სახელმწიფოები რომლებიც 2030 წლიდან შიდაწვისძრავიან ავტომობილებს აკრძალავენ

სახელმწიფოები რომლებიც 2030 წლიდან შიდაწვისძრავიან ავტომობილებს აკრძალავენ

access_time2020-11-21 19:00:11

კორონა-კრიზისმა და საწვავზე ფასების ვარდნამ ელექტრომობილების ბაზრის ზრდის ტემპი შემაცირა, თუმცა მიმართულება არ შეცვლილა. ამბიციური გეგმებისთვის ჯერჯერობით არც სახელმწიფოებს გადაუხედავთ. 2030 წლისთვის რამდენიმე სახელმწიფო შიდაწვისძრავიანი ავტომობილების წარმოებისა და იმპორტის სრულად აკრძალვას გეგმავს.


დანიაში იმედოვნებენ, რომ 2030 წლისთვის მათ გზებზე 1 მლნ ელექტრომობილი ივლის. ბრიტანეთმა 2030 წლიდან შესაძლოა ჰიბრიდები მაინც დაუშვას, თუმცა ბენზინზე და დიზელზე მომუშავე ახალ ავტომობილებს მაინც აკრძალავს. უფრო შორს მიდის ნიდერლანდების გეგმები და ის არა მხოლოდ იმპორტს 2030 წლისთვის შიდაწვისძრავიანი ავტომობილების გადაადგილების აკრძალვასაც კი გეგმავს. 2019 წელს ნიდერლანდებში ახალი ავტომობილების 15%-ზე მეტი უკვე ელექტრო იყო. ელექტრომობილებზე გადასვლა სურს გერმანიასაც. 6 წლის წინ ბერლინმა განაცხადა, რომ 2020 წლისთვის გერმანიის ქუჩებში 1 მლნ ელექტრომობილი ივლიდა. გეგმა მხოლოდ სანახევროდ შესრულდა რაც ერთ-ერთი მიზეზი გახდა იმისა, რომ €4000-იანი სუბსიდია  €6000-მდე გაიზარდა.


შიდაწვისძრავიანი ავტომობილების აკრძალვის დაჩქარება სურთ ასევე რეიკიავიკსა და დუბლინშიც. ისლანდიაში 2019 წელს დარეგისტრირებული ავტომობილებიდან 22%-ზე მეტი ელექტრო იყო, ირლანდიაში - 3.1%, თუმცა ზრდის ტემპი იქ უფრო მაღალია და 2017 წლის მაჩვენებელს 4.3-ჯერ აღემატება.

ბენზინზე უარის თქმის ყველაზე მეტი შანსი მაინც ნორვეგიას აქვს. 2019 წელს ახალდარეგისტრირებულ ავტომობილებში ელექტრომობილების წილმა 56%-ს მიაღწია, რაც აბსოლუტური რეკორდია და მთელ მსოფლიოსი უნიკალურ მოვლენას წარმოადგენს.

ელექტრომობილი ზოგადად სულაც არ წარმოადგენს ტექნოლოგიურ ნოვაციას და მას ზუსტად იმდენი ხნის ისტორია აქვს, რამდენიც ავტომობილს. 100 კმ/სთ 1899 წელს პირველად ელექტრომობილმა განავითარა და პირველ მსოფლიო ომამდე ავტოპარკის 1/3 ელექტრო იყო, თუმცა შემდეგ იაფმა ნავთობმა ინდუსტრიაში ბენზინი და დიზელი გააბატონა. 10-იან წლებსი ელექტრომობილებს ახალი სიცოცხლე ილონ მასკმა ჩაბარა. დაუშვებელი იქნება Nissan leaf-ის დავიწყებაც, რომელიც დაბალი ფასის გამო დღემდე ყველაზე პოპულარულია საქართველოსი და მსოფლიო მასთაბით მისი 450 000 მოდელია გაყიდული.



2020 წელს ელექტრომობილების წილი მთელს ავტოპარკში ისევ 1%-ზე ნაკლებია, თუმცა 2019 წელს გაყიდვებში მან 2.5%-ს მიაღწია, რაც 2013 წლის გაყიდვების მაჩვენებელს 8.3-ჯერ აღემატება.


საქართველოში 2020 წლის სექტემბრისთვის 2422 ელექტრომობილია რეგისტრირებული, რაც მსუბუქ ავტომობილების რეალური რაოდენობის დაახლოებით 0.25%-ს შეადგენს. (მოძრავი ავტომობილების ზუსტი რაოდენობის განსაძრვრა შეუზლებელია, რადგან გაჩერებული და ჯართში ჩაბარებული ავტომობილების აღწერა პრაქტიკულად არ ხდება) ელექტრომობილებისთვის განბაჟებისა და პარკინგის საფასურის განულების მიუხედავად, შიდაწვისძრავიანი ავტომობილების აკრძალვაზე რაიმე ლაპარაკი ამ ეტაპზე არარეალურია. ავტომობილების 40%-ზე მეტი გასულ საუკუნეშია გამოშვებული.


მსოფლიოში ფასი მთავარ პრობლემას აღარ წარმოადგენს, არც მცირე გარბენი. მთავარი ნაკლოვანება დამუხტვის დიდი დროა, სწრაფდამტენიც კი, რომლის სისტემატურად გამოყენება დაუშვებელია ელექტრომობილს 30 წუთში მუხტავს, ჩვეულებრივს კი 8 საათი სჭირდება.


უახლოეს მომავალში ელექტრომობილების პოტენციურ კონკურენტად შესაძლოა იქცეს წყალბადზე ან რაიმე სხვა ალტერნატიულ საწვავზე მომუშავე ავტომობილები. ბენზინის ერა კი ნელ-ნელა სრულდება. პროცესი გარდაუალია და მას ნავთობით მდიდარი სახელმწიფოებიც ადასტურებენ რომლებიც მეტ-ნაკლები წარმატებით ეკონომიკის დივერსიფიკაციასა და ნავთობზე დამოკიდებულებისგან გათავისუფლებას ცდილობენ.

 

გიორგი ელიზბარაშვილი

თეგები:
ძრავები



27 ნოემბერი - რეგიონში მხოლოდ ქართული ლარი გაუფასურდა

27 ნოემბერი - რეგიონში მხოლოდ ქართული ლარი გაუფასურდა
access_time2020-11-27 18:15:54
კორონავირუსის უარყოფითი ეფექტი რეგიონში ყველაზე მკვეთრად ქართული ლარის კურსზე აისახა. 2020 წლის განმავლობაში, ქართული ლარი აშშ დოლართან მიმართებაში დაახლოებით 12%-ით გაუფასურდა. შედარებისთვის, დაახლოებით 11%-ით არის შემცირებული თურქული ლირა, სომხური დრამი და აზერბაიჯანული მანათი კი 2%-ის ქვემოთ მერყეობს. ეროვნული ბანკის მიერ 26 ნოემბრის ვაჭრობის შედეგად, ეროვნული ვალუტა აშშ დოლართან მიმართებით გამყარდა, რის შედეგადაც ერთი დოლარის ოფიციალური ღირებულება 3.3164 ლარი გახდა....

დღის Top 10 საინტერესო ამბავი

დღის Top 10 საინტერესო ამბავი
access_time2020-11-27 21:00:33
დღის Top 10 საინტერესო ამბავი: 1.„მარტში რესტორნების სასაფლაოს მივიღებთ, მათი 90% ვეღარ გაიხსნება“ - რესტორატორთა ასოციაცია მთავრობის გადაწყვეტილებით, 28 ნოემბერი - 31 იანვრის ჩათვლით რესტორნები და კვების ობიექტები მთლიანად გატანის სერვისზე გადადიან. „რესტორატორთა ასოციაციის” ხელმძღვანელი კოტე გაბრიჩიძე „კომერსანტთან“...

„ყოველი დაკეტილი დღე 10 მილიონიანი ზარალია“ - სავაჭრო ცენტრები ფუნქციონირების შეზღუდვის 15 დეკემბერიდან მოხსნას ითხოვენ

„ყოველი დაკეტილი დღე 10 მილიონიანი ზარალია“ - სავაჭრო ცენტრები ფუნქციონირების შეზღუდვის 15 დეკემბერიდან მოხსნას ითხოვენ
access_time2020-11-27 16:15:35
თბილისში არსებული დიდი სავაჭრო ცენტრების ხელმძღვანელების განცხადებით, მთავრობის მიერ გამოცხადებულმა ე.წ. ლოკდაუნმა ისინი მწარე რეალობის წინაშე დააყენა, ყოველი დაკეტილი დღე 6 ცენტრისთვის 10 მილიონი ზარალია. თბილისში არსებული დიდი სავაჭრო ცენტრების წარმომადგენლები პრემიერმინისტრსა და ანტიკრიზისულ საბჭოს მიმართავენ. ეს სავაჭრო ცენტრებია: გალერეა თბილისი;თბილისი მოლი;ისთ ფოინთი;თბილისი ცენტრალი;ქარვასლა;სითი...

„ფინანსთა სამინისტროს აქილევსის ქუსლია დავების საბჭო, ის როგორც დამოუკიდებელი ინსტიტუტი არ არსებობს“ - პაატა შურღაია

„ფინანსთა სამინისტროს აქილევსის ქუსლია დავების საბჭო, ის როგორც დამოუკიდებელი ინსტიტუტი არ არსებობს“ - პაატა შურღაია
access_time2020-11-27 18:00:38
ცვლილებები საქართველოს საგასახადო კოდექსში - რას მოიცავს დღგ-ს რეფორმა და რამდენად გამარტივდება პროცედურები. რადიო კომერსანტის გადაცემაში „ჩემი აუდიტორი“ „გრანთ თორნთონის“ პარტნიორი პაატა შურღაია საუბრობს. „კარგი და მნიშვნელოვანი სიახლეა, ორი წელია უკვე გვესმის დღგ-ს ავტომატურად დაბრუნების რეჟიმის შესახებ. წინა ნაწილში საუბარი იყო ნაწილობრივი დაბრუნების შესახებ, ახლა კი სრულ დაბრუნებაზეა საუბარი. წესით მთლიანად დეფინიცია - დამატებითი...

ლევან დავითაშვილი - პურზე ფასი არ გაიზრდება

ლევან დავითაშვილი - პურზე ფასი არ გაიზრდება
access_time2020-11-27 14:45:22
საქართველოს მთავრობამ მიიღო გადაწყვეტილება პირველი ხარისხის ხორბლის ფქვილის სუბსიდირების შესახებ იმგვარად, რომ ჩვენ შევინარჩუნოთ ის ფასები, რომელიც პურის გაძვირებას თავიდან აგვაცილებს, - ამის შესახებ გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის მინისტრმა ლევან დავითაშვილმა უწყებათაშორისი საკოორდინაციო საბჭოს სხდომის დასრულების შემდეგ, მთავრობის ადმინისტრაციაში გამართულ ბრიფინგზე განაცხადა. მინისტრის განმარტებით, პროგრამა მომავალი კვირიდან ამოქმედდება და 4 თვის განმავლობაში, 31...


მსგავსი სიახლეები

up