ხელოვნურად შექმნილი სასაკლაო - სატვირთო ავტომობილების უსასრულო რიგები სავალ გზაზე (+ვიდეო)

ხელოვნურად შექმნილი სასაკლაო - სატვირთო ავტომობილების უსასრულო რიგები სავალ გზაზე (+ვიდეო)

access_time2019-03-07 14:30:59

„საქართველოს აქვს პოტენციალი ჩამოყალიბდეს სატრანსპორტო ლოგისტიკურ ჰაბად,“  ეს სიტყვები ოფიციალურ შეხვედრებზე ხშირად გაუჟღერებიათ  ქვეყნის ყოფილ (გიორგი კვირიკაშვილს) და ამჟამინდელ 9(მამუკა ბახტაძეს) პრემიერ-მინისტრებს.


სატრანსპორტო პოტენციალზე ყურადღებას მუდმივად ამახვილებს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრი გიორგი ქობულიაც.


„ლოგისტიკური ჰაბისთვის ხელსაყრელი გეოგრაფიული მდებარეობა საქართველოს მნიშვნელოვანი უპირატესობაა, რომელიც აუცილებლად უნდა იყოს გამოყენებული,“  ამბობს ქობულია.


სატრანსპორტო პოლიტიკის გარდა, ქვეყნის ერთ-ერთი მთავარი პრიორიტეტი ტურიზმი, რაც ეკონომიკურ განვითარებაზე პირდაპირ აისახება. თუმცა, როგორც ირკვევა, საქართველოში გარკვეული სივრცეები  ტურისტებისთვის კომფორტს მოკლებულია. არსებულ მძიმე ვითარებას კი გუდაურისკენ მიმავალი ნებისმიერი მგზავრი  ნათლად დაინახავს.


დასრულდა პარასკევი და მოვიდა უქმეების დრო. წელიწადის ამ დროს, როგორც წესი, დამსვენებლებით ყველაზე დატვირთული გუდაური-ბაკურიანია. თუმცა, სულ ორი დღით გუდაურისკენ მიმავალი ტურისტი პრობლემებს  გზაშივე აწყდება: სავალ გზაზე ავტოსატრანსპორტო საშუალებების უსასრულო რიგი მას არც კომფორტულად მგზავრობის საშუალებას აძლევს და არც უსაფრთხოდ გადაადგილების. მეტიც, დიდია რისკი ავტოსაგზაო შემთხვევის მსვერპლი გახდეს და ორდღიანი უქმეები, გუდაურის ნაცვლად, ხელოვნურად შექმნილ სასაკლაოზე გაატაროს.




ზუსტად ამას გვიყვება “hub Georgia“-ს დამფუძნებელი ვასილ ურუშაძ. მგზავრობისას მან ვიდეოც გადაიღო, სადაც ნათლად ჩანს, რომ სატვირთო ავტომობილების უსასრულო რიგი უკვე თითქმის ნატახტარიდან იწყება და გუდაური-ყაზბეგი-სტეფაწმინდა-ლარსისკენ მიმავალ გზაზე, დაახლოებით, 10 კმ-იან საცობს ქმნის. ტრაილერები სავალ გზას პარკინგისთვის იყენებენ და უმოძრაოდ, ერთსა და იმავე ადგილას კვირების განმავლობაში უწევთ ყოფნა. ასეთ სიტუაციაში მსუბუქი ავტომობილებისთვის  სავალი ნაწილის მხოლოდ ერთი მხარეა დარჩენილი.


ვასილ ურუშაძე: „მივდიოდი გუდაურში და ჩემს საპირისპიროდ მომავალი მსუბუქი ავტომობილიც იმავე გზაზე გადაადგილდებოდა, რადგან სხვა ალტერნატივა არ არის. იმდენად დიდი რისკი შეიქმნა ავტო-საგზაო შემთხვევის, რომ გადავწყვიტე პირადად ჩავერთო ამ პროცესების გამოკვლევაში. აღსანიშნავია, რომ მსგავსი რიგები სულ იყო, თუმცა ის, რაც დღეს ხდება, ყოველგვარ ზღვარს სცილდება. იმ შემთხვევაში, თუ თოვლი მოდის, საერთოდ პარალიზებულია გარემო და მსუბუქი ავტომობილებისთვის ძალიან დიდი საფრთხის შემცველია“.



ურუშაძე დარწმუნებულია, რომ სატვირთო ავტომობილების რიგები ხელოვნურადაა შექმნილი და ამაში რუსეთის პირდაპირი ინტერესებია. ხელისუფლების უმოქმედობა და გულგრილობა კი არსებულ ვითარებას ხელს უწყობს.


„აშკარაა, რომ ეს რიგები ხელოვურადაა შექმნილი და კონკრეტულ მხარეს აწყობს, რომ საქართველო წარმოჩინდეს, როგორც მეორეხარისხოვანი ქვეყანა. პირველ რიგში, რუსეთი უნდა ვახსენოთ, რადგან ვიცით, რომ ამ ქვეყნიდან  ვიზიტორთა დიდი ნაკადი შემოდის სპეციალურად გუდაურში. ეს ნიშნავს თანხების შემოდინებასაც, რაც რუსეთის მთავრობას ნამდვილად არ აწყობს. მეორე მხრივ, ჩვენი ხელისუფლება არსებულ ვითარებას თავისი გულგრილობით ხელს უწყობს. საპატრულო პოლიციაც კი თითქმის საერთოდ არ მონაწილეობს პროცესში და ძალიან იშვიათად არის დაკავებული  სატანსპორტო საშუალებების გაჩერებით თუ დაპარკინგებით. რეალურად გზაზე კონტოლი, გამაფრთხილებელი ნიშნები ან რაიმე მსგავსი არ გვხდება“.


“hub Georgia“-ს დამფუძნებელი მიიჩნევს, რომ არსებული სიტუაცია ეწინააღმდეგება ხელისუფლების პრიორიტეტებსა და სახელმწიფო პოლიტიკას:


„ამბიცია გვაქვს, რომ  გავხდეთ სატრანსპორტო ლოგისტიკური ჰაბი. თუ ეს მართლა გვინდა და უბრალოდ პოპულისტური განცხადება არ არის, მაშინ მსგავსი ელემენტარული პრობლემები ქვეყანაში ნამდვილად არ უნდა არსებობდეს. მეორე მხრივ, როდესაც საქართველოში ასეთი მზარდია  ტურისტული პოტენციალი და ვიზიტორთა რაოდენობაც მუდმივად მატულობს, მნიშნლოვანია  შესაბამის  სივრცეებში შეიქმნას კომფორტული გარემო. წინააღმდეგ შემთხვევაში, ეს სტატისტიკა  აუცილებლად დაიწყებს კლებას და ტურისტების ნაკადიც საგრძნობლად შემცირდება. აი, ამდენად მნიშვნელოვანი საკითხები დევს სასწორზე, რომლის მეორე მხარეს ხელოვნურად შექმნილი სასაკლაო კვლავ განაგრძობს ფუნქციონირებას“.





სალომე ლემონჯავა 






გიორგი გახარია საზღვრის დელიმიტაციაზე - ყველაფერს გავაკეთებთ, რომ მოლაპარაკების შედეგი იყოს მისაღები, როგორც ჩვენი კულტურული მემკვიდრეობისთვის, ასევე ჩვენი ეკლესიისთვის

გიორგი გახარია საზღვრის დელიმიტაციაზე - ყველაფერს გავაკეთებთ, რომ მოლაპარაკების შედეგი  იყოს მისაღები, როგორც ჩვენი კულტურული მემკვიდრეობისთვის, ასევე ჩვენი ეკლესიისთვის
access_time2019-05-26 17:00:55
ყველაფერს გავაკეთებთ იმისთვის, რომ ამ კომისიის და ამ მოლაპარაკების შედეგი იყოს მისაღები და მისასალმებელი, როგორც ჩვენი კულტურული მემკვიდრეობისთვის, ასევე ჩვენი ეკლესიისთვის, - ამის შესახებ შს...

საფინანსო ორგანიზაციები მევალეებს ვეღარ დაემუქრებიან - რა იცვლება სესხის ამოღების პროცესში

საფინანსო ორგანიზაციები მევალეებს ვეღარ დაემუქრებიან - რა იცვლება სესხის ამოღების პროცესში
access_time2019-05-26 18:00:33
საფინანსო ორგანიზაციებს მომხმარებლის შევიწროება, ზეწოლა, შეურაცხყოფა აეკრძალებათ. ამის შესახებ, ეროვნული ბანკის მიერ შემუშავებულ "ფინანსური ორგანიზაციების მიერ სესხის/კრედიტის ამოღებასთან დაკავშირებულ ეთიკის კოდექსის" პროექტშია...

El País: ევროპა - დემოგრაფიული თვითმკვლელობის ზღვარზე

El País: ევროპა - დემოგრაფიული თვითმკვლელობის ზღვარზე
access_time2019-05-26 20:00:03
  მთელს ევროპაში შეიმჩნევა ულტრა-მემარჯვენე იდეოლოგიის პოპულარობის ზრდა, რაც გამოწვეულია მზარდი ანტიპატიით მიგრანტებისადმი, და თვითმყოფადობის დაკარგვის შიშით.   ამ იდეოლოგიის მომხრეებს სურთ ევროპის გადაქცევა  ჩაკეტილ და აუღებელ ციხე-სიმაგრედ, რომელიც შეაკავებს მიგრანტების შეუჩერებელ ნაკადს.   მათ არ  სურთ იმის გაცნობიერება, რომ მათი პირადი ბედი დამოკიდებულია ზუსტად იმ ადამიანებზე, ვინც იმყოფება ამ ვირტუალური კედლის მიღმა....

„სამუშაოები,რომლებსაც სახელმწიფო ქმნის, სინამდვილეში ანადგურებს დოვლათს“ - გიორგი ლომინაძე

„სამუშაოები,რომლებსაც სახელმწიფო ქმნის, სინამდვილეში ანადგურებს დოვლათს“ - გიორგი ლომინაძე
access_time2019-05-26 16:00:44
რადიო კომერსანტზე, გადაცემაში „პროფესიონალები“, არასამთავრობო ორგანიზაცია „თავისუფალი ბაზრის“ დამფუძნებელმა და თავმჯდომარემ, გიორგი ლომინაძემ საქართველოში შრომის ბაზარზე დერეგულაციის პოლიტიკის მნიშვნელობაზე ისაუბრა. „ადამიანები უნდა მუშაობდნენ იმისთვის, რომ შექმნან დოვლათი. საქართველოში კი ადამიანები მუშაობის პროცესში დოვლათს ანადგურენებ, ამიტომაც   ყველა ვღატაკდებით.სტატისტიკის თაყვანისმცემელი არ ვარ, ის არ ასახავს რეალობას, არა იმიტომ,რომ  მაგალითად, დასამებულის...

„რაც უფრო მეტი დაზღვეული იქნება კერძო კორპორატიულ ქსელში ნებაყოფლობით, მეტად იქნება ფინანსური დაცულობის გარანტიები“

„რაც უფრო მეტი დაზღვეული იქნება კერძო კორპორატიულ ქსელში ნებაყოფლობით, მეტად იქნება ფინანსური დაცულობის გარანტიები“
access_time2019-05-26 10:00:32
„სადაზღვევო  ბაზრის განვითარების მნიშვნელოვანი წინაპირობაა კონკურენცია. დაზღვევა ყოველთვის ასოცირდებოდა ფინანსურ სექტორთან, ის არ ერევა სამედიცისო სერვისებში და არც ხარისხის მაკონტროლებელი ორგანიზაციაა. იგი რისკების მართვის ფინანსური ინსტიტუტია,რომელსაც შეუძლია ბევრი სიკეთე მოიტანოს ქვეყნის ეკონომიკისთვის. ამ ინსტიტუტს შეუძლია, შექმნას სამუშაო ადგილები, შესთავაზოს სხვადასხვა სიახლეები სერვისში, და თან, იყო დაზღვევის რისკების მართვის ეფექტური ინსტრუმენტი,” - განაცხადა პსპ დაზღვევის“...


მსგავსი სიახლეები

up