HUB Georgia: მთავრობას უნდა ტექდათვალიერების ბაზარზე „ალდაგის“ სახელით თავად გახდეს მონოპოლისტი

HUB Georgia: მთავრობას უნდა ტექდათვალიერების ბაზარზე „ალდაგის“ სახელით თავად გახდეს მონოპოლისტი

access_time2018-10-19 17:30:00

„ტექდათვალიერების რეფორმა ჩავარდა“, - სწორედ ასე შეაფასა ავტომანქანების ტექდათვალიერების (ტექნიკური ინსპექტირება) პროცესი HUB Georgia-ს აღმასრულებელმა დირექტორმა  ვასო ურუშაძემ.


2018 წლის 1 იანვრიდან სავალდებულო გახდა ეტაპობრივად ავტომანქანების ტექდათვალიერება, თუმცა მას შემდეგ, რაც მიმდინარე წლის 1-ლი ოქტომბრიდან რეფორმის მესამე ეტაპი დაიწყო, დარგის სპეციალისტებმა სულ უფრო ხშირად დაიწყეს პროცესების გაუმართაობაზე საუბარი.  მეტიც, ისინი რეფორმის ჩავარდნას მაღალჩინოსნების პირად ინტერესებსა და მათი სახელით ბაზარზე სადაზღვევო კომპანია „ალდაგის“ მონოპოლიურ პირობებში ჩაყენებას უკავშირებენ. „კომერსანტი“-ს ინფორმაციით, ტექდათვალიერების თემის შესწავლა უკვე დაწყებული აქვთ სამართალდამცველ ორგანოებს და პროკურატურაში სისხლის სამართლის საქმეცაა აღძრული.

 

მორიგი კორუფციული სქემა თუ უბრალოდ დაუგეგმავი რეფორმა? - ამ კითხვაზე პასუხს, ვასო ურუშაძე რამდენიმე მნიშვნელოვან კომპონენტში ხედავს.


ვიდრე საქართველოს პროკურატურა საქმეს იძიებს, HUB Georgia-ს აღმასრულებელი დირექტორი დეტალების გასაჯაროვებისგან თავს იკავებს, თუმცა შესაძლო კორუფციული გარიგებების არსებობაში დარწმუნებულია.

 

აქ არის ორი მიმართულება: ერთი, რომ  რეფორმა ტარდება  პრობლემების რეალურად მოსაგვარებლად, რათა გაუმჯობესდეს საავტომობილო გზებზე არსებული ვითარება  და ეკოლოგიური მდგომარეობა. მეორე - არსებობს კერძო, პირადი ინტერესები გარკვეული მაღალჩინოსნების,  ეს ინტერესები კი უკავშირდება ბიზნესს და შემოსავლებს. ამ შემთხვევაში მეორე ფაქტორმა გადაწონა პირველი - ქვეყნის მთავარი ინტერესი. ამის გამო, უკვე დიდი პრობლემა შეიქმნა. თურმე კორუფციის გზით ხდება პირდაპირ უაპელაციოდ დარიგება ტექნიკური დათვალიერების ინსპექტირების სერთიპიკატების. ეს უკვე საბოლოო განაჩენია აღნიშნული რეფორმის. დიახ, რეფორმა ჩავარდა“, - განმარტავს ვასო ურუშაძე.

 

კერძო ინტერესებზე საუბრისას, HUB Georgia-ს აღმასრულებელი დირექტორი აქცენტს   სადაზღვევო კომპანია „ალდაგი“-ზე აკეთებს. ამბობს, რომ სწორედ აღნიშნული სადაზღვევო კომპანიის უკან დგას კერძო ინტერესი და მონოპოლისტური მმართველობაც. როგორც ირკვევა, სწორედ ამ გარემოების გამო თქვეს თავის დროზე საერთაშორისო კომპანიებმაც ტენდერში მონაწილეობაზე უარი.

 

ვასო ურუშაძე:  „კონკრეტულ სახელებზე და გვარებზე ამ ეტაპზე ვერ ვისაუბრებ, რადგან ჩემი ინფორმაციით, საქართველოს პროკურატურა უკვე  იძიებს ამ საქმეს. თუმცა მაინც ვიტყვი,  არაერთხელ გაჟღერდა ყოფილი ეკონომიკის მინისტრის დიმიტირი ქუმსიშვილისა და მის უწყებაში დასაქმებული მაღალჩინოსების სახელები. გარდა ამისა უამრავი შეკითხვები დაისვა მაშინ, როცა გამოცხადდა ინტერესთა გამოხატვა და ტენდერი. არაერთი საერთაშორისო კომპანია იყო მსურველი მიეღო კონკურსში მონაწილეობა, მაგრამ თავი შეიკავა და ბაზარი დატოვა. რატომ? - იმიტომ, რომ დაინახეს მონოპოლიის რისკები. ადგილობრივ ბაზარზე უკვე იყვნენ კომპანიები, რომლებიც ემზადებოდნენ მონოპოლიისთვის. ასეთია „ალდაგი“ და სწორედ ის არის ხელისუფლებასთან ასოცირებული კომპანია. სახელმწიფოს ბრალია ისიც, რომ დღეს გამოვლინდა 10 ცენტრი, რომელიც  ავტომობილების ტექდათვალიერების ყალბ მოწმობებს გასცემდა. უბრალოდ, მთავრობას უნდა ტექდათვალიერების ბაზრიდან მოთამაშეები განდევნოს, რათა „ალდაგის“ სახელით თავად შემოვდეს და გახდეს მონოპოლისტი. წინააღმდეგ შემთხვევაში წინასაარჩევნოდ ამას არ გააკეთდებნენ“.

 


„კომერსანტის“ კითხვაზე, როგორ მივედით იქამდე, რომ მსგავსი კორუფციული სქემა განვითარებულიყო და რეფორმა ჩავარდნილიყო, ვასო ურუშაძე მთლიან პროცესსზე ამახვილებს ყურადღებას. მისი თქმით, პროექტი თავიდანვე ფორმალურ ხასიათს ატარებდა, რადგან არც სიღრმისეული კვლევა ჩატარებულა, არც ანალიზი და არც შესაბამისი მონიტორინგი განხორციელებულა, -  ეს ყველაფერი კარგად ჩანს რამდენიმე კომპონენტის განსაზღვრისას:

 

„პირველი, ჩვენ რეალურად არ ვიცით ქევყანაში რა გავლენას ახდენს გარემოზე ზემოქმედების კომპონენტში ტექნიკურად გაუმართავი ავტომობილი. ყველამ ვიცით, რომ ავტომობილის გამონაბოლქვი ახდენს ჰაერის დაბინძურებას, თუმცა რა როლი აქვს ამ ნაწილში ტექნიკურად გაუმართავ ავტომობილს, უცნობია. ამ კითხვაზე პასუხი არავის აქვს. შესაბამისად, შეუძლებელია ტექდათვლიერების რეფორმის გატარების თავალსაზრისით, რაიმე მოლოდინი გვქონოდა“,- აღნიშნავს ვასო ურუშაძე.

 

მეორე კომპონენტად  ურუშაძე საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოებას ასახელებს. მისივე შეფასებით,  ამ შემთხვევაშიც არაერთელ დაისვა შეკითხვა, ზუსტად რას გააუმჯობესებდა ავტომობილების ტექნიკური ინსპექტირება; რამდენად გამოსწორდებოდა მოძრაობის უსაფრთხოების სტანდარტი ქვეყანაში, თუმცა პასუხი არ არსებობს. თანაც მაშინ, როცა ავტოსაგზაო შემთხვევების სტატისტიკაში რეალურად არცერთი ავტოსაგზაო შემთხვევა არ ფიქსირდება ავტომობილის ტექნიკური გაუმართაობის გამო. შესაბამისად, იმის მტკიცება, თითქოს ტექდათვალიერების რეფორმა საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების სტანდარტებს აამაღლებდა, ტყუილია. მარტივად, რომ ითქვას, სახელმწიფო მხოლოდ აღწერს ავტოსაგზაო შემთხვევებს, მაგრამ რეალურ შედეგებს არ ადგენს.

 

„ასევე არაერთი ხარვეზი გამოვლინდა თავად დაგეგმარების პროცესში, დაწყებული საზოგადოების ინფორმირებულობიდან, დამთავრებული ტექინსპექტირების ცენტრების აკრედიტაციით.  დავაზუსტებ იმასაც, რომ არაერთი ცვლილება მოხდა უშუალოდ სტანდარტში - ტექნიკური დათვალიერების ინსპექტირების რეგლამენტში, სადაც მაგალითად გამონაბოლქვის შემთხვევაში მოხდა იმ სტანდარტის შემსუბუქება, რაც 90 -იან წლებში გვქონდა.  გამონაბოლქვში  CO-ს შემცველობა თუ იყო 90-იანებშიც კი 0.3, ის გაიზარდა 0.5-მდე და მეორე შემთხვევაში თუ იყო 0.5 გაიზარდა 0.8-მდე. ფაქტობრივად, რაც არ უნდა ტექნიკურად გაუმართავი ყოფილიყო ავტომობილი და ჰქონოდა გადაცდომები, ტექნიკურ დათვალიერებას თეორიულად მაინც გაივლიდა. ჩვენ რეალურად ვატარებდით ტექინსპექტირებას იმ მოტივებით, რომ  ამის სათქმელი გვქონოდა საერთაშორისო დონეზე. მეტი არაფერი“, - აღნიშნავს ვასო ურუშაძე.

 

 შეგახსენებთ, ფინანსთა სამინისტროს საგამოძიებო სამსახურმა დღეს გამოავლინა ტექნიკური ინსპექტირების განმახორციელებელი 10 ცენტრი, რომლის თანამშრომლები როგორც მუნიციპალური, ასევე კერძო მფლობელობაში არსებული ავტოსატრანსპორტო საშუალებების შემოწმებისას, მიუხედავად მათი ვიზუალური ან/და ტექნიკური დაზიანებებისა, ტექნიკური ინსპექტირების დადებითად გავლის ყალბ ანგარიშებს გასცემდნენ. ამ ეტაპზე, ტარდება შესაბამისი ექსპერტიზები.

 

2018 წლის პირველი ოქტომბრიდან საქართველოში ავტოსატრანსპორტო საშუალებების პერიოდული ტექნიკური ინსპექტირების მესამე ფაზა ამოქმედდება. ინსპექტირება სავალდებულოა  ყველა ავტომობილისთვის, რომლის ძრავის მოცულობა 3 000 კუბური სმ. ან მეტია.

ავტოსატრანსპორტო საშუალებების სავალდებულო ტექნიკური ინსპექტირება 2018 წლის 1 იანვრიდან დაიწყო და ეტაპობრივად მიმდინარეობს.

 

ტექინსპექტირების გავლა საქართველოს მასშტაბით მოქმედ 32 აკრედიტებულ, პერიოდული ტექნიკური ინსპექტირების ცენტრშია შესაძლებელი. თემაზე ყველა საჭირო ინფორმაციის ნახვა კი შესაძლებელია ვებგვერდზე pti.ge. მოქმედებს ცხელი ხაზიც – 1484.

 

 სალომე ლემონჯავა 

 

 

 

 

 

 

 






BBC-ის მთავარი ბიზნეს კორესპონდენტი - ირლანდია ევროკავშირში სიმდიდრით მეორე ქვეყანაა, საქართველოსაც შეუძლია გაჰყვეს ამ გზას

BBC-ის მთავარი ბიზნეს კორესპონდენტი - ირლანდია ევროკავშირში სიმდიდრით მეორე ქვეყანაა, საქართველოსაც შეუძლია გაჰყვეს ამ გზას
access_time2019-10-22 19:30:35
თქვენ გაქვთ კანონი, გაქვთ ინფრასტრუქტურა და ადამიანური კაპიტალი. თუ ამ გზას გაჰყვებით, საქართველო 15 წელიწადში კავკასიის ლიდერი იქნება, - ასე შეაფასა BBC-ის მთავარმა ბიზნეს კორესპონდენტმა ჯო ლაინამმა განვითარების პროცესში საქართველოს მიერ აღებული გეზი. ჯო ლაინამი „აბრეშუმის გზის ფორუმზე“ დასასწრებად თბილისში ჩამოვიდა. ფორუმზე ის ერთ-ერთი პანელის მოდერატორი იყო. დასრულების შემდეგ კი მსოფლიოს ბაზარზე საქართველოს პოზიციონირებისა და განვითარების პერსპექტივის შესახებ...

კარგი კურსი, კარგი რეგულაციები -ჩენი სხვა ჩინელ ბიზნესმენებსაც მოუწოდებს, შემოვიდნენ

კარგი კურსი, კარგი რეგულაციები -ჩენი სხვა ჩინელ ბიზნესმენებსაც მოუწოდებს, შემოვიდნენ
access_time2019-10-22 17:31:38
კარგი პოლიტიკური კურსი, კარგი რეგულაციები, პირდაპირი ინვესტიციების წახალისებაზე და ქვეყნის პოტენცილაზე ჩინქსინ ჩენი აღნიშნავს. ამბობს, საქართველოში ჩინური კომპანიების ფართო წარმომადგებლობაზე და სურვილზე, მეტი ჩინური კომპანია იყოს წარმოდგენილი, რადგან საქართველოს გზაა ყველა მოკლეა ევროპასა და აზიას შორის. აბრეშუმის გზის ფორუმზე ანაკლიის განვითარების კონსორციუმის გენერალური დირექტორი ანაკლიის პორტის პროექტის ბარიერებზე საუბრობს. ვაპირებთ შეხვედრას...

SOCAR-ის ვიცე-პრეზიდენტი: „სოკარ ჯორჯიას შესანიშნავი პარტნიორობა აქვს ადგილობრივ ხელისუფლებასთან. ჩვენ ვცდილობთ ვიყოთ საუკეთესო პარტნიორი

SOCAR-ის ვიცე-პრეზიდენტი: „სოკარ ჯორჯიას შესანიშნავი პარტნიორობა აქვს ადგილობრივ ხელისუფლებასთან. ჩვენ ვცდილობთ ვიყოთ საუკეთესო პარტნიორი
access_time2019-10-22 16:54:10
„საქართველოში სოკარ ჯორჯია წარმოდგენილია მისი ხელმძღვანელით მაირ მამედოვით, მათ შესანიშნავი პარტნიორობა აქვთ ადგილობრივ ხელისუფლებასთან, სახელისუფლებლო სტრუქტურებთან, - ამის შესახებ აზერბაიჯანის სახელმწიფო ნავთობ კომპანიის (SOCAR) ვიცე-პრეზიდენტმა, იაშარ ლატიფოვმა აბრეშუმის გზის ფორუმზე სიტყვით გამოსვლისას აღნიშნა. თემატურ პანელზე - „ენერგეტიკის ხვალინდელი დღე - განვითარების ტენდენციები, უსაფრთხოება და მდგრადობა აბრეშუმის გზის ენერგეტიკული სარტყელის ფარგლებსა და ფარგლებს გარეთ,...

რატომ მოიტყუა საჯაროდ ქალბატონმა მინისტრმა?-„არცერთ მინისტრს არ აქვს განცდა, რომ ის თავის სიტყვებზე პასუხისმგებელია“

რატომ მოიტყუა საჯაროდ ქალბატონმა მინისტრმა?-„არცერთ მინისტრს არ აქვს განცდა, რომ ის თავის სიტყვებზე პასუხისმგებელია“
access_time2019-10-22 15:30:11
„თუ ბიძინა ივანიშვილი პატიობს შეცდომას, ჩვენ რა პრობლემა გვაქვს.  დღეს ასე იტყვის, ხვალ ისე, მთავარია ის იყოს კმაყოფილი.“ - ასე აფასებს მაია ცქიტიშვილის „შეცდომას“ FDI-ს მაჩვენებლებთან დაკავშირებით ექსპერტი გია ხუხაშვილი. ვიცე-პრემიერმა მაია ცქიტიშვილმა „აბრეშუმის გზის ფორუმზე“ განაცხადა, რომ 2018 წელს საქართველომ “ერთ-ერთი ყველაზე დიდი მოცულობის პირდაპირი უცხოური ინვესტიცია (FDI) მიიღო”, თუმცა ეს განცხადება სიმართლეს არ შეესაბამებოდა, რადგანაც 2018...

ნათია თურნავა: „ანაკლიის პროექტს მთელი დერეფანი ელოდება, იმედი გვაქვს, ის მომავალი წლიდან დაიძრება“

ნათია თურნავა: „ანაკლიის პროექტს მთელი დერეფანი ელოდება, იმედი გვაქვს, ის მომავალი წლიდან დაიძრება“
access_time2019-10-22 14:51:39
„ანაკლიის პორტის პროექტის დაწყება ზედმეტად დაგვიანდა, დიდი იმედი გვაქვს, მომავალი წლიდან ამ პროექტს უკვე დავძრავთ“, – ამის შესახებ საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრმა, ნათია თურნავამ განაცხადა.მისი თქმით, ანაკლიის ღრმაწყლოვანი პორტი ეს არის ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი სტრატეგიული პროექტი, რომელიც საქართველოს მთავრობის ყველა პრეზენტაციაში მნიშვნელოვან ადგილს იკავებს. „როდესაც ვსაუბრობთ იმაზე, როგორ უნდა გამოვიყენოთ უკეთ შავი ზღვის შესაძლებლობები...


მსგავსი სიახლეები

up