ტაქსის კომპანიების წინააღმდეგობის მიუხედავად, მომხმარებლების უმრავლესობა სფეროს რეგულაციას ითხოვს

ტაქსის კომპანიების წინააღმდეგობის მიუხედავად, მომხმარებლების უმრავლესობა სფეროს რეგულაციას ითხოვს

person access_time2016-04-12 09:22:30

ტაქსით მომსახურების სფეროში თბილისის მერია რეგულაციების შემოღებას იწყებს. თავად ტაქსის კომპანიებსა და კერძო "ტაქსისტებს" შორის აღნიშნული ინიციატივა წინააღმდეგობას იწვევს. ისინი ცდილობენ, ინიციატივას საკუთარი არგუმენტები დაუპირისპირონ, თუმცა ეს არგუმენტები დამატებითი დასტურია იმის, რომ ეს სფერო რეგულაციებს საჭიროებს. კერძოდ, ტაქსის კომპანიებში, რომლებსაც "კომერსანტი" ესაუბრა, აცხადებენ, რომ არ უნდა შეიზღუდოს ძველი, 2000 წლამდე გამოშვებული ავტომობილების გამოყენება ტაქსით მომსახურებისთვის. გარდა ამისა, ამბობენ, რომ რეგილაციები მომსახურების ტარიფს გააძვირებს, შექმნის მონოპოლიის საფრთხეს და ა.შ. თუმცა, თუ თვალს გადავავლებთ სოციალურ ქსელებში აღნიშნულ თემაზე გამოხმაურებებს, ნათელია, რომ ტაქსების სფეროს რეგულაცია საზოგადოების მოთხოვნაა იმ შემთხვევაშიც კი, თუ ტარიფები გაიზრდება: მომხმარებლების დიდი ნაწილი აფიქსირებს, რომ თუ ტაქსით მომსახურების ხარისხი და უსაფრთხოება გაუმჯობესდება, მზად არიან ამ სერვისში უფრო ძვირი გადაიხადონ.

 

როგორც ცნობილია, 2017 წლიდან თბილისში ტაქსების რეგისტრაცია სავალდებულო გახდება. მერიის ინიციატივის მიხედვით, 2017 წლიდან უნდა დაიწყოს ტაქსების რეგისტრაცია, რის შემდეგაც, მათთვის შეიქმნება შესაბამისი რეგლამენტი, ანუ ის მოთხოვნები, რაც ტაქსის მძღოლებმა და მათმა ავტოსატრანსპორტო საშუალებებმა უნდა დააკმაყოფილონ.


„ტაქსის რეგულაციის ნაწილში, რაც ეხება ავტომობილის გამართულობას, ჩვენ ვფიქრობთ, რომ ეს სავალდებულო რეგულაცია დაემთხვეს საყოველთაო ტექნიკური დათვალიერების შემოღების პროცესს, ამ ნაწილში ჩვენ დამატებით მოთხოვნებზე რომ არ გავაკეთოთ აპელირება, ეს დაემთხვევა იმ პერიოდს როცა ქვეყანაში იქნება ისედაც ტექნიკური დათვალიერება სავალდებულო," - აცხადებს თბილისის მერის მოადგილე ირაკლი ლექვინაძე.


„კომერსანტი" დაინტერესდა თავად ბაზრის მოთამაშეების პოზიციით, ეთანხმებიან თუ არა თბილისის მერიის ინიციატივას, მისაღებია თუ არა მათთვის ის კონკრეტული რეგულაციები, რასაც მერია სთავაზობთ? თავად ტაქსის კომპანიები ამბობენ, რომ მათთვის დამატებითი რეგულაციების დაწესება პოტენციური რისკია, რადგან, მათივე თქმით, ამან შესაძლოა სამუშაო ადგილების დაკარგვა გამოიწვიოს, ასევე შესაძლოა ბაზარი მკვეთრად შემცირდეს, ან რაც ყველაზე რეალურია - გაიზარდოს მომსახურების საფასური.


„ომეგა ტაქსის" ხელმძღვანელი ვანო თოდუა აცხადებს, რომ რეგულაციების დაწესება იდეალური ვარიანტია, თუმცა, აუცილებელია მერიის მხრიდან ამ რეგულაციების სწორად ჩამოყალიბება. მისი თქმით, ის რაც დღემდე მერიის მიერ არის ნათქვამი, არ შეესაბამება იმ სტანდარტებს, რაც საქართველოშია.


თოდუასთვის მიუღებელია რეგულაციის დაწესება მანქანების წლოვანების მიმართულებით. მისი თქმით, გავრცელდა ინფორმაცია, თითქოს მერია ტაქსების კომპანიებისთვის ევრო 3-ის სტანდარტის (2000 წელი და ზევით) დაწესებას აპირებს, რაც მისი მტკიცებით, გაუმართლებელია.



„საქართველო არ არის ქვეყანა, სადაც ევრო 3-ის სტანდარტი უნდა შემოიღო და რატომ ვითხოვთ ამას, გაურკვეველია. ჩვენ ევრო 1-ის სტანდარტის გზებიც კი არ გვაქვს, ევრო-3-ის სტანდარტის მანქანა კი ამ გზაზე ვერასოდეს ვერ ივლის. ამ კონკრეტული რეგულაციის ამოქმედება, პირველ რიგში ხალხზე აისახება, მათთვის იქნება ტაქსის სერვისი მიუწვდომელი. ამ ეტაპზე ტაქსის სერვისი პირდაპირ მორგებულია ხალხზე და გადაადგილების კომფორტულ და იაფ საშუალებად არის მიჩნეული, როგორც სხვა განვითარებად ქვეყნებშია. ამ რეგულაციის ამოქმედების შემდეგ კი ეს ვითარება უარესობისკენ შეიცვლება,"-აცხადებს თოდუა.

 

მისი თქმით, არის რეგულაციების ნაწილი, რომლის ამოქმედებაც აუცილებელი და საჭიროა. თოდუას შეფასებით, დღეს არსებული ტაქსოპარკი გაცხრილვას საჭიროებს. კერძოდ, რეგულაციები უნდა შეეხოს მძღოლების ქცევას, ქალაქის ცოდნას, ტექდათვალიერებას,  ფასებს. თუმცა, იმასაც აღნიშნავს, რომ ეს ყველაფერი ტაქსის მომსახურების საფასურს გააძვირებს.


რეგულაციების გარკვეულ ნაწილს ეთანხმება ტაქსის კომპანია 200-200-ის დამფუძნებელი ნიკა ხოფერია. მისი თქმით, ტექნიკური დათვალიერების ამოქმედება აუცილებელია, თუმცა, დღევანდელ პირობებში შეუძლებელი. კომპანიის ხელმძღვანელი აცხადებს, რომ დღეს ტაქსოპარკის 95 პროცენტი გაზის ბალონებზე მუშაობს, ამ დროს კი არ არსებობს აკრედიტირების ორგანო, რომელიც გაზზე მომუშავე ავტომანქანებს შეამოწმებს. „აქედან გამომდინარე, გაურკვეველია, როგორ აპირებს მთავრობა ამ რეგულაციის შემოღებას. აქამდე შემმოწმებელი ორგანო ვერ ამოქმედდა და ვერც ამოქმედება. ამით არცერთი კომპანია არ დაინტერესდა."-აცხადებს ხოფერია.


მისი თქმით, ტაქსების ლიცენზირება ბაზრის მონოპოლიზებას გამოიწვევს, დაარღვევს მოთხოვნა-მიწოდებას და ტაქსები დეფიციტი გახდება. "თუ ლიცენზიას მხოლოდ კომპანიებზე გასცემენ, მაშინ ასეთი კომპანია სულ 2-3 იქნება, რომელთა ავტოპარკი ჯამში 100 თუ იქნება. ეს უკვე დეფიციტი იქნება. ახლა კი სფერო ბუნებრივ რეგულაციაშია"-აცხადებს ხოფერია.

 

მისივე განმარტებით, რეგულაციების უმრავლესობა მომსახურების საფასურს გააძვირებს, შესაბამისად, ბაზარი „მოკვდება“, რადგან ამ ღირებულების გადახდის საშუალება ბევრს არ ექნება. ხოფერია აქედან ერთერთ გამოსავლად დაზღვევის სისტემის ამოქმედებას მიიჩნევს. „მთელ მსოფლიოში დაზღვევა მუშაობს. ჩვენთან კი ტაქსს არცერთი სადაზღვევო კომპანია მაღალი რისკის გამო არ აზღვევს, ან თუ აზღვევს, ძალიან მაღალი ტარიფით"-აცხადებს ხოფერია.

 

„ელიტ ტაქსის" დამფუძნებელი ლევან გაგუნაშვილი აცხადებს, რომ ტექდათვალიერება და ლიცენზირება აუცილებელია, თუმცა, გარკვეულ ჩარჩოებში, ისე, რომ ამან მძღოლის შემოსავალზე არ იმოქმედოს.


„ყველა ეს რეგულაცია ტაქსის მომსახურებას გააძვირებს. ყველას ვისაც სურს, ტაქსაობს. ასე არ შეიძლება. ყველა მძღოლს მანქანა გამართული უნდა ჰქონდეს, თუმცა დღეს უჭირს ხალხს, შეძლებისდაგვარად აკეთებენ,"-აცხადებს გაგუნაშვილი.

 

სხვადასხვა გათვლებით, თბილისში ყოველდღიურად 50 000 - 60 000 ტაქსი მოძრაობს. 

 




m2-ს გაყიდვების ინოვაციური კულტურა

m2-ს გაყიდვების ინოვაციური კულტურა
access_time2019-09-21 17:01:21
                                                                                              დეველოპერული კომპანია „m2 უძრავი ქონება“ გაყიდვების მიმართულებით მომსახურების კულტურისა და...

აკაკი ზოიძე - არ დავუშვებთ, ერთი მხრივ, ბიზნესი ზედმეტი რეგულაციებით დავახრჩოთ და მეორე მხრივ, არსებობდეს მონური შრომა

აკაკი ზოიძე - არ დავუშვებთ, ერთი მხრივ, ბიზნესი ზედმეტი რეგულაციებით დავახრჩოთ და მეორე მხრივ, არსებობდეს მონური შრომა
access_time2019-09-21 13:00:25
არის მცდელობა იმ პროცესის დისკრედიტაცია მოხდეს, რომელიც ჩვენი მოქალაქეების უფლებების დაცვას ემსახურება, – ამის შესახებ პარლამენტის ჯანდაცვის კომიტეტის თავმჯდომარე აკაკი ზოიძემ განაცხადა შრომის კოდექსში დაგეგმილ ცვლილებებთან დაკავშირებით.   მისი თქმით, ამ საკითხზე აბსოლუტურად დაუსაბუთებელი წუხილებია და საზოგადოებაში მცდარი ინფორმაცია გავრცელდა.   „რატომღაც მცდელობაა, იმ პროცესის დისკრედიტაციის, რომელიც მხოლოდ ჩვენი მოქალაქეების უფლებების დაცვას...

ბეჭდები ქვევრის თემაზე - Tsikolia-ს ახალი ხაზი

ბეჭდები ქვევრის თემაზე - Tsikolia-ს ახალი ხაზი
access_time2019-09-21 11:00:59
დიზაინერი ზვიად ციკოლია ქვევრის თემაზე საიუველირო ნაწარმის შექმნას იწყებს.   როგორც bm.ge-ის დიზაინერმა განუცხადა, ახალ ხაზში თავიდან იქნება ბეჭდები, რომელსაც დაემატება საყურეები, ყელსაბამები და ა.შ.   ბრენდს Tsikolia ერქმევა.   „ქვევრს მე ბევრნაირად ვხედავ. ის არის ჩვენი ერის საიდენტიფიკაციო ატრიბუტი, ამიტომ ვაგრძელებ ქვევრის ხაზს და მალე კიდევ ბევრ სხვა რამეს იხილავთ“, - უთხრა ციკოლიამ bm.ge-ის.   დიზაინერს...

„ერთიანი აგროპროექტის“ ფარგლებში სამეგრელოს რეგიონში ლოკოკინების ფერმა ამოქმედდა

„ერთიანი აგროპროექტის“ ფარგლებში სამეგრელოს რეგიონში ლოკოკინების ფერმა ამოქმედდა
access_time2019-09-21 10:00:49
ხობის მუნიციპალიტეტის სოფელ ახალ ხიბულაში თანამედროვე სტანდარტებით აღჭურვილი ლოკოკინების ფერმა „ნადი გრუპი“ სახელმწიფოს დახმარებით, „ერთიანი აგროპროექტის“ ფარგლებში აშენდა. ფერმის ასაშენებლად ჯამურად 1,410,000 ლარის ინვესტიცია განხორციელდა, საიდანაც 1,260,000 ლარი ბენეფიციარმა შეღავათიანი აგროკრედიტით მიიღო. გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის მინისტრის მოადგილემ, გიორგი ხანიშვილმა, სოფლისა და სოფლის მეურნეობის განვითარების სააგენტოს დირექტორთან ოთარ შამუგიასთან, სამეგრელო ზემო-სვანეთის...

„ყურძნის ბირჟა“ - მოსავლის გაყიდვის ალტერნატიული გზა ინტერნეტში

„ყურძნის ბირჟა“ - მოსავლის გაყიდვის ალტერნატიული გზა ინტერნეტში
access_time2019-09-21 18:00:07
უკვე რამდენიმე დღეა, ინტერნეტსივრცეში ვებსაიტი „ყურძნის ბირჟა“ გამოჩნდა. ვებგვერდზე თავად მევენახე წერს დეტალურად, რა ჯიშისა და რაოდენობის ყურძენი აქვს გასაყიდი, სად მდებარეობს ვენახი, რა ღირს ერთი კილოგრამი ყურძენი და როდის უნდა მოიკრიფოს მოსავალი. იქვე მითითებულია კონკრეტული მევენახის საკონტაქტო ინფორმაცია. როგორც ვებგვერდზე წერია, მისი შემქმნელები არიან სხვადასხვა პროფესიის ადამიანები და ერთადერთი მიზანი აქვთ...


მსგავსი სიახლეები

up