Tesla Motors-ის ფინანსური მდგომარეობა კრიტიკულია - აქციები, შესაძლებელია, 250-დან 10 დოლარამდე გაიაფდეს

Tesla Motors-ის ფინანსური მდგომარეობა კრიტიკულია - აქციები, შესაძლებელია, 250-დან 10 დოლარამდე გაიაფდეს

access_time2019-05-23 19:30:40


2019 წლის დასაწყისიდან Tesla Motors-ის აქციები გაიაფდა 40%-ით, თუმცა ეს მხოლოდ დასაწყისია - Morgan Stanley-ის ექსპერტები თვლიან, რომ აქციები, შესაძლებელია,  250-დან 10 დოლარამდე გაიაფდეს .


ამის მიზეზია კომპანიის მძიმე ფინანსური მდგომარეობა, საგადასახადო დავალიანებები და   ჩინეთში Tesla-ს ავტომობილებზე მოთხოვნის მკვეთრი ვარდნა.


ბოლო თვეების მანძილზე Tesla-მ აქციების მეშვეობით დამატებითი 2, 7 მლრდ. დოლარი მოიზიდა, რაც  კომპანიას 1 წლით ლიკვიდურობის შევსების საშუალებას მისცემს - შემდეგ ფინანსური პრობლემები ისევ  აქტუალური გახდება.


Morgan Stanley-ის პროგნოზით, 2020-2024 წლებში კომპანია  ჩინეთში 165 000 ავტომობილს გაყიდის  და  9 მლრდ. დოლარის შემოსავალს მიიღებს, თუმცა ნეგატიური სცენარის განვითარების შემთხევაში, Tesla-ს ზარალი ამავე პერიოდში 16 მლრდ. დოლარს  გადააჭარბებს.


Tesla-ს აქციები ორშაბათს 200 დოლარამდე იმის  შემდეგ გაიაფდა,  რაც ანალიტიკურმა კომპანიამ Wedbush-მა „ილონ მასკის მეცნიერულ-ფანტასტიკური პროექტების“ და Model 3-ზე შედარებით დაბალი მოთხოვნის გამო მისი  მიზნობრივი მაჩვენებელი 230 დოლარამდე შეამცირა.


„სიტუაცია Tesla-ში ახლოსაა კრიტიკულთან, თუმცა იმის ნაცვლად, რომ მოახდინოს ყურადღების კონცენტრაცია ბიზნეს მოდელის გაუმჯობესებაზე, ხარჯების ოპტიმიზებაზე და Model 3-ზე მოთხოვნის ზრდაზე, ილონ მასკი აფართოებს ბიზნესს რობოტო-ტექნიკურ, კოსმოსურ და სხვა მეცნიერულ-ფანტასტიკურ პროექტებში,“ - წერს Wedbush-ის ანალიტიკოსი დანიელ აივსი ინვესტორებისთვის მომზადებულ ანგარიშში.



2019 წლის პირველ 3 თვეში  Tesla-ს ზარალმა  702 მლნ. დოლარს მიაღწია, შემოსავალი შემცირდა 37%-ით - 4,5 მლრდ. დოლარამდე, ხოლო ავტომობილების გაყიდვები შემცირდა 31%-ით.


 ილონ მასკი შეჰპირდა აქციონერებს, რომ კომპანია 2019 წლის მე-3 კვარტალში  ისევ გავა მოგებაზე და გაზრდის გაყიდვებს 400 000-მდე, თუმცა დენიელ აივსი მიიჩნევს, რომ ეს შეუძლებელია - ყველაზე რეალისტური მაჩვენებელია 340-350 000 მანქანა.


„Tesla იმყოფება კრიზისულ სიტუაციაში, რადგანაც ამჟამად ახალ ქარხანას  აშენებს შანხაიში, ამზადებს ახალ მოდელს Model Y, იწყებს საშუალო საფასო კატეგორიის ავტომობილზე მუშაობას, შესაბამისად ხარჯები ძალიან დიდია, ფინანსური დეფიციტი კი იზრდება,“ - მიიჩნევს ანალიტიკოსი.


სააგენტო Reuters-ის ინფორმაციით, Tesla-ს თანაშმრომლებმა ილონ მასკისგან მიიღეს შეტყობინება ხარჯების შემცირებების დაწყების თაობაზე. მასკის თქმით, ამ ზომების გარეშე კომპანიას  ფული 10 თვეში დაუმთავრდება.


მარტში კომპანიის მენეჯმენტმა დაიწყო სადილერო ცენტრების და იქ მომუშავე კადრების შემცირდება, მაისის დასაწყისში  კი Tesla-მ გაყიდა 2,7 მლრდ. დოლარის ფასიანი ქაღალდები, თუმცა, ეს ფული  კომპანიის ნორმალური ფუნქციონირებისთვის არაა საკმარისი.


მასკის წერილში ნათქვამია, რომ ის და ახალი ფინანსური დირექტორი ზაკ კირხორნი მკაცრად გააკონტროლებენ კომპანიის ყველა ხარჯებს - ხელფასებს, ქირას, სამივლინებო თანხები და ა.შ.


2019 წლის იანვარში Tesla-ს მენეჯმენტმა განაცხადა, რომ გეგმავს შტატების შემცირებას 7%-ით, რაც არის ხარჯების ოპტიმიზაციის პროგრამის ნაწილი.


ჯერ კიდევ 2017 წელს Bloomberg-მა დაითვალა, რომ Tesla  წუთში 8000 დოლარს ხარჯავს, ხოლო 2018 წლის სექტემბერში General Motors-ის ყოფილმა გენერალურმა დირექტორმა ბობ ლუტცმა  Tesla-ს უწოდა „კომპანია, რომელიც სწრაფად მიდის სასაფლაოს მიმართულებით“.


თუმცა, უნდა აღინიშნოს ისიც, რომ Tesla-ს ხშირად უწინასწარმეტყველებდნენ სწრაფ სიკვდილს, მაგრამ ასეა თუ ისე, კომპანია ჯერ მუშაობს და ქმნის პროდუქტს, რომელიც საკმაოდ პოპულარულია მთელს მსოფლიოში.


არ იქნება გასაკვირი, ახლაც იგივე გამეორდეს.


თენგიზ აბლოთია



თეგები:
Tesla



BBC-ის მთავარი ბიზნეს კორესპონდენტი - ირლანდია ევროკავშირში სიმდიდრით მეორე ქვეყანაა, საქართველოსაც შეუძლია გაჰყვეს ამ გზას

BBC-ის მთავარი ბიზნეს კორესპონდენტი - ირლანდია ევროკავშირში სიმდიდრით მეორე ქვეყანაა, საქართველოსაც შეუძლია გაჰყვეს ამ გზას
access_time2019-10-22 19:30:35
თქვენ გაქვთ კანონი, გაქვთ ინფრასტრუქტურა და ადამიანური კაპიტალი. თუ ამ გზას გაჰყვებით, საქართველო 15 წელიწადში კავკასიის ლიდერი იქნება, - ასე შეაფასა BBC-ის მთავარმა ბიზნეს კორესპონდენტმა ჯო ლაინამმა განვითარების პროცესში საქართველოს მიერ აღებული გეზი. ჯო ლაინამი „აბრეშუმის გზის ფორუმზე“ დასასწრებად თბილისში ჩამოვიდა. ფორუმზე ის ერთ-ერთი პანელის მოდერატორი იყო. დასრულების შემდეგ კი მსოფლიოს ბაზარზე საქართველოს პოზიციონირებისა და განვითარების პერსპექტივის შესახებ...

კარგი კურსი, კარგი რეგულაციები -ჩენი სხვა ჩინელ ბიზნესმენებსაც მოუწოდებს, შემოვიდნენ

კარგი კურსი, კარგი რეგულაციები -ჩენი სხვა ჩინელ ბიზნესმენებსაც მოუწოდებს, შემოვიდნენ
access_time2019-10-22 17:31:38
კარგი პოლიტიკური კურსი, კარგი რეგულაციები, პირდაპირი ინვესტიციების წახალისებაზე და ქვეყნის პოტენცილაზე ჩინქსინ ჩენი აღნიშნავს. ამბობს, საქართველოში ჩინური კომპანიების ფართო წარმომადგებლობაზე და სურვილზე, მეტი ჩინური კომპანია იყოს წარმოდგენილი, რადგან საქართველოს გზაა ყველა მოკლეა ევროპასა და აზიას შორის. აბრეშუმის გზის ფორუმზე ანაკლიის განვითარების კონსორციუმის გენერალური დირექტორი ანაკლიის პორტის პროექტის ბარიერებზე საუბრობს. ვაპირებთ შეხვედრას...

SOCAR-ის ვიცე-პრეზიდენტი: „სოკარ ჯორჯიას შესანიშნავი პარტნიორობა აქვს ადგილობრივ ხელისუფლებასთან. ჩვენ ვცდილობთ ვიყოთ საუკეთესო პარტნიორი

SOCAR-ის ვიცე-პრეზიდენტი: „სოკარ ჯორჯიას შესანიშნავი პარტნიორობა აქვს ადგილობრივ ხელისუფლებასთან. ჩვენ ვცდილობთ ვიყოთ საუკეთესო პარტნიორი
access_time2019-10-22 16:54:10
„საქართველოში სოკარ ჯორჯია წარმოდგენილია მისი ხელმძღვანელით მაირ მამედოვით, მათ შესანიშნავი პარტნიორობა აქვთ ადგილობრივ ხელისუფლებასთან, სახელისუფლებლო სტრუქტურებთან, - ამის შესახებ აზერბაიჯანის სახელმწიფო ნავთობ კომპანიის (SOCAR) ვიცე-პრეზიდენტმა, იაშარ ლატიფოვმა აბრეშუმის გზის ფორუმზე სიტყვით გამოსვლისას აღნიშნა. თემატურ პანელზე - „ენერგეტიკის ხვალინდელი დღე - განვითარების ტენდენციები, უსაფრთხოება და მდგრადობა აბრეშუმის გზის ენერგეტიკული სარტყელის ფარგლებსა და ფარგლებს გარეთ,...

რატომ მოიტყუა საჯაროდ ქალბატონმა მინისტრმა?-„არცერთ მინისტრს არ აქვს განცდა, რომ ის თავის სიტყვებზე პასუხისმგებელია“

რატომ მოიტყუა საჯაროდ ქალბატონმა მინისტრმა?-„არცერთ მინისტრს არ აქვს განცდა, რომ ის თავის სიტყვებზე პასუხისმგებელია“
access_time2019-10-22 15:30:11
„თუ ბიძინა ივანიშვილი პატიობს შეცდომას, ჩვენ რა პრობლემა გვაქვს.  დღეს ასე იტყვის, ხვალ ისე, მთავარია ის იყოს კმაყოფილი.“ - ასე აფასებს მაია ცქიტიშვილის „შეცდომას“ FDI-ს მაჩვენებლებთან დაკავშირებით ექსპერტი გია ხუხაშვილი. ვიცე-პრემიერმა მაია ცქიტიშვილმა „აბრეშუმის გზის ფორუმზე“ განაცხადა, რომ 2018 წელს საქართველომ “ერთ-ერთი ყველაზე დიდი მოცულობის პირდაპირი უცხოური ინვესტიცია (FDI) მიიღო”, თუმცა ეს განცხადება სიმართლეს არ შეესაბამებოდა, რადგანაც 2018...

ნათია თურნავა: „ანაკლიის პროექტს მთელი დერეფანი ელოდება, იმედი გვაქვს, ის მომავალი წლიდან დაიძრება“

ნათია თურნავა: „ანაკლიის პროექტს მთელი დერეფანი ელოდება, იმედი გვაქვს, ის მომავალი წლიდან დაიძრება“
access_time2019-10-22 14:51:39
„ანაკლიის პორტის პროექტის დაწყება ზედმეტად დაგვიანდა, დიდი იმედი გვაქვს, მომავალი წლიდან ამ პროექტს უკვე დავძრავთ“, – ამის შესახებ საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრმა, ნათია თურნავამ განაცხადა.მისი თქმით, ანაკლიის ღრმაწყლოვანი პორტი ეს არის ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი სტრატეგიული პროექტი, რომელიც საქართველოს მთავრობის ყველა პრეზენტაციაში მნიშვნელოვან ადგილს იკავებს. „როდესაც ვსაუბრობთ იმაზე, როგორ უნდა გამოვიყენოთ უკეთ შავი ზღვის შესაძლებლობები...


მსგავსი სიახლეები

up