“როცა მძღოლების 80 პროცენტს  თეთრ ფერზე აქვს პროტესტი, უნდა მოხდეს შეთავაზების გადახალისება და დათმობებზე წასვლა“   -  ჩავარდება თუ არა თეთრი ფერის ტაქსების რეფორმა

“როცა მძღოლების 80 პროცენტს თეთრ ფერზე აქვს პროტესტი, უნდა მოხდეს შეთავაზების გადახალისება და დათმობებზე წასვლა“ - ჩავარდება თუ არა თეთრი ფერის ტაქსების რეფორმა

access_time2019-08-14 14:30:45

 „ჩემი აზრით, ტაქსების რეფორმა შედგება და საბოლოო ჯამში არ ჩავარდება. თუმცა, თეთრი ფერის  თემა გაიწელება, იქნება კიდევ მეტი წინააღმდეგობებიც, მაგრამ საბოლოო ჯამში მაინც გადავალთ ერთიან თეთრ ფერზე,“ -   ასე აფასებს ტაქსების კომპანია 200-200-ის დამფუძნებელი ნიკა ხოფერია ტაქსების რეფორმის მიმდინარე ეტაპს და მძღოლების  ტაქსების თეთრად გადაღებვასთან დაკავშირებით მინიმალურ დაინტერესებას. 


 მანქანების თეთრად გადაღებვის მომსახურების გაწევაზე პასუხისმგებელი კომპანიის, „ალმას“ დირექტორის განცხადებით, მათ მოლოდინი ჰქონდათ, რომ შესაბამის მომსახურებას დაახლოებით 15 ათას ტაქსს გაუწევდნენ. თუმცა, ტაქსის ლიცენზიის მქონე მძღოლებზე, 10 აგვისტოს მდგომარეობით, თეთრად გადაღებვის და ფირის გადაკვრის მხოლოდ 2610 ვაუჩერია გაცემული. 7 აგვისტოს მდგომარეობით კი განაღდებულია 994 ვაუჩერი. აღსანიშნავია, რომ 10 აგვისტოს ვაუჩერების გაცემის ვადა ამოიწურა.


ნიკა ხოფერია მიიჩნევს, რომ რეფორმაში ჩართვის მსურველების ასეთი მცირე მაჩვენებელი გამოწვეულია იმით, რომ ტაქსების გადაღებვას  გარკვეული ვალდებულება მოყვება იმ კომპანიის მიმართ, რომელიც უზრუნველყოფს მანქანის თეთრად გადაღებვის ხარჯებს. კერძოდ, კომპანია, რომელიც იღებს საკუთარ თავზე  ტაქსის თეთრად გადასაღებვას, ითხოვს თავისივე გადაღებილ მანქანაზე სარეკლამო სტიკერის გაკვრას ორი წლის მანძილზე. იმ ხალხისთვის კი ვინც არა მხოლოდ სამუშაოდ, არამედ ყოველდღიურ ცხოვრებაში, ოჯახისთვისაც იყენებს მანქანას, სტიკერის გაკვრა და მანქანის შეღებვა მიუღებელია და სწორედ ამას მოჰყვა  მძღოლების 80 პროცენტის მხრიდან წინააღმდეგობა. 


„ე.წ. ტაქსების რეფორმაში ჩვენთვის  უფრო მისაღებია უსაფრთხოებაზე ზრუნვა, ფერი კი უსაფრთხოებას არ უზრუნველყოფს. მარცხენა  საჭე უზრუნველყოფს უსაფრთხოებას ისევე, როგორც ტექდათვალიერება,  თვითონ ფერის ცვლილება ნაკლებად პრინციპულია.  ყველას უნდა ესთეტიური ტაქსებით მგზავრობა ქალაქში, მაგრამ ხვალ შეიძლება ვინმემ თქვას, რომ გვინდა თბილისი ეკოლოგიური ქალაქი იყოს და მწვანე იყოს ყველაფერი , მაშინ უნდა გადავამწვანოთ, მერე შეიძლება ვიღაცას სხვა აზრი დაებადოს და გახადოს იასამნისფერი და სულ გადასტიკერებებში უნდა ვიყოთ? შემდეგ ეტაპზე თუ ავტოპარკის ჩანაცვლება მოხდებოდა, ყველაფერი დამშვიდდებოდა, მერე უნდა გაეთვალათ ფერის საკითხი. როცა 2018 წელს  დაიწყებ რეფორმას და იტყვი რომ 20121 წლისთვის ტაქსი უნდა იყოს თეთრი, მაშინ რეკომენდაციას მისცემ მძღოლს, რომ შეიძინოს არა წითელი არამედ თეთრი ფერის მანქანა. ახლა ამ გადაღებვას და დასტიკერებას მოჰყვება ვალდებულება, ეუბნება რომელიმე კომპანია მძღოლს, მე გადაგიღებავ ტაქსს ვითომ უფასოდ, მაგრამ შენ ჩემი რეკლამა უნდა განათავსო მანქანაზე. ტაქსის მძღოლები კი სავალდებულო პროცესს  წინააღმდეგობას უწევენ,“ - აღნიშნა ნიკა ხოფერიამ



ორგანიზაცია საქართველოს ალიანსი უსაფრთხო გზებისთვის თავმჯდომარე ეკა ლალიაშვილი მიიჩნევს, რომ ტაქსების თეთრად გადაღებვა ამ რეფორმის დასკვნით ნაწილში უნდა ყოფილიყო, მაღალი პროტესტის გამო საზოგადოების მხრიდან, თუმცა მიიჩნევს, რომ საბოლოო ჯამში გარკვეულ დათმობებზე წასვლა მერიას მაინც მოუწევს.

 


„ეს რეფორმა არის იმისთვის, რომ გაუმჯობესდეს ხარისხი და უსაფრთხოების ნაწილი და არა იმისთვის, რომ მაინც და მაინც ერთფერიანი ტაქსები ვიხილოთ თბილისის ქუჩებში. როდესაც ქალაქის ხელისუფლება ატარებს რეფორმას, უნდა დავინახოთ რისთვის კეთდება ის. გადაღებვა იყო კარგი ინიციატივა ხელისუფლების მხრიდან, თუმცა როცა ვხედავთ, რომ  ტაქსების 80 პროცენტს  თეთრ ფერზე აქვს გარკვეული პროტესტი და ვერ იმუშავა ამ შეთავაზებამ,  უნდა მოხდეს გარკვეული გადახალისება და დათმობებზე წასვლა. ეს არ ნიშნავს იმას, რომ რეფორმა უნდა ჩავარდეს, არ უნდა ჩავარდეს და ეს არის პრინციპული საკითხი. ჩვენ უნდა დავინახოთ სექტემბერში რა ვითარება იქნება, რა მოცემულობა გვექნება და ამის შემდეგ ხელისუფლებამ მოდიფიცირება უნდა გაუკეთოს ამ შეთავაზებებს. ვინც გადაღება იმათაც არ უნდა იგრძნონ თავი უსამართლო პოზიციაში,  მაგრამ თუ ასეთი პრინციპული წინააღმდეგობაა, არ უნდა ჩავაჯინდეთ  ფერის  საკითხს.  თუ არ მუშაობს ეს შეთავაზება, უმჯოებსია გარკვეულ დათმობებზე წავიდეთ, ვიდრე უსაფრთხოება და თავად რეფორმის საკითხი დადგეს  უკვე საფრთხის ქვეშ, - ასე აფასებს კომერსანტთან ტაქსების რეფორმის პროცესს ეკა ლალიაშვილი

 


ცნობისთვის, 2019 წლის 1-ელ ოქტომბერს ტაქსების რეფორმის მეორე ეტაპი იწყება. ამ დროისთვის თბილისში მოძრავი ლიცენზირებული ტაქსები თეთრი ფერის, მარცხენასაჭიანი და ხუთკარიანი უნდა იყოს, გავლილი ჰქონდეს ტექდათვალიერება, და ფლობდეს ლიცენზიას.

ამ დროისთვის ლიცენზია თბილისში 31784 მძღოლს აქვს აღებული.

 

მარიამ მორგოშია





რატომღაც გვგონია, რომ მთელი მსოფლიოს დიდი კომპანიები უნდა შეიკრიბონ და გამოვარდნენ საქართველოში ინვესტიციების ჩასადებად - ბიზნესი ტრამპის მესიჯებს აფასებს

რატომღაც გვგონია, რომ მთელი მსოფლიოს დიდი  კომპანიები უნდა შეიკრიბონ და გამოვარდნენ საქართველოში ინვესტიციების ჩასადებად - ბიზნესი ტრამპის მესიჯებს აფასებს
access_time2020-05-28 10:00:28
„ჩვენი ამბიციები გაცილებით დიდია,  ვიდრე ჩვენი ეკონომიკის ზომა.  რატომღაც გვგონია, რომ მთელი მსოფლიოს დიდი  კომპანიები უნდა შეიკრიბონ და გამოვარდნენ საქართველოში ინვესტიციების ჩასადებად.  თითებზე ჩამოსათვლელია სერიოზული კომპანიების რიცხვი, ვინც  საქართველოში უკვე შემოვიდა. იმიტომ, რომ არ ვართ საინტერესო მათთვის - ვართ პატარა შესაძლებლობების, პატარა ქვეყანა , ენერგიის წყარო არ გაგვაჩნია. ერთადერთი, რაც შევძელით იყო ის, რომ დიდ...

ფინკა ბანკი - ძლიერი ფინანსური მაჩვენებლები და საერთაშორისო პარტნიორები ახალი გამოწვევების საპასუხოდ

ფინკა ბანკი - ძლიერი ფინანსური მაჩვენებლები და საერთაშორისო პარტნიორები ახალი გამოწვევების საპასუხოდ
access_time2020-05-27 18:00:17
2019 წელი ფინკა ბანკისთვის ახალი ინიციატივებისა და შესაძლებლობების წელი იყო. ბანკისთვის მნიშვნელოვანი გამოწვევა 2018 წლის მეორე კვარტალში მაკროეკონომიკური ცვლილებები და ეროვნული ბანკის მიერ გატარებული  ღონისძიებები აღმოჩნდა. მიუხედავად ამ გარემოებებისა, ფინკა ბანკის 2019 წლის წმინდა მოგებამ 6 792 588  ლარი შეადგინა და დადებითი ინდიკატორებით დასრულდა საფინანსო წელი: მოგება კაპიტალზე (ე.წ. უკუგება საშუალო კაპიტალზე) - ROE 13.19%, ხოლო მოგება აქტივებზე (ე.წ. უკუგება აქტივებზე) - ROA...

გერმანიაში აშშ-ის ელჩი – გერმანიამ უნდა შეწყვიტოს მხეცის (რუსეთის) „გამოკვება“

გერმანიაში აშშ-ის ელჩი – გერმანიამ უნდა შეწყვიტოს მხეცის (რუსეთის) „გამოკვება“
access_time2020-05-27 20:30:34
გერმანიაში აშშ-ის ელჩის, რიჩარდ გრენელის ინფორმაციით, რუსულ გაზსადენ „ჩრდილოეთის ნაკადი-2“-ის წინააღმდეგ ახალი სანქციების დაწესება იგეგმება. რიჩარდ გრენელის თქმით, ამ ნაბიჯს მხარს რესპუბლიკელები და დემოკრატები უჭერენ. ელჩს არ დაუკონკრეტებია, რა სახის სანქციების განხილვა მიმდინარეობს კონგრესში, თუმცა როგორც გერმანული მედია იუწყება, სავარაუდოდ საუბარია შეზღუდვების დაწესებაზე იმ კომპანიების წინააღმდეგ, რომლებიც ამ გაზსადენით რუსულ ბუნებრივ აირს...

ვინ რა ჰკითხა გიორგი გახარიას

ვინ რა ჰკითხა გიორგი გახარიას
access_time2020-05-27 18:55:44
პარლამენტში ანგარიშის წარსადგენად მისული საქართველოს პრემიერ მინისტრი გიორგი გახარია საკანონმდებლო ორგანოში დეპუტატების კითხვებს ამ დრომდე პასუხობს. „კომერსანტი“ გთავაზობთ იმ კითხვა-პასუხების ნაწილს, რომელიც საკანონმდებლო ორგანოში  დაისვა და მთავრობის მეთაურის მიერ  პასუხებიც გაეცა. ეკონომიკისა და ეკონომიკური პოლიტიკის კომიტეტის...

პრემიერი - 520-ე დადგენილების გადახედვაზე საუბარი დღეს არ მიმდინარეობს

პრემიერი - 520-ე დადგენილების გადახედვაზე საუბარი დღეს არ მიმდინარეობს
access_time2020-05-27 18:09:22
„520-ე დადგენილების გადახედვაზე საუბარი დღეს არ არის, 520-ე დადგენილებაში შეიძლება გარკვეული რაღაც ცვლილებები შევიდეს“, - ამის შესახებ პრემიერ-მინისტრმა გიორგი გახარიამ პარლამენტში „ევროპული საქართველოს“ წევრის ზურაბ ჭიაბერაშვილის კითხვის საპასუხოდ განაცხადა. ქვეყნის მეთაურმა საკუთარ გამოსვლაშ ყურადღება...


მსგავსი სიახლეები

up