Starbucks-ის ონლაინ დამატება კომპანიას უპროცენტო საკრედიტო დარბაზთან წვდომას და დამატებით შემოსავალს აძლევს.
საქმე იმაშია, რომ ყავახანების ქსელი სასაჩუქრე ბარათებზე დარჩენილ ნაშთს იყენებს, რომელიც ჯამურად 1,4 მლრდ. დოლარს შეადგენს.
ბოლო დრომდე პროგრამის მომხმარებლებს მომსახურეობის გადახდისთვის ფული ვირტუალურ ბარათზე უნდა გადაერიცხათ და ყოველი დახარჯული დოლარისთვის პრემიის სახით ისინი 2 ვარსკლავს იღებდნენ. ამ ბონუსით უფასო სასმელების მიღება იყო შესაძლებელი.
ლოიალურობის ახალი პროგრამით, მყიდველებს შეუძლიათ Starbucks-ის ვირტუალური ბარათის ჩვეულებრივ პლასტიკურ ბარათთან მიბმა და ამით გადახდის პროცესის გამარტივება.
როგორც წესი, ვირტუალურ და სასაჩუქრე ბარათებზე რჩენა ნაშთი, რომელსაც, როგორ წესი, ყურადღებას არავინ არ აქცევს - საუბარია ისეთ თანხებზე, როგორც 90 ცენტი, ან 1 დოლარი. თუმცა, კლიენტების დიდი რაოდენობიდან გამომდინარე, ამ უმნიშვნელო ნაშთებით საკმაოდ დიდი თანხა - წელიწადში 1,4 მლრდ. დოლარი გროვდება.
ინვესტორის ნილ პატელის თქმით, Starbucks-ის ბარათებს ვადა არა აქვთ, მენეჯმენტი კი ყურადღებით აფასებს შესაძლო ნაშთებს. შედეგად დამატებითმა შემოსავალმა 141 მლნ. დოლარი შეადგინა.
„დაფიქრდით - მომხმარებლებს იმდენად უყვართ Starbucks-ი, რომ მზად არიან დღეს ბარათზე წინასწარ ჩარიცხონ დეპოზიტი, რომელსაც მომავალში დახარჯავენ. ფაქტიურად, გამოდის, რომ მათ აქვთ წვდომა უპროცენტო საკრედიტო ხაზთან, რომელიც კომპანიის ვალდებულებათა 4%-ს აღწევს“ - დაითვალა პატელმა.
თანაც, თუ ბანკების დეპოზიტების გამოყენებაში შეზღუდულები არიან, მათ მეანაბრეებისთვის პროცენტების გადახდა უწევთ, აქ კი - კლიენტმა, რომელსაც ანგარიში 1 დოლარი დარჩა, არც კი იცის, რომ მას ვიღაცა იყენებს.
„Starbucks-ს ამ თანხის რეინვესტირება შეუძლია, ეს ასევე კომპანიის ფულად ნაკადებს ზრდის. ქსელის ყველა კლიენტს ონლაინ-გადახდის სისტემა ათასჯერ გამოუყენებია, ჩვენ ასევე მეგობრებისთვის სასაჩუქრე ბარათები გვიყიდია. როგორც წესი, ამ ბარათებს არავინ არ ანაღდებს, და რეგულარულად ავსებს. ბარათი არასდროს არაა სრულიად ცარიელი, იქ როგორც წესი, რაღაც ხურდა მაინც დევს. სწორედ ამას იყენებს Starbucks. ეს კარგი გაკვეთილია ყველა ბიზნესისთვის“ - მიიჩნევს პატელი.
მოამზადა თენგიზ აბლოთიამ