ტაქსის კომპანიების წინააღმდეგობის მიუხედავად, მომხმარებლების უმრავლესობა სფეროს რეგულაციას ითხოვს

ტაქსის კომპანიების წინააღმდეგობის მიუხედავად, მომხმარებლების უმრავლესობა სფეროს რეგულაციას ითხოვს

person access_time2016-04-12 09:22:30

ტაქსით მომსახურების სფეროში თბილისის მერია რეგულაციების შემოღებას იწყებს. თავად ტაქსის კომპანიებსა და კერძო "ტაქსისტებს" შორის აღნიშნული ინიციატივა წინააღმდეგობას იწვევს. ისინი ცდილობენ, ინიციატივას საკუთარი არგუმენტები დაუპირისპირონ, თუმცა ეს არგუმენტები დამატებითი დასტურია იმის, რომ ეს სფერო რეგულაციებს საჭიროებს. კერძოდ, ტაქსის კომპანიებში, რომლებსაც "კომერსანტი" ესაუბრა, აცხადებენ, რომ არ უნდა შეიზღუდოს ძველი, 2000 წლამდე გამოშვებული ავტომობილების გამოყენება ტაქსით მომსახურებისთვის. გარდა ამისა, ამბობენ, რომ რეგილაციები მომსახურების ტარიფს გააძვირებს, შექმნის მონოპოლიის საფრთხეს და ა.შ. თუმცა, თუ თვალს გადავავლებთ სოციალურ ქსელებში აღნიშნულ თემაზე გამოხმაურებებს, ნათელია, რომ ტაქსების სფეროს რეგულაცია საზოგადოების მოთხოვნაა იმ შემთხვევაშიც კი, თუ ტარიფები გაიზრდება: მომხმარებლების დიდი ნაწილი აფიქსირებს, რომ თუ ტაქსით მომსახურების ხარისხი და უსაფრთხოება გაუმჯობესდება, მზად არიან ამ სერვისში უფრო ძვირი გადაიხადონ.

 

როგორც ცნობილია, 2017 წლიდან თბილისში ტაქსების რეგისტრაცია სავალდებულო გახდება. მერიის ინიციატივის მიხედვით, 2017 წლიდან უნდა დაიწყოს ტაქსების რეგისტრაცია, რის შემდეგაც, მათთვის შეიქმნება შესაბამისი რეგლამენტი, ანუ ის მოთხოვნები, რაც ტაქსის მძღოლებმა და მათმა ავტოსატრანსპორტო საშუალებებმა უნდა დააკმაყოფილონ.


„ტაქსის რეგულაციის ნაწილში, რაც ეხება ავტომობილის გამართულობას, ჩვენ ვფიქრობთ, რომ ეს სავალდებულო რეგულაცია დაემთხვეს საყოველთაო ტექნიკური დათვალიერების შემოღების პროცესს, ამ ნაწილში ჩვენ დამატებით მოთხოვნებზე რომ არ გავაკეთოთ აპელირება, ეს დაემთხვევა იმ პერიოდს როცა ქვეყანაში იქნება ისედაც ტექნიკური დათვალიერება სავალდებულო," - აცხადებს თბილისის მერის მოადგილე ირაკლი ლექვინაძე.


„კომერსანტი" დაინტერესდა თავად ბაზრის მოთამაშეების პოზიციით, ეთანხმებიან თუ არა თბილისის მერიის ინიციატივას, მისაღებია თუ არა მათთვის ის კონკრეტული რეგულაციები, რასაც მერია სთავაზობთ? თავად ტაქსის კომპანიები ამბობენ, რომ მათთვის დამატებითი რეგულაციების დაწესება პოტენციური რისკია, რადგან, მათივე თქმით, ამან შესაძლოა სამუშაო ადგილების დაკარგვა გამოიწვიოს, ასევე შესაძლოა ბაზარი მკვეთრად შემცირდეს, ან რაც ყველაზე რეალურია - გაიზარდოს მომსახურების საფასური.


„ომეგა ტაქსის" ხელმძღვანელი ვანო თოდუა აცხადებს, რომ რეგულაციების დაწესება იდეალური ვარიანტია, თუმცა, აუცილებელია მერიის მხრიდან ამ რეგულაციების სწორად ჩამოყალიბება. მისი თქმით, ის რაც დღემდე მერიის მიერ არის ნათქვამი, არ შეესაბამება იმ სტანდარტებს, რაც საქართველოშია.


თოდუასთვის მიუღებელია რეგულაციის დაწესება მანქანების წლოვანების მიმართულებით. მისი თქმით, გავრცელდა ინფორმაცია, თითქოს მერია ტაქსების კომპანიებისთვის ევრო 3-ის სტანდარტის (2000 წელი და ზევით) დაწესებას აპირებს, რაც მისი მტკიცებით, გაუმართლებელია.



„საქართველო არ არის ქვეყანა, სადაც ევრო 3-ის სტანდარტი უნდა შემოიღო და რატომ ვითხოვთ ამას, გაურკვეველია. ჩვენ ევრო 1-ის სტანდარტის გზებიც კი არ გვაქვს, ევრო-3-ის სტანდარტის მანქანა კი ამ გზაზე ვერასოდეს ვერ ივლის. ამ კონკრეტული რეგულაციის ამოქმედება, პირველ რიგში ხალხზე აისახება, მათთვის იქნება ტაქსის სერვისი მიუწვდომელი. ამ ეტაპზე ტაქსის სერვისი პირდაპირ მორგებულია ხალხზე და გადაადგილების კომფორტულ და იაფ საშუალებად არის მიჩნეული, როგორც სხვა განვითარებად ქვეყნებშია. ამ რეგულაციის ამოქმედების შემდეგ კი ეს ვითარება უარესობისკენ შეიცვლება,"-აცხადებს თოდუა.

 

მისი თქმით, არის რეგულაციების ნაწილი, რომლის ამოქმედებაც აუცილებელი და საჭიროა. თოდუას შეფასებით, დღეს არსებული ტაქსოპარკი გაცხრილვას საჭიროებს. კერძოდ, რეგულაციები უნდა შეეხოს მძღოლების ქცევას, ქალაქის ცოდნას, ტექდათვალიერებას,  ფასებს. თუმცა, იმასაც აღნიშნავს, რომ ეს ყველაფერი ტაქსის მომსახურების საფასურს გააძვირებს.


რეგულაციების გარკვეულ ნაწილს ეთანხმება ტაქსის კომპანია 200-200-ის დამფუძნებელი ნიკა ხოფერია. მისი თქმით, ტექნიკური დათვალიერების ამოქმედება აუცილებელია, თუმცა, დღევანდელ პირობებში შეუძლებელი. კომპანიის ხელმძღვანელი აცხადებს, რომ დღეს ტაქსოპარკის 95 პროცენტი გაზის ბალონებზე მუშაობს, ამ დროს კი არ არსებობს აკრედიტირების ორგანო, რომელიც გაზზე მომუშავე ავტომანქანებს შეამოწმებს. „აქედან გამომდინარე, გაურკვეველია, როგორ აპირებს მთავრობა ამ რეგულაციის შემოღებას. აქამდე შემმოწმებელი ორგანო ვერ ამოქმედდა და ვერც ამოქმედება. ამით არცერთი კომპანია არ დაინტერესდა."-აცხადებს ხოფერია.


მისი თქმით, ტაქსების ლიცენზირება ბაზრის მონოპოლიზებას გამოიწვევს, დაარღვევს მოთხოვნა-მიწოდებას და ტაქსები დეფიციტი გახდება. "თუ ლიცენზიას მხოლოდ კომპანიებზე გასცემენ, მაშინ ასეთი კომპანია სულ 2-3 იქნება, რომელთა ავტოპარკი ჯამში 100 თუ იქნება. ეს უკვე დეფიციტი იქნება. ახლა კი სფერო ბუნებრივ რეგულაციაშია"-აცხადებს ხოფერია.

 

მისივე განმარტებით, რეგულაციების უმრავლესობა მომსახურების საფასურს გააძვირებს, შესაბამისად, ბაზარი „მოკვდება“, რადგან ამ ღირებულების გადახდის საშუალება ბევრს არ ექნება. ხოფერია აქედან ერთერთ გამოსავლად დაზღვევის სისტემის ამოქმედებას მიიჩნევს. „მთელ მსოფლიოში დაზღვევა მუშაობს. ჩვენთან კი ტაქსს არცერთი სადაზღვევო კომპანია მაღალი რისკის გამო არ აზღვევს, ან თუ აზღვევს, ძალიან მაღალი ტარიფით"-აცხადებს ხოფერია.

 

„ელიტ ტაქსის" დამფუძნებელი ლევან გაგუნაშვილი აცხადებს, რომ ტექდათვალიერება და ლიცენზირება აუცილებელია, თუმცა, გარკვეულ ჩარჩოებში, ისე, რომ ამან მძღოლის შემოსავალზე არ იმოქმედოს.


„ყველა ეს რეგულაცია ტაქსის მომსახურებას გააძვირებს. ყველას ვისაც სურს, ტაქსაობს. ასე არ შეიძლება. ყველა მძღოლს მანქანა გამართული უნდა ჰქონდეს, თუმცა დღეს უჭირს ხალხს, შეძლებისდაგვარად აკეთებენ,"-აცხადებს გაგუნაშვილი.

 

სხვადასხვა გათვლებით, თბილისში ყოველდღიურად 50 000 - 60 000 ტაქსი მოძრაობს. 

 




კომპანიები და მათი მფლობელები, რომელთა „გაშავებასაც“ მერია ითხოვს

კომპანიები და მათი მფლობელები, რომელთა „გაშავებასაც“ მერია ითხოვს
access_time2020-08-11 17:20:07
თბილისის მერი კახი კალაძე საჯარო გამოსვლებში პირობების ჯეროვნად შეუსრულებლობის გამო „გაშავებით“ არაერთხელ დამუქრებია ტენდერებში გამარჯვებულ სხვადასხვა კომპანიას. „ბიზნესპრესნიუსი“ დაიტერესდა, სატენდერო ხელშეკრულებების დარღვევის გამო რამდენ შემთხვევაში მოითხოვა მერიამ კომპანიის „შავ სიაში“ მოხვედრა. მერიის შესაბამისი სამსახურების მიერ მოწოდებული ინფორმაციიდან ირკვევა, რომ თბილისის მერიამ მიმწოდებლის „შავ სიაში" რეგისტრაციასთან დაკავშირებით სახელმწიფო შესყიდვების სააგენტოს...

მსოფლიოში კორონავირუსის პირველი ვაქცინა ვლადიმერ პუტინის ქალიშვილმა გაიკეთა

მსოფლიოში კორონავირუსის პირველი ვაქცინა ვლადიმერ პუტინის ქალიშვილმა გაიკეთა
access_time2020-08-11 16:10:36
ვლადიმერ პუტინის განცხადებით რუსეთის ჯანდაცვის სამინისტრომ ადამიანებზე ორ თვიანი ტესტირების შემდეგ, მსოფლიოში პირველი კორონავირუსის ვაქცინა დაამტკიცა. რუსეთის მიერ შექმნილი კორონავირუსის საწინააღმდეგო ვაქცინა ვლადიმერ პუტინის შვილმაც გაიკეთა. „ჩემმა ერთ-ერთმა ქალიშვილმა ვაქცინა გაიკეთა, ამ მხრივ, მან პრეპარატის შემოწმების პროცესშიც მიიღო მონაწილეობა“ - აცხადებს რუსეთის პრეზიდენტი. პირველი ვაქცინის შემდეგ პუტინის ქალიშვილს 38 გრადუსი სიცხე დაუფიქსირდა,...

ვითიბი ბანკი ავტო სესხზე განსაკუთრებულ პირობებს სთავაზობს

ვითიბი ბანკი ავტო სესხზე განსაკუთრებულ პირობებს სთავაზობს
access_time2020-08-11 11:00:27
ვითიბი ბანკი, ახალი ავტომობილის შეძენის მსურველებს, განსაკუთრებულ პირობებს სთავაზობს. შეთავაზების ფარგლებში მომხმარებელს შეუძლია ბანკის პარტნიორი ავტო სალონებიდან გამოიყვანოს ავტომობილი, ისარგებლოს სამი წელი, ხოლო შემდეგ დააბრუნოს ყიდვის დროს შეთანხმებულ ფასად. რაც მთავარია 3 წლის შემდეგ (სესხის ვადის ბოლოს) მყიდველს სამი შემოთვაზებული ვარიანტიდან შეუძლია აირჩიოს ერთ-ერთი: დარჩენილი ღირებულების ფასად, ჩააბაროს ავტომობილი ავტო სალონს, რის შედეგადაც იფარება ვალდებულება ბანკის...

რუსი ტურისტების რაოდენობა თურქეთის კურორტებზე 32%-ით გაიზარდა

რუსი ტურისტების რაოდენობა თურქეთის კურორტებზე 32%-ით გაიზარდა
access_time2020-08-11 18:00:56
1 აგვისტოდან რუსეთმა თურქეთის მიმართულებით ავიაფრენები განაახლა და დღეისთვის მოთხოვნამ 2019 წლის ანალოგიური პერიოდს უკვე გადააჭარბა. Аэрофлот-ის ყველაზე მოთხოვნად რეისზე - „მოსკოვი-სტამბოლი“, მგზავრთა ნაკადმა 85%-ს მიაღწია. ავიაკომპანია S7-ში ამბობენ, რომ ბილეთების დაჯავშნა წინმსწრები ტემპებით მიმდინარეობს და სახეზეა გადადებული მოთხოვნის ეფექტი. Aviasales-ის მონაცემებით, 24 ივლისიდან, როდესაც ავიამიმოსვლის აღდგენის შესახებ...

ქართულმა ზეითუნის ზეთმა იმპორტირებულის 22% ჩაანაცვლა

ქართულმა ზეითუნის ზეთმა იმპორტირებულის 22% ჩაანაცვლა
access_time2020-08-11 13:30:04
„საქართველოში წარმოებული ზეითუნის ზეთით იმპორტის 22%-ს ვანაცვლებთ,“ - განუცხადა „ბიზნესპარტნიორს“ „ქართული ზეთისხილის“ დამფუძნებელმა გიორგი სვანიძემ. მისივე განმარტებით, უახლოეს პერიოდში ეს მაჩვენებლები 30%-საც გადააჭარბებს. „წლების წინ, როცა ჩვენ დავიწყეთ საქართველოში ზეთისხილის ბიზნესი. პროდუქტის 100% იმპორტირებული იყო. ეტაპობრივად ჩვენ მოვახერხეთ ბაზრის წილის ათვისება და ამ დროისთვის ეს მაჩვენებელი უკვე 20-22%-ს შეადგენს,“ -...


მსგავსი სიახლეები

up