„ზოგადად, ქართული კომპანიების პროექტებში მონაწილეობის პრობლემა წლებია ნომერ პირველია იმიტომ, რომ რეალურად არ ხორციელდება შესაბამისი ღონისძიება, რათა ავამაღლოთ მათი მონაწილეობა.“ - ინფრასტრუქტურის მშენებლთა ასოციაციის აღმასრულებელმა დირექტორმა ანა საბახტარიშვილმა ინფრასტრუქტურის მინისტრის მაია ცქიტიშვილის განცხადებას აფასებს.
მინისტრის განცხადებით, ფონდი ცდილობს, რომ მუნიციპალურ პროექტებში მონაწილეობა მეტმა ქართულმა კომპანიამ მიიღოს:
„ვცდილობთ გავზარდოთ პროექტებში ქართული კომპანიების წილი. მშენებლობასთან დაკავშირებული პრობლემები აქვს ქართულ და უცხოური კომპანიებსაც. თუმცა ხორციელდება მკაცრი მონიტორინგი. ხარისხი არის მთავარი, რაზეც აქცენტს ვამახვილებთ,“- განაცხადა მინისტრმა.
ანა საბახტარიშვილი მიიჩნევს, რომ ქართული კომპანიების ნაკლები გამოცდილება არ ნიშნავს, რომ მათ ნაკლები სიზუზტითა და ხარისხით შეუძლიათ სამუშაოების შესრულება. პირიქით, ხშირ შემთხვევაში უცხოურ კომპანიებზე მეტ პასუხისმგებლობას იღებენ და მეტ გარანტიასაც იძლევიან.
„კარგია, რომ ამ თემაზე კომუნიკაცია მინისტრთან შედგა. მანამდე იყო აქცენტი, რომ არ აქვთ ჩვენს კომპანიებს გამოცდილება. დღეს იმის იმედი გაჩნდა, რომ სამინისტროს აქვს გარკვეული ხედვები, თუ როგორ უნდა მოვახდინოთ მონაწილეობის ამაღლება. რაც შეეხება ხარისხს, მინისტრმაც აღნიშნა, რომ ხარისხის კუთხით არანაირი განსხვავება არ არის ქართულ და ბევრ უცხოურ კომპანიას შორის. ქართული კომპანია საქართველოში რჩება, მეტ პასუხისმგებლობას იღებს და მეტ გარანტიას იძლევა. ძირითადი პრობლემა იყო და რჩება გამოცდილება. ქვეყანას, რომელმაც ახლახანს დაიწყო მსხვილი პროექტების შესრულება, ვერ ექნება შესაბამისი გამოცდილების დოკუმენტაცია დაგროვილი. თუ ქართულ კომპანიას ექნება საშუალება, რომ ეს პრობლემა გადაიჭრას, ძალიან კარგი იქნება. - ამბობს ანა საბახტარიშვილი.
კომპანია “კავკასუს როუდ პროჯექტის” ხელმძღვანელმა პაატა ტრაპაიძემ „კომერსანტთან“ აღნიშნა, რომ ქართული და არამარტო ქართული კომპანიების ტენდერებში მონაწილეობა პროდუქტის გამძლეობის გარანტიით უნდა იყოს უზრუნველყოფილი, რადგან ინფრასტრუქტურულ პროექტების ხარისხს განსაზღვრავს დრო.
„მუნიციპალური განვითარების ფონდის პროექტებში ბევრი ქართული კომპანია მონაწილეობს. დიდ პროექტებზე როცაა საუბარი, რომელთა ღირებულება 50 მილიონს სცილდება, ამას ანდობენ უცხოურ კომპანიებს. ინფრასტრუქტურულ პროექტებს განსაზღვრავს დრო. ქართულ კომპანიებს საკმარისად აქვს ჩართულობის საშუალება, მაგრამ მიდგომა უნდა იყოს ასეთი, პროექტის ღირებულება უნდა განისაზღვროს დროის ხანგრძლივ მონაკვეთში. ტენდერებში მონაწილე უნდა იყოს პასუხისმგებელი რომ მისი პროდუქტის 10, 15 და 20 წლის განმავლობაში გაძლებს“ - ამბობს პაატა ტრაპაიძე.
მარიამ მორგოშია