ხელოვნურად შექმნილი სასაკლაო - სატვირთო ავტომობილების უსასრულო რიგები სავალ გზაზე (+ვიდეო)

ხელოვნურად შექმნილი სასაკლაო - სატვირთო ავტომობილების უსასრულო რიგები სავალ გზაზე (+ვიდეო)

access_time2019-03-07 14:30:59

„საქართველოს აქვს პოტენციალი ჩამოყალიბდეს სატრანსპორტო ლოგისტიკურ ჰაბად,“  ეს სიტყვები ოფიციალურ შეხვედრებზე ხშირად გაუჟღერებიათ  ქვეყნის ყოფილ (გიორგი კვირიკაშვილს) და ამჟამინდელ 9(მამუკა ბახტაძეს) პრემიერ-მინისტრებს.


სატრანსპორტო პოტენციალზე ყურადღებას მუდმივად ამახვილებს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრი გიორგი ქობულიაც.


„ლოგისტიკური ჰაბისთვის ხელსაყრელი გეოგრაფიული მდებარეობა საქართველოს მნიშვნელოვანი უპირატესობაა, რომელიც აუცილებლად უნდა იყოს გამოყენებული,“  ამბობს ქობულია.


სატრანსპორტო პოლიტიკის გარდა, ქვეყნის ერთ-ერთი მთავარი პრიორიტეტი ტურიზმი, რაც ეკონომიკურ განვითარებაზე პირდაპირ აისახება. თუმცა, როგორც ირკვევა, საქართველოში გარკვეული სივრცეები  ტურისტებისთვის კომფორტს მოკლებულია. არსებულ მძიმე ვითარებას კი გუდაურისკენ მიმავალი ნებისმიერი მგზავრი  ნათლად დაინახავს.


დასრულდა პარასკევი და მოვიდა უქმეების დრო. წელიწადის ამ დროს, როგორც წესი, დამსვენებლებით ყველაზე დატვირთული გუდაური-ბაკურიანია. თუმცა, სულ ორი დღით გუდაურისკენ მიმავალი ტურისტი პრობლემებს  გზაშივე აწყდება: სავალ გზაზე ავტოსატრანსპორტო საშუალებების უსასრულო რიგი მას არც კომფორტულად მგზავრობის საშუალებას აძლევს და არც უსაფრთხოდ გადაადგილების. მეტიც, დიდია რისკი ავტოსაგზაო შემთხვევის მსვერპლი გახდეს და ორდღიანი უქმეები, გუდაურის ნაცვლად, ხელოვნურად შექმნილ სასაკლაოზე გაატაროს.




ზუსტად ამას გვიყვება “hub Georgia“-ს დამფუძნებელი ვასილ ურუშაძ. მგზავრობისას მან ვიდეოც გადაიღო, სადაც ნათლად ჩანს, რომ სატვირთო ავტომობილების უსასრულო რიგი უკვე თითქმის ნატახტარიდან იწყება და გუდაური-ყაზბეგი-სტეფაწმინდა-ლარსისკენ მიმავალ გზაზე, დაახლოებით, 10 კმ-იან საცობს ქმნის. ტრაილერები სავალ გზას პარკინგისთვის იყენებენ და უმოძრაოდ, ერთსა და იმავე ადგილას კვირების განმავლობაში უწევთ ყოფნა. ასეთ სიტუაციაში მსუბუქი ავტომობილებისთვის  სავალი ნაწილის მხოლოდ ერთი მხარეა დარჩენილი.


ვასილ ურუშაძე: „მივდიოდი გუდაურში და ჩემს საპირისპიროდ მომავალი მსუბუქი ავტომობილიც იმავე გზაზე გადაადგილდებოდა, რადგან სხვა ალტერნატივა არ არის. იმდენად დიდი რისკი შეიქმნა ავტო-საგზაო შემთხვევის, რომ გადავწყვიტე პირადად ჩავერთო ამ პროცესების გამოკვლევაში. აღსანიშნავია, რომ მსგავსი რიგები სულ იყო, თუმცა ის, რაც დღეს ხდება, ყოველგვარ ზღვარს სცილდება. იმ შემთხვევაში, თუ თოვლი მოდის, საერთოდ პარალიზებულია გარემო და მსუბუქი ავტომობილებისთვის ძალიან დიდი საფრთხის შემცველია“.



ურუშაძე დარწმუნებულია, რომ სატვირთო ავტომობილების რიგები ხელოვნურადაა შექმნილი და ამაში რუსეთის პირდაპირი ინტერესებია. ხელისუფლების უმოქმედობა და გულგრილობა კი არსებულ ვითარებას ხელს უწყობს.


„აშკარაა, რომ ეს რიგები ხელოვურადაა შექმნილი და კონკრეტულ მხარეს აწყობს, რომ საქართველო წარმოჩინდეს, როგორც მეორეხარისხოვანი ქვეყანა. პირველ რიგში, რუსეთი უნდა ვახსენოთ, რადგან ვიცით, რომ ამ ქვეყნიდან  ვიზიტორთა დიდი ნაკადი შემოდის სპეციალურად გუდაურში. ეს ნიშნავს თანხების შემოდინებასაც, რაც რუსეთის მთავრობას ნამდვილად არ აწყობს. მეორე მხრივ, ჩვენი ხელისუფლება არსებულ ვითარებას თავისი გულგრილობით ხელს უწყობს. საპატრულო პოლიციაც კი თითქმის საერთოდ არ მონაწილეობს პროცესში და ძალიან იშვიათად არის დაკავებული  სატანსპორტო საშუალებების გაჩერებით თუ დაპარკინგებით. რეალურად გზაზე კონტოლი, გამაფრთხილებელი ნიშნები ან რაიმე მსგავსი არ გვხდება“.


“hub Georgia“-ს დამფუძნებელი მიიჩნევს, რომ არსებული სიტუაცია ეწინააღმდეგება ხელისუფლების პრიორიტეტებსა და სახელმწიფო პოლიტიკას:


„ამბიცია გვაქვს, რომ  გავხდეთ სატრანსპორტო ლოგისტიკური ჰაბი. თუ ეს მართლა გვინდა და უბრალოდ პოპულისტური განცხადება არ არის, მაშინ მსგავსი ელემენტარული პრობლემები ქვეყანაში ნამდვილად არ უნდა არსებობდეს. მეორე მხრივ, როდესაც საქართველოში ასეთი მზარდია  ტურისტული პოტენციალი და ვიზიტორთა რაოდენობაც მუდმივად მატულობს, მნიშნლოვანია  შესაბამის  სივრცეებში შეიქმნას კომფორტული გარემო. წინააღმდეგ შემთხვევაში, ეს სტატისტიკა  აუცილებლად დაიწყებს კლებას და ტურისტების ნაკადიც საგრძნობლად შემცირდება. აი, ამდენად მნიშვნელოვანი საკითხები დევს სასწორზე, რომლის მეორე მხარეს ხელოვნურად შექმნილი სასაკლაო კვლავ განაგრძობს ფუნქციონირებას“.





სალომე ლემონჯავა 






მაიკლ ჯორდანმა ტეკილას ძვირადღირებული ბრენდი შექმნა

მაიკლ ჯორდანმა ტეკილას ძვირადღირებული ბრენდი შექმნა
access_time2019-09-22 20:00:16
3 წლის  წინ ლეგენდარულმა კალათბურთელმა მაიკლ ჯორდანმა და მისმა ოთხმა ნაცნობმა აღმოაჩინეს, რომ მათ აერთიანებს ერთი გატაცება - ტეკილა. დღეს მათ მიერ შექმნილი ტეკილა Cincoro სარგებლობს უდიდესი პოპულარობით ამ სასმელის მოყვარულებს შორის და ერთი ბოთლი ღირს 130-დან 1600 დოლარამდე.   საბედისწერო ვახშამი პიცერიაში   3 წლის წინ, ზაფხულის ერთ-ერთ ცხელ...

bm.ge: მიკროსაფინანსოების ბაზარი მცირდება - „ეროვნულ ბანკს მისალოცად აქვს საქმე“

bm.ge: მიკროსაფინანსოების ბაზარი მცირდება - „ეროვნულ ბანკს მისალოცად აქვს საქმე“
access_time2019-09-22 18:00:58
2017 წლიდან საქართველოს ეროვნული ბანკის ზედამხედველობის ქვეშ არასაბანკო დაწესებულებებიც, მათ შორის მიკროსაფინანსო ორგანიზაციები მოექცნენ. ამ პერიოდიდან იწყება მიკროსაფინანსო ორგანიზაციების ბაზრის შემცირებაც. საწესდებო კაპიტალის ზრდა, სესხის წლიური ეფექტური საპროცენტო განაკვეთის 50%-მდე შემცირება, ე.წ. პასუხისმგებლიანი დაკრედიტების სისტემის შემოღება და ა.შ. - ეს არის იმ რეგულაციების ჩამონათვალი, რომელიც უკვე მესამე წელია მიკროსაფინანსო ბაზარსაც შეეხო. შესაბამისად, სახეზე გვაქვს ამ ტიპის...

სახელმწიფომ 1 ჰექტარი ზღვა მიწად დაირეგისტრირა, რომელსაც სავარაუდოდ „რივიერას“ გადასცემს

სახელმწიფომ 1 ჰექტარი ზღვა მიწად დაირეგისტრირა, რომელსაც სავარაუდოდ „რივიერას“ გადასცემს
access_time2019-09-22 14:00:36
სახელმწიფომ, ბათუმის იახტკლუბის მოწყობისა და განვითარების მიზნით, ნავსაყუდელთან ზღვის აკვატორიის 1 ჰექტარამდე ფართობი არასასოფლო-სამეურნეო მიწის ნაკვეთად დაარეგისტრირა. იახტკლუბის განვითარება კი, პროექტ „რივიერა ბათუმის“ ნაწილია, რომელიც „სილქ როუდ ჯგუფმა“ ბიძინა ივანიშვილის მიერ...

ქალი, რომლისაც Apple-ს და Google-ს ეშინიათ

ქალი, რომლისაც Apple-ს და Google-ს ეშინიათ
access_time2019-09-22 12:00:49
Forbes-ის რეიტინგში „50 ქალი ტექნოლოგიურ სფეროში“  ისეთ კატეგორიების გვერდით, როგორიცაა „კომპანიების შემქნელები“, „მაგნატები“, და „ინოვატორები“, არის კატეგორია „მებრძოლები“ - სწორედ იქ არის მონიშნული 51 წლის დანიელი პოლიტიკოსი მარგრეტე ვესტაგერი.   ის არის ერთ-ერთი ყველაზე ცნობილი ევროკომისარი - ამის მიზეზია მის მიერ ინიცირებული სკანდალური გამოძიებები ტექნოლოგიური გიგანტების წინაამღდეგ. ისეთების, როგორიც არის Google, Apple და Facebook – და მათთვის უზარმაზარი...

„რეგულაციები არ ამუშავებს ეკონომიკას, ეკონომიკას ამუშავებს ბიზნესი“

„რეგულაციები არ ამუშავებს ეკონომიკას, ეკონომიკას ამუშავებს ბიზნესი“
access_time2019-09-22 10:00:56
„რეგულაციები არ ამუშავებს ეკონომიკას, ეკონომიკას ამუშავებს ბიზნესი. თუმცა, ეს იმას არ ნიშნავს,რომ რეგულაციები არ გვჭირდება,“ - განაცხადა რადიო კომერსანტზე გადაცემაში „პროფესიონალები“ ახალგაზრდა ფინანსისტთა და ბიზნესმენთა ასოციაციის ვიცე პრეზიდენტმა, პაატა ბაირახტარმა.  მანვე NDI-ს კვლევის ეკონომიკური ნაწილიც მიმოიხილა. მისი თქმით, კვლევის შედეგები ლოგიკურია და ასახავს მოსახლეობის დღევანდელ რეალობას. „ საქსტატის მიხედვით, საშუალო ხელფასად 1200 ლარია მიჩნეული, თუმცა ეს ციფრი არ...


მსგავსი სიახლეები

up