ვანო მთვრალაშვილი: „თუ გვინდა ეკოლოგიური ეფექტი, საწვავის ხარისხთან ერთად, ავტომობილების პარკიც უნდა განახლდეს“

ვანო მთვრალაშვილი: „თუ გვინდა ეკოლოგიური ეფექტი, საწვავის ხარისხთან ერთად, ავტომობილების პარკიც უნდა განახლდეს“

access_time2019-03-11 17:00:52


„დიზელის საწვავის ნორმებთან დაკავშირებით არსებობს საქართველოს მთავრობის დადგენილება, რომლის საფუძველზეც 2019 წლის 1 იანვრიდან დიზელის ხარისხის სტანდარტი ევრო 4 სტანდარტს შეესაბამება. ბოლო წლების განმავლობაში დიზელის საწვავის ხარისხობრივი მაჩვნებელი მნიშვნელოვნადაა გაუმჯობესებული. მაგალითად, გოგირდს თუ შევეხებით, წლების წინ იყო 300 მილიგრამი კილოგრამზე, დღეს არის 50 მილიგრამი კილოგრამზე,“ - განაცხადა კომერსანტთან“ საუბარში ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირის თავმჯდომარემ ვანო მთვრალაშვილმა.  


 ის, რომ 2020 წლის 1იანვრიდან ქვეყანაში დიზელის საწვავის ხარისხი „ევრო 5“ სტანდარტამდე აიწევს, ამის შესახებ გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის მინისტრმა ლევან დავითაშვილმა პარლამენტში, „მინისტრის საათის“ ფარგლებში სიტყვით გამოსვლისას განაცხადა. 

როგორც ვანო მთვრალაშვილი აღნიშნავს, საკანონმდებლო ცვლილებები ეკოლოგიური მდგომარეობის გაუმჯობესების კუთხით წინ გადადგმული ნაბიჯია. მისი თქმით, დიზელის საწვავი საქართველოში დინამიურად უმჯობესდება.

 


ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირის თავმჯდომარე აცხადებს, რომ, თუ გვინდა ეკოლოგიური ეფექტი გვქონდეს, საწვავის ხარისხის გაუმჯობესებასთან ერთად, სასურველია, საავტომობილო პარკის განახლებაც ხდებოდეს.



 

დღეს დიზელზე მომუშავე სატრანსპორტო პარკის დიდი წილი, დაახლოებით  90 %, 15 წელზე უფრო ძველია, ამას კიდევ თუ ჩავშლით, 45 % არის 25 წელზე ძველი. ეს არის სატრანსპორტო საშუალებები, რომლისთვისაც მწარმოებელს გამოყენებისთვის მითითებული აქვს „ევრო 2“, „ევრო 3“, „ევრო 4“-ის ხარისხის დიზელის სტანდარტი. ამიტომ, თუ ჩვენ გვინდა ეკოლოგიურად სუფთა გარემო მივიღოთ, აუცილებლად უნდა განახლდეს საავტომობილო პარკი,“ - ამბობს ვანო მთვრალაშვილი.


 

„კომერსანტის“ კითხვაზე ავტომობილების სავალდებულო ტექნიკური ინსპექტირება აგვარებს თუ არა ავტოპარკის განახლების პრობლემას?  ვანო მთვრალაშვილი გვპასუხობს:


 

ტექდათვალიერება არის პრობლემის მოგვარებისთვის გადადგმული მნიშვნელოვანი ნაბიჯი. იქედან გამომდინარე, რომ ქვეყანაში ეკონომიკურ-სოციალური ვითარება რთულია, გამონაბოლქვთან დაკავშირებით დღეს დასაშვები ნორმები, ევროკავშირის ნორმებთან შედარებით, არის საკმაოდ ლიბერალური. მიმდინარე ეტაპზე ხელისუფლების დამოკიდებულება სწორია. დღეს რომ დავუწესოთ მკაცრი მოთხოვნები, ეს მოსახლეობას სერიოზულ პრობლემებს შეუქმნის. ვთვლი, რომ ტექნიკურ ინსპექტირებას შედეგი აუცილებლად ექნება, თუმცა ის შედეგი, რაც ჩვენ გვინდა, სამწუხაროდ, არ გვექნება, ამ ყველაფერს დრო სჭირდება.

 

“ახალგაზრდა ფინანსისტთა და ბიზნესმენთა ასოციაციის” ვიცე-პრეზიდენტი პაატა ბაირახტარი აცხადებს, რომ  დიზელის საწვავის ხარისხის „ევრო 5“ სტანდარტამდე აწევა ბიზნესს მდგომარეობას არ დაუმძიმებს.


ვროპის ქვეყნები „ევრო 6“-ზე და „ევრო 7“-ზეც არიან გადასულები, ჩვენ ნელ-ნელა ვცდილობთ დავეწიოთ. ეს არის ძალიან კარგი. მეეჭვება, ამ საკანონმდებლო ცვლილებამ ნეგატიური ზეგავლენა მოახდინოს ბაზარზე, რადგან ბრენდული კომპანიები დიდი ხანია თავს იწონებენ „ევრო 5“  სტანდარტის საწვავის იმპორტით. ყოველ შემთხვევაში, ნავთობ იმპორტიორები განცხადებებში ასე ამბობენ, თუმცა ,ხარისხის სტანდარტის ოფიციალური კვლევა არ ჩატარებულა. ამ ეტაპზე საფუძველიც არ გვაქვს იმის, რომ ეჭვი შევიტანოთ მათ განცხადებებში,“  - განმარტავს პაატა ბაირახტარი.

 

ბაჩო ადამია




BAG: „არბიტრაჟის როლი სულ უფრო მზარდია და ეს განსაკუთრებით საყურადღებოა ჩვენს რეალობაში“

BAG: „არბიტრაჟის როლი სულ უფრო მზარდია და ეს განსაკუთრებით საყურადღებოა ჩვენს რეალობაში“
access_time2020-01-24 11:30:21
საქართველოს ბიზნეს ასოციაციის (BAG) საკანონმდებლო ბაზის განვითარების კომიტეტის ფარგლებში, ასოციაციის წევრი კომპანიების წარმომადგენლებისათვის გაიმართა მრგვალი მაგიდა თემაზე ,,შრომითი დავები არბიტრაჟში“. შეხვედრის ფარგლებში გამართულ დისკუსიაში მონაწილეობისათვის ასევე მოწვეულნი იყვნენ თბილისის სააპელაციო სასამართლოს მოსამართლეები, ქეთევან მესხიშვილი და ანა გოგიშვილი, დავების განმხილველი ცენტრის (DRC) და პროფესიული წრეების წარმომადგენლები. დისკუსიის...

ქართველმა ბიზნსესმენებმა უკრაინული პორტი 30 წლიანი მართვის უფლებით აიღეს

ქართველმა ბიზნსესმენებმა უკრაინული პორტი 30 წლიანი მართვის უფლებით აიღეს
access_time2020-01-24 12:30:25
დავოსში გამართულ ფორუმზე უკრაინის პრეზიდენტმა ვლადიმერ ზელენსკიმ პოტენციურ ინვესტორებთან საზღვაო პორტების მართვის უფლების გადაცემის შესახებ ისაუბრა. „ჩვენ ხმა მივეცით მიწის რეფორმას, კონცესიას, მე ძალიან ბევრი შემიძლია ვისაუბრო ამის შესახებ“, - განაცხადა ზელენსკიმ. მან ასევე აღნიშნა, რომ რამდენიმე დღეში “დასავლელ ინვესტორს“ უკრაინული პორტების მართვის უფლება...

„ეს არის იმ დიდი კამპანიის ნაწილი, რაც სებ-ის უფლებების განუსაზღვრელად ზრდას და ფინანსური ინსტიტუტების მკაცრად რეგულირებას მოიცავს“

„ეს არის იმ დიდი კამპანიის ნაწილი, რაც სებ-ის უფლებების განუსაზღვრელად ზრდას და ფინანსური ინსტიტუტების მკაცრად რეგულირებას მოიცავს“
access_time2020-01-24 10:45:27
საქართველოს პარლამენტმა ფინანსური გირავნობის, ურთიერთგაქვითვისა და დერივატივების შესახებ საკანონმდებლო პაკეტი დაამტკიცა. ეროვნული ბანკის ცნობით, ამ კანონის მიღებით ქართული კაპიტალის ბაზრის განვითარების ახალი ეტაპი იწყება, დერივატივები კომპლექსური ფინანსური ინსტრუმენტია და მისი გამოყენებით შესაძლებელია ფინანსური რესურსებისა და მასთან დაკავშირებული რისკების უკეთ მართვა. ახალი...

მმართველი გუნდის წევრები კორუფციის აღქმის ინდექსის შედეგებს არ იცნობენ

მმართველი გუნდის წევრები კორუფციის აღქმის ინდექსის შედეგებს არ იცნობენ
access_time2020-01-24 10:00:28
„სახელმწიფოს მიტაცება, ძალაუფლების კონცენტრაცია, ძლიერი პოლიტიკური გავლენა საკვანძო ინსტიტუტებზე და სასამართლოს არასაკმარისი დამოუკიდებლობა კვლავ გამოწვევად რჩება საქართველოს პოლიტიკური მთლიანობისთვის“, -ამ უმწვავეს შეფასებას „საერთაშორისო გამჭვირვალობის“ ბერლინის სამდივნოს მიერ გამოქვეყნებულ ანგარიშში ვკითხულობთ, რომლის მიხედვითაც ირკვევა, რომ  საქართველოს მონაცემები კორუფციის აღქმის ინდექსში  გასულ წელთან შედარებით სამი  ქულით...

ამოყირავებული მანქანების ინსტალაციები შსს-ს 40 ათას ლარამდე დაუჯდა, კამპანია #მეტისიცოცხლისთვის ნახევარ მილიონზე მეტი

ამოყირავებული მანქანების ინსტალაციები შსს-ს 40 ათას ლარამდე დაუჯდა, კამპანია #მეტისიცოცხლისთვის ნახევარ მილიონზე მეტი
access_time2020-01-23 20:25:56
2019 წლის აპრილში თბილისის რამდენიმე ადგილად გამოჩნდა დამტვრეული მანქანების ინსტალაციები, რომლის ავტორი და მიზანიც თავიდან “გასაიდუმლოებული” იყო. შსს ამბობდა რომ მათ შესახებ არაფერი იცოდა, მერია კი ერთ-ერთი სარეკლამო კამპანიის ნაწილად მიიჩნევდა. საბოლოოდ, ამოყირავებული და დაზიანებული მანქანები შინაგან საქმეთა სამინისტროს საგზაო უსაფრთხოებისადმი მიძღვნილი სოციალური კამპანიის ნაწილი აღმოჩნდა, რომელიც როგორც რადიო თავისუფლების მიერ შსს-დან გამოთხოვილი საჯარო ინფორმაციის მიხედვით ირკვევა, ჯამში...


მსგავსი სიახლეები

up