრინავისთვის მასალები მოძველებულია და არ შეესაბამება იმ მოთხოვნებს, რასაც ამ წუთში ვაკეთებთ… ამიტომაც მასალების ჩამოტანა უცხოეთიდან გვიწევს. საქართველოში ამ ეტაპისთვის არ არის მზადყოფნა ასეთი რამეებისთვის. არ არის მომართული ამდენად დიდი წარმოებისთვის. აბსოლუტურად დაულაგებელია მასალების ლოჯისტიკა. კოლოსალური თანხები გვიჯდება იმ მასალების მოპოვება, რომელიც უცხოეთში ადვილად ხელმისაწვდომია. ძალიან დიდი ბარიერების გადალახვა მოგვიხდა, რომლის მსგავსიც საზღვარგარეთ ჩვენს პარტნიორებს არ გააჩნიათ. ინფრასტრუქტურაც მოუწყობელია და ვერ ვხედავ ამ წუთში ქვეყანაში პერსპექტივას, თანამედროვე თვითმფრინავების წარმოება რომ დაიწყოს…


ქართველიშვილმა ამერიკაში შექმნა თვითმფრინავი, თორემ იმ დროში რომ საქართველოში მსგავსი რამ ეცადა, ან დახვრეტდნენ, ან ვერაფერსაც ვერ შექმნიდა. საბჭოთა კავშირი იყო და წარმოუდგენლად დიდი ინტრიგები ამ სფეროში. იმ ქვეყნებში, სადაც ეს ინდუსტრია განვითარებულია, თუ რამე კარგს ქმნი, დიდი ხელშეწყობაა და ყველაფერი გეყიდება. აქ კი ისეთი წინააღმდეგობების გადალახვა გიწევს, რომელიც საერთოდ არ უნდა აინტერესებდეს მწარმოებელს… მაგალითად, მე როგორც მწარმოებელს ოდნავაც არ მაინტერესებს პოლიტიკა…



ამ თვითმფრინავის შექმნაზე ვინც კი მუშაობს, ზვიად ციკოლიას თაოსნობით, ყველა პატრიოტები არიან. აბსოლუტურად უანგაროდ, მხოლოდ ენთუზიაზმზე დამყარებულია ყველაფერი. ძალიან დიდი ადამიანური ენერგიაა აქ დახარჯული. ეს ყველაფერი შეიძლება ძალიან კარგად დაგვირგვინდეს!


ჩვენი გათვლებით ჯობია ჯერ უცხოეთში წავიდეთ, წარმოება გავაკეთოთ, გამოცდილება შევიძინოთ, ფული დავაგროვოთ და შემდეგ ჩამოვიდეთ. აქ კი ჩვენი ხარჯებით და ძალებით გავაკეთებთ რამეს… დაინტერესება არის ემირატებიდან, შვეიცარიიდან და უკრაინიდან…







ambebi.ge





ლევან კობერიძე - საკრედიტო-საგარანტიო ფონდისთვის წელს გამოყოფილი 20 მილიონიდან თეთრიც არ არის ათვისებული

ლევან კობერიძე - საკრედიტო-საგარანტიო ფონდისთვის წელს გამოყოფილი 20 მილიონიდან თეთრიც  არ არის ათვისებული
access_time2019-10-23 18:15:39
პარლამენტის დამოუკიდებელი დეპუტატი ლევან კობერიძე სოციალურ ქსელ „ფეისბუქში“ პოსტს აქვეყნებს, რომელსაც „კომერსანტი“ უცვლელად გთავაზობთ: „ეკონომიკის მინისტრს, ქალბატონ ნათია თურნავას რამდენიმე დღის წინ სადეპუტატო შეკითხვა გავუგზავნე - რომელ პროექტებში აითვისეს 2019 წლის ბიუჯეტიდან ის 20 მლნ ლარი, რომელიც ჩემი და პარლამენტარი კოლეგების, ჯერ კიდევ წინა ეკონომიკის მინისტრის დიმიტრი ქუმსიშვილის ინიციატივით და ჩართულობით შექმნილი საკრედიტო-საგარანტიო ფონდში ჩაიდო სპეციალურად ფარგლებში მცირე და...

სადაზღვევო სექტორი „კუს ნაბიჯებით“ ვითარდება

სადაზღვევო სექტორი „კუს ნაბიჯებით“ ვითარდება
access_time2019-10-23 19:15:07
მოზიდული პრემიების მიხედვით, საქართველოს სადაზღვევო სექტორი განვითარებადი ქვეყნების რიგში ერთ-ერთი აუტსაიდერია.საქართველოში სადაზღვევო სექტორი მუდმივად ერთ–ერთ ყველაზე პერსპექტიულ მიმართულებად ითვლება. ქართველი თუ უცხოელი ექსპერტები ხშირად მიუთითებენ იმაზე, რომ სადაზღვევო სექტორს განვითარების საკმაოდ დიდი რესურსი გააჩნია, თუმცა ფაქტია, რომ დღემდე ეს ბიზნესი საკმაოდ ნელი ტემპით ვითარდება. არსებულ რეალობას განაპირობებს ისიც, რომ, ერთი მხრივ საქართველოს მოსახლეობას საკმაოდ დაბალი...

„რეფინანსირების განაკვეთი ასეთ მაღალ ნიშნულზე 2008 წლის აგვისტოს ომის შემდეგ არ ყოფილა“

„რეფინანსირების განაკვეთი  ასეთ მაღალ ნიშნულზე 2008 წლის აგვისტოს ომის შემდეგ არ ყოფილა“
access_time2019-10-23 20:15:50
„რეფინანსირების განაკვეთი 2008 წლის აგვისტოს ომის შემდეგ არ ყოფილა ასეთ მაღალ ნიშნულზე. როგორც ჩანს ეროვნულ ბანკში კიდევ უფრო ცუდი მდგომარეობის მოლოდინი აქვთ ვიდრე დღეს ქვეყანაში გვაქვს, სწორედ ამიტომ გადადგეს ძალიან მკაცრი ნაბიჯი“,- ასე აფასებს „საზოგადოება და ბანკების“  ხელმძღვანელი გიორგი კეპულაძე საქართველოს ეროვნული ბანკის მონეტარული პოლიტიკის კომიტეტის გადაწყვეტილებას, რომლის მიხედვითაც რეფინანსირების განაკვეთი 1 პროცენტული პუნქტით, 8.5 პროცენტამდე, გაიზარდა....

კობა გვენეტაძე - ეროვნული ბანკის ახალი შენობის აშენებას, შესაძლოა, 3-4 ან მეტი წელი დასჭირდეს, ჯერჯერობით, არსად გადასვლაზე და არაფრის გაყიდვაზე არაა საუბარი

კობა გვენეტაძე - ეროვნული ბანკის ახალი შენობის აშენებას, შესაძლოა, 3-4 ან მეტი წელი დასჭირდეს, ჯერჯერობით, არსად გადასვლაზე და არაფრის გაყიდვაზე არაა საუბარი
access_time2019-10-23 16:52:48
საქართველოს ეროვნული ბანკის პრეზიდენტმა, სებ-ის ახალი სათავო ოფისის მშენებლობასთან დაკავშირებით განმარტება კიდევ ერთხელ გააკეთა.როგორც გვენეტაძემ აღნიშნა, ახალი ოფისის მშენებლობის საჭიროება ინსტიტუციის ფუნქციების გაზრდას უკავშირდება. „ჩვენ უკვე გავაკეთეთ განმარტები ამის შესახებ. სამწუხაროდ, სხვადასხვა ფაქტის არასწორი ინტერპრეტირება გაკეთდა . შეგახსენებთ, რომ ეროვნული ბანკი საქართველოს კონსტიტუციით დამოუკიდებელია თავის საქმიანობაში. მას უფლება აქვს დამოუკიდებლად დადოს...

ირაკლი კოვზანაძე: ეროვნული ბანკის გადაწყვეტილება საჭირო და აუცილებელია, თუმცა რეალობა აჩვენებს, რომ ცოტა დაგვიანებულია

ირაკლი კოვზანაძე: ეროვნული ბანკის გადაწყვეტილება საჭირო და აუცილებელია, თუმცა რეალობა აჩვენებს, რომ  ცოტა დაგვიანებულია
access_time2019-10-23 16:51:10
„ ეროვნული ბანკის გადაწყვეტილება რეფინანსირების განაკვეთის 1 % -ით გაზრდის შესახებ საჭირო და აუცილებელია, თუმცა რეალობა აჩვენებს, რომ ცოტა დაგვიანებულია, სჯობდა ასეთი ნაბიჯების გადადგმა დაეწყო უფრო ადრე“-ასე გამოეხმაურა პარლამენტის საფინანსო-საბიუჯეტო კომიტეტის თავჯდომარე დღეს მონეტარული პოლიტიკის კომიტეტის მიერ მიღებულ გადაწყვეტილებას. ირაკლი კოვზანაძის თქმით, ეროვნულ ბანკს მონეტარული პოლიტიკის გამკაცრება უფრო ადრე უნდა დაეწყო, იქიდან გამომდინარე, რომ ინფლაცია მნიშვნელოვნად აცდენილია...


მსგავსი სიახლეები

up