ყაზახეთის მონაკვეთზე სატრანსპორტო გადაზიდვები  შემცირდა - “ეს  საქართველოს რკინიგზის და  ნავსადგურების ფინანსურ მდგომარეობაზე უარყოფითად აისახება“

ყაზახეთის მონაკვეთზე სატრანსპორტო გადაზიდვები შემცირდა - “ეს საქართველოს რკინიგზის და ნავსადგურების ფინანსურ მდგომარეობაზე უარყოფითად აისახება“

access_time2019-07-26 10:00:00

ყაზახეთის ინდუსტრიის და ინფრასტრუქტურის განვითარების  მინისტრის განმარტებით, 2019 წელს   სატრანზიტო გადაზიდვებიდან  სახელმწიფო, დაანონსებული - 5 მილიარდი დოლარის  ნაცვლად, მხოლოდ 3.3 მილიარდ  დოლარს მიიღებს. მინისტრის განმარტებით, ამის ერთ - ერთი მიზეზი,  კავკასიაში და კავკასიიდან თურქეთში გადაზიდვების შემცირებაა.  

 

 HUB Georgia ს ექსპერტის   პაატა ცაგარეიშვილის  განმარტებით - აღნიშნული საკითხი საქართველოს ხელისუფლების მხრიდან მოითხოვს, შესწავლას, რადგანაც გადაზიდვების შემცირება ყაზახეთის მონაკვეთზე, უარყოფითად აისახება, პირველ რიგში, საქართველოს რკინიგზის და ნავსადგურების ფინანსურ მდგომარეობაზე.


გამომდინარე იქიდან, რომ საქართველოს მიერ სატრანზიტო დერეფნის განვითარება და ტვირთების მოზიდვა წარმოადგენს სახელმწიფოს პრიორიტეტულ ამოცანას, აუცილებელია სახელმწიფოს მხრიდან ყაზახური მხარის განცხადებას მიეცეს სათანადო განმარტება, საკითხი მოითხოვს სათანადო კვლევას, კერძოდ, რა ტვირთების შემცირებაზეა აქცენტი გაკეთებული, რა იყო გამომწვევი მიზეზი, უფრო მეტიც, აღნიშნულ საკითხში დამატებითი სიცხადის შესატანად მიზანშეწონილი იქნებოდა, ყაზახეთში საქართველოს ელჩის ჩართვა.


„მიმაჩნია, რომ ჯერ კიდევ შორს ვართ მოსაზრებესთან, რომ, ერთი ნებისმიერი სახელმწიფოს მონაკვეთზე სატრანსპორტო დერეფნის ინფრასტრუქურის სიმძლავრეების გაზრდა, პირობითად „ვიწრო ადგილებში“ ფინანსების ჩადება, არა კონკრეტულად იმ ქვეყნის, არამედ დერეფნის ყველა სახემწიფოს პრეროგატივას უნდა წარმოადგენდეს და ერთობლივი ფინასური სახსრები, ინფრასტრუქტურის „ვიწრო“ ადგილებში უნდა იქნეს მიმართული, შედეგად სახელმწიფოთა საგარეო პრიორიტეტი - სატრანსპორტო დერფნის განვითარება, უფრო ეფექტიანი იქნება,“– აღნიშნავს ცაგარეიშვილი.





 HUB Georgia ს ექსპერტის  განცხადებით, ბოლო პერიოდში, ყაზახეთი სატრანსპორტო დერეფნის ინფრასტრუქტურის განვითარებაში, მნიშვნელოვან ინვესტიციებს ათავსებს, ძირითადი მიზანი ჩინეთიდან ევროპაში და უკუმიმართულებით, ყაზახეთის გავლით სატრანზიტო გადაზიდვების მოცულობების ზრდა  და, შესაბამისად, დამატებითი  ფინანსური სახსრების სახელმწიფო ბიუჯეტში მიმართვა წარმოადგენს.

 

როგორც ცაგარეიშვილი განმარტავს, სატრანზიტო ტვირთნაკადების მოსაზიდად, რამოდენიმე მსხვილი ინფრასტრუქტურული პროექტის ჩამოთვლაც საკმარისი იქნებოდა, პირველ რიგში, ყაზახეთ - ჩინეთის საზღვარზე ხორგოსის ლოგისტიკური ცენტრი, კურიკის ახალი  ნავსადგური, აქტაუს ნავსადგურის ინფრასტრუქტურა მთლიანად შეიცვალა, თუ ადრე, ძირითადად  ნავთობის გატარებაზე იყო ორიენტირებული, ნავთობის მილსადენში გადამისამართების შემდეგ, ნავსადგურმა შეიცვალა პროფილი და სადღეისოდ, ძირითადად  მშრალ და საკონტეინერო ტვირთებს ამუშავებს.


 გარდა ამისა, ყაზახეთი მნიშვნელოვან ინვესტიციებს საკუთარი საზღვაო ფლოტის განვითარებაში დებს. ამჟამად კასპიის ზღვაზე  20 მდე  გემი გააჩნია. გასულ წელს, დერეფნის გასწვრივ  საკონტეინერო ნაკადის გადასაზიდად,   აქტაუდან - ალიათი (აზერბაიჯანი) - აქტაუს მიმართულებით, დაყენებული იქნა რეგულარული საკონტეინერო გემი „თურკისტანი“.

  

 

 

 სოფო ქსოვრელი 





სამი პუტინი: მემკვიდრე, ოფიცერი, იმპერატორი

სამი პუტინი: მემკვიდრე, ოფიცერი, იმპერატორი
access_time2019-08-17 16:00:29
„ძალაუფლება რყვნის, ხოლო აბსოლუტური ძალაუფლება რყვნის აბსოლუტურად“.                                                                                        ...

„პოზიტიური მესიჯებით ცდილობენ დაასტაბილურონ ლარი. ადამიანები კი სხვა მდგომარეობას აწყდებიან ქუჩაში - საწვავის, პროდუქტის გაძვირებას..."

„პოზიტიური მესიჯებით ცდილობენ დაასტაბილურონ ლარი. ადამიანები კი სხვა მდგომარეობას აწყდებიან ქუჩაში - საწვავის, პროდუქტის გაძვირებას...
access_time2019-08-17 14:00:48
“როგორც არ უნდა ვისაუბროთ სხვადასხვა ფაქოტრებზე და შეცდომებზე, ერთი მნიშვნელოვანი ფაქტორი, რაც ლარის კურსის ვარდნას იწვევს არის ის, რომ ჩვენი ეკონომიკა არ იზრდება იმ დოზით, რა დოზითაც ლარს სჭირდება გასამყარებლად. ამის მაგალითად შეიძლება მოვიყვანოთ 2004-2012 წლები, როცა ლარი მყარდებოდა“, - ამბობს გია ჯანდიერი, „ახალი ეკონომიკური სკოლა - საქართველოს“ ვიცეპრეზიდენტი, რომელიც არც წინა ხელისუფლების შეცდომებზე საუბრისგან იკავებს თავს, თუმცა, თვლის, რომ მაშინდელი ეკონომიკური ზრდის ტემპი...

საქართველოში სასტუმროების ფასი 10%-ით დაეცა

საქართველოში სასტუმროების ფასი 10%-ით დაეცა
access_time2019-08-17 12:00:09
მიუხედავად მოლოდინებისა, რომ წელს, ზაფხულის სეზონზე ტურისტების შემოდინება შემცირდებოდა, რაც საქართველოს ეკონომიკაზე უარყოფითად აისახებოდა, ოფიციალური მონაცემებით, 2019 წლის მე-2 კვარტალში საერთაშორისო არარეზიდენტი მოგზაურების 2.2 მილიონი შემოსვლა დაფიქსირდა, რაც წინა წლის ანალოგიურ მაჩვენებლთან...

“კომერსანტის“ ბიზნეს მიმომხილველი ჯაბა დიხამინჯია: კომპანია Yext, Inc-ი ახალი სიტყვა უზარმაზარ საძიებო ბიზნესში

“კომერსანტის“ ბიზნეს მიმომხილველი ჯაბა დიხამინჯია: კომპანია Yext, Inc-ი ახალი სიტყვა უზარმაზარ საძიებო ბიზნესში
access_time2019-08-16 20:30:06
მოგესლამებით. მინდა გაუწყოთ რომ 17 ივლისს JDinvesment ის პორტფელს დაემატა კიდევ ერთი, ჩვენი აზრით, პერსპექტიული კომპანია. ეს კომპანია არის ტექნოლოგიური კომპანია და ქმნის პროდუქტს რომელიც, დღევანდელ ინტერნეტ სივრცეში დიდ საჭიროებას წარმოადგენს. ამაში ადვილად დავრწმუნდებით ცოტა ხანში, როდესაც ამ კომპანიის ფუნდამენტალური ანალიზით დავკავდებით. შევეცდები მაქსიმალურად იოლად ავხსნა კომპანიის ბიზნესმოდელი და მისი ფინანსური მაჩვენებლები. ასე დაგანახოთ საინვესტიციო უპირატესობები. გვეწვიეთ საიტზე...

აფხაზეთის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობამ შვიდი ავტომობილის ექსპლუატაციაზე 89,924.53 ლარი დაიხარჯა

აფხაზეთის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობამ შვიდი ავტომობილის ექსპლუატაციაზე 89,924.53 ლარი დაიხარჯა
access_time2019-08-16 19:30:37
სახელმწიფო აუდიტის სამსახური აფხაზეთის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობისა და მასთან არსებული ორგანიზაციების მიერ სამსახურებრივი სარგებლობის ავტომანქანების ექსპლუატაციის პროცესში საბიუჯეტო სახსრების არამიზნობრივი ხარჯვისა და ავტომანქანების არაეფექტიანად გამოყენების რისკებზე მიუთითებს. კერძოდ, აფხაზეთის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობისა და მასთან არსებული ორგანიზაციების ფინანსური აუდიტის ანგარიშში აღნიშნულია, რომ გასულ წელს სამსახურებრივი სარგებლობის სამორიგეო...


მსგავსი სიახლეები

up