HUB Georgia: მთავრობას უნდა ტექდათვალიერების ბაზარზე „ალდაგის“ სახელით თავად გახდეს მონოპოლისტი

HUB Georgia: მთავრობას უნდა ტექდათვალიერების ბაზარზე „ალდაგის“ სახელით თავად გახდეს მონოპოლისტი

access_time2018-10-19 17:30:00

„ტექდათვალიერების რეფორმა ჩავარდა“, - სწორედ ასე შეაფასა ავტომანქანების ტექდათვალიერების (ტექნიკური ინსპექტირება) პროცესი HUB Georgia-ს აღმასრულებელმა დირექტორმა  ვასო ურუშაძემ.


2018 წლის 1 იანვრიდან სავალდებულო გახდა ეტაპობრივად ავტომანქანების ტექდათვალიერება, თუმცა მას შემდეგ, რაც მიმდინარე წლის 1-ლი ოქტომბრიდან რეფორმის მესამე ეტაპი დაიწყო, დარგის სპეციალისტებმა სულ უფრო ხშირად დაიწყეს პროცესების გაუმართაობაზე საუბარი.  მეტიც, ისინი რეფორმის ჩავარდნას მაღალჩინოსნების პირად ინტერესებსა და მათი სახელით ბაზარზე სადაზღვევო კომპანია „ალდაგის“ მონოპოლიურ პირობებში ჩაყენებას უკავშირებენ. „კომერსანტი“-ს ინფორმაციით, ტექდათვალიერების თემის შესწავლა უკვე დაწყებული აქვთ სამართალდამცველ ორგანოებს და პროკურატურაში სისხლის სამართლის საქმეცაა აღძრული.

 

მორიგი კორუფციული სქემა თუ უბრალოდ დაუგეგმავი რეფორმა? - ამ კითხვაზე პასუხს, ვასო ურუშაძე რამდენიმე მნიშვნელოვან კომპონენტში ხედავს.


ვიდრე საქართველოს პროკურატურა საქმეს იძიებს, HUB Georgia-ს აღმასრულებელი დირექტორი დეტალების გასაჯაროვებისგან თავს იკავებს, თუმცა შესაძლო კორუფციული გარიგებების არსებობაში დარწმუნებულია.

 

აქ არის ორი მიმართულება: ერთი, რომ  რეფორმა ტარდება  პრობლემების რეალურად მოსაგვარებლად, რათა გაუმჯობესდეს საავტომობილო გზებზე არსებული ვითარება  და ეკოლოგიური მდგომარეობა. მეორე - არსებობს კერძო, პირადი ინტერესები გარკვეული მაღალჩინოსნების,  ეს ინტერესები კი უკავშირდება ბიზნესს და შემოსავლებს. ამ შემთხვევაში მეორე ფაქტორმა გადაწონა პირველი - ქვეყნის მთავარი ინტერესი. ამის გამო, უკვე დიდი პრობლემა შეიქმნა. თურმე კორუფციის გზით ხდება პირდაპირ უაპელაციოდ დარიგება ტექნიკური დათვალიერების ინსპექტირების სერთიპიკატების. ეს უკვე საბოლოო განაჩენია აღნიშნული რეფორმის. დიახ, რეფორმა ჩავარდა“, - განმარტავს ვასო ურუშაძე.

 

კერძო ინტერესებზე საუბრისას, HUB Georgia-ს აღმასრულებელი დირექტორი აქცენტს   სადაზღვევო კომპანია „ალდაგი“-ზე აკეთებს. ამბობს, რომ სწორედ აღნიშნული სადაზღვევო კომპანიის უკან დგას კერძო ინტერესი და მონოპოლისტური მმართველობაც. როგორც ირკვევა, სწორედ ამ გარემოების გამო თქვეს თავის დროზე საერთაშორისო კომპანიებმაც ტენდერში მონაწილეობაზე უარი.

 

ვასო ურუშაძე:  „კონკრეტულ სახელებზე და გვარებზე ამ ეტაპზე ვერ ვისაუბრებ, რადგან ჩემი ინფორმაციით, საქართველოს პროკურატურა უკვე  იძიებს ამ საქმეს. თუმცა მაინც ვიტყვი,  არაერთხელ გაჟღერდა ყოფილი ეკონომიკის მინისტრის დიმიტირი ქუმსიშვილისა და მის უწყებაში დასაქმებული მაღალჩინოსების სახელები. გარდა ამისა უამრავი შეკითხვები დაისვა მაშინ, როცა გამოცხადდა ინტერესთა გამოხატვა და ტენდერი. არაერთი საერთაშორისო კომპანია იყო მსურველი მიეღო კონკურსში მონაწილეობა, მაგრამ თავი შეიკავა და ბაზარი დატოვა. რატომ? - იმიტომ, რომ დაინახეს მონოპოლიის რისკები. ადგილობრივ ბაზარზე უკვე იყვნენ კომპანიები, რომლებიც ემზადებოდნენ მონოპოლიისთვის. ასეთია „ალდაგი“ და სწორედ ის არის ხელისუფლებასთან ასოცირებული კომპანია. სახელმწიფოს ბრალია ისიც, რომ დღეს გამოვლინდა 10 ცენტრი, რომელიც  ავტომობილების ტექდათვალიერების ყალბ მოწმობებს გასცემდა. უბრალოდ, მთავრობას უნდა ტექდათვალიერების ბაზრიდან მოთამაშეები განდევნოს, რათა „ალდაგის“ სახელით თავად შემოვდეს და გახდეს მონოპოლისტი. წინააღმდეგ შემთხვევაში წინასაარჩევნოდ ამას არ გააკეთდებნენ“.

 


„კომერსანტის“ კითხვაზე, როგორ მივედით იქამდე, რომ მსგავსი კორუფციული სქემა განვითარებულიყო და რეფორმა ჩავარდნილიყო, ვასო ურუშაძე მთლიან პროცესსზე ამახვილებს ყურადღებას. მისი თქმით, პროექტი თავიდანვე ფორმალურ ხასიათს ატარებდა, რადგან არც სიღრმისეული კვლევა ჩატარებულა, არც ანალიზი და არც შესაბამისი მონიტორინგი განხორციელებულა, -  ეს ყველაფერი კარგად ჩანს რამდენიმე კომპონენტის განსაზღვრისას:

 

„პირველი, ჩვენ რეალურად არ ვიცით ქევყანაში რა გავლენას ახდენს გარემოზე ზემოქმედების კომპონენტში ტექნიკურად გაუმართავი ავტომობილი. ყველამ ვიცით, რომ ავტომობილის გამონაბოლქვი ახდენს ჰაერის დაბინძურებას, თუმცა რა როლი აქვს ამ ნაწილში ტექნიკურად გაუმართავ ავტომობილს, უცნობია. ამ კითხვაზე პასუხი არავის აქვს. შესაბამისად, შეუძლებელია ტექდათვლიერების რეფორმის გატარების თავალსაზრისით, რაიმე მოლოდინი გვქონოდა“,- აღნიშნავს ვასო ურუშაძე.

 

მეორე კომპონენტად  ურუშაძე საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოებას ასახელებს. მისივე შეფასებით,  ამ შემთხვევაშიც არაერთელ დაისვა შეკითხვა, ზუსტად რას გააუმჯობესებდა ავტომობილების ტექნიკური ინსპექტირება; რამდენად გამოსწორდებოდა მოძრაობის უსაფრთხოების სტანდარტი ქვეყანაში, თუმცა პასუხი არ არსებობს. თანაც მაშინ, როცა ავტოსაგზაო შემთხვევების სტატისტიკაში რეალურად არცერთი ავტოსაგზაო შემთხვევა არ ფიქსირდება ავტომობილის ტექნიკური გაუმართაობის გამო. შესაბამისად, იმის მტკიცება, თითქოს ტექდათვალიერების რეფორმა საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების სტანდარტებს აამაღლებდა, ტყუილია. მარტივად, რომ ითქვას, სახელმწიფო მხოლოდ აღწერს ავტოსაგზაო შემთხვევებს, მაგრამ რეალურ შედეგებს არ ადგენს.

 

„ასევე არაერთი ხარვეზი გამოვლინდა თავად დაგეგმარების პროცესში, დაწყებული საზოგადოების ინფორმირებულობიდან, დამთავრებული ტექინსპექტირების ცენტრების აკრედიტაციით.  დავაზუსტებ იმასაც, რომ არაერთი ცვლილება მოხდა უშუალოდ სტანდარტში - ტექნიკური დათვალიერების ინსპექტირების რეგლამენტში, სადაც მაგალითად გამონაბოლქვის შემთხვევაში მოხდა იმ სტანდარტის შემსუბუქება, რაც 90 -იან წლებში გვქონდა.  გამონაბოლქვში  CO-ს შემცველობა თუ იყო 90-იანებშიც კი 0.3, ის გაიზარდა 0.5-მდე და მეორე შემთხვევაში თუ იყო 0.5 გაიზარდა 0.8-მდე. ფაქტობრივად, რაც არ უნდა ტექნიკურად გაუმართავი ყოფილიყო ავტომობილი და ჰქონოდა გადაცდომები, ტექნიკურ დათვალიერებას თეორიულად მაინც გაივლიდა. ჩვენ რეალურად ვატარებდით ტექინსპექტირებას იმ მოტივებით, რომ  ამის სათქმელი გვქონოდა საერთაშორისო დონეზე. მეტი არაფერი“, - აღნიშნავს ვასო ურუშაძე.

 

 შეგახსენებთ, ფინანსთა სამინისტროს საგამოძიებო სამსახურმა დღეს გამოავლინა ტექნიკური ინსპექტირების განმახორციელებელი 10 ცენტრი, რომლის თანამშრომლები როგორც მუნიციპალური, ასევე კერძო მფლობელობაში არსებული ავტოსატრანსპორტო საშუალებების შემოწმებისას, მიუხედავად მათი ვიზუალური ან/და ტექნიკური დაზიანებებისა, ტექნიკური ინსპექტირების დადებითად გავლის ყალბ ანგარიშებს გასცემდნენ. ამ ეტაპზე, ტარდება შესაბამისი ექსპერტიზები.

 

2018 წლის პირველი ოქტომბრიდან საქართველოში ავტოსატრანსპორტო საშუალებების პერიოდული ტექნიკური ინსპექტირების მესამე ფაზა ამოქმედდება. ინსპექტირება სავალდებულოა  ყველა ავტომობილისთვის, რომლის ძრავის მოცულობა 3 000 კუბური სმ. ან მეტია.

ავტოსატრანსპორტო საშუალებების სავალდებულო ტექნიკური ინსპექტირება 2018 წლის 1 იანვრიდან დაიწყო და ეტაპობრივად მიმდინარეობს.

 

ტექინსპექტირების გავლა საქართველოს მასშტაბით მოქმედ 32 აკრედიტებულ, პერიოდული ტექნიკური ინსპექტირების ცენტრშია შესაძლებელი. თემაზე ყველა საჭირო ინფორმაციის ნახვა კი შესაძლებელია ვებგვერდზე pti.ge. მოქმედებს ცხელი ხაზიც – 1484.

 

 სალომე ლემონჯავა 

 

 

 

 

 

 

 






მამუკა ხაზარაძე: „პროკურატურამ ჩემი და ბადრი ჯაფარიძის ყველა საბანკო ანგარიში დააყადაღა“

მამუკა ხაზარაძე: „პროკურატურამ ჩემი და ბადრი ჯაფარიძის ყველა საბანკო ანგარიში დააყადაღა“
access_time2019-08-20 20:34:59
თიბისი ბანკის დამფუძნებელი მამუკა ხაზარაძე სოციალურ ქსელში პოსტს აქვეყნებს, რომელსაც „კომერსანტი“  უცვლელად გთავაზობთ: „დღეს პროკურატურის მოთხოვნით და სასამართლოს განჩინებით მოხდა ჩემი და ბადრი ჯაფარიძის ყველა საბანკო ანგარიშის დაყადაღება. ეს ქმედება ემსახურება მხოლოდ ერთ მიზანს, რომ მოხდეს ჩვენს მიერ დაანონსებული საზოგადოებრივი მოძრაობის და ყველა მიმდინარე დასაფინანსებელი საქველმოქმედო და ბიზნეს...

“ესტონეთი არის ყველაზე მდიდარი პოსტსაბჭოთა ქვეყანა“ - რა შეიცვლა ესტონეთში დამოუკიდებლობის აღდგენიდან 28 წლის შემდეგ - გიორგი ქადაგიძის პოსტი

“ესტონეთი არის ყველაზე მდიდარი პოსტსაბჭოთა ქვეყანა“  -  რა შეიცვლა ესტონეთში დამოუკიდებლობის აღდგენიდან 28 წლის შემდეგ - გიორგი ქადაგიძის პოსტი
access_time2019-08-20 19:30:07
1991 წლის 20 აგვისტოს, საღამოს 11 საათზე ესტონეთმა საბჭოთა კავშირისგან დამოუკიდებლობის აღდგენა გამოაცხადა — რა შეიცვალა 28 წლის შემდეგ —  ეროვნული ბანკის ყოფილი პრეზიდენტის გიორგი ქადაგიძის facebook  პოსტს უცვლელად გთავაზობთ: ესტონეთი არის ყველაზე მდიდარი პოსტსაბჭოთა ქვეყანა (საქართველოზე 3-ჯერ მდიდარი). 2. ესტონეთი არის...

“კომერსანტის“ ბიზნეს მიმომხილველი ჯაბა დიხამინჯია: კომპანია ROKU. Inc-ის აქციები ნებისმიერი ინვესტორის პორტფელში უნდა არსებობდეს

“კომერსანტის“ ბიზნეს მიმომხილველი ჯაბა დიხამინჯია: კომპანია ROKU. Inc-ის აქციები ნებისმიერი ინვესტორის პორტფელში უნდა არსებობდეს
access_time2019-08-20 20:00:21
მოგესალმებით. დღეს მინდა ვისაუბრო კომპანიაზე, რომლის აქციებიც შევიძინეთ 2017 წლის 21 ნოემბერს. აქციების შეძენა მოხდა $38 დოლარად. ამ დროისთვის კომპანიის აქციის ფასია $131 დოლარი. რაც ინვესტირებული თანხის 240%-იან ზრდას შეადგენს. მე JDinvestment-ის პორტფელში ამ დროსითვის რამოდენიმე კომპანიის აქცია მაქვს მფლობელობაში. მათ შორის არის კომპანია...

კომპანია China Railway 23rd Bureau Group Co-მ , რომელსაც ტენდერებში მონაწილეობა მსოფლიო ბანკმა აუკრძალა, 2017 წელს 129,843,076 ლარის შემოსავალი მიიღო

კომპანია China Railway 23rd Bureau Group Co-მ , რომელსაც ტენდერებში მონაწილეობა მსოფლიო ბანკმა აუკრძალა, 2017 წელს 129,843,076 ლარის შემოსავალი მიიღო
access_time2019-08-20 18:30:57
კომპანია China Railway 23rd Bureau Group Co, რომელსაც მსოფლიო ბანკმა ტენდერებში მონაწილეობა დროებით აუკრძალა, საქართველოში სხვადასხვა პროექტთან ერთად, ქვეშეთი-კობის საავტომობილო გზის 13 კმ-იან მონაკვეთს ააშენებს. გამარჯვებული კომპანია სწორედ ტენდერის შედეგად გამოვლინდა, თუმცა, როგორც საავტომობილო გზების დეპარტამენტის თავმჯდომარე აცხადებს, ეს იქამდე მოხდა, ვიდრე მას ტენდერებში მონაწილეობა აეკრძალებოდა. ცნობისათვის, მსოფლიო ბანკმა საქართველოს მთავრობის ერთ-ერთ უმსხვილეს...

სილქროუდ ჯგუფის განცხადება „ბათუმი რივიერასთან“ დაკავშირებით: ვაცხადებთ სრულ მზადყოფნას, ნებისმიერი დამატებითი ინფორმაციის გასაცემად

სილქროუდ ჯგუფის განცხადება „ბათუმი რივიერასთან“ დაკავშირებით:  ვაცხადებთ სრულ მზადყოფნას, ნებისმიერი დამატებითი ინფორმაციის გასაცემად
access_time2019-08-20 16:30:56
  პროექტ „ბათუმი რივიერასთან“ დაკავშირებით სილქროუდ ჯგუფი ავრცელებს საჯარო განცხადებას. “კომერსანტი გთავაზობთ ტექსტს უცვლელად: „რივიერას ტერიტორიაზე დაგეგმილ მშენებლობასთან დაკავშირებით უკვე ჩატარდა 8 საჯარო განხილვა, რაც უპრეცედენტო შემთხვევაა საქართველოში განხორციელებული თუ დაგეგმილი პროექტებისთვის. ჩვენ ყველა დაინტერესებულ მხარეს მივაწოდეთ ამომწურავი ინფორმაცია და მოვისმინეთ მათი პოზიცია. სამწუხაროდ, ბოლო რამდენიმე შეხვედრა...


მსგავსი სიახლეები

up