„ველობილიკებისა და ველოსიპედების გაქირავებით სავარაუდოდ კალაძეს ფულის გაკეთება უნდა“ - დარგის სპეციალისტების შეფასებები

„ველობილიკებისა და ველოსიპედების გაქირავებით სავარაუდოდ კალაძეს ფულის გაკეთება უნდა“ - დარგის სპეციალისტების შეფასებები

access_time2018-12-12 09:00:00

„ყველა განვითარებულ, თანამედროვე ქალაქში არის ე.წ. ქარშერინგი, სადაც ავტომობილის იჯარით აღებაა შესაძლებელი. ასევე, არის ველოსიპედების, ელექტროველოსიპედების გაქირავებაც. ეს სერვისი კომფორტულია; იაფია და მიმაჩნია, რომ ამ პროექტის განხორციელება თბილისისთვისაც მნიშვნელოვანი იქნება. განსაკუთრებით საინტერესოა ველოსიპედების მიმართულება“.


ეს განცხადება თბილისის მერმა კახა კალაძემ რამდენიმე დღის წინ გააკეთა. მერი ველობოლიკების პოპულარიზებასა და ჯანსაღი ცხოვრების დანერგვაზე აქცენტს ხშირად აკეთებს, თუმცა დარგის სპეციალისტების თქმით, ჯანმრთელობის უკან დიდი ალბათობით პირადი ინტერესები იკვეთება. კალაძემ ბიზნესის ახალ წყაროს მიაგნო და ახლა მის პოპულარიზებს ცდილობს. სხვა შემთხვევაში ვერ აიხსნება მისი იდეები და ინიციატივები აღნიშნულ საკითხთან დაკავშირებით მაშინ, როცა დედაქალაქს ჯერ კიდევ არ გააჩნია ერთიანი სატრანსპორტო პოლიტიკა.

 

„ზოგადად ველობილიკების პროექტი არც არის დეტალურად წარმოდგენილი. მხოლოდ იდეის დონეზე გაჟღერდა, ამიტომ ბევრი კითხვა ჩნდება. ქალაქის მერს ზოგადად არ ესმის  თბილისის პრიორიტეტები თანმიმდევრობის მიხედვით, „ქარშერინგი“ კი არა საზოგადოებრვი ტრანსპორტია ჯერ მოსაგვარებელი. მეტროთი გადაადგილებაც კი შეუძლებელია. სატრანსპორტო პოლიტიკის მიღმა, როცა არც კი ვიცით რა სჭირდება დედაქალაქს, აპიარებენ ველოსიპედების თემას. სავარაუდოდ ამ ველობილიკებისა და ველოსიპედების გაქირავებით კალაძე  ცდილობს, რომ  უბრალოდ იშოვოს ფული. ალბათ არის მცდელობა რამდენიმე კერძო კომპანია შემოვიდეს, რაც არ არის ცუდი და ბიზნესის წინააღმდეგი არ ვარ, მაგრამ უფრო პირად ინტერესებს ჰგავს ეს ყველაფერი. ის კონკრეტული კერძო ბიზნესები ალბათ მერიასთან იქნებიან დაკავშირებულნი და ველოსიპედების გაქირავებით იშოვიან ფულს, რაც საკამოდ მომგებიანი ბიზნესია“,- განამარტავს ტრანსპორტისა და გზების ასოციაციის თავმდჯომარე დავით მესხიშვილი.


მესხიშვილს საეჭვოდ მიაჩნია ის გარემეობაც, რომ დედაქალაქის მერი ყოველგვარი კვლევის გარეშე აკეთებს გაუაზრებელ განცხადებებს. შესაბამისად, არ არსებობს დასკვნა რა სურს საზოგადოებას, არის თუ არა მსგავსი ტიპის სერვისის (ველოსიპედების გაქირავება ან ველობილიკების მოწყობა) მოთხოვნა; რა შემთხვევაში იმგზავრებდა მოქალაქე ამ ტრანსპორტით ან როგორი უნდა იყოს მარშუტი... ზუსტად ამის გამო კი შეუძლებელია იმ თანხების განსაზღვრაც, რაც პროექტს რეალურად დასჭირდება. მთავარ პრობლემას კი ტრანსპორტისა და გზების ასოციაციის თავმდჯომარე ინფრასტრუქტურაში ხედავს.



„ველოსიპედების გაქირავება, ველობილიკები და ა.შ. - ყველაფერი ეს ისეთი პროექტია, რომ შეუძლებელია განხორციელდეს შესაბამისი ინფრასტრუქტურის გარეშე. წარმოუდგენელია უბრალოდ. ისეთ მასშტაბებზეა საუბარი, რომ სრულად უნდა შეიცვალოს დედაქალაქის სატრასპორტო დაგეგმარება და ეს უკავშირდება უზარმაზარ თანხებს. ამიტომ კალაძე უბრალოდ ლაპარაკობს და არ აქვს გააზრებული თბილისის პრიორიტეტები. როდესაც პირველი ნაბიჯი უნდა გადადგას, საუბრობს მეათე ნაბიჯზე - დასკვნა თავად გამოიტანეთ“,- აღნიშნავს დავით მესხიშვილი.

 

ინფრასტრუქტურის ცვლილებასთან დაკავშირებით დავით მესხიშვილის პოზიციას იზიარებს გაეროს ექსპერტი ტრანსპორტისა და საგზაო უსაფრთოხების საკითხებში გელა კვაშილავაც. როგორც თავად განამარტავს, ზოგადად ველოსიპედებისა და ჯანსაღი ცხოვრების პოპულარიზება კარგია და ასე ხდება მსოფლიოს ყველა განვითარებულ ქალაქში, მაგრამ თბილისის შემთხვევაში სრულად შესაცვლელია დედაქალაქის დაგეგმარება. ეს უკანასკნელი კი ხანგრძლივი და ძვირი პროცესია.


„შესაბამისი ინფრასტრუქტურა სჭირდება ამ ყველაფერს თორემ იდეა თავისთავად ძალიან კარგია.  ვგულისხმობ, რომ საჭიროა უფრო სწრაფად განხორციელდეს ველობილიკების 12 კმ-იანი პროექტი, რითაც გზა დაუკავშირდება თბილისის სახელმწიფო უნივერსისტეტის მაღლივ კორპუსებს. ასევე იდეაში დაგეგმილია ყაზბეგზეც მოეწყოს ამავე სახის ველობილიკი და ა.შ. ეს ყველაფერი ასევე უნდა უკავშირდებოდეს სხვა საზოგადოებრივ ტრანსპორტს. მაგალითად, ავტობუსს უნდა ჰქონდეს მისაბმელები, რათა მგზავრმა ორივე ტრანსპორტის გამოყენება შეძლოს (ველოსიპედი და ავტობუსი). მნიშვნელოვანია განისაზღვროს, სად იქნება შესაძლებელი ველოსიპედების უსაფრთხოდ დატოვება; რა ეღირება და ა.შ. აქვე უნდა აღვნიშნოთ, რომ მსოფლიოში არ არსებობს ქალაქი, სადაც ველოსიპედებია მოთხოვნადი და მგზავრები ჩვენთან რა სიჩქარითაც გადაადგილდებიან, ისე გადაადგილდებობდნენ. მოკლედ სისტემური პროექტია და კარგად დასაგეგმი“,- განმარტავს გელა კვაშიალავა.


შეგახსენებთ, ამ დროისთვის თბილისში დედაქალაქის მერიის ინიციატივით ველობოლიკები ერთმანეთთან აკავშირებს კოსტავაშარტავას ქუჩებსა და პეკინის გამზირს. თბილისის მერის კახა კალაძის თქმით, უახლოეს რამდენიმე წელში უნდა გაკეთდეს 12 კმ.-იანი ბილიკი, რომელიც საბოლოოდ თსუ-ს მაღლივ კორპუსს დაუკავშირდება.



სალომე ლემონჯავა




ამოყირავებული მანქანების ინსტალაციები შსს-ს 40 ათას ლარამდე დაუჯდა, კამპანია #მეტისიცოცხლისთვის ნახევარ მილიონზე მეტი

ამოყირავებული მანქანების ინსტალაციები შსს-ს 40 ათას ლარამდე დაუჯდა, კამპანია #მეტისიცოცხლისთვის ნახევარ მილიონზე მეტი
access_time2020-01-23 20:25:56
2019 წლის აპრილში თბილისის რამდენიმე ადგილად გამოჩნდა დამტვრეული მანქანების ინსტალაციები, რომლის ავტორი და მიზანიც თავიდან “გასაიდუმლოებული” იყო. შსს ამბობდა რომ მათ შესახებ არაფერი იცოდა, მერია კი ერთ-ერთი სარეკლამო კამპანიის ნაწილად მიიჩნევდა. საბოლოოდ, ამოყირავებული და დაზიანებული მანქანები შინაგან საქმეთა სამინისტროს საგზაო უსაფრთხოებისადმი მიძღვნილი სოციალური კამპანიის ნაწილი აღმოჩნდა, რომელიც როგორც რადიო თავისუფლების მიერ შსს-დან გამოთხოვილი საჯარო ინფორმაციის მიხედვით ირკვევა, ჯამში...

„კომერსანტის“ 23 იანვრის TOP 10 თემა

„კომერსანტის“ 23 იანვრის TOP 10 თემა
access_time2020-01-23 21:30:51
„კომერსანტის“ 23 იანვრის TOP 10 თემა 1.„სახელისუფლებო გუნდი შეგნებულად ხუჭავს თვალს კაზინოებში ფულის გათეთრების პროცესზე“ 2. „კონკურენცია დაბალბიუჯეტიან ავიაკომპანიებთან და...

ლაგოდეხში შოკოლადის მწარმოებელი ცნობილი შვეიცარიული კომპანია Camille Bloch-ი თხილის პლანტაციებს გააშენებს

ლაგოდეხში შოკოლადის მწარმოებელი ცნობილი შვეიცარიული კომპანია Camille Bloch-ი  თხილის პლანტაციებს გააშენებს
access_time2020-01-23 17:22:11
შოკოლადის მწარმოებელი ცნობილი შვეიცარიული კომპანია Camille Bloch-ი საქართველოში თხილის პლანტაციებს გააშენებს, ქართულ თხილს კი პროდუქტ რაგუსას წარმოებაში გამოიყენებს, - საინვესტიციო პროექტის განხორციელების დეტალებზე საქართველოს პრემიერ-მინისტრმა გიორგი გახარიამ და კომპანიის აღმასრულებელმა დირექტორმა დანიელ ბლოხმა დავოსში გამართული შეხვედრისას ისაუბრეს. Camille Bloch-მა უკვე დაარეგისტრირა კომპანია საქართველოში და მოიძია 651 ჰეტრამდე მიწის ნაკვეთის ლაგოდეხის...

თბილისი – ღარიბი ქალაქი მილიონიანი მოლებით

თბილისი – ღარიბი ქალაქი მილიონიანი მოლებით
access_time2020-01-23 19:30:41
საქართველოს მოსახლეობისთვის სიღარიბე ქვეყნის ერთ-ერთ მთავარ პრობლემად ითვლება. დამოუკიდებლობის მოპოვების დღიდან, ხელისუფლებებს მუდმივად იმის იმედით ირჩევდა მოსახლეობა, რომ ისინი არსებული გაჭირვების დაძლევას და ქვეყნის ეკონომიკურად გამართვას შეძლებდნენ. თუმცა, დღემდე ვერც ერთმა ხელისუფალმა ვერ შეძლო არსებული სიღარიბის მაჩვენებლის დაძლევა. ფაქტია, რომ დღესაც საქართველოში უამრავი ეკონომიკური პრობლება არსებობს, მოსახლეობის შემოსავლები არცთუ ისე მაღალი, თუმცა, მიუხედავად ამისა, თბილისში...

„სასტუმრო „ბუდაპეშტის“ ინვესტორები ვაკის პარკის ტერიტორიაზე მშენებლობის ნებართვას ვერ მიიღებენ და ვერაფერს ვერ ააშენებენ“

„სასტუმრო „ბუდაპეშტის“ ინვესტორები ვაკის პარკის ტერიტორიაზე მშენებლობის ნებართვას ვერ მიიღებენ და ვერაფერს ვერ ააშენებენ“
access_time2020-01-23 16:30:18
სასტუმრო „ბუდაპეშტის“ ინვესტორები ვაკის პარკის ტერიტორიაზე მშენებლობის ნებართვას ვერ მიიღებენ და ვერაფერს ვერ ააშენებენ, - ასე უპასუხა თბილისის ვიცე-მერმა ირაკლი ხმალაძემ სასტუმრო „ბუდაპეშტის“ პროექტის ხელმძღვანელის განცხადებას, რომ ისინი მეტი დროის დაკარგვას აღარ აპირებენ და იანვრის ბოლოს მერიაში განცხადებას შეიტანენ, რომ ისევ ვაკის პარკის მიმდებარე ტერიტორიაზე სასტუმრო „ბუდაპეშტი“...


მსგავსი სიახლეები

up