უკრაინის ინფრასტრუქტურის მინისტრი: ჩინეთი არ იყენებს აბრეშუმის გზას

უკრაინის ინფრასტრუქტურის მინისტრი: ჩინეთი არ იყენებს აბრეშუმის გზას

access_time2019-07-18 19:00:28


რუსეთის მიერ შემოღებული სატრანზიტო შეზღუდვების გამო უკრაინული ექსპორტი 3 წლის მანძილზე ცენტრალურ აზიაში 10-ჯერ  შემცირდა.


ჩინეთი არ იყენებს დიდი აბრეშუმის გზას და ძირითადად ახორციელებს სატვირთო გადაზიდვებს ყაზახეთის, რუსეთისა და ბელორუსიის გავლით - განაცხადა უკრაინის ინფრასტრუქტურის მინისტრმა ვიქტორ დოვგამა.


„ჩინელებთან მიმდინარე მუდმივი მოლაპარაკებების მიუხედავად, ახალი აბრეშუმის გზა ჯერჯერობით არ მუშაობს. ამ ეტაპზე ის რჩება ჩინეთისთვის სათადარიგო მარშრუტად, თანაც პეკინი მას კარგად იყენებ რუსეთთან ვაჭრობაში უკეთესი პირობების მისაღებად  და ტარიფების შესამცირებლად,“ - ამბობს მინისტრი.


თუმცა, მისი თქმით, დერეფანი მაინც ვითარდება, თუნდაც მოსალოდნელზე დაბალი ტემპებით.


„ყოველდღე ჩერნომორსკიდან დადის 2 ბორანი - 150-20 ვაგონი და ეს მხოლოდ ბორნები. არის კიდევ სატვირთო გემები, სადაც აღმოსავლეთ-დასავლეთის მიმართულებით საქონლის გადაზიდვის მაჩვენებელი 2-ჯერ მეტია. ჩვენ ვაგზავნით იმ მარშრუტის ტვირთებს, რომლების ტრანზიტიც აკრძალა რუსეთმა. სამწუხაროდ, ეს ტვირთები ჩერდება ყაზახეთში, და არა ჩინეთში,“ - განაცხადა მინისტრმა.



მისი თქმით, ტვირთების ტრანსპორტირების ღირებულებას ზრდის ასევე უკრაინაში ცენტრალური აზიიდან იმპორტის ძალან დაბალი დონე, შესაბამისად, სატვირთო შემადგენლობები თითქმის ცარიელი ბრუნდება უკან, რაც ზრდის დანახარჯებს - ეს ძალიან ძვირი სიამოვნებაა და ამცირებს შუა აზიის ბაზრების მიზიდულობას უკრაინელი მეწარმეებისთვის.


„ადრე ჩვენ გვქონდა დიდი საექსპორტო ბაზრები შუა აზიაში - ძირითადად დიდი რაოდენობით ვაგზავნიდით კვების პროდუქტებს. დღეს ამ მიმართულებაზე მოძრაობს ორი ბორანი - შავ  და კასპიის ზღვებში. ეს 2-ჯერ უფრო ძვირია, ვიდრე იყო რუსეთის გავლით, თანაც საჭიროებს მეტ დროს. ზოგიერთი პროდუქტი, მაგალითად Roshen-ის, ხშირად ვერ უძლებს ამხელა გზას და ფუჭდება,“ - ამბობს დოვგანი.


მისი თქმით, დღეს აღმოსავლეთის მიმართულებით  ერთ დღეში უკრაინიდან დადის 66 სატვირთო ვაგონი, მაშინ, როდესაც რუსეთის მიერ შემოღებულ სანქციებამდე ეს მაჩვენებელი აღწევდა 600-ს.


„2016 წლიდან, იმის შემდეგ, რაც რუსეთმა ჩაკეტა ტრანზიტი, უკრაინული ექსპორტი შუა აზიაში 10-ჯერ შემცირდა და ქვეყანა ყოველდღიურად კარგავს კონკურენტუნარიანობას ამ ბაზრებზე,“  - განაცხადა ინფრასტრუქტურის მინისტრმა.


მისი თქმით, სატრანსპორტო ხარჯების ზრდის გამო გაძვირებული უკრაინული პროდუქცია შეცვალა უფრო იაფმა რუსულმა.


პირველი სატვირთო მატარებელი უკრაინიდან შია  აზიაში აბრეშუმის გზის მარშრუტით ჩავიდა 2016 წლის 1 თებერვალს, თუმცა ქვეყანა   მარშრუტს ოფიციალურად 2017 წლის ნოემბერში შეუერთდა.


Correspondent.ua





თბილისის შუაგულში არსებულ ყველა ბიზნეს ცენტრზე დაბალი ფასები გვაქვს-„ქარვასლას“ გენერალური დირექტორი

თბილისის შუაგულში არსებულ ყველა ბიზნეს ცენტრზე დაბალი ფასები გვაქვს-„ქარვასლას“ გენერალური დირექტორი
access_time2020-07-03 16:30:44
„კომერსანტი“ გთავაზობთ ინტერვიუს სავაჭრო და ბიზნეს ცენტრ “ქარვასლა’’-ს გენერალურ დირექტორ ზურაბ შავლაყაძესთან -რა კვადრატულობის საოფისე ფართების ქირავნობა არის შესაძლებელი სავაჭრო და ბიზნეს ცენტრ “ქარვასლა’’-ში? -“ქარვასლა’’-ში მეორე...

დღის Top-10 საინტერესო ამბავი

დღის Top-10 საინტერესო ამბავი
access_time2020-07-03 21:30:18
დღის Top-10 საინტერესო ამბავი 1.თუ ღვინო ყურძნისგან გაკეთდება და ხარისხის პრობლემა მოგვარდება, რთველის სუბსიდირება საჭირო აღარ იქნება - ირაკლი იაშვილი კომპანია „ისთ გეით ჯგუფის“ სამეთვალყურეო საბჭოს თავმჯდომარე და ღვინის მწარმოებელი კომპანია „ვაზიანის“...

„დაჩეხილი კოდექსი“: რა აზრი აქვს ახალ კანონს, თუ შრომის ინსპექცია სუსტი დარჩება?

„დაჩეხილი კოდექსი“: რა აზრი აქვს ახალ კანონს, თუ შრომის ინსპექცია სუსტი დარჩება?
access_time2020-07-03 18:00:58
იმედი, რომ ახალი „შრომის კოდექსი“, რომელზეც ახლა პარლამენტში მსჯელობენ, არსებულზე გაცილებით სრულყოფილი და ევროპულ სტანდარდარტებთან მიახლოებული იქნებოდა, ნელ-ნელა უქრებათ მშრომელთა უფლებებზე მომუშავე არასამთავრობო ორგანიზაციებს.კომიტეტებში კანონპროექტის განხილვისას გამოჩნდა, რომ უმრავლესობაში არსებობს წინააღმდეგობა კანონში არაერთი ჩანაწერის მიმართ.კანონპროექტის თავდაპირველი ვერსია უკვე საგრძნობლად შეცვლილი და როგორც სამოქალაქო სექტორი ამბობს, „დაჩეხილია“. თუმცა მთავარი...

მობილური ბაზრის კვლევა : ევროპასთან შედარებით ჩვენთან ტარიფები ორჯერ უფრო დაბალია-„გრანთ თორნთონი“

მობილური ბაზრის კვლევა : ევროპასთან შედარებით ჩვენთან ტარიფები ორჯერ უფრო დაბალია-„გრანთ თორნთონი“
access_time2020-07-03 13:50:14
გადაცემაში „ჩემი აუდიტორი“ გრანთ თორნთონ საქართველოს ბიზნეს საკონსულტაციო მიმართულების ხელმძღვანელმა გიორგი უსანეთაშვილმა საქართველოს მობილური ბაზრის კვლევის შედეგებზე ისაუბრა. ჩვენ შევაფასეთ მობილური ბაზრის მთავარი ინდიკატორები : აბონენტთა რაოდენობა ,შეღწევადობა, რაც გულისხმობს, აქტიური სიმბარათების ჯამურ რაოდენობას, შეფარდებული მოსახლეობასთან,ასევე საშუალო შემოსავალი ერთ აბონენტზე. აბონენტთა რაოდენობით, საქართველო ევროპაში 26-ე ადგილზეა. 2019 წლის...

სამტრედია-გრიგოლეთის გზა სურამის ციხესავით ვერ აშენდა

სამტრედია-გრიგოლეთის გზა სურამის ციხესავით ვერ აშენდა
access_time2020-07-03 16:00:19
სამტრედია-გრიგოლეთის გზის მონაკვეთის საერთო სიგრძე 51.5 კმ-ია, პროექტი 4 ლოტად ხორციელდება და დაფინასების წყარო ევროპის საინვესტიციო ბანკია (EIB). აღნიშნული გზის მშენებლობა 2014 წელს დაიწყო. უნდა აღინიშნოს, რომ სამტრედია-გრიგოლეთის გზის ოთხივე მონაკვეთის მშენებლობა შეფერხებით მიმდინარეობდა. განსაკუთრებით პრობლემური გზის მეორე მონაკვეთი აღმოჩდა, სადაც პროექტის დასრულების შემდეგ გზაზე ჯდენები წარმოიშვა, რამაც გზის საფარის მოწყობა შეაფერხა და შესაბამისად,...


მსგავსი სიახლეები

up