ვანო მთვრალაშვილი: „თუ გვინდა ეკოლოგიური ეფექტი, საწვავის ხარისხთან ერთად, ავტომობილების პარკიც უნდა განახლდეს“

ვანო მთვრალაშვილი: „თუ გვინდა ეკოლოგიური ეფექტი, საწვავის ხარისხთან ერთად, ავტომობილების პარკიც უნდა განახლდეს“

access_time2019-03-11 17:00:52


„დიზელის საწვავის ნორმებთან დაკავშირებით არსებობს საქართველოს მთავრობის დადგენილება, რომლის საფუძველზეც 2019 წლის 1 იანვრიდან დიზელის ხარისხის სტანდარტი ევრო 4 სტანდარტს შეესაბამება. ბოლო წლების განმავლობაში დიზელის საწვავის ხარისხობრივი მაჩვნებელი მნიშვნელოვნადაა გაუმჯობესებული. მაგალითად, გოგირდს თუ შევეხებით, წლების წინ იყო 300 მილიგრამი კილოგრამზე, დღეს არის 50 მილიგრამი კილოგრამზე,“ - განაცხადა კომერსანტთან“ საუბარში ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირის თავმჯდომარემ ვანო მთვრალაშვილმა.  


 ის, რომ 2020 წლის 1იანვრიდან ქვეყანაში დიზელის საწვავის ხარისხი „ევრო 5“ სტანდარტამდე აიწევს, ამის შესახებ გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის მინისტრმა ლევან დავითაშვილმა პარლამენტში, „მინისტრის საათის“ ფარგლებში სიტყვით გამოსვლისას განაცხადა. 

როგორც ვანო მთვრალაშვილი აღნიშნავს, საკანონმდებლო ცვლილებები ეკოლოგიური მდგომარეობის გაუმჯობესების კუთხით წინ გადადგმული ნაბიჯია. მისი თქმით, დიზელის საწვავი საქართველოში დინამიურად უმჯობესდება.

 


ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირის თავმჯდომარე აცხადებს, რომ, თუ გვინდა ეკოლოგიური ეფექტი გვქონდეს, საწვავის ხარისხის გაუმჯობესებასთან ერთად, სასურველია, საავტომობილო პარკის განახლებაც ხდებოდეს.



 

დღეს დიზელზე მომუშავე სატრანსპორტო პარკის დიდი წილი, დაახლოებით  90 %, 15 წელზე უფრო ძველია, ამას კიდევ თუ ჩავშლით, 45 % არის 25 წელზე ძველი. ეს არის სატრანსპორტო საშუალებები, რომლისთვისაც მწარმოებელს გამოყენებისთვის მითითებული აქვს „ევრო 2“, „ევრო 3“, „ევრო 4“-ის ხარისხის დიზელის სტანდარტი. ამიტომ, თუ ჩვენ გვინდა ეკოლოგიურად სუფთა გარემო მივიღოთ, აუცილებლად უნდა განახლდეს საავტომობილო პარკი,“ - ამბობს ვანო მთვრალაშვილი.


 

„კომერსანტის“ კითხვაზე ავტომობილების სავალდებულო ტექნიკური ინსპექტირება აგვარებს თუ არა ავტოპარკის განახლების პრობლემას?  ვანო მთვრალაშვილი გვპასუხობს:


 

ტექდათვალიერება არის პრობლემის მოგვარებისთვის გადადგმული მნიშვნელოვანი ნაბიჯი. იქედან გამომდინარე, რომ ქვეყანაში ეკონომიკურ-სოციალური ვითარება რთულია, გამონაბოლქვთან დაკავშირებით დღეს დასაშვები ნორმები, ევროკავშირის ნორმებთან შედარებით, არის საკმაოდ ლიბერალური. მიმდინარე ეტაპზე ხელისუფლების დამოკიდებულება სწორია. დღეს რომ დავუწესოთ მკაცრი მოთხოვნები, ეს მოსახლეობას სერიოზულ პრობლემებს შეუქმნის. ვთვლი, რომ ტექნიკურ ინსპექტირებას შედეგი აუცილებლად ექნება, თუმცა ის შედეგი, რაც ჩვენ გვინდა, სამწუხაროდ, არ გვექნება, ამ ყველაფერს დრო სჭირდება.

 

“ახალგაზრდა ფინანსისტთა და ბიზნესმენთა ასოციაციის” ვიცე-პრეზიდენტი პაატა ბაირახტარი აცხადებს, რომ  დიზელის საწვავის ხარისხის „ევრო 5“ სტანდარტამდე აწევა ბიზნესს მდგომარეობას არ დაუმძიმებს.


ვროპის ქვეყნები „ევრო 6“-ზე და „ევრო 7“-ზეც არიან გადასულები, ჩვენ ნელ-ნელა ვცდილობთ დავეწიოთ. ეს არის ძალიან კარგი. მეეჭვება, ამ საკანონმდებლო ცვლილებამ ნეგატიური ზეგავლენა მოახდინოს ბაზარზე, რადგან ბრენდული კომპანიები დიდი ხანია თავს იწონებენ „ევრო 5“  სტანდარტის საწვავის იმპორტით. ყოველ შემთხვევაში, ნავთობ იმპორტიორები განცხადებებში ასე ამბობენ, თუმცა ,ხარისხის სტანდარტის ოფიციალური კვლევა არ ჩატარებულა. ამ ეტაპზე საფუძველიც არ გვაქვს იმის, რომ ეჭვი შევიტანოთ მათ განცხადებებში,“  - განმარტავს პაატა ბაირახტარი.

 

ბაჩო ადამია





თბილისის ყველაზე საშიში უბნები გაზის მომხმარებელთა უყურადღებობის კუთხით

თბილისის ყველაზე საშიში უბნები გაზის მომხმარებელთა უყურადღებობის კუთხით
access_time2019-10-19 14:13:12
„თბილისი ენერჯი“ დედაქალაქში, გაზის მომხმარებელთა უყურადღებობის კუთხით, ყველაზე საშიში უბნების ჩამონათვალს ავრცელებს. „კომერსანტი“ „თბილისი ენერჯის“ ინფორმაციას უცვლელად გთავაზობთ: „თბილისის უბნები, სადაც მიმდინარე წლის 9 თვის განმავლობაში გაზის კუსტარულად დამონტაჟებული დანადგარების დემონტაჟის ყველაზე მაღალი მაჩვენებელი დაფიქსირდა: • სანზონა • ვაზისუბანი• გლდანი• ჩუღურეთი• ისანი -...

გიორგი ქობულია: კონსორციუმს ინვესტორების მოძიების პრობლემა ჰქონდა ბევრად უფრო ადრე, ვიდრე გამოძიება დაიწყებოდა

გიორგი ქობულია: კონსორციუმს ინვესტორების მოძიების პრობლემა ჰქონდა ბევრად უფრო ადრე, ვიდრე  გამოძიება დაიწყებოდა
access_time2019-10-19 14:08:30
ეკონომიკის ყოფილი მინისტრი გიორგი ქობულია აცხადებს, რომ ანაკლიის კონსორციუმს ინვესტორების მოძიების პრობლემა ბევრად უფრო ადრე ჰქონდა, ვიდრე მამუკა ხაზარაძისა და ბადრი ჯაფარიძის წინააღმდეგ გამოძიება დაიწყებოდა. „ინვესტორების მოძიების და საინვესტიციო ვალდებულების შესრულების პრობლემა ბევრად უფრო ადრე იყო, ვიდრე დაიწყებოდა სისხლის სამართლის საქმე და დაიძაბებოდა ურთიერთობა ხაზარაძე-ჯაფარიძესა და მთავრობას შორის- განაცხადა გიორგი ქობულიამ ტვ „პირველის“ ეთერში.მისი თქმით,...

ვითარება გურამიშვილის გამზირზე, სადაც ბუნებრივი აირის გაჟონვის შედეგად აფეთქება მოხდა [ფოტო]

ვითარება გურამიშვილის გამზირზე, სადაც ბუნებრივი აირის გაჟონვის შედეგად აფეთქება მოხდა [ფოტო]
access_time2019-10-19 12:08:50
გურამიშვილის გამზირზე, კორპუსში, სადაც აფეთქება მოხდა, ყველა პირი გამოიკითხება, - ამის შესახებ საპატრულო პოლიციის უფროსმა, ვაჟა სირაძემ, ჟურნალისტებს ადგილზე...

გურამიშვილის გამზირზე საცხოვრებელ კორპუსში აფეთქება მოხდა, არის ნგრევა

გურამიშვილის გამზირზე საცხოვრებელ კორპუსში აფეთქება მოხდა, არის ნგრევა
access_time2019-10-19 09:21:35
ურამიშვილის გამზირის #34-ში, საცხოვრებელ კორპუსში აფეთქება მოხდა. არის ნგრევა. როგორც ინტერპრესნიუსს საგანგებო...

შალვა ცხაკაია - „ყველამ უნდა გაიგოს, რომ შრომის კოდექსში დაგეგმილი ცვლილებების მსგავსი წონიანი რეგულაციის ბრმად მიღება არ შეიძლება“

შალვა ცხაკაია - „ყველამ უნდა გაიგოს, რომ შრომის კოდექსში დაგეგმილი ცვლილებების მსგავსი წონიანი რეგულაციის ბრმად მიღება არ შეიძლება“
access_time2019-10-19 11:00:59
ყველამ უნდა გაიგოს, რომ შრომის კოდექსში დაგეგმილი ცვლილებების მსგავსი წონიანი რეგულაციის ბრმად მიღება არ შეიძლება, – ამის შესახებ დამსაქმებელთა ასოციაციის იურიდიული კომიტეტის თავმჯდომარე შალვა ცხაკაიამ საქართველოს პირველი არხის გადაცემა „ბიზნესპარტნიორში“.   გადაცემაში ბიზნესომბუდმენისა და საქართველოს ბიზნესგაერთიანებების შეხვედრა განიხილეს, რომელიც შრომის კოდექსთან დაკავშირებულ საკამათო ცვლილებებს მიეძღვნა. ცვლილებების ინიციატორი დეპუტატი დიმიტრი ცქიტიშვილია და მისი...


მსგავსი სიახლეები

up