2021 წელს 7 ყველაზე წამრატებულმა TikTok-ბლოგერმა ჯამურად 55 მლნ. დოლარის მოგება მიიღო. აღმოჩნდა, რომ ზოგჯერ სოციალურ ქსელში ცეკვა და ხუმრობა უფრო მომგებიანია, ვიდრე მსხვილი კორპორაციების მართვა.
2021 წლის ყველაზე პოპულარულ TikTok-ბლოგერს შორის 7 ადამიანია და ყველა ისინი ჩრდილოეთ ამერიკიდან არიან.
მსოფლიოს ყველაზე პოპულარული ტიკ-ტოკერია 17 წლის ჩარლი დ-ამელიო. მან ჩინურ სოციალურ ქსელში ცეკვის ვიდეორგილების გაზიარდება 2019 წელს დაიწყო და ამით 133 მლნ. ხელმომწერთ აუდიტორია შეაგროვა.
მას სარეკლამო თანამშრომლობას ისეთი გიგანტები, როგორც Invisalign, Morphe Cosmetics, Dunkin` Donuts სთავაზობენ.
2021 წელს დ-ამელიო TikTok-ის ფარგლებს გასცდა და დღეს ის შოუ-ბიზნესის ნამდვილი ვარსკლვავია. უფროს დასთან ერთად, დიქსისთან ერთად (57 მლნ.ხელმომწერი) ის მონაწილეობის რეალიტი-შოუში სტრიმინგულ არხ Hulu-ზე და მინი-სერიალში ონლაინ-სერვის Snap-ზე.
დებმა ასევე მოაწერეს ხელი შეთანმებას ამერიკულ სავაჭრო ქსელ Abercrombie and Fitch, რომელიც ამჟამად მხარს უჭერს დ-ამელიოს დების ტანსაცმლის ბრენდს Social Tourist-ს.
ყველაფერი ამის წყალობით ჩარლიმ 2021 წელს 17,5 მლნ.. ხოლო დიქსიმ - 10 მლნ. დოლარი გამოიმუშავეს. ასეთი შემოსავალი არა მხოლოდ მუშებს, არამედ მსხვილი კორპორაციების გენერალურ დირექტორებსაც შეშურდებათ - S&P 500-ს ინდექსში შემავალი უმსხილესი კორპორაცოების გენერეალური დიქერტორების შემოსავალი დები დ-ამელიოს შემოსავალზე ნაკლებია.
მაგალითად, ტიკ-ტოკერ გოგოებზე ნაკლებია ისეთი ტოპ -მენეჯერების შემოსავალი (ხელფასების და აქციებისგან მიღებული დივიდენდების სახით), როგორების არიან დარენ ვუდსი Exxon Mobil Corp.-დან ($15,6 მლნ), კევინ ჯონსონი - Starbucks Corp. ($14,7 მლნ.), ედ ბასტიანი - Delta Air Lines ($13,1 მლნ.), და კრის კემპჩინსკი - McDonald`s ($10,8 მლნ. დოლარი).
რა თქმა უნდა, გიგანტური კორპორაციების ზოგიერთი დირექტორის შემოსავალი ტიკ-ტოკერი გოგოების მოგებას მნიშვნელოვნად აღემატება - მაგალითად Apple-ის გენერალური დირექტორის ტიმ კუკის წლიური შემოსავალია 100 მლნ. დოლარი, თანაც 1 მლნ. დოლარზე მეტი შემოსავლით თავის მოწონება მხოლოდ რამდენიმე ტიკ-ტოკერს შეუძლია.
სულ სიაში 7 ადამიანი მოხვდა, თუმცა, გასათვალისწინებელია, რომ რეიტინგში მოსახვედრი ზღვარი 4,5 მლნ. დოლარად განისაზღვა და ის ბლოგერები, რომელთა მოგება, მაგალითად 4 მლნ. დოლარია რეიტინგში ვერ მოხვდნენ.
2021 წელს ლიდერთა ჯამური შემოსავალი 2020 წელთან შედარებით, მნიშვნელოვნად - 18,4-დან 55,5 მლნ. დოლარამდე გაიზარდა. ამის მიზეზია ინტერნეტ-რეკლამის ბაზრის ზრდა და სასპონსოსორო შემოსავლების მატება.
თუ ეს ტენდენცია შენარჩუნდა, სულ მალე TikTok-ბლოგერების შემოსავლები YouTube-ვარსკლავების დონეს მიუახლოვდება, იმის მიუხედავად, რომ YouTube გაცილებით უფრო ძველი სერვისია, ვიდრე ჩინური ქსელი.
ამ სეგმენტში შემოსავლები ბევრად უფრო მასშტაბურია - YouTube-ის ყველაზე მდიდარი ბლოგერია ჯიმი დონალდსონი, რომლიც შემოსავალმაც 2021 წელს 54 მლნ. დოლარი შეადგინა.
ავტორი: თენგიზ აბლოთია
წყარო: The Wall Street Journal