ტაქსის კომპანიების წინააღმდეგობის მიუხედავად, მომხმარებლების უმრავლესობა სფეროს რეგულაციას ითხოვს

ტაქსის კომპანიების წინააღმდეგობის მიუხედავად, მომხმარებლების უმრავლესობა სფეროს რეგულაციას ითხოვს

person access_time2016-04-12 09:22:30

ტაქსით მომსახურების სფეროში თბილისის მერია რეგულაციების შემოღებას იწყებს. თავად ტაქსის კომპანიებსა და კერძო "ტაქსისტებს" შორის აღნიშნული ინიციატივა წინააღმდეგობას იწვევს. ისინი ცდილობენ, ინიციატივას საკუთარი არგუმენტები დაუპირისპირონ, თუმცა ეს არგუმენტები დამატებითი დასტურია იმის, რომ ეს სფერო რეგულაციებს საჭიროებს. კერძოდ, ტაქსის კომპანიებში, რომლებსაც "კომერსანტი" ესაუბრა, აცხადებენ, რომ არ უნდა შეიზღუდოს ძველი, 2000 წლამდე გამოშვებული ავტომობილების გამოყენება ტაქსით მომსახურებისთვის. გარდა ამისა, ამბობენ, რომ რეგილაციები მომსახურების ტარიფს გააძვირებს, შექმნის მონოპოლიის საფრთხეს და ა.შ. თუმცა, თუ თვალს გადავავლებთ სოციალურ ქსელებში აღნიშნულ თემაზე გამოხმაურებებს, ნათელია, რომ ტაქსების სფეროს რეგულაცია საზოგადოების მოთხოვნაა იმ შემთხვევაშიც კი, თუ ტარიფები გაიზრდება: მომხმარებლების დიდი ნაწილი აფიქსირებს, რომ თუ ტაქსით მომსახურების ხარისხი და უსაფრთხოება გაუმჯობესდება, მზად არიან ამ სერვისში უფრო ძვირი გადაიხადონ.

 

როგორც ცნობილია, 2017 წლიდან თბილისში ტაქსების რეგისტრაცია სავალდებულო გახდება. მერიის ინიციატივის მიხედვით, 2017 წლიდან უნდა დაიწყოს ტაქსების რეგისტრაცია, რის შემდეგაც, მათთვის შეიქმნება შესაბამისი რეგლამენტი, ანუ ის მოთხოვნები, რაც ტაქსის მძღოლებმა და მათმა ავტოსატრანსპორტო საშუალებებმა უნდა დააკმაყოფილონ.


„ტაქსის რეგულაციის ნაწილში, რაც ეხება ავტომობილის გამართულობას, ჩვენ ვფიქრობთ, რომ ეს სავალდებულო რეგულაცია დაემთხვეს საყოველთაო ტექნიკური დათვალიერების შემოღების პროცესს, ამ ნაწილში ჩვენ დამატებით მოთხოვნებზე რომ არ გავაკეთოთ აპელირება, ეს დაემთხვევა იმ პერიოდს როცა ქვეყანაში იქნება ისედაც ტექნიკური დათვალიერება სავალდებულო," - აცხადებს თბილისის მერის მოადგილე ირაკლი ლექვინაძე.


„კომერსანტი" დაინტერესდა თავად ბაზრის მოთამაშეების პოზიციით, ეთანხმებიან თუ არა თბილისის მერიის ინიციატივას, მისაღებია თუ არა მათთვის ის კონკრეტული რეგულაციები, რასაც მერია სთავაზობთ? თავად ტაქსის კომპანიები ამბობენ, რომ მათთვის დამატებითი რეგულაციების დაწესება პოტენციური რისკია, რადგან, მათივე თქმით, ამან შესაძლოა სამუშაო ადგილების დაკარგვა გამოიწვიოს, ასევე შესაძლოა ბაზარი მკვეთრად შემცირდეს, ან რაც ყველაზე რეალურია - გაიზარდოს მომსახურების საფასური.


„ომეგა ტაქსის" ხელმძღვანელი ვანო თოდუა აცხადებს, რომ რეგულაციების დაწესება იდეალური ვარიანტია, თუმცა, აუცილებელია მერიის მხრიდან ამ რეგულაციების სწორად ჩამოყალიბება. მისი თქმით, ის რაც დღემდე მერიის მიერ არის ნათქვამი, არ შეესაბამება იმ სტანდარტებს, რაც საქართველოშია.


თოდუასთვის მიუღებელია რეგულაციის დაწესება მანქანების წლოვანების მიმართულებით. მისი თქმით, გავრცელდა ინფორმაცია, თითქოს მერია ტაქსების კომპანიებისთვის ევრო 3-ის სტანდარტის (2000 წელი და ზევით) დაწესებას აპირებს, რაც მისი მტკიცებით, გაუმართლებელია.



„საქართველო არ არის ქვეყანა, სადაც ევრო 3-ის სტანდარტი უნდა შემოიღო და რატომ ვითხოვთ ამას, გაურკვეველია. ჩვენ ევრო 1-ის სტანდარტის გზებიც კი არ გვაქვს, ევრო-3-ის სტანდარტის მანქანა კი ამ გზაზე ვერასოდეს ვერ ივლის. ამ კონკრეტული რეგულაციის ამოქმედება, პირველ რიგში ხალხზე აისახება, მათთვის იქნება ტაქსის სერვისი მიუწვდომელი. ამ ეტაპზე ტაქსის სერვისი პირდაპირ მორგებულია ხალხზე და გადაადგილების კომფორტულ და იაფ საშუალებად არის მიჩნეული, როგორც სხვა განვითარებად ქვეყნებშია. ამ რეგულაციის ამოქმედების შემდეგ კი ეს ვითარება უარესობისკენ შეიცვლება,"-აცხადებს თოდუა.

 

მისი თქმით, არის რეგულაციების ნაწილი, რომლის ამოქმედებაც აუცილებელი და საჭიროა. თოდუას შეფასებით, დღეს არსებული ტაქსოპარკი გაცხრილვას საჭიროებს. კერძოდ, რეგულაციები უნდა შეეხოს მძღოლების ქცევას, ქალაქის ცოდნას, ტექდათვალიერებას,  ფასებს. თუმცა, იმასაც აღნიშნავს, რომ ეს ყველაფერი ტაქსის მომსახურების საფასურს გააძვირებს.


რეგულაციების გარკვეულ ნაწილს ეთანხმება ტაქსის კომპანია 200-200-ის დამფუძნებელი ნიკა ხოფერია. მისი თქმით, ტექნიკური დათვალიერების ამოქმედება აუცილებელია, თუმცა, დღევანდელ პირობებში შეუძლებელი. კომპანიის ხელმძღვანელი აცხადებს, რომ დღეს ტაქსოპარკის 95 პროცენტი გაზის ბალონებზე მუშაობს, ამ დროს კი არ არსებობს აკრედიტირების ორგანო, რომელიც გაზზე მომუშავე ავტომანქანებს შეამოწმებს. „აქედან გამომდინარე, გაურკვეველია, როგორ აპირებს მთავრობა ამ რეგულაციის შემოღებას. აქამდე შემმოწმებელი ორგანო ვერ ამოქმედდა და ვერც ამოქმედება. ამით არცერთი კომპანია არ დაინტერესდა."-აცხადებს ხოფერია.


მისი თქმით, ტაქსების ლიცენზირება ბაზრის მონოპოლიზებას გამოიწვევს, დაარღვევს მოთხოვნა-მიწოდებას და ტაქსები დეფიციტი გახდება. "თუ ლიცენზიას მხოლოდ კომპანიებზე გასცემენ, მაშინ ასეთი კომპანია სულ 2-3 იქნება, რომელთა ავტოპარკი ჯამში 100 თუ იქნება. ეს უკვე დეფიციტი იქნება. ახლა კი სფერო ბუნებრივ რეგულაციაშია"-აცხადებს ხოფერია.

 

მისივე განმარტებით, რეგულაციების უმრავლესობა მომსახურების საფასურს გააძვირებს, შესაბამისად, ბაზარი „მოკვდება“, რადგან ამ ღირებულების გადახდის საშუალება ბევრს არ ექნება. ხოფერია აქედან ერთერთ გამოსავლად დაზღვევის სისტემის ამოქმედებას მიიჩნევს. „მთელ მსოფლიოში დაზღვევა მუშაობს. ჩვენთან კი ტაქსს არცერთი სადაზღვევო კომპანია მაღალი რისკის გამო არ აზღვევს, ან თუ აზღვევს, ძალიან მაღალი ტარიფით"-აცხადებს ხოფერია.

 

„ელიტ ტაქსის" დამფუძნებელი ლევან გაგუნაშვილი აცხადებს, რომ ტექდათვალიერება და ლიცენზირება აუცილებელია, თუმცა, გარკვეულ ჩარჩოებში, ისე, რომ ამან მძღოლის შემოსავალზე არ იმოქმედოს.


„ყველა ეს რეგულაცია ტაქსის მომსახურებას გააძვირებს. ყველას ვისაც სურს, ტაქსაობს. ასე არ შეიძლება. ყველა მძღოლს მანქანა გამართული უნდა ჰქონდეს, თუმცა დღეს უჭირს ხალხს, შეძლებისდაგვარად აკეთებენ,"-აცხადებს გაგუნაშვილი.

 

სხვადასხვა გათვლებით, თბილისში ყოველდღიურად 50 000 - 60 000 ტაქსი მოძრაობს. 

 




მასკარადი „ბენ-გურიონში“ - ქართველი არალეგალების ისრაელში შეღწევის ახალი მეთოდი

მასკარადი „ბენ-გურიონში“ - ქართველი არალეგალების ისრაელში შეღწევის ახალი მეთოდი
access_time2019-06-18 20:00:21
ისრაელის სამართალდამცველებმა გამოავლინეს ქვეყანაში ქართველი არალეგალების შეღწევის საინტერესო და ორიგინალური ხერხი  - კერძოდ, ისრაელში ჩამოსვლისთანავე არალეგალებს აცმევდნენ აეროპორტის თანამშრომლის უნიფორმებს, რის შემდეგაც ისინი მშვიდად, ყოველგვარი შემოწმების და კონტროლის გარეშე შედიოდნენ ქვეყნის ტერიტორიაზე. ამ სქემით მოქმედებდა დანაშაულებრივი ჯგუფი, რომელსაც 2017 წლიდან ქართველი არალეგალები ისრაელში შეჰყავდა. გამომძიებლების...

რომან გოცირიძე - მინისტრების განთავისუფლება შიდა ინტრიგების შედეგია - „ქართული ოცნების“ 62 მინისტრიდან 50 გაქრა

რომან გოცირიძე - მინისტრების განთავისუფლება შიდა ინტრიგების შედეგია - „ქართული ოცნების“ 62 მინისტრიდან 50 გაქრა
access_time2019-06-18 19:00:38
დღევანდელ ხელისუფლებაში საკადრო გადაწყვეტილებას ბიძინა ივანიშვილი იღებს - როდის და რა ხასიათზეა.  ეს არ არის პოლიტიკური მსჯელობის საგანი. წარმოიდგინეთ „ქართული ოცნების“ 62 მინისტრიდან 50 გაქრა. ორი მინისტრი იყო, რომელსაც ეს ცვლილება არ შეხებია 7 წლის განმავლობაში.  “უკანასკნელი მოჰიკანად“ დარჩა  თეა წულუკიანი. 7 წლის განმავლობაში  ოქროც რომ იდოს, ისიც დაჟანგდება. მინისტრების განთავისუფლება მაინც შიდა ინტრიგების შედეგია, პირადი ურთიერთობებიდან...

რატომ გვატყუებს მუდმივად ქართული ოცნება? - ნაწილი მეშვიდე

რატომ გვატყუებს მუდმივად ქართული ოცნება? - ნაწილი მეშვიდე
access_time2019-06-18 18:00:10
რატომ გვატყუებს მუდმივად “ქართული ოცნება“? - ამ რუბრიკით “კომერსანტი“  factcheck.ge-ს უკვე მეშვიდე მასალას აქვეყნებს,  რომლებიც  ფაქტ-მეტრის ანალიზს ემყარება.  კვლევა ძირითადად მმართველი გუნდის დაპირებებს და ქართული ოცნების წარმომადგენლების განცხადებებს ეხება — დასკვნა კი უმეტეს შემთხვევაში უარყოფითია.  ამჯერად გთავაზობთ ქართული ოცნების დეპუტატის დიმიტრი ხუნდაძის...

Bloomberg-ზე 1 დოლარი 2,7770 ლარად ივაჭრება

Bloomberg-ზე 1 დოლარი 2,7770 ლარად ივაჭრება
access_time2019-06-18 16:45:48
Bloomberg-ის სავაჭრო პლატფორმაზე  16:30 საათზე ერთი დოლარი 2,7770 ლარად ივაჭრებოდა. საქართველოს ეროვნული ბანკის მიერ გუშინ დადგენილი კურსით, დღეს ერთი აშშ დოლარის  1 აშშ დოლარის ოფიციალური ღირებულება 2.7559 ლარი გახდა. კურსი, რომელიც გუშინ, დღის განმავლობაში მოქმედებდა, 2.7468 ლარი იყო. შესაბამისად, დოლარის ცვლილებამ ეროვნულ ვალუტასთან მიმართებაში 0.0091 ლარი შეადგინა. ეროვნული ბანკის მიერ დღეს 17:00 სთზე გამოქვეყნებული ინფორმაციით, 1 აშშ დოლარის...

მამუკა ბახტაძე - ჯერ კიდევ საკმაოდ მაღალია მოქალაქეების მიერ ე.წ. ჯიბიდან გადახდილი თანხა, განსაკუთრებით როცა ვსაუბრობთ მედიკამენტების შეძენაზე

მამუკა ბახტაძე - ჯერ კიდევ საკმაოდ მაღალია მოქალაქეების მიერ ე.წ. ჯიბიდან გადახდილი თანხა, განსაკუთრებით როცა ვსაუბრობთ მედიკამენტების შეძენაზე
access_time2019-06-18 14:51:48
საქართველოში ჯერ კიდევ საკმაოდ მაღალია მოქალაქეების მიერ ე.წ. ჯიბიდან გადახდილი თანხა, განსაკუთრებით როცა ვსაუბრობთ მედიკამენტების შეძენაზე, - აღნიშნული განცხადება პრემიერ-მინისტრმა მამუკა ბახტაძემ ჯანდაცვის ახალი მინისტრის წარდგენისას გააკეთა. პრემიერ-მინისტრმა მიმოიხილა ჯანდაცვის რეფორმა და განსაკუთრებული აქცენტი საყოველთაო ჯანდაცვაზე გააკეთა. ბახტაძის თქმით, „ქართული ოცნების“ პირობებში ჯანდაცვის სისტემა თითოეულ ადამიანზე ორინეტირებული...


მსგავსი სიახლეები

up