ტრანსპორტის ამუშავების გეგმა რამდენიმე დღეში ცნობილი იქნება

ტრანსპორტის ამუშავების გეგმა რამდენიმე დღეში ცნობილი იქნება

access_time2020-05-12 10:40:11

11 მაისიდან შემსუბუქებულმა შეზღუდვებმა და სამუშაო ადგილების დიდი ნაწილის ამუშავებამ, უფრო მეტად გააჩინა მოთხოვნა საზოგადოებრივ ტრანსპორტზე. ხელისუფლებას ზუსტი გეგმა აქვს, როდის გაიხსნება საქართველოს ცა და თვითმფრინავებით მგზავრების გადაყვანა როდიდან გახდება შესაძლებელი, თუმცა ჯერ კიდევ არ არის ოფიციალურად ცნობილი, როდის ამოქმედდება მეტრო და ავტობუსები. თუმცა, კახა კალაძის მოადგილის კომენტარიდან, ცნობილი გახდა, რომ ეს თემა მერიაში უკვე აქტიურად განიხილება.

,,ბიზნეს-რეზონანსი“ დაინტერესდა, კონკრეტულად რა არის გარკვეული და როდიდან უნდა ელოდონ მოქალაქეები, რომელთა შემოსავალი ისედაც შემცირებულია, ტაქსის ნაცვლად, მუნიციპალური ტრანსპორტით გადაადგილების შესაძლებლობას. მერიაში ამბობენ, რომ ეს სრულად, საკოორდინაციო საბჭოს მიერ მიღებულ გადაწყვეტილებაზეა დამოკიდებული.

,,მოგეხსენებათ, მერი არ იღებს გადაწყვეტილებას აღნიშნულ საკითხთან დაკავშირებით. ჩვენც ველოდებით. გადაწყვეტილება უნდა მიიღოს საკოორდინაციო საბჭომ, ეპიემიოლოგიური სიტუაციის ანალიზის შედეგად. სავარაუდოდ, ამ დღეებში გაიმართება საბჭოს სხდომა და ჩვენ გვექნება მეტი ინფორმაცია, რომლის მიხედვითაც მიიღებული იქნება გადაწყვეტილება და მოსახლეობას მივაწვდით მეტ ინფორმაციას. ამ ეტაპზე ჩვენც ველოდებით“, - უთრეს ,,ბიზნეს-რეზონანსს“ დედაქალაქის მერიაში.

ტრანსპორტის საჭიროება რომ უკვე მწვავედ დგას იმ დასაქმეულებისათვის, რომელთა სამსახურიც 11 მაისიდან ამუშავდა, უკვე ყველა ხედავს. ტრანსპორტის სფეროს სპეციალისტები, დიდი ხანია გასცემენ კონკრეტულ რეკომენდაციებსაც, რომლის დაცვის შემთხვევაში მგზავრობის აღდგენა საფრთხეც არ წარმოშობს

საქართველოს ტრანსპორტისა და გზების ასოციაციის დამფუძნებელი, დავით მესხიშვილი მუნიციპალური ტრანსპორტის სასწრაფოდ აღდგენას მოითხოვს. მისი ინფორმაციით, სრული აკრძალვა არსად მომხდარა გარდა საქართველოსი.

„საზოგადოებრივი ტრანსპორტის მუშაობა დაუყოვნებლივ უნდა აღდგეს და ის არც უნდა შეეჩერებინათ. როდესაც ქვეყანაში იზრდება დაავადების მაჩვენებელი, სახელმწიფომ უნდა უზრუნველყოს მოქალაქეთა მიმართვიანობა საავადმყოფოებში, განსაკუთრებით ეპიდემიების დროს; ანუ საზოგადოებრივი ტრანსპორტი კი არ უნდა აკრძალოს, არამედ, პირიქით, უნდა გაზარდოს მათი რაოდენობა. ტრანსპორტის აკრძალვით საავადმყოფოების გზა პრაქტიკულად გადაუკეტეს სოციალურად დაუცველებს და სიღარიბის ზღვარს მყოფ ოჯახებს. მათ არ ჰყავთ კერძო ავტომობილები და არც ტაქსის ფული აქვთ.

საკორდინაციო საბჭომ გადაწყვიტა, რომ გაიხსნება სავაჭრო თუ საწარმო ობიექტები. ამ შემთხვევაშიც კი ეკონომიკა ვერ გაცოცხლდება ტრანსპორტის გარეშე. როგორ მივა პერსონალი სამუშაოდ? როგორ მივა მომხმარებელი სავაჭრო ობიექტზე? კერძო ავტომობილებით? ტაქსით? ეს არ არის რეალური! 300-1000 ლარის ხელფასის მქონე პერსონალი ტაქსით სამსახურში ვერ გამოცხადდება, მათი გადაადგილების საშუალება არის საზტრანსპორტი. ერთი მხრივ ჩვენ მივიღეთ უფლება, რომ გაიხსნას სავაჭრო ობიექტები, ხოლო მეორე მხრივ არავინ იცის პერსონალი და მომხმარებელი როგორ აღმოჩნდებიან ადგილზე. ტრანსპორტის აკრძალვით უკვე მივიღეთ გაუარესებული სოციალური მდგომარეობა, ათიათასობით უმუშევარი ადამიანი, შემოსავლის გარეშე დარჩენილი ოჯახები.



საერთაშორისო გამოცდილება გვეუბნება რომ საზოგადოებრივი ტრანსპორტის აკრძალვა დაუშვებელია, ვინაიდან აუარესებს ადამიანების ჯანმრთელობის მდგომარეობას, იწვევს სიღატაკეს, შიმშილს და მოაქვს გამოუსწორებელი ეკონომიკური ზიანი ქვეყნებისთვის. ტრანსპორტი, პრაქტიკულად, არსად აკრძალულა საქართველოს გარდა!“ - აღნიშნა მესხიშვილმა.


რაც უფრო მეტი ადამიანი გამოვა სამსახურებში, საზოგადოებრივი ტრანსპორტის საჭიროება მეტად დადგება და გახსნის პროცესს დააჩქარებს, - ასეთი მინიშნება კი უკვე თბილისის მერის მოადგილემ, მაია ბითაძემ გააკეთა.


„კორონავირუსის გავრცელების პრევენციისთვის შექმნილი უწყებათაშორისი საბჭოს გადაწყვეტილებას ველოდებით. როგორც კი იქნება ეს გადაწყვეტილება, იქნება რეკომენდაციებიც. მხოლოდ ამ პრევენციული ზომების ჩართვით მოხდება ყველა გადაწყვეტილების მიღება. ჩვენც არ გვაქვს ჯერ საბოლოო ინფორმაცია, როდის გადაწყდება საზოგადოებრივი ტრანსპორტის, როგორც მეტროს, ასევე ავტობუსების და საბაგიროების ამოქმედება“, - განაცხადა ბითაძემ.


კითხვაზე შესაძლოა, საგანგებო სიტუაციის დასრულების შემდეგაც გადაიწიოს საზოგადოებრივი ტრანსპორტის ამოქმედების ვადამ? ბითაძემ უპასუხა: „არ ვიცი, ამას უნდა დაველოდოთ“.


გაჩერებული ტრანსპორტი, საზოგადოების დიდ დისკომფორტს არ უქმნიდა, სანამ სამსახურების აღდგენა დაიწყებოდა, თუმცა ორშაბათიდან რეალობა რომ შეიცვალა, ამაზე სპეციალისტები ერთხმად საუბრობენ.


რეზონანსი


თეგები:
ტრანსპორტი



მთავრობამ 11 საინვესტიციო პროექტი 0%-ით აითვისა

მთავრობამ 11 საინვესტიციო პროექტი 0%-ით აითვისა
access_time2020-07-10 20:20:38
საქართველოს აუდიტის სამსახურის 2019 წლის სახელმწიფო ბიუჯეტის შესრულების წლიურ ანგარიშში იმ საინვესტიციო პროექტების ჩამონათვალია მოცემული, რომელთა წლიური შესრულება ნულის ტოლი ან 70%-ზე დაბალი იყო. საინვესტიციო კრედიტების 0%-იანი ათვისება შემდეგ პროექტებს ჰქონდა: თბილისი-სენაკი-ლესელიძის საავტომობილო გზის ძირულა-არგვეთას მშენებლობა, ბიუჯეტი - 48. 8 მლნ ლარი, ათვისება 0%; რეგიონული განვითარების...

ეს სიგიჟეა და კრეტინიზმია, გიჩივლებთ

ეს სიგიჟეა და კრეტინიზმია, გიჩივლებთ
access_time2020-07-10 17:58:59
კითხვები იმდენია რაც მეტს კითხულობ მეტი კითხვა ჩნდება, მე ვარ მაგთის მოწილე, - კომუნიკაციების ბაზრის რეგულირების კანონში ცვლილებების "სიგიჟე" კომისიის თავმჯდომარეს, ირაკლის რუხაძემ დააზუსტებინა. ცვლილების მუხლის დაშვებით, თუ საკომუნიკაციო ბაზრის ოპერატორის საქმიანობა შელახავს მომხმარებლის ინტერესს, "მაგთიკომის 54% წილს ჰყიდით საქართველოში, თუ რა ხდება ?", - მაგთის მინორიტარმა მფლობელმა ბექაურს უთხრა, რომ მაჟიორიტარ გია ჯოხთაბერიძესთან ურთიერთობებს ქვეყნის გარეთ...

გიორგი რამიშვილი: ამ რედაქციით კანონის მიღება არასწორია

გიორგი რამიშვილი: ამ რედაქციით კანონის მიღება არასწორია
access_time2020-07-10 17:55:51
„სილქნეტისა“ სამეთვალყურეო საბჭოს თავმჯდომარე, გიორგი რამიშვილი დარგობრივი ეკონომიკის კომიტეტს მოუწოდებს, არ იქნას ისეთი გადაწყვეტილება მიღებული, რაც სატელეკომუნიკაციო სექტორს დააზარალებს. მისი თქმით, „ელექტრონული კომუნიკაციების შესახებ“ და „მაუწყებლობის შესახებ“ საქართველოს კანონში ცვლილებების ამ რედაქციით კანონში შეტანა არ იქნება მართებული. „ამ რედაქციით ამ კანონის მიღება უბრალოდ არ იქნება სწორი და მართებული. მე ვფიქრობ, რომ ემოციები უნდა გავწიოთ...

ეს სიგიჟეა და კრეტინიზმია, გიჩივლებთ

ეს სიგიჟეა და კრეტინიზმია, გიჩივლებთ
access_time2020-07-09 17:50:11
კითხვები იმდენია რაც მეტს კითხულობ მეტი კითხვა ჩნდება, მე ვარ მაგთის მოწილე, - კომუნიკაციების ბაზრის რეგულირების კანონში ცვლილებების სიგიჟე კომისიის თავმჯდომარეს, ირაკლის რუხაძემ დააზუსტებინა. ცვლილების მუხლის დაშვებით, თუ საკომუნიკაციო ბაზრის ოპერატორის საქმიანობა შელახავს მომხმარებლის ინტერესს, მაგთიკომის 54% წილს ჰყიდით საქართველოში, თუ რა ხდება ?, - მაგთის მინორიტარმა მფლობელმა ბექაურს უთხრა, რომ მაჟიორიტარ გია ჯოხთაბერიძესთან ურთიერთობებს ქვეყნის გარეთ გაფორმებული...

თურქეთის სასამართლომ აია-სოფიას მეჩეთად გადაკეთება დასაშვებად ცნო

თურქეთის სასამართლომ აია-სოფიას მეჩეთად გადაკეთება დასაშვებად ცნო
access_time2020-07-10 17:42:03
თურქეთის მთავარმა ადმინისტრაციულმა სასამართლომ – სახელმწიფო საბჭომ გააუქმა აია სოფიას მუზეუმად გამოცხადების შესახებ 1934 წლის გადაწყვეტილება. ამის შესახებ თურქული სააგენტო „ანადოლუ“ იტყობინება. ამგვარად, სახელმწიფო საბჭოს გადაწყვეტილება გზას უხსნის სტამბოლის მთავარი ღირსშესანაშნაობის მეჩეთად გადაკეთებას.„სიენენ თურქის“ ინფორმაციით, აია სოფიას გარშემო ჯებირები უკვე განათავსეს. აია სოფიას ტაძრის სტატუსის გადახედვისა და მისი მეჩეთად გადაკეთების...


მსგავსი სიახლეები

up