„შორაპანი-არგვეთას მონაკვეთი აღმოსავლეთ-დასავლეთის მაგისტრალზე და ქვეშეთი-კობის მონაკვეთი ჩრდილოეთ-სამხრეთ დერეფანში დანამდვილებით შეიძლება ითქვას, რომ ორი მთავარი პროექტია, რომლებიც აზიასა და ევროპას შორის საქართველოს ტრანსპორტისა და ეკონომიკური დერეფნის პოტენციალის რეალიზებას შეუწყობს ხელს,“ - ამის შესახებ აზიის განვითარების ბანკის (ADB) საქართველოს მუდმივი წარმომადგენლობის დირექტორმა შეინ როზენტალმა „კომერსანტთან“ მიმდინარე პროექტების შესახებ საუბრისას განაცხადა.
მისივე განმარტებით, ეს პროექტები ასევე გააუმჯობესებს საქართველოს რეგიონებს შორის კომუნიკაციას, რაც თავის მხრივ ხელს შეუწყობს შემდგომ ეკონომიკურ განვითარებას მათ შორის ტურიზმსა და სოფლის მეურნეობას.
„შორაპანი-არგვეთას გზის მონაკვეთის გაუმჯობესების პროექტი ხელს შეუწყობს აღმოსავლეთ-დასავლეთის მაგისტრალზე ტრანსპორტის ეფექტიან და უსაფრთხო გადაადგილებას. პროექტი მოიცავს ახალი ოთხზოლიანი გზის მშენებლობას, წვდომას მეორადი მნიშვნელობის გზებზე და გზაზე დასასვენებელი ადგილების მოწყობას.
შარშან ADB-მა 415 მილიონი დოლარის (ექვივალენტი ევროში) ხელშეკრულებას მოაწერა ხელი ჩრდილოეთ-სამხრეთის დერეფანში ქვეშეთი-კობის გზის მონაკვეთის მშენებლობისთვის. ამ გზის განახლება, რომელიც ახლა საფრთხის შემცველი და ავტოტრანსპორტით გადატვირთულია მნიშვნელოვნად გააუმჯობესებს ტრანსპორტის მიმოსვლას და შეამცირებს ავტოსაგზაო შემთხვევებს. შემოვლითი გზისა და გრძელი გვირაბის სამშენებლო სამუშაოები უკვე დაწყებულია და ამ რეგიონში ვაჭრობისა და ტურიზმის განვითარებას შეუწყობს ხელს.
ეს ორი პროექტი განსაკუთრებით შეუწყობს ხელს საქართველოს ევროკავშირთან, ცენტრალური აზიისა და მეზობელ ქვეყნებთან დაკავშირებას. ისინი ასევე მნიშვნელოვან როლს შეასრულებენ მთავრობის დასახული გეგმის განხორციელებაში — გახადონ საქართველო აზიასა და ევროპას შორის ტრანსპორტისა და ეკონომიკური დერეფანი“, - განაცხადა შეინ როზენტალმა.
2019 წლის აგვისტოში აზიის განვითარების ბანკმა (ADB) საქართველოში ახალი მაგისტრალის მშენებლობისთვის, კერძოდ ქვეშეთი-კობის პროექტისთვის, 415 მილიონი აშშ დოლარის ოდენობის სესხი დაამტკიცა. აზიის განვითარების ბანკის ცნობით, ქვეშეთი-კობის გზის პროექტი პირველია ჩრდილოეთ-სამხრეთის სატრანსპორტო დერეფნის დაგეგმილ გაუმჯობესებათა ნუსხაში და ეს დერეფანი მნიშვნელოვანი სატრანზიტო მიმართულებაა საქართველოს, სომხეთისა და რეგიონული სავაჭრო პარტნიორებისთვის.
2019 წლის ნოემბერში კი ფინანსთა მინისტრმა, ივანე მაჭავარიანმა და საქართველოში აზიის განვითარების ბანკის მუდმივი წარმომადგენლობის დირექტორმა, შეინ როზენტალმა ხელი მოაწერეს შეთანხმებას 255.1 მლნ ევროს ოდენობის ფინანსური რესურსის გამოყოფის თაობაზე. აღნიშნული თანხა მიიმართება შორაპანსა და არგვეთას შორის, დაახლოებით, 14.7-კილომეტრიანი ორმხრივი, 4-ზოლიანი გზის მშენებლობასა და აღნიშნულ ავტომაგისტრალზე საგზაო უსაფრთხოების გაუმჯობესების ღონისძიებებზე.
ნინო თამაზაშვილი