ხელოვნურად შექმნილი სასაკლაო - სატვირთო ავტომობილების უსასრულო რიგები სავალ გზაზე (+ვიდეო)

ხელოვნურად შექმნილი სასაკლაო - სატვირთო ავტომობილების უსასრულო რიგები სავალ გზაზე (+ვიდეო)

access_time2019-03-07 14:30:59

„საქართველოს აქვს პოტენციალი ჩამოყალიბდეს სატრანსპორტო ლოგისტიკურ ჰაბად,“  ეს სიტყვები ოფიციალურ შეხვედრებზე ხშირად გაუჟღერებიათ  ქვეყნის ყოფილ (გიორგი კვირიკაშვილს) და ამჟამინდელ 9(მამუკა ბახტაძეს) პრემიერ-მინისტრებს.


სატრანსპორტო პოტენციალზე ყურადღებას მუდმივად ამახვილებს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრი გიორგი ქობულიაც.


„ლოგისტიკური ჰაბისთვის ხელსაყრელი გეოგრაფიული მდებარეობა საქართველოს მნიშვნელოვანი უპირატესობაა, რომელიც აუცილებლად უნდა იყოს გამოყენებული,“  ამბობს ქობულია.


სატრანსპორტო პოლიტიკის გარდა, ქვეყნის ერთ-ერთი მთავარი პრიორიტეტი ტურიზმი, რაც ეკონომიკურ განვითარებაზე პირდაპირ აისახება. თუმცა, როგორც ირკვევა, საქართველოში გარკვეული სივრცეები  ტურისტებისთვის კომფორტს მოკლებულია. არსებულ მძიმე ვითარებას კი გუდაურისკენ მიმავალი ნებისმიერი მგზავრი  ნათლად დაინახავს.


დასრულდა პარასკევი და მოვიდა უქმეების დრო. წელიწადის ამ დროს, როგორც წესი, დამსვენებლებით ყველაზე დატვირთული გუდაური-ბაკურიანია. თუმცა, სულ ორი დღით გუდაურისკენ მიმავალი ტურისტი პრობლემებს  გზაშივე აწყდება: სავალ გზაზე ავტოსატრანსპორტო საშუალებების უსასრულო რიგი მას არც კომფორტულად მგზავრობის საშუალებას აძლევს და არც უსაფრთხოდ გადაადგილების. მეტიც, დიდია რისკი ავტოსაგზაო შემთხვევის მსვერპლი გახდეს და ორდღიანი უქმეები, გუდაურის ნაცვლად, ხელოვნურად შექმნილ სასაკლაოზე გაატაროს.




ზუსტად ამას გვიყვება “hub Georgia“-ს დამფუძნებელი ვასილ ურუშაძ. მგზავრობისას მან ვიდეოც გადაიღო, სადაც ნათლად ჩანს, რომ სატვირთო ავტომობილების უსასრულო რიგი უკვე თითქმის ნატახტარიდან იწყება და გუდაური-ყაზბეგი-სტეფაწმინდა-ლარსისკენ მიმავალ გზაზე, დაახლოებით, 10 კმ-იან საცობს ქმნის. ტრაილერები სავალ გზას პარკინგისთვის იყენებენ და უმოძრაოდ, ერთსა და იმავე ადგილას კვირების განმავლობაში უწევთ ყოფნა. ასეთ სიტუაციაში მსუბუქი ავტომობილებისთვის  სავალი ნაწილის მხოლოდ ერთი მხარეა დარჩენილი.


ვასილ ურუშაძე: „მივდიოდი გუდაურში და ჩემს საპირისპიროდ მომავალი მსუბუქი ავტომობილიც იმავე გზაზე გადაადგილდებოდა, რადგან სხვა ალტერნატივა არ არის. იმდენად დიდი რისკი შეიქმნა ავტო-საგზაო შემთხვევის, რომ გადავწყვიტე პირადად ჩავერთო ამ პროცესების გამოკვლევაში. აღსანიშნავია, რომ მსგავსი რიგები სულ იყო, თუმცა ის, რაც დღეს ხდება, ყოველგვარ ზღვარს სცილდება. იმ შემთხვევაში, თუ თოვლი მოდის, საერთოდ პარალიზებულია გარემო და მსუბუქი ავტომობილებისთვის ძალიან დიდი საფრთხის შემცველია“.



ურუშაძე დარწმუნებულია, რომ სატვირთო ავტომობილების რიგები ხელოვნურადაა შექმნილი და ამაში რუსეთის პირდაპირი ინტერესებია. ხელისუფლების უმოქმედობა და გულგრილობა კი არსებულ ვითარებას ხელს უწყობს.


„აშკარაა, რომ ეს რიგები ხელოვურადაა შექმნილი და კონკრეტულ მხარეს აწყობს, რომ საქართველო წარმოჩინდეს, როგორც მეორეხარისხოვანი ქვეყანა. პირველ რიგში, რუსეთი უნდა ვახსენოთ, რადგან ვიცით, რომ ამ ქვეყნიდან  ვიზიტორთა დიდი ნაკადი შემოდის სპეციალურად გუდაურში. ეს ნიშნავს თანხების შემოდინებასაც, რაც რუსეთის მთავრობას ნამდვილად არ აწყობს. მეორე მხრივ, ჩვენი ხელისუფლება არსებულ ვითარებას თავისი გულგრილობით ხელს უწყობს. საპატრულო პოლიციაც კი თითქმის საერთოდ არ მონაწილეობს პროცესში და ძალიან იშვიათად არის დაკავებული  სატანსპორტო საშუალებების გაჩერებით თუ დაპარკინგებით. რეალურად გზაზე კონტოლი, გამაფრთხილებელი ნიშნები ან რაიმე მსგავსი არ გვხდება“.


“hub Georgia“-ს დამფუძნებელი მიიჩნევს, რომ არსებული სიტუაცია ეწინააღმდეგება ხელისუფლების პრიორიტეტებსა და სახელმწიფო პოლიტიკას:


„ამბიცია გვაქვს, რომ  გავხდეთ სატრანსპორტო ლოგისტიკური ჰაბი. თუ ეს მართლა გვინდა და უბრალოდ პოპულისტური განცხადება არ არის, მაშინ მსგავსი ელემენტარული პრობლემები ქვეყანაში ნამდვილად არ უნდა არსებობდეს. მეორე მხრივ, როდესაც საქართველოში ასეთი მზარდია  ტურისტული პოტენციალი და ვიზიტორთა რაოდენობაც მუდმივად მატულობს, მნიშნლოვანია  შესაბამის  სივრცეებში შეიქმნას კომფორტული გარემო. წინააღმდეგ შემთხვევაში, ეს სტატისტიკა  აუცილებლად დაიწყებს კლებას და ტურისტების ნაკადიც საგრძნობლად შემცირდება. აი, ამდენად მნიშვნელოვანი საკითხები დევს სასწორზე, რომლის მეორე მხარეს ხელოვნურად შექმნილი სასაკლაო კვლავ განაგრძობს ფუნქციონირებას“.





სალომე ლემონჯავა 






„საგადასახადო კოდექსში სიტყვების „პირი“ და „ფიზიკური პირი“ თამაშმა შესაძლოა ბიზნესების დაჯარიმება გამოიწვიოს“ - ნინო ზამბახიძე

„საგადასახადო კოდექსში სიტყვების „პირი“ და „ფიზიკური პირი“ თამაშმა შესაძლოა ბიზნესების დაჯარიმება გამოიწვიოს“  - ნინო ზამბახიძე
access_time2019-10-21 19:30:25
„საგადასახადო კოდექსში სიტყვების „პირი“ და „ფიზიკური პირი“ თამაშმა შესაძლოა ბიზნესების დაჯარიმება გამოიწვიოს“ - ამის შესახებ დღეს პერემიერთან შეხვედრის შემდეგ „საქართველოს ფერმერთა ასოციაციის“ თავმჯდომარემ ნინო ზამბახიძემ ისაუბრა. დღეს, პრემიერ-მინისტრ გიორგი გახარიასა და ბიზნესასოციაციების წარმომადგენლების  შეხვედრაზე, გახარიამ სხვადასხვა სფეროს წარმომადგენლებისგან ძირითადი პრობლემური საკითხები მოისმინა. ერთ-ერთი იყო სოფლის მეურნეობის გამოწვევებიც,...

ნიკოლოზ ხუნძაკიშვილი – მთავრობა და ბიზნესი დროის ფაქტორს სხვადასხვაგვარად აღიქვამენ

ნიკოლოზ ხუნძაკიშვილი – მთავრობა და ბიზნესი დროის ფაქტორს სხვადასხვაგვარად აღიქვამენ
access_time2019-10-21 17:30:49
ბიზნესში არსებულ აქტუალურ პრობლემებზე “ბანკები და ფინანსები” კომპანია “ნატახტარის” კორპორაციულ საქმეთა დირექტორს, ნიკოლოზ ხუნძაკიშვილს ესაუბრა. -თქვენი კომპანია უკვე მრავალი წელია საკმაოდ წარმატებულად პოზიციონირებს ქართულ ბაზარზე, თქვენი პროდუქცია საკმაოდ მოთხოვნადია, რასაც ხელს უწყობს ქართველი კაცის განსაკუთრებული სიყვარული ლუდის მიმართ, მოკლედ...

ჩინეთის ეკონომიკური ზრდა შენელდა

ჩინეთის ეკონომიკური ზრდა შენელდა
access_time2019-10-21 20:30:17
2019 წლის იანვარს-სექტემბერში ჩინეთის მშპ-მ  9,8 ტრლნ დოლარი შეადგინა, რაც გასული წლის იგივე პერიოდის მაჩვენებელს  6,%-ით აღემატება- იტყობინება ჩინეთის სტატისტიკის ეროვნული ბიურო.ბოლო 3 კვარტლის მანძილზე ქვეყნის მშპ-ს ზრდა მცირდება - პირველ კვარტალში ამ მაჩვენებელმა შეადგინა 6,4%, მეორეში -6,2%, მესამეში - უკვე 6%. ბოლო ციფრი მოსალოდნელზე, ანუ 6,1%-ზე დაბალი აღმოჩნდა. ეს მაჩვენებელი  1992 წლიდან  ყველაზე დაბალია. 2019 წელს ჩინეთის ეკონომიკა ...

„სემეკის“ თავმჯდომარე დავით ნარმანია გახდა

„სემეკის“  თავმჯდომარე დავით ნარმანია გახდა
access_time2019-10-21 14:47:21
საქართველოს ენერგეტიკისა და წყალმომარაგების მარეგულირებელ ეროვნულ კომისიაში (სემეკ) კომისიის თავმჯდომარის არჩევნები გაიმართა. „ელექტროენერგეტიკისა და ბუნებრივი გაზის შესახებ“ საქართველოს კანონში შესული ცვლილებების მიხედვით, კომისიის წევრებმა ფარული კენჭისყრით, ხმა მისცეს კომისიის თავმჯდომარეობის კანდიდატს  დავით ნარმანიას.  ახალი რეგულაციით, კომისიის თავმჯდომარე ირჩევა 3 წლის ვადით, მაგრამ არაუმეტეს კომისიის წევრის უფლებამოსილების დარჩენილი ვადისა. კომისიაში...

ნატო ხაინდრავა - ბიძინა ივანიშვილმა ,,პროგრეს ბანკის“ წილი ბანკის გადასარჩენად იყიდა, ეს ქველმოქმედება იყო

ნატო ხაინდრავა -   ბიძინა ივანიშვილმა ,,პროგრეს ბანკის“ წილი ბანკის გადასარჩენად იყიდა, ეს ქველმოქმედება იყო
access_time2019-10-21 14:13:42
ბიძინა ივანიშვილმა 22%-იანი წილი დაახლოებით 2 მლნ დოლარად პროგრეს ბანკის გადასარჩენად იყიდა. მას პროგრეს ბანკში ანგარიშები არასოდეს ჰქონია,- ამის შესახებ ,, ქართუ ბანკის“ გენერალურმა დირექტორმა ნატო ხაინდრავამ ,, იმედის კვირასთან“ განაცხადა. ქართუ“ ბანკის გენერალური დირექტორი იმ მძიმე პერიოდს იხსენებს, როცა უპრეცედენტო საკანონმდებლო ცვლილებით კერძო ბანკებმა პირველადი იპოთეკარების სტატუსი დაკარგეს. ,,ახალი რეგულაცია რეალურად მხოლოდ ქართუს და პროგრეს ბანკს შეეხო....


მსგავსი სიახლეები

up