ტაქსების რეფორმა შესაძლოა, სხვა დიდ ქალაქებშიც დაიწყოს

ტაქსების რეფორმა შესაძლოა, სხვა დიდ ქალაქებშიც დაიწყოს

access_time2019-10-31 18:30:33

დედაქალაქის შემდეგ, ტაქსისა და საზოგადოებრივი ტრანსპორტის რეფორმა, შესაძლოა, რეგიონებშიც ამოქმედდეს. მიუხედავად იმისა, რომ საზოგადოებრივი ტრანსპორტი არც თბილისშია მოწესრიგებული, ის ერთი კომპანიისა და მუნიციპალიტეტის მფლობელობაშია. სავარაუდოდ, სწორედ ამ მეთოდით მოხდება ძირითად ქალაქებში სფეროს რეგულირება.


ქვეყნის დიდ ქალაქებში, თბილისის მაგალითზე მოხდა პარკირების საბარათე სისტემის შექმნა. სავარაუდოდ, სწორედ ამ სცენარით განვითარდება საზოგადოებრივი ტრანსპორტისა და ტაქსის ლიცენზირების საკითხიც.


რეგიონებში ტრანსპორტის მომსახურების პრობლემაა. რამდენიმე ქალაქში სამარშრუტო ტაქსების და მუნიციპალური ავტობუსების მძღოლების სამუშაო დღე 18 საათზე მთავრდება. კიდევ უფრო მძიმე სურათია სოფლებში, სადაც რაიონული ცენტრებიდან რეისები დღის მეორე ნახევარში საერთოდ არ სრულდება. სამარშრუტო ტაქსებისგან გასხვავებით, ავტობუსები თვითმმართველობებს ექვემდებარება. გამგეობების ნაწილი საკანონმდებლო ხარვეზზე საუბრობს. მიუხედავად იმისა, რომ მუნიციპალური ტრანსპორტისა და ზოგადად გადაადგილების პრობლემა საქართველოს თითქმის ყველა რეგიონში მწვავედ დგას, ,,რეზონანსის” ინფორმაციით, ლიცენზირებისა და რეგულირების საკითხი, ამ ეტაპზე მხოლოდ ქუთაისსა და ბათუმს შეეხება.


ეკო ტრანსპორტ ცენტრის აღმასრულებელი დირექტორი ვასო ურუშაძე ამბობს, რომ თბილისში ტაქსებთან დაკავშირებულ ცვლილებებს საერთო არაფერი აქვს რეფორმასთან და გაუაზრებელი რეგულაციების ნაკრებია. თანაც, თუკი, რეფორმა მთელ ქვეყნაში არ განხორციელდა, შედეგი არ იქნება.


,,პირველ რიგში, უნდა დავიწყოთ იმით, რომ დედაქალაქის ანალოგი არ შეიძლება განხორციელდეს სადმე, რადგან ეს არ არის რეფორმა, ეს გაუაზრებელი რეგულაციების ნაკრებია. იმ შემთხვევაში, თუ საქართველოს მთელს ტერიტორიაზე არ იმუშავებს ტაქსის შემთხვევაში ერთიანი სისტემა, ამას აზრი არ ექნება და იქნება როგორც თბილისშია, როცა რუსთავში ან მარნეულში რეგისტრირებული ავტომობილები ჩამოდიან ლიცენზიისა და იმ პირობების დაკმაყოფილების გარეშე, რაც მხოლოდ თბილისში მოქმედებს. ასე მოხდება რეგიონებშიც. ბათუმში ქობულეთიდან ან ბათუმის სოფლებიდან ჩავლენ, ქუთაისში ზესტაფონიდან და წყალტუბოდან.


ამიტომაც ერთიანი სისტემაა აუცილებელი და არა ნაგლეჯ-ნაგლეჯ რეფორმა, რაც დღეს ხორციელდება ჩვენთან.


სახელმწიფომ უნდა გაითვალისწინოს ის მიდგომები, რასაც ჩვენ, სპეციალისტები ვუზიარებდით. არც დედაქალაქი და არც სხვა რომელიმე ქალაქი, რა თქმა უნდა, მზად არაა ტაქსის რეფორმისათვის, როცა საზოგადოებრივი ტრანსპორტი ამ დონეზეა მოუწესრიგებელი. რეგიონული ცენტრებისგან მოშორებით უფრო რთული მდგომარეობაა გადაადგილების მხრივაც”, - აცხადებს ურუშაძე ,,რეზონანსთან”.


ქუთაისს უკვე 12 წელია, აღარ გააჩნია მუნიციპალური სატრანსპორტო სისტემა. ამჟამად ქალაქში მგზავრებს ემსახურება ტენდერებში გამარჯვებული ათზე მეტი კომპანიის ავტოტრანსპორტი, რომლის მდგომარეობა და მომსახურების ხარისხი ბევრს არ მოსწონს და ხშირად აპროტეტსტებენ ადგილობრივები.


თებერვალში ქუთაისის მერიის ტრანსპორტის განყოფილების ხელმძღვანელი ირაკლი ცხვედიანი ვერ აკონკრეტებდა, რა თანხა დასჭირდება მუნიციპალური სატრანსპორტო სისტემის შექმნას, თუმცა ამბობდა, რომ დაპირება, სავარაუდოდ, ერთ წელიწადში შესრულდება და პირველ ეტაპზე მუნიციპალურ დაქვემდებარებაში გადავა 10 საავტობუსო ხაზი. თებერვლამდე მხოლოდ 4 თვე დარჩა, თუმცა ქუთაისში ამ მხრივ ჯერ კიდევ არაფერი შეცვლილა. არავინ აკონკრეტებს მმართველ უმრავლესობაში არც იმას, ემზადება თუ არა დასავლეთ საქართველოს მთავარი ქალაქი, თბილისის მოდელზე გადასასვლელად, როცა ავტობუსები მუნიციპალიტეტს ეკუთვნის, მიკროავტობუსები ერთ კომპანიას, ხოლო ტაქსების ლიცენზირება და სხვადახვა რეგულაციებში მოქცევა უკვე დაწყებულია.


თბილისში გატარებული ცვლილებები რომ მასშტაბურ შედეგზე ორიენტირებული არ არის, ამბობს საავტომობილო სფეროს სპეციალისტი, ტრანსპორტისა და გზების ასოციაციის თავმჯდომარე, დათო მესხიშვილიც.


,,რეფორმა ვერ იქნება ის, რის შესახებაც არც კვლევაა ჩატარებული და არც ის ვიცით, რა შედეგზე უნდათ გასვლა. მეტიც, ეტაპებიც კი არ არის გამოცხადებული, ახლა რომ თვითდასაქმებულია მძღოლი, რა უნდა დააკმაყოფილოს მომავალ წელს. სრულიად უპასუხისმგებლოდ მიმდინარეობს პროცესი. ასე რომ, თბილისის მაგალითი ვერ გამოდგება რეგიონებისთვის, რადგან ერთადერთი რაც საბოლოოდ მოხდება, არის ტაქსის ბიზნესის გამსხვილება და თვითდასამქებულთა გაქრობა ამ ბაზრიდან.


რაც შეეხება მუნიციპალურ ტრანსპორტს, სანამ არ გვეცოდინება თითოეულ ქალაქს რა გეგმა აქვს და ასევე სანამ ქვეყნას არ ექნება საერთო სატრანსპორტო სტრატეგია, ძალიან რთულია რამეზე საუბარი. ფაქტია, ეს არ უნდა იყოს ისე, როგორც კომუნისტური მანკიერი პრაქტიკით დღემდე გრძელდება, როცა ყველაფერი სახელმწიფოსია”, - განაცხადა მესხიშვილმა.


bpn.ge





Bloomberg-მა რუსეთს დიდი ეკონომიკური რეცესია უწინასწარმეტყველა

Bloomberg-მა რუსეთს დიდი ეკონომიკური რეცესია უწინასწარმეტყველა
access_time2020-04-07 20:00:11
კორონავირუსის პანდემიასთან ბრძოლის მარათონში რუსეთი ყველაზე ნაკლებ რესურსს ხარჯავს ეკონომიკის მხარდასაჭერად, ვიდრე სხვა ქვეყნები, რაც მძიმე რეცესიის საწყისი შეიძლება გახდეს -  წერს Bloomberg-ი. ექსპერტები მიიჩნევენ, რომ რეზერვების გამოყენებისგან თავის შეკავების მიზეზი არის რუსეთის ხელისუფლების შიში ნავთობის დაბალ ფასებზე.   სანამ მსოფლიო ლიდერები მთელი პლანეტის მასშტაბით, კოლოსალურ თანხებს ხარჯავენ ეკონომიკის...

7 აპრილი - ქართული ლარი გაუფასურდა, თურქული ლირა გამყარდა

7 აპრილი - ქართული ლარი გაუფასურდა, თურქული ლირა გამყარდა
access_time2020-04-07 19:00:39
კორონავირუსის უარყოფითი ეფექტი რეგიონში ყველაზე მკვეთრად ქართული ლარის კურსზე აისახა, მარტის დასაწყისიდან ლარის მნიშვნელოვანი გაუფასურება დაიწყო და წლის დასაწყისთან შედარებით, დაახლოებით 22%-ით გაუფასურდა. Bloomberg-ის სავაჭრო სისტემაშიც ბოლო პერიოდის განმავლობაში ლარი ძირითადად მკვეთრად უფასურდებოდა, რეგიონის ვალუტის კურსები კი ან მცირედით და ეტაპობრივად უფასურდება, ან...

„ქართული ღვინო ყველაზე დიდ დიპლომატიურ როლს თამაშობს“- კომპანია „მტევინო“ ჰობით დაწყებული ბიზნესი

„ქართული ღვინო ყველაზე დიდ დიპლომატიურ როლს თამაშობს“- კომპანია „მტევინო“ ჰობით დაწყებული ბიზნესი
access_time2020-04-07 17:55:17
ხამში- ეს არის ძველისძველი ისტორიული სოფელი გარე კახეთში, რომელიც საფერავის საუკეთესო ღვინოსთან ასოცირდება. უახლოეს მომავალში, როდესაც კორონავირუსის პანდემია გადაივლის და ცხოვრება ჩვეულ რიტმს დაუბრუნდება, საგარეჯოს მუნიციპალიტეტის ეს პატარა სოფელი,...

„20-მდე კომპანიის გადამოწმების შედეგად, 6-ს საქმიანობის გაგრძელებაზე განაცხადი არ დაუკმაყოფილდა“

„20-მდე კომპანიის  გადამოწმების შედეგად, 6-ს საქმიანობის გაგრძელებაზე განაცხადი არ დაუკმაყოფილდა“
access_time2020-04-07 16:45:20
ჯანდაცვის სამინისტროს შრომის პირობების ინსპექტირების დეპარტამენტის უფროსის ბექა ფერაძის ინფორმაციით, საქმიანობის ნებართვის გაგრძელების სურვილის მქონე 20-მდე კომპანია გადამოწმდა, რომელთაგან 6-ს განაცხადი ჯანდაცვის სამინისტროს რეკომენდაციების შეუსრულებლობის გამო არ დაუკმაყოფილდა. როგორც ბექა ფერაძემ „ინტერპრესნიუსს“ საწარმოების მხრიდან რეკომენდაციების შესრულების მონიტორინგის პროცესის შესახებ განუცხადა, ერთი დღის განმავლობაში COVID 19-ის გავრცელების პრევენციის მიზნით...

პაატა ბაირახტარი: ეროვნულ ბანკს უნდა გაეკეთებინა ის, რასაც აკეთებს ახლა. უბრალოდ, ეს უნდა გაეკეთებინა თავის დროზე

პაატა ბაირახტარი: ეროვნულ ბანკს უნდა გაეკეთებინა ის, რასაც აკეთებს ახლა. უბრალოდ, ეს უნდა გაეკეთებინა თავის დროზე
access_time2020-04-07 15:00:16
მარტის თვის მდგომარეობით ქვეყანაში ინფლაციის დონე მნიშვნელოვნად არის გაზრდილი, 6.1%-ს შეადგენს და მიზნობრივ მაჩვენებელს ორჯერ აღემატება. ჩნდება კითხვა, - რატომ ვერ ართმევს ცენტრალური ბანკი თავს თავის უმთავრეს მოვალეობას  და რატომ ვერ ახერხებს ფასების საერთო დონის მოთოკვას. ამ კითხვებით „კომერსანტმა“, ახალგაზრდა ფინანსისტთა და ბიზნესმენთა ასოციაციის - „აფბას“ ვიცე-პრეზიდენტს, პაატა ბაირახტარს მიმართა. - პაატა,...


მსგავსი სიახლეები

up