ვანო მაჭავარიანი - კობი-გუდაურის ჩქაროსნული მაგისტრალი საქართველოსთვის უფრო მეტ სამხედრო საფრთხეებს შეიცავს, ვიდრე ფინანსურ, ეკონომიკურ თუ სავაჭრო სარგებელს

ვანო მაჭავარიანი - კობი-გუდაურის ჩქაროსნული მაგისტრალი საქართველოსთვის უფრო მეტ სამხედრო საფრთხეებს შეიცავს, ვიდრე ფინანსურ, ეკონომიკურ თუ სავაჭრო სარგებელს

access_time2019-08-15 13:39:42

უშიშროების საბჭოს მდივნის ყოფილი მოადგილის, ვანო მაჭავარიანის აზრით, კობი-გუდაურის ჩქაროსნული მაგისტრალი საქართველოსთვის უფრო მეტ გეოპოლიტიკურ და გეოსამხედრო საფრთხეებს შეიცავს, ვიდრე ფინანსურ, ეკონომიკურ თუ სავაჭრო სარგებელს.


როგორც მან „ინტერპრესნიუსთან“ საუბრისას განაცხადა, დღევანდელმა ხელისუფლებამ საქართველოს მოსახლეობას უნდა აუხსნას, თუ რა ფინანსურ, ეკონომიკურ და კომერციულ სარგებელს მოუტანს ამ მონაკვეთზე ამხელა თანხის დახარჯვა.


“კობი-გუდაურის მიმართულებას წლებია სომხეთი და რუსეთი ლობირებს, იმისთვის, რომ მათ შორის დამაკავშირებელ სატრანსპორტო, სავაჭრო თუ სამხედრო გზა არსებობდეს და მათ შორის მიმოსვლას არანაირი პრობლემა არ შეექმნას. ეს ლობირება კი აზიის განვითარების ბანკისა და სხვა ბანკების მეშვეობით ხდებოდა, რომლისთვისაც საქართველოს საკმაოდ დიდი სესხი უნდა აეღო. დღევანდელმა ხელისუფლებამ უნდა აუხსნას საქართველოს მოსახლეობას, თუ რა ფინანსური, ეკონომიკური და კომერციული სარგებელი მოაქვს ამ მონაკვეთზე ამხელა თანხის დახარჯვას მაშინ, როდესაც შავი ზღვის პორტებიდან საქართველოს დანარჩენ ტერიტორიაზე, მათ შორის, ჩვენს მეზობელ ქვეყნებთან, სატრანსპორტო-საგზაო კომუნიკაციები დღესაც არ არის მოწესრიგებული. ამის ერთ-ერთი ყველაზე ნათელი მაგალითია ანაკლიის პორტი, რომელიც პრიორიტეტული უნდა ყოფილიყო, დღეს კი ის არამარტო ჩაშლის პირასაა, არამედ ის საგზაო თუ სარკინიგზო კომუნიკაციები, რომელიც უნდა მოწესრიგებულიყო, კიდევ არ არის მოწესრიგებული,“ - განაცხადა ვანო მაჭავარიანმა.


მისივე განმარტებით, საკმაოდ დიდი რისკები არსებობს, რომ ეს ჩქაროსნული მაგისტრალი რუსული გეოპოლიტიკური მიზნებისთვის იქნება გამოყენებული.



„არსებობს სამხედრო უსაფრთხოებისა თუ გეოპოლიტიკური რისკები, რომ ეს გვირაბი თუ ჩქაროსნული მაგისტრალი რუსული გეოპოლიტიკური და გეო-სამხედრო სტრატეგიებისთვის იქნება გამოყენებული, ვინაიდან მათ საქართველოს ტრანზიტით პირდაპირ სომხეთთან აკავშირებს. სწორედ ეს არის მათი ძირითადი მიზანი. აქედან გამომდინარე, საქართველოს ხელისუფლებამ საქართელოს საზოგადოებას ძალიან კონკრეტულად უნდა აუხსნას, თუ რა რისკებთან არის ეს მონაკვეთი დაკავშირებული და როგორ აპირებს ამ რისკების მინიმალიზაციას და რა კომერციულ სარგებელს მოიტანს აღნიშნული მაგისტრალი საქართველოსთვის, რადგან საქართველოს ხელისუფლებამ უნდა აიღოს კრედიტი და ეს ვალი საქართველოს მოსახლეობამ უნდა დააბრუნოს“, - აღნიშნა ვანო მაჭავარიანმა.



შეგახსენებთ, რომ საქართველოს მესამე პრეზიდენტმა მიხეილ სააკაშვილმა კობი-გუდაურის ჩქაროსნული მაგისტრალის პროექტს “ახალ როკის გვირაბი“ უწოდა და როგორც მან აღნიშნა, ავტობანის აშენების შემთხვევაში, რუსეთს თბილისის სწრაფი აღებისათვის სამხედრო გზა გაეხსნება.


IPN





ყველაზე მეტი ქართული ღვინო კვლავ რუსეთში გაიყიდა - არსებობს იაფფასიანი მწარმოებელი ქვეყნის რიგებში გადასვლის დიდი რისკი

ყველაზე მეტი ქართული ღვინო კვლავ რუსეთში გაიყიდა - არსებობს იაფფასიანი მწარმოებელი ქვეყნის რიგებში გადასვლის დიდი რისკი
access_time2020-02-18 19:32:12
ყველაზე მეტი ქართული ღვინო კვლავ რუსეთში გაიყიდა. „კომერსანტმა“ საქართველოს სტატისტიკის ეროვნული  სამსახურიდან გამოითხოვა ინფორმაცია თუ რომელი ქვეყანა ყიდულობს ქართულ ღვინოს ყველაზე დიდი რაოდენობით. მათ მიერ მოწოდებული ინფორმაციით ირკვევა, რომ 2018 წელთან შედარებით 2019 წელს რუსეთში 4 366,2 ათასი ლიტრით მეტი ღვინის ექსპორტირება მოხდა. ჯამში 2019 წელს რუსეთში 133 251,5 აშშ დოლარის ღვინო...

„m2 დეველოპმენტმა“ ალ. ყაზბეგის #15-ში ახალი გაყიდვების ოფისი გახსნა

„m2 დეველოპმენტმა“ ალ. ყაზბეგის #15-ში ახალი გაყიდვების ოფისი გახსნა
access_time2020-02-18 15:30:46
17 თებერვალს, „m2 დეველოპმენტმა“ ალ. ყაზბეგის #15-ში, გაყიდვების ახალი ოფისი გახსნა. ოფისის გახსნას უკავშირდება უპრეცედენტო ფასდაკლების აქციაც, რომელიც თითო ბინაზე 30 000 ლარამდე ფასდაკლებას ითვალისწინებს, ფასდაკლება გავრცელდება როგორც სტუდიოს ტიპის, ისე ორსაძინებლიან 30 ბინაზე. ოფისი თანამედროვედ მოწყობილი საქმიანი სივრცეა. აქ ბინის შეძენის, მსურველები, მიმდინარე თუ დასრულებული კომპლექსების შესახებ ამომწურავ ინფორმაციას მიიღებენ, გაეცნობიან ამა თუ იმ პროექტის ძირითად...

ბათუმის ნავსადგურის მენეჯმენტს დასაქმებულების შევიწროებაში ადანაშაულებენ

ბათუმის ნავსადგურის მენეჯმენტს დასაქმებულების შევიწროებაში ადანაშაულებენ
access_time2020-02-18 17:30:29
2018 წლის აპრილის მერე, როცა ბათუმის საზღვაო ნავსადგურში თანამშრომელთა გაფიცვის შედეგად მაშინდელმა დირექტორმა თანამდებობა დატოვა, მდგომარეობა არსებითად არ შეცვლილა. ამის თაობაზე „ბანკები და ფინანსებს“ ბათუმის ნავსადგურის ერთ-ერთმა თანამშრომელმა განუცხადა, რომლის ვინაობასაც რედაქცია, გასაგები მიზეზების გამო, ამ ეტაპზე არ ასაჯაროებს. ნავსადგურის თანამშრომლის განცხადებით, თანამშრომელთა დიდ ნაწილს, განსაკუთრებით კი მათ, ვინც 2018 წლის მოვლენებისას...

პასუხი ჯანდაცვის სამინისტროს -„ცხელ ხაზზე ტარიფს სილქნეტი არ განსაზღვრავს“

 პასუხი  ჯანდაცვის სამინისტროს -„ცხელ ხაზზე ტარიფს სილქნეტი არ განსაზღვრავს“
access_time2020-02-18 17:10:54
ჯანდაცვის სამინისტროს მიერ ცხელის ხაზის ტარიფთან დაკავშირებით გავრცელებულ განცხადებას კომპანია „სილქნეტი“ ეხმაურება. „კომერსანტი“ განცხადებას უცვლელად გთავაზობთ:  „დილიდან გავრცელდა ჯანდაცვის სამინისტროს განმარტება, რომ ცხელ ხაზზე ტარიფს განსაზღვრავს „სილქნეტი“.განვმარტავთ, რომ ჯანდაცვის სამინისტროს ცხელ ხაზის - 1505 მიმართულებით სხვა ოპერატორების აბონენტების მიერ განხორციელებულ ზარებზე სააბონენტო ტარიფს არ განსაზღვრავს კომპანია „სილქნეტი“. ყველა სატელეფონო...

დამსაქმებლებს ორსული და ახალნამშობიარები ქალებისთვის უსაფრთხო სამუშაო პირობების შექმნა მოუწევთ

დამსაქმებლებს ორსული და ახალნამშობიარები ქალებისთვის უსაფრთხო სამუშაო პირობების შექმნა მოუწევთ
access_time2020-02-18 17:00:49
დამტკიცდა ორსული, ახალნამშობიარები და მეძუძური ქალების ჯანმრთელობისთვის მავნე ან/და განსაკუთრებული რისკის შემცველი სამუშაოები.აღნიშნულს ჯანდაცვის მინისტრის შესაბამისი ბრძანება ითვალისწინებს, რომელიც ძალაში შევიდა. ბრძანების თანახმად, ორსულობის 27-ე კვირამდე მძიმედ და საშიშად ითვლება რეგულარულად ხუთ კგ-ზე მეტი წონის მქონე ტვირთის გადატანა ან ცალკეულ შემთხვევებში (არარეგულარულად), 10 კგ-ზე მეტი წონის მქონე ტვირთის გადატანა. ორსულობის 27-ე კვირიდან კი...


მსგავსი სიახლეები

up