ვასილ ურუშაძე: განუკითხაობა საქართველოს სატრანსპორტო სექტორში გრძელდება !

ვასილ ურუშაძე: განუკითხაობა საქართველოს სატრანსპორტო სექტორში გრძელდება !

access_time2018-08-03 14:00:11


განუკითხაობა საქართველოს სატრანსპორტო სექტორში გრძელდება !   წერს HUB Georgia-ს ხელმძღვანელი ვასილ ურუშაძე სოციალური ქსელში და მიმართვას ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროშინაგან საქმეთა სამინისტრო / Ministry of Internal Affairs of Georgia საზღვაო ტრანსპორტის სააგენტო • Maritime Transport Agency of Georgia 


 

2018 წ. ივნისში, ბათუმში გამართულ სატრანსპორტო ფორუმზე, შავი ზღვის წამყვანმა უკრაინულმა საბორნე კომპანია უკრფერის ხელმძღვანელმა აღნიშნა:

 

  1. ყველაზე მაღალი საპორტო ტარიფები ქართულ პორტებშია. 
    გაკეთდა განცხადება შემცირების რამოდენიმე ვარიანტზე. 


– ბალტიისპირეთის პორტები გემთშემოსვლის რაოდენობიდან გამომდინარე აწესებენ სატარიფო პოლიტიკას. რადგან თითო ბორანი, საშუალოდ 50 გემთშემოსვლას ახდენს წლის განმავლობაში. 


– ასევე აღნიშვნა, რომ შესაძლებელია დამატებითი შეღავათის მიღება, სალოცმანო მომსახურების გათავისუფლებით (Pilot exemption) რადგან რეგულარული სახაზო გემების კაპიტნები საკმაოდ გამოცდილები არიან კონკრეტულ პორტებში, შესაბამისად საზღვაო ადმინისტრაციის მოთხოვნების დაკმაყოფილებით შეუძლიათ მიიღონ სალოცმანო სერვისიდან გათავისუფლების უფლება, რაც დაუზოგავთ თანხებს. ნებისმიერ შემთხვევაში გემის კაპიტანი არის პასუხისმგებელი, მიუხედავად იმისა, იმყოფება თუ არა ლოცმანი გემზე.

 

 აქვე უნდა აღინიშნოს, რომ სალოცმანო მომსახურება იყო სახელმწიფო საბიუჯეტო მომსახურების შემადგენელი ნაწილი წლების მანძილზე, თუმცა წლების წინ მოხდა მომგებიანი მომსახურების სახელმწიფო სერვისებიდან გამოყოფა და პრივატიზირება. დღეს დამოუკიდებელი სალოცმანო კომპანია, განსაკუთრებით ბათუმის პორტში თავისით აწესებს ტარიფებს, ამასთანავე თვითნებურად დააწესეს ღამის ტარიფები ბათუმის სალოცმანო მომსახურებაზე, რა დროსაც გემებს მომსახურებას 25%–ით უზრდიან.

 

 

  1. გემის ყველაზე მაღალი დამუშავების დრო საქართველოს პორტებშია სხვა პორტებთან შედარებით.

 


 

– ძირითადად შეეხო კომისიის ლოდინის ან ჩატარების ხანგრძლივობას.
– უკრაინამ გაატარა გარკვეული რეფორმა და უკვე შესაძლებელია გემმა ნავმისადგომთან დადგომისთანავე დაიწყოს სატვირთო ოპერაციები.

საქართველოში, სასაზღვრო ფორმალობა მეზღვაურებზე გასამარტივებელია რაც შეიძლება მალე, ისევე როგორც ევროპაშია. 


მაგალითად: გემი დადგა ნავმისადგომთან, იმის მაგივრად, რომ დაიწყოს აზომვა სურვეერმა და ტერმინალის წარმომადგენელმა და მილის მიერთება, საბაჟო საბუთების მომზადება, სატვირთო ოპერაციების ოპერატიული დაწყება, პირიქით, გემი და მხარეები ელოდება პატრულს, რომ პატრულმა გააფორმოს მეზღვაურის პასპორტები, რაც დაახლოებით 20 წუთიანი პროცედურაა, მაგრამ ქალაქში ტრაფიკია, შეიძლება სხვა გემზე არიან პატრულის თანამშრომლები დაკავებული, ამ დროს მოლოდინში შეიძლება 1-2 საათი დაიკარგოს.

 

გემთმფლობელისთვის ყოველი წუთი მნიშნველოვანია, რადგან გემის მოცდენის ჯარიმები საკმაოდ მაღალია. მთელი მსოფლიო ცდილობს მაქსიმალურად შეამცირონ პორტში დგომის დრო. მეზღვაურები გემიდან არ ჩამოდიან, აქედან გამომდინარე დადგომისთანავე შესაძლებელია დაიწყოს სატვირთო ოპერაციებისთვის მზადება, ხოლო მეზღვაურები არ დატოვებენ გემს, სანამ პატრული არ დართავს ნებას... ასეთი მიდგომით სერიოზულად დაიზოგება გემების დამუშავების დრო.

 

 

აქვე მნიშვნელოვანია დადგეს საკითხი სახაზო გემების სალოცმანო მომსახურებისგან გათავისუფლებაზე. იმ შემთხვევაში, თუ საზღვაო ტრანსპორტის სააგენტო განაცხადებს, რომ ასეთი გათავისუფლება არ არის უსაფრთხო, მიუხედავად საერთაშორისოდ მიღებული პრაქტიკისა, ე.ი. სააგენტოს ხელმძღვანელები, არიან კორუფციული გარიგებებში, რადგან ხელოვნურად ხელს უწყობენ ბარიერების შექმნას და ანარქიას საზღვაო სფეროში.

 

 

პრობლემების ეს მცირედი ნაწილი იმ უამრავ პრობლემას შორის რომელიც არის საქართველოს სატრანსპორტო ინდუსტრიაში, არის ძალიან მარტივად მოგვარებადი, უბრალოდ საჭიროა პოლიტიკური ნება და საჯარო ადმინისტრაციული ორგანოების კვალიფიციური და გადაწყვეტილებების მიმღები პირებით დაკომპლექტება.

 

 

ტრანსპორტის ინდუსტრიას საქართველოში გააჩნია უდიდესი პოტენციალი, ხელი შეუწყოს ქვეყნის ეკონომიკურ განვითარებას, უბრალოდ უნდა გავანთავისუფლოთ ის მუხრუჭებისგან და მივცეთ ბიძგი განვითარებას.

იმედია ახალი ეკონომიკის მინისტრი, უფრო მეტ ყურადღებას დაუთმობს სატრანსპორტო ინდუსტრიას და ჩვენგანაც მოისმენს პრობლემების შესახებ ინფორმაციას და რეკომენდაციებს.

 





14 მაისი - რეგიონში ქართული ლარი და თურქული ლირა გამყარდა

14 მაისი - რეგიონში ქართული ლარი და თურქული ლირა გამყარდა
access_time2021-05-14 18:00:19
კორონავირუსის უარყოფითი ეფექტი ქართული ლარის კურსზე მკვეთრად აისახა. 2021 წლის 14 მაისის ოფიციალური კურსების მიხედვით, წლის დასაწყისიდან ქართული ლარი აშშ დოლართან მიმართებაში დაახლოებით 16 პუნქტით გაუფასურდა. შედარებისთვის, დაახლოებით 62 პუნქტით არის გაუფასურებული თურქული ლირა, სომხური დრამი მცირედით გამყარდა და აზერბაიჯანული მანათი კი პრაქტიკულად უცვლელია. ეროვნული ბანკის მიერ 14 მაისის ვაჭრობის შედეგად (რომლის ოფიციალური კურსი 15 მაისისთვისაა) ეროვნული ვალუტა აშშ...

584 000 ლარიანი ჯარიმა ფულის გათეთრებისთვის - სებ-მა ბანკი და მისო დააჯარიმა

584 000 ლარიანი ჯარიმა ფულის გათეთრებისთვის - სებ-მა ბანკი და მისო დააჯარიმა
access_time2021-05-14 16:00:30
ეროვნულმა ბანკმა კომერციული ბანკი, მიკროსაფინანსო ორგანიზაცია, საგადახდო მომსახურების პროვაიდერი და ვალუტის გადამცვლელი პუნქტი (რაოდენობა უცნობია) ფულის გათეთრებისა და ტერორიზმის დაფინანსების აღკვეთის ხელშეწყობის შესახებ საქართველოს კანონმდებლობის დარღვევისათვის დააჯარიმა. ფულის გათეთრებისა...

ბაზარზე ზეითუნის ზეთის და ზეთისხილის 20-22% უკვე ქართულია - „ქართული ზეთისხილი“

ბაზარზე ზეითუნის ზეთის და ზეთისხილის 20-22% უკვე ქართულია - „ქართული ზეთისხილი“
access_time2021-05-14 17:00:56
,,კარგი მოვლის შემთხვევაში, 1 ჰექტრიდან 8-9 ათასი დოლარის შემოსავლის მიღება არის შესაძლებელი“ - ამის შესახებ ,,ბიზნესპრესნიუსთან“ საუბრისას ,,ქართული ზეთისხილის დამფუძნებელმა და მსოფლიო ზეთისხილის საბჭოს პრეზიდენტმა განაცხადა.   გიორგი სვანიძის თქმით, წელს გასულ წელთან შედარებით 2-ჯერ გაზრდილ მოსავალს ელოდებიან, ქართული ზეთისხილი კი რუსეთსა და ნიდერლანდებშიც გაიყიდება.   ,,წელს, საკმაოდ კარგი მოლოდინი გვაქვს მოსავლის კუთხით. დაახლოებით 2-ჯერ მეტს...

Forbes: მიშვებული კონფლიქტი ისრაელს და პალესტინას შორის

Forbes: მიშვებული კონფლიქტი ისრაელს და პალესტინას შორის
access_time2021-05-14 18:00:05
ერთხელ ისრაელის პრემიერ-მინისტრის არიელ შარონის ერთ-ერთმა მრჩეველმა ცხელ გულზე განაცხადა - „იერუსალიმში ვაშინგტონის ნებართვის გარეშე ტუალეტსაც კი ვერ ჩადგამ“.   გარკვეულწილად ეს ასეც არის, თუმცა, გასაგებია რატომაც - იერუსალიმის საკითხი ისრაელის შიდა საქმეების კატეგორიას კარგა ხანია გასცდა და ის მთელს მსოფლიო პოლიტიკაზე მოქმედებს.   რეალურ ცხოვრებაში, ამ ქალაქის ერთიანი სტატუსის მიუხედავად, რამდენიმე, განცალკევებული და თითქმის ავტონომიური...

"ჯერჯერობით კონსესუსს ვერ მივაღწიეთ" - ლუდის ინდუსტრია ხელისუფლებისგან შეღავათებს ითხოვს

access_time2021-05-14 15:00:48
ლუდის სექტორსა და სახელმწიფოს შორის რიგ საკითხებზე შეთანხმების მიღწევა ამ დრომდე ვერ ხერხდება. კორონავირუსის პანდემიის პირობებში ინდუსტრია მთავრობისგან დახმარებას ითხოვდა, თუმცა უშედეგოდ. სექტორის მხრიდან წაყენებულ მოთხოვნებს შორის აქციზის გადახედვა და დღგ-ს გადავადება პრიორიტეტულ საკითხებად სახელდებოდა.   როგორც კომპანია „ზედაზენის“ დირექტორი, კახაბერ კოტრიკაძე აცხადებს, სექტორს მძიმე ტვირთად დააწვა ახლად ამოქმედებული რეგულაციებიც.   „სახელმწიფოს...


მსგავსი სიახლეები

up