ვასილ ურუშაძე: განუკითხაობა საქართველოს სატრანსპორტო სექტორში გრძელდება !

ვასილ ურუშაძე: განუკითხაობა საქართველოს სატრანსპორტო სექტორში გრძელდება !

access_time2018-08-03 14:00:11


განუკითხაობა საქართველოს სატრანსპორტო სექტორში გრძელდება !   წერს HUB Georgia-ს ხელმძღვანელი ვასილ ურუშაძე სოციალური ქსელში და მიმართვას ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროშინაგან საქმეთა სამინისტრო / Ministry of Internal Affairs of Georgia საზღვაო ტრანსპორტის სააგენტო • Maritime Transport Agency of Georgia 


 

2018 წ. ივნისში, ბათუმში გამართულ სატრანსპორტო ფორუმზე, შავი ზღვის წამყვანმა უკრაინულმა საბორნე კომპანია უკრფერის ხელმძღვანელმა აღნიშნა:

 

  1. ყველაზე მაღალი საპორტო ტარიფები ქართულ პორტებშია. 
    გაკეთდა განცხადება შემცირების რამოდენიმე ვარიანტზე. 


– ბალტიისპირეთის პორტები გემთშემოსვლის რაოდენობიდან გამომდინარე აწესებენ სატარიფო პოლიტიკას. რადგან თითო ბორანი, საშუალოდ 50 გემთშემოსვლას ახდენს წლის განმავლობაში. 


– ასევე აღნიშვნა, რომ შესაძლებელია დამატებითი შეღავათის მიღება, სალოცმანო მომსახურების გათავისუფლებით (Pilot exemption) რადგან რეგულარული სახაზო გემების კაპიტნები საკმაოდ გამოცდილები არიან კონკრეტულ პორტებში, შესაბამისად საზღვაო ადმინისტრაციის მოთხოვნების დაკმაყოფილებით შეუძლიათ მიიღონ სალოცმანო სერვისიდან გათავისუფლების უფლება, რაც დაუზოგავთ თანხებს. ნებისმიერ შემთხვევაში გემის კაპიტანი არის პასუხისმგებელი, მიუხედავად იმისა, იმყოფება თუ არა ლოცმანი გემზე.

 

 აქვე უნდა აღინიშნოს, რომ სალოცმანო მომსახურება იყო სახელმწიფო საბიუჯეტო მომსახურების შემადგენელი ნაწილი წლების მანძილზე, თუმცა წლების წინ მოხდა მომგებიანი მომსახურების სახელმწიფო სერვისებიდან გამოყოფა და პრივატიზირება. დღეს დამოუკიდებელი სალოცმანო კომპანია, განსაკუთრებით ბათუმის პორტში თავისით აწესებს ტარიფებს, ამასთანავე თვითნებურად დააწესეს ღამის ტარიფები ბათუმის სალოცმანო მომსახურებაზე, რა დროსაც გემებს მომსახურებას 25%–ით უზრდიან.

 

 

  1. გემის ყველაზე მაღალი დამუშავების დრო საქართველოს პორტებშია სხვა პორტებთან შედარებით.

 


 

– ძირითადად შეეხო კომისიის ლოდინის ან ჩატარების ხანგრძლივობას.
– უკრაინამ გაატარა გარკვეული რეფორმა და უკვე შესაძლებელია გემმა ნავმისადგომთან დადგომისთანავე დაიწყოს სატვირთო ოპერაციები.

საქართველოში, სასაზღვრო ფორმალობა მეზღვაურებზე გასამარტივებელია რაც შეიძლება მალე, ისევე როგორც ევროპაშია. 


მაგალითად: გემი დადგა ნავმისადგომთან, იმის მაგივრად, რომ დაიწყოს აზომვა სურვეერმა და ტერმინალის წარმომადგენელმა და მილის მიერთება, საბაჟო საბუთების მომზადება, სატვირთო ოპერაციების ოპერატიული დაწყება, პირიქით, გემი და მხარეები ელოდება პატრულს, რომ პატრულმა გააფორმოს მეზღვაურის პასპორტები, რაც დაახლოებით 20 წუთიანი პროცედურაა, მაგრამ ქალაქში ტრაფიკია, შეიძლება სხვა გემზე არიან პატრულის თანამშრომლები დაკავებული, ამ დროს მოლოდინში შეიძლება 1-2 საათი დაიკარგოს.

 

გემთმფლობელისთვის ყოველი წუთი მნიშნველოვანია, რადგან გემის მოცდენის ჯარიმები საკმაოდ მაღალია. მთელი მსოფლიო ცდილობს მაქსიმალურად შეამცირონ პორტში დგომის დრო. მეზღვაურები გემიდან არ ჩამოდიან, აქედან გამომდინარე დადგომისთანავე შესაძლებელია დაიწყოს სატვირთო ოპერაციებისთვის მზადება, ხოლო მეზღვაურები არ დატოვებენ გემს, სანამ პატრული არ დართავს ნებას... ასეთი მიდგომით სერიოზულად დაიზოგება გემების დამუშავების დრო.

 

 

აქვე მნიშვნელოვანია დადგეს საკითხი სახაზო გემების სალოცმანო მომსახურებისგან გათავისუფლებაზე. იმ შემთხვევაში, თუ საზღვაო ტრანსპორტის სააგენტო განაცხადებს, რომ ასეთი გათავისუფლება არ არის უსაფრთხო, მიუხედავად საერთაშორისოდ მიღებული პრაქტიკისა, ე.ი. სააგენტოს ხელმძღვანელები, არიან კორუფციული გარიგებებში, რადგან ხელოვნურად ხელს უწყობენ ბარიერების შექმნას და ანარქიას საზღვაო სფეროში.

 

 

პრობლემების ეს მცირედი ნაწილი იმ უამრავ პრობლემას შორის რომელიც არის საქართველოს სატრანსპორტო ინდუსტრიაში, არის ძალიან მარტივად მოგვარებადი, უბრალოდ საჭიროა პოლიტიკური ნება და საჯარო ადმინისტრაციული ორგანოების კვალიფიციური და გადაწყვეტილებების მიმღები პირებით დაკომპლექტება.

 

 

ტრანსპორტის ინდუსტრიას საქართველოში გააჩნია უდიდესი პოტენციალი, ხელი შეუწყოს ქვეყნის ეკონომიკურ განვითარებას, უბრალოდ უნდა გავანთავისუფლოთ ის მუხრუჭებისგან და მივცეთ ბიძგი განვითარებას.

იმედია ახალი ეკონომიკის მინისტრი, უფრო მეტ ყურადღებას დაუთმობს სატრანსპორტო ინდუსტრიას და ჩვენგანაც მოისმენს პრობლემების შესახებ ინფორმაციას და რეკომენდაციებს.

 





საარჩევნო სისტემასთან დაკავშირებით, ხელისუფლებისა და ოპოზიციის წარმომადგენლების მორიგი შეხვედრა მიმდინარეობს

საარჩევნო სისტემასთან დაკავშირებით, ხელისუფლებისა და ოპოზიციის წარმომადგენლების მორიგი შეხვედრა მიმდინარეობს
access_time2019-12-08 18:43:35
საარჩევნო სისტემასთან დაკავშირებით, ხელისუფლებისა და ოპოზიციის წარმომადგენლების მორიგი შეხვედრა დაიწყო. სასტუმრო შერატონში ხელისუფლებისა და ოპოზიციის წარმომადგენლები მეორე შეხვედრას უცხოელი დიპლომატების მონაწილეობით...

ჰამბურგში გამოჩნდა ავტობუსი, სადაც უსახლკაროებს შხაპის მიღება შეუძლიათ

ჰამბურგში გამოჩნდა ავტობუსი, სადაც უსახლკაროებს შხაპის მიღება შეუძლიათ
access_time2019-12-08 14:59:06
ქუჩაში მცხოვრები ადამიანებისთვის შხაპის რეგულარულად მიღება შესაძლებლობების ზღვარს სცილდება. ჰამბურგში მოძრავი ავტობუსი ამ სიტუაციის შეცვლას აპირებს. დღეიდან ჰამბურგში მცხოვრებ უსახლკარო ადამიანებს შეეძლებათ ქალაქში მოძრავ მოდიფიცირებულ ავტობუსში შხაპი მიიღონ, გამოიცვალონ და ტანსაცმელი გარეცხონ. "ამ ავტობუსში ყოფნა ძალიან...

Le Monde: ალპების მთებში რუსი მკვლელების ბაზა აღმოაჩინეს

Le Monde: ალპების მთებში რუსი მკვლელების ბაზა აღმოაჩინეს
access_time2019-12-08 20:00:01
  2018 წელს ბრიტანულმა, ფრანგულმა, და შვეიცარიულმა სპეცსამსახურებმა ამერიკელ კოლეგებთან თანამშრომლობით, დაიწყეს უპრეცედენტო ოპერაცია,რომლის დროსაც გამოვლინდა რუსეთის სამხედრო დაზვერვის 15 ოფიცერი - ისინი არიან ერთი ქვედანაყოფის წევრები, რომელთა სპეციალიზაცია იყო მკვლელობები და რომლებიც გადაადგილდებოდნენ ევროპაში 2014-2018 წლებში.   სპეცსამსახურების მობილიზება დაიწყო ინგლისის ქალაქ სოლსბერიში დაზვერვის ორი ოფიცრის მიერ საბჭოთა პერიოდში დამუშავებული...

„90-იან წლების შემდეგ ასეთი რთული სიტუაცია ქვეყანაში არ ყოფილა“ - ხალხის ხმა „კომერსანტზე“

„90-იან წლების შემდეგ ასეთი რთული სიტუაცია ქვეყანაში არ ყოფილა“ - ხალხის ხმა „კომერსანტზე“
access_time2019-12-09 10:00:09
საქართველოში ფასების საერთო დონე რეკორდულად იზრდება, ბოლო ერთ წელში სურსათი 13.4 პროცენტით გაძვირდა. „კომერსანტი“ ამჯერად ხალხის აზრით დაინტერესდა, თუ როგორ შეიცვალა მათი ცხოვრება ბოლო ერთი წლის განმავლობაში. მომატებული ფასების პირისპირ დარჩენილი მოსახლეობა შიმშილობის ზღვარზეა, ადამიანებს თვიდან თვემდე თავის გატანა ყოველ დღიურად ურთულდებათ. ქვეყანაში შექმნილი მძიმე სოციალურ-ეკონომიკური ფონი თითქმის ყველა მოქალაქეს დაეტყო, რთული ვითარება განსაკუთრებით...

პრეზიდენტის ანტიკვარიატი - ათონელის რეზიდენციის 2.8-მილიონიანი ავეჯის ისტორია

პრეზიდენტის ანტიკვარიატი - ათონელის რეზიდენციის 2.8-მილიონიანი ავეჯის ისტორია
access_time2019-12-08 16:00:51
1800 წლის 22 დეკემბერს რუსეთის იმპერატორმა პავლე I-მა ქართლ-კახეთის სამეფოს რუსეთის იმპერიასთან შეერთების მანიფესტს მოაწერა ხელი. რამდენიმე თვის წინ საქართველოს პრეზიდენტის ათონელის რეზიდენციაში, სხვა მრავალ ანტიკვარულ ნივთთან ერთად, ბინა დაიდო რუსეთის საიმპერატორო ქარხნებში - მოსკოვსა თუ პეტერბურგში დამზადებულმა ავეჯმა, მათ შორის იმპერატორ პავლე პირველის ეპოქიდან შემორჩენილმა მაგიდებმა თუ კომოდებმა, ნივთებმა, რომლებიც 220 წლის წინ განთავსებული იყო იმ სასახლეებსა და დარბაზებში, სადაც...


მსგავსი სიახლეები

up