„თურქეთის და სომხეთის მიერ ირანისთვის საზღვრების დაკეტვა საქართველოში იმპორტირებული პროდუქციის დეფიციტს და ფასების ზრდას გამოიწვევს“

„თურქეთის და სომხეთის მიერ ირანისთვის საზღვრების დაკეტვა საქართველოში იმპორტირებული პროდუქციის დეფიციტს და ფასების ზრდას გამოიწვევს“

access_time2020-02-24 14:30:53

მთავრობის გადაწყვეტილებით, ამ ეტაპზე დროებით შეჩერდება მგზავრების საჰაერო გზით შემოყვანა ირანიდან საქართველოში. გარდა ამისა, საქართველოს მთავრობა არ გამორიცხავს, ირანთან ფრენების შეზღუდვის შემდეგ, გადაადგილება სახმელეთო საზღვარზეც შეიზღუდოს.


საქართველო-ირანის სავაჭრო პალატის ვიცე-პრეზიდენტი და „ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირის“ თავმჯდომარე ვანო მთვრალაშვილი „კომერსანტთან“ აცხადებს, რომ პირველ რიგში, ამ შეზღუდვას უარყოფითი გავლენა ტურიზმზე ექნება, თუმცა, ორ ქვეყანას შორის საგარეო სავაჭრო ურთიერთობებზეც ცალსახად უარყოფითად აისახება.


„პირველ რიგში, ირანიდან საქართველოში მგზავრების საჰაერო გზით შემოყვანის შეჩერებას პირდაპირი გავლენა ტურიზმზე ექნება, რაც ცალსახად უარყოფითად აისახება ამ სექტორზე. თუმცა, რა თქმა უნდა ირანთან სავაჭრო ურთიერთობებსაც შეაფერხებს, მაგრამ ბაზარზე რა გავლენას მოახდენს ამაზე საუბარი ამ ეტაპზე რთული იქნება“, - განაცხადა ვანო მთვრალაშვილმა.


აღსანიშნავია, რომ სომხეთის და თურქეთის ხელისუფლებამ, ირანში კორონავირუსით დაავადებული ადამიანების რაოდენობის ზრდასთან დაკავშირებით, ირანის ისლამურ რესპუბლიკასთან საზღვრის დაკეტვის გადაწყვეტილება მიიღo. ვანო მთვრალაშვილის თქმით, მიუხედავად იმისა ჩაკეტავს თუ არა საქართველო ირანთან სახმელეთო საზღვარს, მეზობელ ქვეყნებში არსებული ვითარება ავტომატურად ჩვენზეც აისახება.



„სახმელეთო საზღვარი ირანთან პირდაპირი არ გაგვაჩნია, ტვირთი ჩვენთან ორი მიმართულებით შემოდის, სომხეთის და თურქეთის გავლით. ეს ორი ქვეყანა  ირანთან სახმელეთო საზღვარს კეტავს, მაშინ როდესაც ეს ლოჯისტიკურად უმოკლესი გზა იყო ჩვენთან ტვირთის შემოსატანად, ამ შემთხვევაში სხვა გზებით საქართველოში ირანიდან ტვირთის მოხვედრა მხოლოდ აზერბაიჯანიდან იქნება შესაძლებელი. გამოდის, რომ თუ ამ მოსაზღვრე ქვეყნებმა მიიღეს გადაწყვეტილება, რომ სახმელეთო საზღვარი ჩაკეტონ, თავისთავად ჩვენთანაც იკეტება. მაგალითად, საგზაო ბიტუმი ძირითადად სახმელეთო გზებით თურქეთის გავლით სატვირთო ავტომობილით მოდიოდა, თუ მან  საზღვარი ჩაკეტა ბუნებრივია ჩვენი საზღვრებიც ირანისთვის დაიკეტა.


ირანთან სავაჭრო ბრუნვა 250-300 მლნ დოლარია. საზღვრების ჩაკეტვის შემდეგ, იმ პროდუქციის დეფიციტი გაჩნდება, რაც იქედან შემოდის. შეიძლება ეს რაღაც პერიოდში გამოსწორდეს და ალტერნატივა მოიძებნოს, მაგრამ ძალიან რთული იქნება, ასეთ პროდუქტებზე ფასიც მოიმატებს, ასევე სრულყოფილად და დროულად ვერ მოხდება მათი მოწოდება. ეს სიტუაცია ცალსახად მნიშვნელოვან პრობლემას შექმნის, მაგალითად, ბიტუმის თვალსაზრისით, რომლის ტრანსპორტირებაც პირდაპირ ირანიდან ხდება და აწყობილია მთელი სქემა, მისი ჩანაცვლება შეიძლება რუსეთიდან მოხდეს, მაგრამ ფასიც გაიზრდება და უშუალოდ ტრანსპორტირების პროცესშიც ბევრ დეტალს გაართულებს“, - აცხადებს ვანო მთვრალაშვილი.


მთავრობის გადაწყვეტილებით, ამ ეტაპზე შეჩერდება მგზავრების შემოყვანა ირანიდან საქართველოში. ავიაკომპანიებს შესაძლებლობა ექნებათ ცარიელი თვითმფრინავებით შემოვიდნენ საქართველოს სივრცეში, რათა ტურისტად მყოფმა ირანის მოქალაქეებმა შეძლონ ირანში დაბრუნება. ამ ეტაპზე, გადაადგილებისთვის დარჩება სახმელეთო საზღვარი, თუმცა დაწესდება მკაცრი შეზღუდვები.


ნინო თამაზაშვილი





დღის Top 10 საინტერესო ამბავი

დღის Top 10 საინტერესო ამბავი
access_time2020-08-06 21:00:03
დღის Top 10 საინტერესო ამბავი: 1.მაია სიდამონიძე: უახლოესი ორი წლის განმავლობაში ტურიზმის სექტორი ჩვეულ რიტმს ვერ დაუბრუნდება ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრის ნათია თურნავას ინფორმაციით, საქართველოში უცხოელი ტურისტები გამოჩნდნენ. როგორც მინისტრმა განაცხადა, საქართველოში შემოსული ავიარეისების ¾-ს სწორედ ქვეყნის...

პირველად ბოლო 6 წელში რკინიგზას სატვირთო გადაზიდვით შემოსავალი გაეზარდა

პირველად ბოლო 6 წელში რკინიგზას სატვირთო გადაზიდვით შემოსავალი გაეზარდა
access_time2020-08-06 17:40:00
პირველად ბოლო 6 წლის განმავლობაში საქართველოს რკინიგზას ტვირთის გადაზიდვით მიღებული შემოსავალი გაეზარდა. სატვირთო გადაზიდვები სახელმწიფო კომპანიის შემოსავლის ყველაზე დიდ ნაწილს აგენერირებს. 2019 წელს რკინიგზამ ამ გზით 109.4 მლნ დოლარი მიიღო, რაც წლიურად 14%-ით გაზრდილი მაჩვენებელია. შემოსავლის ზრდაზე დადებითი გავლენა იქონია როგორც მშრალი, ასევე თხევადი ტვირთების გადაზიდვებმა. ჯამში რკინიგზამ გასულ წელს 174.2 მლნ დოლარის შემოსავალი...

AIRBALTIC-მა თბილისის მიმართულებით რეგულარული ფრენები განაახლა

AIRBALTIC-მა თბილისის მიმართულებით რეგულარული ფრენები განაახლა
access_time2020-08-06 16:00:25
6 აგვისტოს, ლატვიურმა ავიაკომპანია airBaltic თბილისის მიმართულებით რეგულარული ფრენები განაახლა. ინფორმაციას თბილისისა და ბათუმის საერთაშორისო აეროპორტების ოპერატორი კომპანია TAV Georgia ავრცელებს. რიგიდან თბილისში 126 მგზავრი ჩამოფრინდა, ხოლო თბილისიდან რიგის მიმართულებით 141 მგზავრი გაფრინდა. აეროპორტში მოსულ მგზავრებს, ტავის ბრენდირებული პირბადეები დაურიგდათ. 20 აგვისტომდე ფრენები კვირაში ერთი სიხშირით შესრულდება:✔️ რიგა - თბილისი | ყოველ...

პირველი ბრენდირებული ქართული ქვევრის ლუდი ამერიკისა და იაპონიის ბაზარზე

პირველი ბრენდირებული ქართული ქვევრის ლუდი ამერიკისა და იაპონიის ბაზარზე
access_time2020-08-06 16:30:15
ქვევრის ლუდის გამოჩენამ არამარტო ქართულ, არამედ საერთაშორისო ბაზარზე დიდი დაინტერესება გამოიწვია. როგორია დამზადების ტექნოლოგია, როგორ ხვდება ლუდი ქვევრში, რამდენად მაღალია მომხმარებლების დაინტერესება და რა პოზიცია უჭირავს ქვევრის ლუდს საერთაშორისო ბაზარზე – ამ დეტალების გასარკვევად „კომერსანტი“ მწარმოებელი კომპანიის Gotsa Wines-ის მფლობელს ბექა გოცაძეს დაუკავშირდა. „როგორც მეღვინეობაში მთავარი არის ყურძენი და ვენახი, ისე ლუდში მთავარია ალაოდა...

Die Welt: ამერიკა ეკონომიკურ კატასტროფას განიცდის

Die Welt: ამერიკა ეკონომიკურ კატასტროფას განიცდის
access_time2020-08-06 19:50:38
ბოლო თვეებში ამერიკა ეკონომიკურ კატასტროფას განიცდის, 5 წლიანი უწყვეტი ზრდის შედეგები მე-2 კვარტალში დაინგრა, როდესაც ქვეყნის მშპ, ინვესტიციების და შიდა მოხმარების ვარდნის გამო 9,5%-ით დაეცა. 2020 წლის მე-2 კვარტალი ეკონომიკური თვალსაზრისით, ბოლო 75 წლის მანძილზე ყველაზე საშინელი იყო. ამის კარგი მაგალითია ნიუ-იორკი, სადაც მარტის დასაწყისიდან 2800 საწარმო დაიხურა, ხოლო 240 000 მცირე ოჯახური კომპანიიდან (ყავახანები, სილამაზის სალონები, პატარა...


მსგავსი სიახლეები

up