HUB Georgia: მთავრობას უნდა ტექდათვალიერების ბაზარზე „ალდაგის“ სახელით თავად გახდეს მონოპოლისტი

HUB Georgia: მთავრობას უნდა ტექდათვალიერების ბაზარზე „ალდაგის“ სახელით თავად გახდეს მონოპოლისტი

access_time2018-10-19 17:30:00

„ტექდათვალიერების რეფორმა ჩავარდა“, - სწორედ ასე შეაფასა ავტომანქანების ტექდათვალიერების (ტექნიკური ინსპექტირება) პროცესი HUB Georgia-ს აღმასრულებელმა დირექტორმა  ვასო ურუშაძემ.


2018 წლის 1 იანვრიდან სავალდებულო გახდა ეტაპობრივად ავტომანქანების ტექდათვალიერება, თუმცა მას შემდეგ, რაც მიმდინარე წლის 1-ლი ოქტომბრიდან რეფორმის მესამე ეტაპი დაიწყო, დარგის სპეციალისტებმა სულ უფრო ხშირად დაიწყეს პროცესების გაუმართაობაზე საუბარი.  მეტიც, ისინი რეფორმის ჩავარდნას მაღალჩინოსნების პირად ინტერესებსა და მათი სახელით ბაზარზე სადაზღვევო კომპანია „ალდაგის“ მონოპოლიურ პირობებში ჩაყენებას უკავშირებენ. „კომერსანტი“-ს ინფორმაციით, ტექდათვალიერების თემის შესწავლა უკვე დაწყებული აქვთ სამართალდამცველ ორგანოებს და პროკურატურაში სისხლის სამართლის საქმეცაა აღძრული.

 

მორიგი კორუფციული სქემა თუ უბრალოდ დაუგეგმავი რეფორმა? - ამ კითხვაზე პასუხს, ვასო ურუშაძე რამდენიმე მნიშვნელოვან კომპონენტში ხედავს.


ვიდრე საქართველოს პროკურატურა საქმეს იძიებს, HUB Georgia-ს აღმასრულებელი დირექტორი დეტალების გასაჯაროვებისგან თავს იკავებს, თუმცა შესაძლო კორუფციული გარიგებების არსებობაში დარწმუნებულია.

 

აქ არის ორი მიმართულება: ერთი, რომ  რეფორმა ტარდება  პრობლემების რეალურად მოსაგვარებლად, რათა გაუმჯობესდეს საავტომობილო გზებზე არსებული ვითარება  და ეკოლოგიური მდგომარეობა. მეორე - არსებობს კერძო, პირადი ინტერესები გარკვეული მაღალჩინოსნების,  ეს ინტერესები კი უკავშირდება ბიზნესს და შემოსავლებს. ამ შემთხვევაში მეორე ფაქტორმა გადაწონა პირველი - ქვეყნის მთავარი ინტერესი. ამის გამო, უკვე დიდი პრობლემა შეიქმნა. თურმე კორუფციის გზით ხდება პირდაპირ უაპელაციოდ დარიგება ტექნიკური დათვალიერების ინსპექტირების სერთიპიკატების. ეს უკვე საბოლოო განაჩენია აღნიშნული რეფორმის. დიახ, რეფორმა ჩავარდა“, - განმარტავს ვასო ურუშაძე.

 

კერძო ინტერესებზე საუბრისას, HUB Georgia-ს აღმასრულებელი დირექტორი აქცენტს   სადაზღვევო კომპანია „ალდაგი“-ზე აკეთებს. ამბობს, რომ სწორედ აღნიშნული სადაზღვევო კომპანიის უკან დგას კერძო ინტერესი და მონოპოლისტური მმართველობაც. როგორც ირკვევა, სწორედ ამ გარემოების გამო თქვეს თავის დროზე საერთაშორისო კომპანიებმაც ტენდერში მონაწილეობაზე უარი.

 

ვასო ურუშაძე:  „კონკრეტულ სახელებზე და გვარებზე ამ ეტაპზე ვერ ვისაუბრებ, რადგან ჩემი ინფორმაციით, საქართველოს პროკურატურა უკვე  იძიებს ამ საქმეს. თუმცა მაინც ვიტყვი,  არაერთხელ გაჟღერდა ყოფილი ეკონომიკის მინისტრის დიმიტირი ქუმსიშვილისა და მის უწყებაში დასაქმებული მაღალჩინოსების სახელები. გარდა ამისა უამრავი შეკითხვები დაისვა მაშინ, როცა გამოცხადდა ინტერესთა გამოხატვა და ტენდერი. არაერთი საერთაშორისო კომპანია იყო მსურველი მიეღო კონკურსში მონაწილეობა, მაგრამ თავი შეიკავა და ბაზარი დატოვა. რატომ? - იმიტომ, რომ დაინახეს მონოპოლიის რისკები. ადგილობრივ ბაზარზე უკვე იყვნენ კომპანიები, რომლებიც ემზადებოდნენ მონოპოლიისთვის. ასეთია „ალდაგი“ და სწორედ ის არის ხელისუფლებასთან ასოცირებული კომპანია. სახელმწიფოს ბრალია ისიც, რომ დღეს გამოვლინდა 10 ცენტრი, რომელიც  ავტომობილების ტექდათვალიერების ყალბ მოწმობებს გასცემდა. უბრალოდ, მთავრობას უნდა ტექდათვალიერების ბაზრიდან მოთამაშეები განდევნოს, რათა „ალდაგის“ სახელით თავად შემოვდეს და გახდეს მონოპოლისტი. წინააღმდეგ შემთხვევაში წინასაარჩევნოდ ამას არ გააკეთდებნენ“.

 


„კომერსანტის“ კითხვაზე, როგორ მივედით იქამდე, რომ მსგავსი კორუფციული სქემა განვითარებულიყო და რეფორმა ჩავარდნილიყო, ვასო ურუშაძე მთლიან პროცესსზე ამახვილებს ყურადღებას. მისი თქმით, პროექტი თავიდანვე ფორმალურ ხასიათს ატარებდა, რადგან არც სიღრმისეული კვლევა ჩატარებულა, არც ანალიზი და არც შესაბამისი მონიტორინგი განხორციელებულა, -  ეს ყველაფერი კარგად ჩანს რამდენიმე კომპონენტის განსაზღვრისას:

 

„პირველი, ჩვენ რეალურად არ ვიცით ქევყანაში რა გავლენას ახდენს გარემოზე ზემოქმედების კომპონენტში ტექნიკურად გაუმართავი ავტომობილი. ყველამ ვიცით, რომ ავტომობილის გამონაბოლქვი ახდენს ჰაერის დაბინძურებას, თუმცა რა როლი აქვს ამ ნაწილში ტექნიკურად გაუმართავ ავტომობილს, უცნობია. ამ კითხვაზე პასუხი არავის აქვს. შესაბამისად, შეუძლებელია ტექდათვლიერების რეფორმის გატარების თავალსაზრისით, რაიმე მოლოდინი გვქონოდა“,- აღნიშნავს ვასო ურუშაძე.

 

მეორე კომპონენტად  ურუშაძე საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოებას ასახელებს. მისივე შეფასებით,  ამ შემთხვევაშიც არაერთელ დაისვა შეკითხვა, ზუსტად რას გააუმჯობესებდა ავტომობილების ტექნიკური ინსპექტირება; რამდენად გამოსწორდებოდა მოძრაობის უსაფრთხოების სტანდარტი ქვეყანაში, თუმცა პასუხი არ არსებობს. თანაც მაშინ, როცა ავტოსაგზაო შემთხვევების სტატისტიკაში რეალურად არცერთი ავტოსაგზაო შემთხვევა არ ფიქსირდება ავტომობილის ტექნიკური გაუმართაობის გამო. შესაბამისად, იმის მტკიცება, თითქოს ტექდათვალიერების რეფორმა საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების სტანდარტებს აამაღლებდა, ტყუილია. მარტივად, რომ ითქვას, სახელმწიფო მხოლოდ აღწერს ავტოსაგზაო შემთხვევებს, მაგრამ რეალურ შედეგებს არ ადგენს.

 

„ასევე არაერთი ხარვეზი გამოვლინდა თავად დაგეგმარების პროცესში, დაწყებული საზოგადოების ინფორმირებულობიდან, დამთავრებული ტექინსპექტირების ცენტრების აკრედიტაციით.  დავაზუსტებ იმასაც, რომ არაერთი ცვლილება მოხდა უშუალოდ სტანდარტში - ტექნიკური დათვალიერების ინსპექტირების რეგლამენტში, სადაც მაგალითად გამონაბოლქვის შემთხვევაში მოხდა იმ სტანდარტის შემსუბუქება, რაც 90 -იან წლებში გვქონდა.  გამონაბოლქვში  CO-ს შემცველობა თუ იყო 90-იანებშიც კი 0.3, ის გაიზარდა 0.5-მდე და მეორე შემთხვევაში თუ იყო 0.5 გაიზარდა 0.8-მდე. ფაქტობრივად, რაც არ უნდა ტექნიკურად გაუმართავი ყოფილიყო ავტომობილი და ჰქონოდა გადაცდომები, ტექნიკურ დათვალიერებას თეორიულად მაინც გაივლიდა. ჩვენ რეალურად ვატარებდით ტექინსპექტირებას იმ მოტივებით, რომ  ამის სათქმელი გვქონოდა საერთაშორისო დონეზე. მეტი არაფერი“, - აღნიშნავს ვასო ურუშაძე.

 

 შეგახსენებთ, ფინანსთა სამინისტროს საგამოძიებო სამსახურმა დღეს გამოავლინა ტექნიკური ინსპექტირების განმახორციელებელი 10 ცენტრი, რომლის თანამშრომლები როგორც მუნიციპალური, ასევე კერძო მფლობელობაში არსებული ავტოსატრანსპორტო საშუალებების შემოწმებისას, მიუხედავად მათი ვიზუალური ან/და ტექნიკური დაზიანებებისა, ტექნიკური ინსპექტირების დადებითად გავლის ყალბ ანგარიშებს გასცემდნენ. ამ ეტაპზე, ტარდება შესაბამისი ექსპერტიზები.

 

2018 წლის პირველი ოქტომბრიდან საქართველოში ავტოსატრანსპორტო საშუალებების პერიოდული ტექნიკური ინსპექტირების მესამე ფაზა ამოქმედდება. ინსპექტირება სავალდებულოა  ყველა ავტომობილისთვის, რომლის ძრავის მოცულობა 3 000 კუბური სმ. ან მეტია.

ავტოსატრანსპორტო საშუალებების სავალდებულო ტექნიკური ინსპექტირება 2018 წლის 1 იანვრიდან დაიწყო და ეტაპობრივად მიმდინარეობს.

 

ტექინსპექტირების გავლა საქართველოს მასშტაბით მოქმედ 32 აკრედიტებულ, პერიოდული ტექნიკური ინსპექტირების ცენტრშია შესაძლებელი. თემაზე ყველა საჭირო ინფორმაციის ნახვა კი შესაძლებელია ვებგვერდზე pti.ge. მოქმედებს ცხელი ხაზიც – 1484.

 

 სალომე ლემონჯავა 

 

 

 

 

 

 

 






გიორგი გახარია საზღვრის დელიმიტაციაზე - ყველაფერს გავაკეთებთ, რომ მოლაპარაკების შედეგი იყოს მისაღები, როგორც ჩვენი კულტურული მემკვიდრეობისთვის, ასევე ჩვენი ეკლესიისთვის

გიორგი გახარია საზღვრის დელიმიტაციაზე - ყველაფერს გავაკეთებთ, რომ მოლაპარაკების შედეგი  იყოს მისაღები, როგორც ჩვენი კულტურული მემკვიდრეობისთვის, ასევე ჩვენი ეკლესიისთვის
access_time2019-05-26 17:00:55
ყველაფერს გავაკეთებთ იმისთვის, რომ ამ კომისიის და ამ მოლაპარაკების შედეგი იყოს მისაღები და მისასალმებელი, როგორც ჩვენი კულტურული მემკვიდრეობისთვის, ასევე ჩვენი ეკლესიისთვის, - ამის შესახებ შს...

El País: ევროპა - დემოგრაფიული თვითმკვლელობის ზღვარზე

El País: ევროპა - დემოგრაფიული თვითმკვლელობის ზღვარზე
access_time2019-05-26 20:00:03
  მთელს ევროპაში შეიმჩნევა ულტრა-მემარჯვენე იდეოლოგიის პოპულარობის ზრდა, რაც გამოწვეულია მზარდი ანტიპატიით მიგრანტებისადმი, და თვითმყოფადობის დაკარგვის შიშით.   ამ იდეოლოგიის მომხრეებს სურთ ევროპის გადაქცევა  ჩაკეტილ და აუღებელ ციხე-სიმაგრედ, რომელიც შეაკავებს მიგრანტების შეუჩერებელ ნაკადს.   მათ არ  სურთ იმის გაცნობიერება, რომ მათი პირადი ბედი დამოკიდებულია ზუსტად იმ ადამიანებზე, ვინც იმყოფება ამ ვირტუალური კედლის მიღმა....

„სამუშაოები,რომლებსაც სახელმწიფო ქმნის, სინამდვილეში ანადგურებს დოვლათს“ - გიორგი ლომინაძე

„სამუშაოები,რომლებსაც სახელმწიფო ქმნის, სინამდვილეში ანადგურებს დოვლათს“ - გიორგი ლომინაძე
access_time2019-05-26 16:00:44
რადიო კომერსანტზე, გადაცემაში „პროფესიონალები“, არასამთავრობო ორგანიზაცია „თავისუფალი ბაზრის“ დამფუძნებელმა და თავმჯდომარემ, გიორგი ლომინაძემ საქართველოში შრომის ბაზარზე დერეგულაციის პოლიტიკის მნიშვნელობაზე ისაუბრა. „ადამიანები უნდა მუშაობდნენ იმისთვის, რომ შექმნან დოვლათი. საქართველოში კი ადამიანები მუშაობის პროცესში დოვლათს ანადგურენებ, ამიტომაც   ყველა ვღატაკდებით.სტატისტიკის თაყვანისმცემელი არ ვარ, ის არ ასახავს რეალობას, არა იმიტომ,რომ  მაგალითად, დასამებულის...

„რაც უფრო მეტი დაზღვეული იქნება კერძო კორპორატიულ ქსელში ნებაყოფლობით, მეტად იქნება ფინანსური დაცულობის გარანტიები“

„რაც უფრო მეტი დაზღვეული იქნება კერძო კორპორატიულ ქსელში ნებაყოფლობით, მეტად იქნება ფინანსური დაცულობის გარანტიები“
access_time2019-05-26 10:00:32
„სადაზღვევო  ბაზრის განვითარების მნიშვნელოვანი წინაპირობაა კონკურენცია. დაზღვევა ყოველთვის ასოცირდებოდა ფინანსურ სექტორთან, ის არ ერევა სამედიცისო სერვისებში და არც ხარისხის მაკონტროლებელი ორგანიზაციაა. იგი რისკების მართვის ფინანსური ინსტიტუტია,რომელსაც შეუძლია ბევრი სიკეთე მოიტანოს ქვეყნის ეკონომიკისთვის. ამ ინსტიტუტს შეუძლია, შექმნას სამუშაო ადგილები, შესთავაზოს სხვადასხვა სიახლეები სერვისში, და თან, იყო დაზღვევის რისკების მართვის ეფექტური ინსტრუმენტი,” - განაცხადა პსპ დაზღვევის“...

საფინანსო ორგანიზაციები მევალეებს ვეღარ დაემუქრებიან - რა იცვლება სესხის ამოღების პროცესში

საფინანსო ორგანიზაციები მევალეებს ვეღარ დაემუქრებიან - რა იცვლება სესხის ამოღების პროცესში
access_time2019-05-26 14:00:32
საფინანსო ორგანიზაციებს მომხმარებლის შევიწროება, ზეწოლა, შეურაცხყოფა აეკრძალებათ. ამის შესახებ, ეროვნული ბანკის მიერ შემუშავებულ ფინანსური ორგანიზაციების მიერ სესხის/კრედიტის ამოღებასთან დაკავშირებულ ეთიკის კოდექსის პროექტშია...


მსგავსი სიახლეები

up