პარკირების საპილოტე პროექტი ჩავარდა - „პარკირების სფერო მთლიანად მოშლილია და მეეჭვება, რომ მერიამ ამის დარეგულირება მოახერხოს“

პარკირების საპილოტე პროექტი ჩავარდა - „პარკირების სფერო მთლიანად მოშლილია და მეეჭვება, რომ მერიამ ამის დარეგულირება მოახერხოს“

access_time2019-01-25 11:30:04

თბილისის მერიის ინფორმაციით, 2019 წლის იანვრიდან საპილოტე პროექტი უნდა ამოქმედებულიყო, რომელიც ქალაქის ცენტრალურ უბნებში პარკირებაზე ზონალურ -საათობრივი საფასურის შემოღებას ითვალისწინებდა. დღეს თბილისის სატრანსპორტო კომპანიაში კონკრეტულ დეტალებზე ვერ საუბრობენ. პრესსამსახურის განცხადებით , პროექტთან დაკავშირებით მუშაობა მიმდინარეობს და როდესაც იქნება რეალური გეგმები მომზადებული, ამის შესახებ საზოგადოებას დეტალურ ინფორმაციას მოგვიანებით მიაწვდიან.

 

საპილოტე პროექტის შესახებ ინფორმაცია არ აქვთ არც არასამთავრობო ორგანიზაციებს. „ტრანსპორტისა და გზების ასოციაციის“ ხელმძღვანელის დავით მესხიშვილისთვის გაუგებარია პროექტი, რომლის ამოქმედებასაც თბილისის მერია გეგმავს.

 

„პარკირების საპილოტე პროექტი, რომელიც 2019 წლის იანვრიდან უნდა დაწყებულიყო არ გვინახავს. კონკრეტული დეტალები ჩვენთვის უცნობია. საკითხი თბილისის მერიას არასამთავრობოებთან არ განუხილია. იყო საუბარი, რომ ქალაქი დაიყოს ზონებად და ამის შესაბამისად განისაზღვროს გადასახადი. ასევე საუბრობდნენ საათობრივ გადასახადზე და იმაზე, რომ ფასები სხვადასხვა რაიონში განსხვავებული იქნება. ესენი მხოლოდ სპეკულაციებია. ჩვენს თავს უფლებას ვაძლევთ, რაღაც სპეკულაციებზე ვისაუბროთ, რადგან მერიის სამსახურებს საკითხი განხილვის რეჟიმში არ გამოაქვთ. არის რაღაც საკითხები, რაზეც შესაბამისი სამსახურები არასამთავრობოებთან გადიან კონსულტაციებს და არის რიგი საკითხები, რომელსაც ჩვენთან არ განიხილავენ. ეს არაერთხელ მოხდა. გვეუბნებიან ისეთ საკითხებს, რომელზეც წინასწარ იციან, რომ ჩვენც მოგვეწონება. სადაც განხილვაა საჭირო, იგივე ტაქსებთან დაკავშირებით, კონსულტაციების გავლა არ ისურვეს“, - აცხადებს დავით მესხიშვილი.

 

„ტრანსპორტისა და გზების ასოციაციის“ ხელმძღვანელი „კომერსანტთან“ პარკირების პრობლემაზეც საუბრობს და განმარტავს, რომ თბილისის სატრანსპორტო კომპანია პარკირების ნაწილში არის არაკომპეტენტური, რადგან მას ეს საქმე არასდროს უკეთებია.


 

„სატრანსპორტო კომპანიის მიერ მოგვარებული საკითხი ჩვენ არ გვინახავს. იმ საქმეებზეც, რასაც ისინი წლებია აკეთებენ,  ძალიან ბევრი კითხვა ჩნდება. იმ საქმის გაკეთება, რაც არასდროს უკეთებიათ, საერთოდ წარმოუდგენლად მიმაჩნია. მათი მენეჯმენტი არის გასული საუკუნის, მოძველებული მეთოდოლოგიით. რაც აისახა კიდეც ქალაქზე. ვერავინ მეტყვის, რომ „სითი პარკის“ გასვლის შემდეგ რაიმე გაუმჯობესდა. პირიქით, ჩვენ ვხედავთ გაუარესებას რიგი მიმართულებებით: ეს არის პარკირების ადგილების მიტაცება კერძო თუ იურიდიული პირების მიერ, ისინი ღობავენ ადგილებს, რომელიც არის საზოგადოებრივი სარგებლობის. პარკირების ადგილები დაკავებულია car rent- ით, ტაქსით, მიკრო ავტობუსით. ვნახეთ, რომ რკინის კონსტრუქციებია გზაზე განთავსებული. სრულიად გაუგებარია, რატომ არ აგვარებს მერია ამ პრობლემებს. მარტო ნაგვის ბუნკერებს აქვს ძალიან ბევრი ადგილი დაკავებული. დღემდე ვერ მოახერხეს ის რომ ბუნკერი განთავსდეს ისე, რომ არ დაიკავოს პარკირების ადგილი? ეს ის პრობლემებია, რომელიც აზრს უკარგავს ზონალურ თუ საათობრივ პარკირების სისტემას“, - განმარტავს დავით მესხიშვილი.

 

დავით მესხიშვილი პარკირების პრობლემის მოგვარების გზებზე საუბრობს და განმარტავს, რომ პარკირების საკითხი თბილისის სატრანსპორტო კომპანიამ კი არა, სხვა კერძო კომპანიამ უნდა დაარეგულიროს:

 

„საკითხის მოგვარება თბილისის მერიამ ისეთ კომპანიებს უნდა გადასცეს, ვისაც საერთაშორისო დონეზე  აქვს ამ პრობლემის მოგვარების გამოცდილება. გასაგებია, სითი პარკის თემა, მაგრამ არსებობენ კომპანიები, რომლებიც ამ საკითხში კარგად ერკვევიან. აუცილებლად უნდა გავიხსენოთ მიწისქვეშა პარკირების საკითხი. ჯერ ნარმანიას პერიოდში იწერებოდა ამ საკითხზე, შემდეგ კალაძის დროს გამოცხადდა ინტერესთა გამოხატვა, რომელიც პრაქტიკულად ჩავარდა, რატომ ჩავარდა? მიწისქვეშ ვინ ჩავა, როდესაც მიწის ზევით ყველაფერი დაშვებულია უფასოდ, სანამ ასეთი ვითარებაა მიწისქვეშა პარკირების ბიზნესი ვერასდროს განვითარდება.  პარკირების სფერო მთლიანად მოშლილია და მეეჭვება, რომ მერიამ ამის დარეგულირება მოახერხოს“, -აცხადებს დავით მესხიშვილი.


ბაჩო ადამია

 





„კომერსანტის“ ექსკლუზივი: მარტიდან სათამაშო ბიზნესი გარე რეკლამაზე უარს იტყვის

„კომერსანტის“ ექსკლუზივი: მარტიდან სათამაშო ბიზნესი გარე რეკლამაზე უარს იტყვის
access_time2020-02-27 20:00:25
კომერსანტის ექსკლუზიური ინფორმაციით სათამაშო ბიზნესი მარტის პირველი რიცხვებიდან გარე რეკლამის შეზღუდვას იწყებს.ინფორმაციას ადასტურებს  სათამაშო ბიზნესასოციაციის ხელმძღვანელი ზურაბ ბერუაშვილი. როგორც ბერუაშვილი განმარტავს მიღებული გადაწყვეტილება საზოგადეობის მაღალი ინტერსითაა განპირობებული:   „შემიძლია გითხრათ ის, რომ პირველი მარტიდან მინიმუმ თბილისში, მოსახლეობა დაინახავს, რომ სათამაშო ბიზნესის გარე რეკლამა აღარ იქნება. მაღალი საზოგადოებრივი ინტერესიდან გამომდინარე...

10 000 მაყურებელზე გათვლილი 71 მილიონიანი პროექტი - ახალი საკალათბურთო დარბაზის სამშენებლო სამუშაოები იწყება

10 000 მაყურებელზე გათვლილი 71 მილიონიანი პროექტი - ახალი საკალათბურთო დარბაზის სამშენებლო სამუშაოები იწყება
access_time2020-02-27 18:21:57
განათლების, მეცნიერების, კულტურისა და სპორტის მინისტრის მოადგილემ და კალათბურთის ეროვნული ფედერაციის პრეზიდენტმა პაატა გურასპაულმა ერთობლივი პრესკონფერენცია გამართეს. პრესკონფერენციის თემა 2021 წლის ევროპის საკალათბურთო ჩემპიონატისთვის ახალი სპორტის სასახლის მშენებლობა იყო. შალვა გოგოლაძის თქმით, 10 000 მაყურებელზე გათვლილი სპორტული დარბაზის მშენებლობა უახლოეს პერიოდში დაიწყება და...

WIZZ AIR იტალიის მიმართულებით ფრენების სიხშირეს ცვლის

WIZZ AIR იტალიის მიმართულებით ფრენების სიხშირეს ცვლის
access_time2020-02-27 17:45:30
Wizz Air, ევროპის ყველაზე მწვანე, უმსხვილესი დაბალ ბიუჯეტიანი ავიაკომპანია, იტალიის მიმართულებით ფრენების სიხშირის შემცირებას აანონსებს. მიზეზი ჩრდილოეთ იტალიაში COVID-19 ტიპის ვირუსის გავრცელებაა. 2020 წლის 11 მარტიდან 2 აპრილის ჩათვლით ფრენების სიხშირე იტალიის მიმართულებით 60%-ით შემცირდება. საჰაერო მიმოსვლა სტანდარტული რეჟიმით 2 აპრილიდან აღდგება. მგზავრები, რომლებსაც მიმდინარე ცვლილებები შეეხებათ, მიიღებენ ავტომატურ შეტყობინებას და მათ შესაძლებლობა ექნებათ ბილეთები...

დღის Top-10 საინტერესო ამბავი

დღის Top-10 საინტერესო ამბავი
access_time2020-02-27 21:30:47
 Top-10 საინტერესო ამბავი 1.„კომერციალიზაციის დონე დაბალია, იმპორტი მაღალი“ - რამდენად შედეგიანია „დანერგე მომავალი“ სოფლისა და სოფლის მეურნეობის განვითარების სააგენტომ 2015 წელს პროექტ „დანერგე მომავლის“ განხორციელება დაიწყო.„კომერსანტი“ დაინტერესდა შეასრულა თუ არა სოფლის მეურნეობის...

როდის მოგვარდება პარკინგის პრობლემა თბილისში – მერია პარკირების უფლების გაყიდვას აღარ აპირებს

როდის მოგვარდება პარკინგის პრობლემა თბილისში – მერია პარკირების უფლების გაყიდვას აღარ აპირებს
access_time2020-02-27 17:45:28
პარკირების პრობლემა დედაქალაქისთვის დღემდე ერთ-ერთ მთავარ გამოწვევად არის ქცეული. მიუხედავად იმისა, რომ თბილისის მერიამ ეს უფლება ”სითი პარკს” ჩამოართვა და ხელშეკრულებაც შეუწყვიტა, ამ მიმართულებით სიტუაცია ფაქტობრივად არ შეცვლილა. რეალურად, ორი წლის განმავლობაში თბილისის მერიის შესაბამისი უწყება იგივე საქმიანობას აგრძელებდა, რასაც მანამდე ახორციელებდა ”სითი პარკი”. ფაქტობრივად არ მოწყობილა ახალი საპარკინგე ადგილები და არც იმის შესახებ არის ცნობილი თუ რისი გაკეთება იგეგმება არსებული...


მსგავსი სიახლეები

up