თუ საწვავი ხარისხიანია კომპანიამ სხვადასხვა დანამატების გარეშეც უნდა დააკმაყოფილოს სტანდარტები - შემოაქვს თუ არა გალფს უხარისხო საწვავი საქართველოში

თუ საწვავი ხარისხიანია კომპანიამ სხვადასხვა დანამატების გარეშეც უნდა დააკმაყოფილოს სტანდარტები - შემოაქვს თუ არა გალფს უხარისხო საწვავი საქართველოში

access_time2019-06-04 18:00:05

შემდეგი წლიდან საქართველოში ოფიციალურად აიკრძალება “ევრო5-ზე” დაბალი ხარისხის საწვავის იმპორტი და რეალიზაცია. აღნიშნული საკითხი გასულ თვეს ქალაქის მერმა, კახა კალაძემ წამოაყენა. როგორც კალაძემ მთავრობის სხდომაზე განაცხადა, საწვავის ხარისხი “ევრო 5”-მდე უნდა გაიზარდოს და სხვა, დაბალი ხარისხის საწვავს ქვეყანაში შემოსვლის შესაძლებლობა არ უნდა მიეცეს. როგორც თბილისის მერმა განმარტა, აღნიშნულ საკითხზე მუშაობას ცენტრალურ ხელისუფლებასთან ერთად დაიწყებს.


თუმცა, ხსენებულ ინიციატივას უფრო ფორმალური ხასიათი უნდა ჰქონოდა იმდენად, რამდენადაც უკვე წლებია ირწმუნებიან ქართველი ნავთობიმპორტიორები, რომ მათ ისედაც “ევრო5”-ის საწვავი შემოაქვთ ქვეყანაში, იმის მიუხედავად, რომ ამის ვალდებულება არ გააჩნდათ.


ასეთ რეალობაში, თითქოს ახალ საკანონმდებლო ინიციატივას მნიშვნელოვანი გავლენა არ უნდა მოეხდინა საწვავის ბაზარზე, თუმცა ინიციატივის გაჟღერებიდან ძალიან მალე “დიდ ხუთეულში” ცვლილებები დაიწყო. კერძოდ, კომპანია “გალფმა” ინიციატივის გაჟღერებიდან მალევე დააანონსა საწვავში გარკვეული მინარევების დამატება, ხარისხის გასაუმჯობესებლად. კერძოდ, თავად კომპანია “გალფის” მიერ გავრცელებული განცხადებიდან ვიგებთ, რომ კომპანიამ შექმნა უნიკალური დანამატი, რომელიც საწვავს უფრო ეკოლოგიურს გახდის.


“G-Force-ის უნიკალური დანამატი Green Booster-ი საწვავს უფრო ეკომეგობრულს ხდის. მისი ტექნოლოგიური ფორმულა მნიშვნელოვნად ამცირებს მავნე ნივთიერებების გამოყოფას ჰაერში. მავნე კომპონენტების ემისია მცირდება 40%-ით. ბენზინსა და დიზელში მკვეთრად მცირდება ბენზოლისა და არომატული ნახშირწყალბადების მოცულობითი წილი, სწორედ ეს კომპონენტები განსაზღვრავს საწვავში ეკოლოგიურობის ფაქტორს”, – აღნიშნულია კომპანიის მიერ გავრცელებულ განცხადებაში.


აღნიშნულ განცხადებას, მალევე გამოეხმაურა დიდი ხუთეულის კიდევ ერთი წარმომადგენელი, კომპანია “ვისოლი”. როგორც “ვისოლ ჯგუფის” გენერალურმა დირექტორმა, ვასილ ხორავამ “კომერსანტს” განუცხადა, კომპანიის მიერ საწვავში გარკვეული მინარევების დამატება რისკებს შეიცავს.



“ჩვენ ვართ სადისტრიბუციო კომპანია და არა მწარმოებლები, როგორც ძირითადში ჩვენი კონკურენტები. ჩვენი პოზიციაა, რომ მოვძებნოთ ყველაზე კარგი მწარმოებელი და არა ჩვენ დავიწყოთ აქ რაღაც პროდუქციის წარმოება. საწვავში დანამატების დამატება რისკებთანაა დაკავშირებული, სარისკოა დოზირება და ნორმირებაც”, – განაცხადა ხორავამ.



აღნიშნული თემის შეფასება ახალგაზრდა ფინანსისტთა და ბიზნესმენთა ასოციაცია- აფბას” ვიცე-პრეზიდენტს, პაატა ბაირახტარს ვთხოვეთ. როგორც ბაირახტარი ამბობს, მაღალი ხარისხის საწვავი მინარევების გარეშეც უნდა აკმაყოფილებდეს სტანდარტებს.


“საქმე ის არის, რომ ყველა ბრენდული კომპანია უკვე რამდენიმე წელია თავს იწონებს “ევრო 5”-ის საწვავის იმპორტით. რიგ შემთხევაში ეს ასეც არის, არიან კომპანიები რომლებიც ნამდვილად ევროპის, ისეთ მომწოდებლებთან თანამშრომლობენ როგორებიც არიან, მაგალითად, “ჰელინიკ პეტროლიუმის”, რომლის პროდუქტის ხარისხშიც, ევროპაში ეჭვი არავის შეაქვს. თუ დავაკვირდებით ასეთი კომპანიები საკმაო სიმშვიდითაც შეხვდნენ ხარისხთან დაკავშირებულ, ახალ რეგულაციებს. რასაც ვერ ვიტყვით მაგალითად კომპანია “გალფზე”, რომელმაც, ძალიან საეჭვოდ დაამთხვია რეგულაციებს ე.წ. “დანამატის” დამატება თავის პროდუქტში”, – ამბობს ბაირახტარი.


ბაირახტარმა აქამდე არსებულ სტანდარტებზეც ისაუბრა და აღნიშნა, რომ დღეს არსებული სტანდარტები მნიშვნელოვნად ჩამოუვარდება “ევრო5-ის” სტანდარტს.


“ზოგადად, დაბალი ხარისხი ძალიან პირობითი ფენომენია იმდენად, რამდენადაც ვერც გალფი და ვერც სხვა კომპანია საქართველოში, აქამდე არსებულ სტანდარტზე დაბალი ხარისხის საწვავს ვერ შემოიტანდა, ვინაიდან საზღვარზევე მოწმდებოდა მათი სტანდარტებთან შესაბამისობა. თუმცა, დღეს არსებული სტანდარტები მნიშვნელოვნად ჩამოუვარდება ევრო5 და, ცხადია, კომპანიებს ამ სტანდარტის დაკმაყოფილებას აქამდე არავინ სთხოვდა. ფაქტი ერთია, ძალიან საეჭვოდ დაემთხვა საკანონმდებლო ინიციატივას, კომპანიის გადაწყვეტილება, რომ საწვავის ხარისხი გარკვეული დანამატებით გაეზარდა. ზოგადადაც ცოტა ბუნდოვანია ამ კომპანიის საიმპორტო მიმართულებები, მე ზემოთაც აღვნიშნე, რომ არიან კომპანიები, რომელთა საიმპორტო მიმართულებები სრულიად გამჭვირვალეა და ისინი თანამშრომლობენ, ისეთ გიგანტებთან, როგორიც არის ჰელინიკ პეტროლიუმი. ამას გარდა კომპანია თუ იმპორტიორია მის პირველ ამოცანას უნდა წარმოადგენდეს, ისეთი პროდუქტის იმპორტირება, რომელიც სხვადასხვა მანიპულაციებს არ საჭიროებს. თუ კომპანია “გალფი” იმპორტიორი კი არა მაღალტექნოლოგიური საწარმოა, მაშინ ესეც თქვან. ზოგადად, თუ საწვავი ხარისხიანია მან სხვადასხვა დანამატების გარეშეც უნდა დააკმაყოფილოს სტანდარტები”, აღნიშნა ბაირახტარმა.



BFM






თბილისის ყველაზე საშიში უბნები გაზის მომხმარებელთა უყურადღებობის კუთხით

თბილისის ყველაზე საშიში უბნები გაზის მომხმარებელთა უყურადღებობის კუთხით
access_time2019-10-19 14:13:12
„თბილისი ენერჯი“ დედაქალაქში, გაზის მომხმარებელთა უყურადღებობის კუთხით, ყველაზე საშიში უბნების ჩამონათვალს ავრცელებს. „კომერსანტი“ „თბილისი ენერჯის“ ინფორმაციას უცვლელად გთავაზობთ: „თბილისის უბნები, სადაც მიმდინარე წლის 9 თვის განმავლობაში გაზის კუსტარულად დამონტაჟებული დანადგარების დემონტაჟის ყველაზე მაღალი მაჩვენებელი დაფიქსირდა: • სანზონა • ვაზისუბანი• გლდანი• ჩუღურეთი• ისანი -...

გიორგი ქობულია: კონსორციუმს ინვესტორების მოძიების პრობლემა ჰქონდა ბევრად უფრო ადრე, ვიდრე რაიმე გამოძიება დაიწყებოდა

გიორგი ქობულია: კონსორციუმს ინვესტორების მოძიების პრობლემა ჰქონდა ბევრად უფრო ადრე, ვიდრე რაიმე გამოძიება დაიწყებოდა
access_time2019-10-19 14:08:30
ეკონომიკის ყოფილი მინისტრი გიორგი ქობულია აცხადებს, რომ ანაკლიის კონსორციუმს ინვესტორების მოძიების პრობლემა ბევრად უფრო ადრე ჰქონდა, ვიდრე მამუკა ხაზარაძისა და ბადრი ჯაფარიძის წინააღმდეგ გამოძიება დაიწყებოდა. „ინვესტორების მოძიების და საინვესტიციო ვალდებულების შესრულების პრობლემა ბევრად უფრო ადრე იყო, ვიდრე დაიწყებოდა სისხლის სამართლის საქმე და დაიძაბებოდა ურთიერთობა ხაზარაძე-ჯაფარიძესა და მთავრობას შორის- განაცხადა გიორგი ქობულიამ ტვ „პირველის“ ეთერში.მისი თქმით,...

ვითარება გურამიშვილის გამზირზე, სადაც ბუნებრივი აირის გაჟონვის შედეგად აფეთქება მოხდა [ფოტო]

ვითარება გურამიშვილის გამზირზე, სადაც ბუნებრივი აირის გაჟონვის შედეგად აფეთქება მოხდა [ფოტო]
access_time2019-10-19 12:08:50
გურამიშვილის გამზირზე, კორპუსში, სადაც აფეთქება მოხდა, ყველა პირი გამოიკითხება, - ამის შესახებ საპატრულო პოლიციის უფროსმა, ვაჟა სირაძემ, ჟურნალისტებს ადგილზე...

გურამიშვილის გამზირზე საცხოვრებელ კორპუსში აფეთქება მოხდა, არის ნგრევა

გურამიშვილის გამზირზე საცხოვრებელ კორპუსში აფეთქება მოხდა, არის ნგრევა
access_time2019-10-19 09:21:35
ურამიშვილის გამზირის #34-ში, საცხოვრებელ კორპუსში აფეთქება მოხდა. არის ნგრევა. როგორც ინტერპრესნიუსს საგანგებო...

შალვა ცხაკაია - „ყველამ უნდა გაიგოს, რომ შრომის კოდექსში დაგეგმილი ცვლილებების მსგავსი წონიანი რეგულაციის ბრმად მიღება არ შეიძლება“

შალვა ცხაკაია - „ყველამ უნდა გაიგოს, რომ შრომის კოდექსში დაგეგმილი ცვლილებების მსგავსი წონიანი რეგულაციის ბრმად მიღება არ შეიძლება“
access_time2019-10-19 11:00:59
ყველამ უნდა გაიგოს, რომ შრომის კოდექსში დაგეგმილი ცვლილებების მსგავსი წონიანი რეგულაციის ბრმად მიღება არ შეიძლება, – ამის შესახებ დამსაქმებელთა ასოციაციის იურიდიული კომიტეტის თავმჯდომარე შალვა ცხაკაიამ საქართველოს პირველი არხის გადაცემა „ბიზნესპარტნიორში“.   გადაცემაში ბიზნესომბუდმენისა და საქართველოს ბიზნესგაერთიანებების შეხვედრა განიხილეს, რომელიც შრომის კოდექსთან დაკავშირებულ საკამათო ცვლილებებს მიეძღვნა. ცვლილებების ინიციატორი დეპუტატი დიმიტრი ცქიტიშვილია და მისი...


მსგავსი სიახლეები

up