თბილისელებმა ქალაქის ერთერთ მთავარ პრობლემად გარემოს დაბინძურება დაასახელეს

თბილისელებმა ქალაქის ერთერთ მთავარ პრობლემად გარემოს დაბინძურება დაასახელეს

person access_time2016-07-27 14:30:31

„ეროვნულ-დემოკრატიული ინსტიტუტის“ კვლევის მიხედვით, თბილისში გარემოს დაბინძურება ყველაზე მნიშვნელოვან პრობლემად დასახელდა. კითხვაზე, რა არის კეთილმოწყობასთან/ინფრასტრუქტურასთან დაკავშირებული ყველაზე მნიშვნელოვანი საკითხები, რომელიც თქვენს ქალაქს/სოფელს აწუხებს? გამოკითხულთა 38%-მა გარემოს დაბინძურება მიუთითა, 34% პრობლემურ საკითხად საგზაო მოძრაობას აღიქვამს, 28%- გზებს, 26%- პარკირებას, საზოგადოებრივ ტრანსპორტს კი 23% ასახელებს.


გარემოს დაბინძურება ქვეყნის მასშტაბით პრობლემური საკითხების ოთხეულშიც მოხვდა. იმავე კითხვაზე ქვეყნის მოსახლეობის დაახლოებით 18% პასუხობს, რომ გარემოს დაბინძურება ყველაზე მეტად აწუხებს მათ სოფელსა თუ ქალაქს. თუმცა, ამ შემთხვევაში პირველ ადგილზე ქვეყნის მასშტაბით ყველაზე მნიშვნელოვან საკითხად გზები დასახელდა - 47%, მეორე ადგილზეა გაზმომარაგება 23%-ით, მესამეზე წყლით მომარაგება - 19%-ით, ხოლო მეოთხეზე გარემოს დაბინძურება. ხუთეულს 13%-ით საგზაო მოძრაობა ასრულებს.


აღსანიშნავია, რომ NDI-ს დაკვეთით ჩატარებული კვლევა სწორედ იმ პერიოდს ემთხვევა, როდესაც გავრცელდა ინფორმაცია, რომ ჰაერის დაბინძურების მიზეზით გარდაცვლილთა რიცხვით საქართველო მსოფლიო ქვეყნებს შორის ლიდერობს. შესაბამისი კვლევასაერთაშორისო ენერგეტიკულმა სააგენტომგამოაქვეყნაანგარიში სახელწოდებით Energy and Air Pollution მიმდინარე წელს არის გამოქვეყნებული, თუმცა, ამ კონკრეტული მიმართულებით 2012 წლის მონაცემებს ასახავს.

 

კვლევაში მოცემულია სიკვდილიანობის მაჩვენებელი ყოველ 100 ათას კაცზე, რომელიც გამოწვეულია ჰაერის დაბინძურების შედეგად. ანგარიშის მიხედვით, საქართველოს შემდეგ ყველაზე მაღალი სიკვდილიანობა ყოველ 100 ათას კაცზე ბულგარეთში ფიქსირდება. შემდეგ მოდის ჰაერის დაბინძურების მხრივ მოწინავე ქვეყნები ჩინეთი და ინდოეთი. ათეულში ასევე შედიან უნგრეთი, ჩადი, რუსეთი, ნიგერია, პაკისტანი და ინდონეზია.


აღსანიშნავია, რომ ჰაერის დაბიძნურებას უმთავრეს პრობლემად თბილისელები გასული წლის ზაფხულშიც ასახელებდნენ. NDI-ს დაკვეთით ჩატარებული შარშანდელი აგვისტოს მონაცემებითაც, დედაქალაქისთვის უმნიშვნელოვანესი საკითხი სწორედ ჰაერის დაბინძურება იყო. ამჟამინდელი მონაცემები მცირედით განსხვავდებოდა შარშანდელისდგან, გასული წლის აგვისტოს კვლევით, თბილისის მოსახლეობის 43% ასახელებდა ჰაერის დაბინძურებას. მეორე ადგილზე იყო გზები 31%-ით და მესამეზე საგზაო მოძრაობა 27%-ით.


 

დღეს გამქოვეყნებული კვლევა NDI-ის დაკვეთით  ორგანიზაცია CRRC-საქართველომ ჩაატარა. საველე სამუშაოები 8 ივნისიდან 6 ივლისის ჩათვლით მიმდინარეობდა. კვლევის ფარგლებში 4113  ინტერვიუ ჩატარდა. კვლევის ცდომილება +/- 2,1%-ია. 

 

არასამთავრობო ორგანიზაცია CENN-ის წარმომადგენელი რეზო გეთიაშვილი „კომერსანტთან“ აცხადებს, რომ აშაკარაა, საზოგადოება წლიდან წლამდე ვითარდება და გარემოს დაცვის მიმართ ბევრად მეტი მოთხოვნა აქვს.

 

გეთიაშვილი მიიჩნევს, რომ ეს ბოლო წლებში გარემოს დაცვითი ორგანიზაციების აქტიური მუშაობისა და იმ კვლევების შედეგია, რომელთა მიხედვითაც საქართველოში ჰაერის დაბინძურების მაღალი მაჩვენებელი ფიქსირდება. 

 

„მოსახლეობამ გააცნობიერა უფრო კარგად ამ თემის მნიშვნელობა, ამაში, ვფიქრობ, დაეხმარა ჯანდაცვის მსოფლიო ორგანიზაციის კვლევაც. ამის ფონზე, ვფიქრობ, მოსახლეობა უფრო მომთხოვნი გახდება ხელისუფლების მიმართ, რომ სიტუაცია გამოსწორდეს“,- აცხადებს გეთიაშვილი და აღნიშნავს, რომ საზოგადოების მხრიდან ტექდათვალიერების შემოღების შესახებ მოთხოვნა გააქტიურდება. 

 

CENN-ის წარმომადგენელი ამბობს, რომ გარემოსდაცვითი საკითხების შეტანა წინასაარჩევნო კამპანიაში ბოლო კვლევიდან გამომდინარე უფრო აქტუალური და უფრო მომგებიანი გახდება ნებისმიერი პოლიტიკური სუბიექტისთვის. 

 

 

„საზოგადოება იძლევა უკვე კონკრეტულ შეკვეთას, რომ ეს პრობლემა გადაჭრას ხელისუფლებამ“,- აცხადებს გეთიაშვილი.



29 ოქტომბერი - რეგიონში ქართული ლარი გამყარდა, თურქული ლირა გაუფასურდა

29 ოქტომბერი - რეგიონში ქართული ლარი გამყარდა, თურქული ლირა გაუფასურდა
access_time2020-10-29 18:05:03
კორონავირუსის უარყოფითი ეფექტი რეგიონში ყველაზე მკვეთრად ქართული ლარის კურსზე აისახა. 2020 წლის განმავლობაში, ქართული ლარი აშშ დოლართან მიმართებაში დაახლოებით 12%-ით გაუფასურდა. შედარებისთვის, დაახლოებით 11%-ით არის შემცირებული თურქული ლირა, სომხური დრამი და აზერბაიჯანული მანათი კი 2%-ის ქვემოთ მერყეობს. ეროვნული ბანკის მიერ 29 ოქტომბრის ვაჭრობის შედეგად, ეროვნული ვალუტა აშშ დოლართან მიმართებით გამყარდა, რის შედეგადაც ერთი დოლარის ოფიციალური ღირებულება...

„სილქფესტი“ ორი დღით ულიმიტო პირობებს შეთავაზებს მომხმარებლებს

„სილქფესტი“ ორი დღით ულიმიტო პირობებს შეთავაზებს მომხმარებლებს
access_time2020-10-29 16:55:29
სილქნეტის მობილური ქსელის მომხმარებლები 30 და 31 ოქტომბერს „სილქფესტის“ აქციით შეძლებენ 30 დღით გაიაქტიურონ ულიმიტო პირობები სასაუბრო და ინტერნეტ პაკეტებზე: კომბინაციით *019# მომხმარებელი ჩაირთავს ულიმიტო ინტერნეტს 19 ლარად, ხოლო კოდით *202# - ულიმიტო სასაუბრო* პირობას 10 ლარად გაიაქტიურებს. „სილქფესტით“ სარგებლობა შეეძლებათ ფიზიკურ და იურიდიულ პირებს. ასევე, შეზღუდვის გარეშე ორივე პაკეტის გამოყენება. *უსასრულო...

დღის Top 10 საინტერესო ამბავი

დღის Top 10 საინტერესო ამბავი
access_time2020-10-29 21:00:29
დღის Top 10 საინტერესო ამბავი: 1.წლების შემდეგ ქართული ექსპორტი ისევ რუსეთზე დამოკიდებული ხდება - დინამიკა ციფრებში და პრობლემები, რაც შეიძლება მომავალშიც განმეორდეს რუსეთი საქართველოს ეკონომიკაზე გავლენას ზრდის. წლების შემდეგ რუსეთი ქართული პროდუქციის უმსხვილესი...

რას გვპირდება მმართველი გუნდი - „ქართული ოცნების“ საარჩევნო პროგრამის ეკონომიკური ნაწილი

რას გვპირდება მმართველი გუნდი - „ქართული ოცნების“ საარჩევნო პროგრამის ეკონომიკური ნაწილი
access_time2020-10-29 17:00:01
8 წლიანი მმართველობის დასასრულს „ქართული ოცნება“ მესამე ვადით ცდილობს ხელისუფლებაში დარჩენას. მთავარ ორიენტირად ისევ მემარცხენე მიმართულება რჩება. საარჩევნო პროგრამაში პირველივე გვერდზე ვკითხულობთ სიტყვებს „მზრუნველი ხელისუფლება.“ პროგრამის ეკონომიკურ ნაწილში აღნიშნულია, რომ ქართულმა ოცნებამ მმართველობის პირველივე წლებიდან „ეკონომიკის ხარისხობრივი განვითარებისთვის ფუნდამენტური...

ქართულმა ავტომობილების რეექსპორტმა სომხური ბაზარი დაკარგა

ქართულმა ავტომობილების რეექსპორტმა სომხური ბაზარი დაკარგა
access_time2020-10-29 14:00:38
სომხეთში ექსპორტი სექტემბერში შემცირებულია, წლიურად (Y.Y) 67%-ი (09/2020 მთლიანი ექსპორტი ზრდა 8.6%Y.Y). $16 მლნ -და (L/Y - $44.6 მლნ, 7.7) ადგილობრივმა ექსპორტმა - 8,5 მლნ. დოლარი შეადგინა. კლება რეექსპორტის ხარჯზეა. რაც მსუბუქი ავტომობილების შემცირებით აიხსნება, რაც ძირითადი საექსპორტო ჯგუფია. 2019 წლის სექტებერში სომხეთში საქართველოდან $31 მლნ -ის ავტომობილი გავიდა, 09/2020 - 0. საქტატში აღრიცხული არ არის და მსხვილი ექსპორტიორის კავკასიის...


მსგავსი სიახლეები

up