STRANA.UA: რკინიგზა - გერმანელებს, პორტი - ქართველებს

STRANA.UA: რკინიგზა - გერმანელებს, პორტი - ქართველებს

access_time2020-01-25 20:00:00

 

დავოსის საერთაშორისო ფორუმის ფარგლებში ხელი მოეწერა მემორანდუმს უკრაინის მთავრობას, და გერმანიის რკინიგზის მმართველ კომპანია Deutsche Bahn-ს შორის.

 

ის არ ითვალისწინებს გერმანელების მოსვლას უკრაინის რკინიგზის მართვაში, როგორც თავიდან განაცხადა ქვეყნის პრემიერ-მინისტრმა ალექსეი გონჩარუკმა -  საუბარია მხოლოდ საკონსულტაციო მომსახურებაზე.

 

თუმცა, მოგვიანებით გერმანულმა მხარემ აღიარა, რომ აპირებს ობიექტის მართვაშიც მონაწილეობის მიღებას, შესაბამისად, ამ საკითხში ჯერ კიდევ ბევრი გაურკვევლობაა.

 

თუმცა, საქმე ეხება არა მხოლოდ რკინიგზას  - კიევი გეგმავს უცხოელების შემოყვანას ქვეყნის ერთ-ერთი უმსხვილესი, ხერსონის საზღვაო პორტის მართვაში. კონცესიის ვადაა 30 წელი, და პროცესი უკვე დაწყებულია. ხერსონის პორტის მმართველი იქნება კომპანია „რიზოლი“.

 

ვინ ვის გადაუხდის?

 

უკრაინის პრემიერ-მინისტრის განცხადებამ რკინგზის თაობაზე გამოიწვია დიდი მღელვარება საზოგადოებაში. მისი თქმით, გერმანელების შემოყვანა ამ ობიექტში იქნება ძლიერი სიგნალი, რომ უკრაინა, როგორც არასდროს, ღიაა უცხოური ინვესტიციებისთვის.

 

„ჯერ კიდევ ბევრი დეტალია დასაზუსტებელი, თუმცა, პოლიტიკური გადაწყვეტილება უკვე მიღებულია“  - განაცხადა მან.

 

იმის მიუხედავად, რომ Deutsche Bahn-ის განცხადების შინაარსი განსხვავდება გონჩარუკის პოზიციისგან, მაინც ჩნდება ბევრი შეკითხვა - რკინიგზის პრივატიზება აკრძალულია კანონით, შესაბამისად, რჩება მხოლოდ კონცესია, ოპერატიული მართვა, ან საკონსულტაციო მომსახურეობა.

 

„თუ საუბარია მართვაზე, მაშინ Deutsche Bahn-მა უნდა გადაუხადოს ფული უკრაინას ინფრასტრუქტურის და მოძრავი შემადგენლობების გამოყენებისთვის. ზუსტი თანხის დადგენა რთულია, რადგანაც ის დამოკიდებულია ბრუნვაზე, ასევე არაა გამორიცხული საშეღავათო პერიოდი, რომელიც დაკავშირებულია მმართველის მიერ ინვესტიციების ჩადებასთან“ - ამბობს კომპანია Growford-ს ექსპერტი ალექსეი კუში.

 

თუმცა, თუ თანამშრომლობა შემოიფარგლება კონსულტაციებს, როგორც ამბობს გერმანული მხარე, მაშინ პირიქით, იხდის უკრაინის მთავრობა.

 


„Deutsche Bahn  არ არის საქველმოქმედო ორგანიზაციამ და არაფერს არ გააკეთებს უფასოდ. ასეთი კონსულტაციების ღირს მილიონობით ევრო წელიწადში, და გაუგებარია, რისთვის უნდა გადაიხადოს უკრაინამ ამხელა ფული“ - მიიჩნევს უკრაინის ინფრასტრუქტურის ყოფილი მინისტრო ალექსანდრ კავა.

 

შესაძლოა, გერმანელები შეეცდებიან მოძებნონ სქემა, რომელიც მისცემს მათ ფაქტიურად რკინიგზის მართვის საშუალებას, თუმცა, ოფიციალურად ყველაფერი იქნება წარმოდგენილი, როგორც კონსულტაციები, და შესაბამისად, არაფერს არ გადაიხდიან.

 

Deutsche Bahn -მა უკვე აღიარა, რომ განიხილება თანამშრომლობის დეტალები, მათ შორის, გერმანელების მონაწილეობა ოპერატიულ მართვაში. შესაბამისად, გონჩარუკს არ უთქვამს ტყუილი, როდესაც მან განაცხადა, რომ გერმანული კონცერნის აიღებს თავის თავზე უკრაინის რკინგზის მართვას - მან უბრალოდ ზედმეტი წამოაყრანტალა, და თქვა ის, რაც არის რეალობა, თუმცა, საჯაროდ არ უნდა ეთქვა. როგორც ჩანს, მზადდება რაღაც ეშმაკური სქემა, რომლითაც Deutsche Bahn მართლაც აიღებს თავის თავზე რკინიგზის მართვას, თუმცა ამაში არაფერს არ გადაიხდის.

 

რატომ  მაინც და მაინც  Deutsche Bahn?

 

„გერმანული კონცერნი მუშაობს სხვა პირობებში, ის გათვლილია მულტიმოდალურ გადაზიდვებზე, რადგანაც გერმანია არის მსხვილი ჰაბი. ჩვენ უფრო გვჭირდება გამოცდილების გაცვლა ისეთ რკინიგზებთან, რომლებმაც გადაწყვიტეს ჩვენისთანა პრობლემები - გაცვეთილი ინფრასტრუქტურა, მოძველებული შემადგენლობები, სირთულეები ტარიფების დადგენაში, კომპანიის და კლიენტების შემოსავლებს შორის ბალანსის მოძიება, და ა.შ. ამ მხრივ ჩვენთვის უფრო საინტერესოა ყაზახეთი, რომელმაც გადაჭრა ყველა ეს პრობლემა, და ამჟამად აქტიურად ავითარებს სარკინიგზო დერეფანს ჩინეთთან. პირველადი პრობლემების მოგვარების შემდეგ შესაძლებელი იყო Deutsche Bahn-ის შემოყვანა“   - მიიჩნევს კუში.

 

გასათვალისწინებელია, რომ Deutsche Bahn-ის მუშაობა თავად გერმანიაში იწვევს მომხმარებლების დიდ უკმაყოფილებას - ვაგონები არასაკმარისია, ბილეთები მუდმივად ძვირდება, მატარებლები იგვიანებენ.

 

კომპანია ასევე არ მუშაობს ინფრასტრუქტურის განახლებაზე, ამცირებს კაპიტალდაბანდებებს განვითარებაში და ითხოვს ფინანსურ დახმარებას სახელმწიფოსგან.

 

„ჯერ-ჯერობით არავითარი ხელშეკრულება არ არსებობს - ხელმოწერილია მხოლოდ მემორანდუმი. გერმანელები ჯერ შეისწავლიან მდგომარეობას, გამოაგზავნიან ექსპერტებს. მართვაზე ალბათ ჯერ საუბარი არაა. შეიძლება არც იყოს, იმიტომ რომ გერმანელები დაიხჩობიან პრობლემებში. სავარაუდოდ, იქნება რამდენიმე საპილოტო პროექტი ლამაზი კერძო მატარებლებით, მაგრამ არავითარი რეალური რეფორმა არ იქნება“ - თვლის კომპანია „ევროპატრულის“ ანალიტიკოსი ვაიჩესლავ კონოვალოვი.

 

უკრაინის მთავრობა გეგმას რკინიგზის გაყოფას 3 ნაწილად - ინფრასტრუქტურულზე, სამგზავროზე, და სატვირთოზე - და აი სწორედ მესამე შეიძლება იყოს საინტერესო Deutsche Bahn-სთვის.

 

პორტები

 

თუმცა, სატრანსპორტო ინფრასრტუქტურაში უცხოელების შემოყვანა არ შემოიფარგლება მხოლოდ რკინიგზით - რიგში დგანან საზღვაო პორტები.

 

კერძოდ, დასრულდა კონკურსი ხერსონის პორტის მმართველი კომპანიის გამოვლენაზე  - ობიექტს ჩაიბარებს „რისოლ ინვესტი“ - თუმცა, მისი „დასავლურობა“ დიდი ეჭვის ქვეშაა - კომპანიის მთავარი ბენეფიციარები არიან ქართველები დავით ბეჟუაშვილი და შოთა ხოჯანაშვილი.

 

სადღეისოდ ხერსონის პორტი წამგებიანია, იმის მიუხედავად, რომ მისი ტვირთბრუნვა 2019 წელს გაიზარდა 23,7%-ით, 3,8 მლნ. ტონამდე. ამ პორტიდან უცხოეთში გადის ძირითადად სასუქები, მეტალურგიული პროდუქცია, ნახშირი, და ფეროშენადნობები.

 

კომპანია „რისოლის“ დამფუძნებელია Georgian industrial Group, რომელიც ასევე ფლობს უკრაინულ ფარმაცევტული კომპანიას „ინდარი“-ს 30%-ს.

 

ხერსონის შემდეგ იგივე ბედი ელის ოდესის, ნიკოლაევის, და მარიუპოლის პორტებს.

 

საფრთხეები

 

თავისთავად, კონცესიაში არაფერი ცუდი არაა, თუმცა, როგორც აჩვენებს წინა წლების გამოცდილება, უცხოელების შემოყვანა მართვაში ყოველთვის სრულდება ცუდად - „მმართველი“ გაწურავს ობიექტს, მიიღებს მაქსიმალურ მოგებას, და მიდის - ამის მიზეზი ისაა, რომ ყველა ამ ტიპის გარიგება გათვლილია პოლიტიკურ ციკლზე, და ინვესტორს არა აქვს ხანგძლივად მუშაობის იმედი - ამიტომაც, ის იღებს მაქსიმალურ მოგებას, ტოვებს უზარმაზარ ვალებს, და გარბის.

 

 ასეთი მიდგომით ქვეყანამ შესაძლოა დაკარგოს, ის ინფრასტრუქტურაც კი, რომელიც ჯერ არსებობს.

 


თეგები:
რკინიგზა



„მომავალ შაბათს რომ საპარლამენტო არჩევნები ტარდებოდეს – ოცნება 19%, ენმ 14%, გახარია 3%“ – IRI

„მომავალ შაბათს რომ საპარლამენტო არჩევნები ტარდებოდეს – ოცნება 19%, ენმ 14%, გახარია 3%“ – IRI
access_time2023-04-25 14:00:33
საერთაშორისო რესპუბლიკური ინსტიტუტი (IRI) საზოგადოების აზრის კვლევას აქვეყნებს. კითხვაზე, ვის მისცემდნენ ხმას, საპარლამენტო არჩევნები მომავალ შაბათს რომ ტარდებოდეს, 19% ქართულ ოცნებას ასახელებს, 14% ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას.  მოქალაქეებს დაუსვეს კითხვა - საპარლამენტო არჩევნები რომ მომავალ შაბათს ტარდებოდეს, რომელ პარტიას მისცემდით ხმას? (თუ მისცემდით) / თქვენ მიერ არჩეული პარტია რომ ბიულეტენზე არ ყოფილიყო, სანაცვლოდ ვის მისცემდით ხმას? (თუ...

IRI-ის კვლევის მიხედვით, გამოკითხულთა 91%-ს ყველაზე მეტად პატრიარქი, 52%-ს კახა კალაძე, ხოლო 48%-ის სალომე ზურაბიშვილი მოსწონს

IRI-ის კვლევის მიხედვით, გამოკითხულთა 91%-ს ყველაზე მეტად პატრიარქი, 52%-ს კახა კალაძე, ხოლო 48%-ის სალომე ზურაბიშვილი მოსწონს
access_time2023-04-25 13:30:40
„საერთაშორისო რესპუბლიკური ინსტიტუტის (IRI)“ ახალი კვლევის თანახმად, გამოკითხულთა 91%-ს ყველაზე მეტად საქართველოს პატრიარქი ილია მეორე მოსწონს.   ამავე კვლევის თანახმად, რეიტინგში მეორე ადგილს თბილისის მერი კახა კალაძე იკავებს, რომელიც გამოკითხულთა 52%-ს მოსწონს, 48%-ით მესამე ადგილზეა საქართველოს პრეზიდენტი, სალომე ზურაბიშვილი, რომელსაც მოსდევს პრემიერ-მინისტრი ირაკლი ღარიბაშვილი 43%-ით.   ცნობისთვის, IRI-ის კვლევა 2023 წლის 4-23 მარტის პერიოდში...

უკრაინამ სუდანიდან 138 ადამიანის ევაკუაცია წარმატებით განახორციელა, მათ შორის არიან საქართველოს მოქალაქეებიც

უკრაინამ სუდანიდან 138 ადამიანის ევაკუაცია წარმატებით განახორციელა, მათ შორის არიან საქართველოს მოქალაქეებიც
access_time2023-04-25 12:50:16
უკრაინამ წარმატებით ჩაატარა სამაშველო ოპერაცია სუდანის ტერიტორიიდან მოქალაქეების ევაკუაციის მიზნით. სულ გამოიყვანეს 138 ადამიანი, მათ შორის უცხოელები. ამის შესახებ უკრაინული მედია თავდაცვის სამინისტროს მთავარი სადაზვერვო სამმართველოს პრესსამსახურზე დაყრდნობით იუწყება. აღნიშნულია, რომ ოპერაცია უკრაინის პრეზიდენტის აპარატთან და საგარეო საქმეთა სამინისტროსთან კოორდინაციით დაზვერვის მთავარმა დირექტორატმა განახორციელა. „წარმატებული...

რომელ პარტიას არ მისცემდით ხმას: 39% „ნაციონალურ მოძრაობას“, 34 % კი „ქართულ ოცნებას“ ასახელებს“ - IRI

რომელ პარტიას არ მისცემდით ხმას: 39% „ნაციონალურ მოძრაობას“, 34 % კი „ქართულ ოცნებას“ ასახელებს“ - IRI
access_time2023-04-25 13:15:07
IRI-ს კვლევის მიხედვით, გამოკითხულთა 39 პროცენტი აცხადებს, რომ ნებისმიერ გარემოებაში ხმას არ მისცემდა „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობას“.   კითხვაზე რომელ პარტიას არ მისცემდით ხმას, ნებისმიერ გარემოებაში, შედეგები შემდეგნაირად გადანაწილდა, „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა – 39%; „ქართული ოცნება“ – 34%; „კონსერვატიული მოძრაობა – ალტ-ინფო“ -16%; „გირჩი მეტი თავისუფლება – ზურაბ გირჩი ჯაფარიძე“ – 13%; „პატრიოტთა ალიანსი, დავით თარხან-მოურავი და ირმა ინაშვილი“ – 13%; „გირჩი“ -13%;...

მიხეილ ლომთაძის Kaspi.kz-მა აშშ-ში ფასიანი ქაღალდების განთავსებისთვის მზადება დაიწყო

მიხეილ ლომთაძის Kaspi.kz-მა აშშ-ში ფასიანი ქაღალდების განთავსებისთვის მზადება დაიწყო
access_time2023-04-25 12:30:09
მიხეილ ლომთაძის Kaspi.kz-მა შეერთებულ შტატებში შესვლისთვის მზადება დაიწყო. ამის შესახებ ნათქვამია კომპანიის 2023 წლის პირველი კვარტლის ანგარიშში, რომელიც გამოქვეყნდა ორშაბათს, 24 აპრილს. ანგარიშის მიხედვით, ყაზახური ფინტექი მომზადების „ადრეულ ეტაპზეა“, „რადგან ნებისმიერი ტრანზაქცია, რა თქმა უნდა, ბაზრის პირობებზეა დამოკიდებული. ჩვენ ვხედავთ ბევრ პოტენციურ სარგებელს აშშ-ს სიაში, მათ შორისაა გაფართოება, უფრო მრავალფეროვანი აქციონერთა ბაზა და გაზრდილი სავაჭრო ლიკვიდობა“, -...


მსგავსი სიახლეები

up