„ველობილიკებისა და ველოსიპედების გაქირავებით სავარაუდოდ კალაძეს ფულის გაკეთება უნდა“ - დარგის სპეციალისტების შეფასებები

„ველობილიკებისა და ველოსიპედების გაქირავებით სავარაუდოდ კალაძეს ფულის გაკეთება უნდა“ - დარგის სპეციალისტების შეფასებები

access_time2018-12-12 09:00:00

„ყველა განვითარებულ, თანამედროვე ქალაქში არის ე.წ. ქარშერინგი, სადაც ავტომობილის იჯარით აღებაა შესაძლებელი. ასევე, არის ველოსიპედების, ელექტროველოსიპედების გაქირავებაც. ეს სერვისი კომფორტულია; იაფია და მიმაჩნია, რომ ამ პროექტის განხორციელება თბილისისთვისაც მნიშვნელოვანი იქნება. განსაკუთრებით საინტერესოა ველოსიპედების მიმართულება“.


ეს განცხადება თბილისის მერმა კახა კალაძემ რამდენიმე დღის წინ გააკეთა. მერი ველობოლიკების პოპულარიზებასა და ჯანსაღი ცხოვრების დანერგვაზე აქცენტს ხშირად აკეთებს, თუმცა დარგის სპეციალისტების თქმით, ჯანმრთელობის უკან დიდი ალბათობით პირადი ინტერესები იკვეთება. კალაძემ ბიზნესის ახალ წყაროს მიაგნო და ახლა მის პოპულარიზებს ცდილობს. სხვა შემთხვევაში ვერ აიხსნება მისი იდეები და ინიციატივები აღნიშნულ საკითხთან დაკავშირებით მაშინ, როცა დედაქალაქს ჯერ კიდევ არ გააჩნია ერთიანი სატრანსპორტო პოლიტიკა.

 

„ზოგადად ველობილიკების პროექტი არც არის დეტალურად წარმოდგენილი. მხოლოდ იდეის დონეზე გაჟღერდა, ამიტომ ბევრი კითხვა ჩნდება. ქალაქის მერს ზოგადად არ ესმის  თბილისის პრიორიტეტები თანმიმდევრობის მიხედვით, „ქარშერინგი“ კი არა საზოგადოებრვი ტრანსპორტია ჯერ მოსაგვარებელი. მეტროთი გადაადგილებაც კი შეუძლებელია. სატრანსპორტო პოლიტიკის მიღმა, როცა არც კი ვიცით რა სჭირდება დედაქალაქს, აპიარებენ ველოსიპედების თემას. სავარაუდოდ ამ ველობილიკებისა და ველოსიპედების გაქირავებით კალაძე  ცდილობს, რომ  უბრალოდ იშოვოს ფული. ალბათ არის მცდელობა რამდენიმე კერძო კომპანია შემოვიდეს, რაც არ არის ცუდი და ბიზნესის წინააღმდეგი არ ვარ, მაგრამ უფრო პირად ინტერესებს ჰგავს ეს ყველაფერი. ის კონკრეტული კერძო ბიზნესები ალბათ მერიასთან იქნებიან დაკავშირებულნი და ველოსიპედების გაქირავებით იშოვიან ფულს, რაც საკამოდ მომგებიანი ბიზნესია“,- განამარტავს ტრანსპორტისა და გზების ასოციაციის თავმდჯომარე დავით მესხიშვილი.


მესხიშვილს საეჭვოდ მიაჩნია ის გარემეობაც, რომ დედაქალაქის მერი ყოველგვარი კვლევის გარეშე აკეთებს გაუაზრებელ განცხადებებს. შესაბამისად, არ არსებობს დასკვნა რა სურს საზოგადოებას, არის თუ არა მსგავსი ტიპის სერვისის (ველოსიპედების გაქირავება ან ველობილიკების მოწყობა) მოთხოვნა; რა შემთხვევაში იმგზავრებდა მოქალაქე ამ ტრანსპორტით ან როგორი უნდა იყოს მარშუტი... ზუსტად ამის გამო კი შეუძლებელია იმ თანხების განსაზღვრაც, რაც პროექტს რეალურად დასჭირდება. მთავარ პრობლემას კი ტრანსპორტისა და გზების ასოციაციის თავმდჯომარე ინფრასტრუქტურაში ხედავს.



„ველოსიპედების გაქირავება, ველობილიკები და ა.შ. - ყველაფერი ეს ისეთი პროექტია, რომ შეუძლებელია განხორციელდეს შესაბამისი ინფრასტრუქტურის გარეშე. წარმოუდგენელია უბრალოდ. ისეთ მასშტაბებზეა საუბარი, რომ სრულად უნდა შეიცვალოს დედაქალაქის სატრასპორტო დაგეგმარება და ეს უკავშირდება უზარმაზარ თანხებს. ამიტომ კალაძე უბრალოდ ლაპარაკობს და არ აქვს გააზრებული თბილისის პრიორიტეტები. როდესაც პირველი ნაბიჯი უნდა გადადგას, საუბრობს მეათე ნაბიჯზე - დასკვნა თავად გამოიტანეთ“,- აღნიშნავს დავით მესხიშვილი.

 

ინფრასტრუქტურის ცვლილებასთან დაკავშირებით დავით მესხიშვილის პოზიციას იზიარებს გაეროს ექსპერტი ტრანსპორტისა და საგზაო უსაფრთოხების საკითხებში გელა კვაშილავაც. როგორც თავად განამარტავს, ზოგადად ველოსიპედებისა და ჯანსაღი ცხოვრების პოპულარიზება კარგია და ასე ხდება მსოფლიოს ყველა განვითარებულ ქალაქში, მაგრამ თბილისის შემთხვევაში სრულად შესაცვლელია დედაქალაქის დაგეგმარება. ეს უკანასკნელი კი ხანგრძლივი და ძვირი პროცესია.


„შესაბამისი ინფრასტრუქტურა სჭირდება ამ ყველაფერს თორემ იდეა თავისთავად ძალიან კარგია.  ვგულისხმობ, რომ საჭიროა უფრო სწრაფად განხორციელდეს ველობილიკების 12 კმ-იანი პროექტი, რითაც გზა დაუკავშირდება თბილისის სახელმწიფო უნივერსისტეტის მაღლივ კორპუსებს. ასევე იდეაში დაგეგმილია ყაზბეგზეც მოეწყოს ამავე სახის ველობილიკი და ა.შ. ეს ყველაფერი ასევე უნდა უკავშირდებოდეს სხვა საზოგადოებრივ ტრანსპორტს. მაგალითად, ავტობუსს უნდა ჰქონდეს მისაბმელები, რათა მგზავრმა ორივე ტრანსპორტის გამოყენება შეძლოს (ველოსიპედი და ავტობუსი). მნიშვნელოვანია განისაზღვროს, სად იქნება შესაძლებელი ველოსიპედების უსაფრთხოდ დატოვება; რა ეღირება და ა.შ. აქვე უნდა აღვნიშნოთ, რომ მსოფლიოში არ არსებობს ქალაქი, სადაც ველოსიპედებია მოთხოვნადი და მგზავრები ჩვენთან რა სიჩქარითაც გადაადგილდებიან, ისე გადაადგილდებობდნენ. მოკლედ სისტემური პროექტია და კარგად დასაგეგმი“,- განმარტავს გელა კვაშიალავა.


შეგახსენებთ, ამ დროისთვის თბილისში დედაქალაქის მერიის ინიციატივით ველობოლიკები ერთმანეთთან აკავშირებს კოსტავაშარტავას ქუჩებსა და პეკინის გამზირს. თბილისის მერის კახა კალაძის თქმით, უახლოეს რამდენიმე წელში უნდა გაკეთდეს 12 კმ.-იანი ბილიკი, რომელიც საბოლოოდ თსუ-ს მაღლივ კორპუსს დაუკავშირდება.



სალომე ლემონჯავა





„ვერ გამოვრიცხავ სასამართლო დავას ანაკლიის კონსორციუმის მხრიდან - იმედი ვიქონიოთ, იქნებ მათ ეყოთ ნამუსი, რომ პროცესში არ შევიდნენ, თუნდაც არბიტრაჟის სახით“

„ვერ გამოვრიცხავ სასამართლო დავას ანაკლიის კონსორციუმის მხრიდან - იმედი ვიქონიოთ, იქნებ მათ ეყოთ ნამუსი, რომ პროცესში არ შევიდნენ, თუნდაც არბიტრაჟის სახით“
access_time2019-10-20 20:48:43
ანაკლიის განვითარების კონსორციუმმა თუ ვერ შეასრულა დაფინანსების მოზიდვის ვალდებულება, შესაბამისად, ჩვენ სამწუხაროდ, აღარ გვექნება მეტი საშუალება, რომ გადავდოთ ამ ძალიან მნიშვნელოვანი პროექტის განხორციელება, - ამის შესახებ რეგიონული განვითარებისა და ინფრასტრუქტურის...

The Washington Post: აფხაზეთში ცხოვრობს 400 ჩრდილოეთ კორეელი მიგრანტი

The Washington Post: აფხაზეთში ცხოვრობს 400 ჩრდილოეთ კორეელი მიგრანტი
access_time2019-10-20 22:00:50
ამ დროისთვის აფხაზეთში ცხოვრობს და მუშაობს 400 ჩრდილოეთ კორეელი, რომელსაც შეუძლია დარჩეს არაღიარებულ რესპუბლიკაში საერთაშორისო სანქციების მიუხედავად.   დილით ადრე, ჯერ კიდევ მზის ამოსვლამდე, ჩრდილოეთ კორეელი მუშები გადიან აფხაზეთის ქალაქების ქუჩებში სახლების ასაშენებლად და რკინიგზის გასაყვანად.   ისინი ცხოვრობენ მიტოვებულ საბჭოთა სასტუმროში, რომელიც გარშემორტყმულია პალმებით და მოზაიკებით ლენინის...

რატომ აფეთქდა გურამიშვილის გამზირზე გაზი - ურთიერთ ბრალდებები და რისიკის ქვეშ მყოფი ქალაქი

რატომ აფეთქდა გურამიშვილის გამზირზე გაზი - ურთიერთ ბრალდებები და რისიკის ქვეშ მყოფი ქალაქი
access_time2019-10-20 20:00:27
კიდევ ერთი აფეთქება თბილისში, გურამიშვილის გამზირზე, რომელიც სავარაუდოდ, გაზის გაჟონვის შედეგად მოხდა. სპეციალისტთა შეფასებით, ამისგან თბილისში დაზღვეული პრაქტიკულად არავინაა. ვის ეკუთვნის პასუხისმგებლობა მომხდარზე და რა მექანიზმებს მიმართა ხელისუფლებამ იმისთვის, რომ მსგავსი ფაქტები აღარ განმეორდეს?   აფეთქების შედეგად 4 ადამიანია დაშავებული, რომელთა შორის ერთი არასრუწლოვანია. ხოლო სახლის მეპატრონეს, სადაც აფეთქება მოხდა, მძიმე სახის დამწვრობა აქვს მიღებული. სამაშველო...

Lufthansa-ს სუბსიდირებული ავიაკოპანიების თანამშრომლები გაიფიცნენ

Lufthansa-ს სუბსიდირებული ავიაკოპანიების თანამშრომლები გაიფიცნენ
access_time2019-10-20 19:00:06
გერმანიის ბორტგამცილებლების პროფკავშირმა დღეს გაფიცვა მოაწყო, რის შედეგადაც Eurowings-ის, Germanwings-ის, Lufthansa Cityline-ისა და Sunexpress-ის რეისები არ შესრულდა. გაფიცვა შუა ღამემდე, ადგილობრივი დროით 02:00 საათამდე გაგრძელდება. ამის შესახებ...

ბაკურიანისთვის სამგზავრო ავტობუსების შესყიდვაზე ტენდერი გამოცხადდა

ბაკურიანისთვის სამგზავრო ავტობუსების შესყიდვაზე ტენდერი გამოცხადდა
access_time2019-10-20 17:40:20
საქართველოს რეგიონული განვითარებისა და ინფრასტრუქტურის სამინისტროს მუნიციპალური განვითარების ფონდმა ბაკურიანის სამგზავრო ავტობუსების შესყიდვაზე ტენდერი გამოაცხადა. ინფორმაციას ფონდი ავრცელებს. შესყიდვა ევროპის რეკონსტრუქციისა და განვითარების ბანკის (EBRD) დაფინანსებით ხორციელდება და ითვალისწინებს 10 ერთეული სამგზავრო ავტობუსის შეძენას. „გარდა სამგზავრო ავტობუსებისა, ფონდს დაგეგმილი აქვს ბაკურიანისთვის თოვლის საწმენდი, სათხილამურო ტრასების მოსაწესრიგებელი, მყარი...


მსგავსი სიახლეები

up