სათამაშო ბიზნესისთვის საგადასახადო ცვლილებები მზადდება

სათამაშო ბიზნესისთვის საგადასახადო ცვლილებები მზადდება

access_time2016-10-10 19:00:00

პარლამენტში სათამაშო ბიზნესისთვის საგადასახადო ცვლილებები მზადდება, რომლის თანახმადაც საგადასახადო კოდექსსა და სათამაშო ბიზნესის შესახებ კანონში ჩაიწერება, რომ მართალია სათამაშო ბიზნესი მოგებისა და სხვა გადასახადებისგან გათავისუფლდება, მაგრამ შეიცვლება სანებართო პირობები და მოსაკრებლის მოცულობა მნიშვნელოვნად (უფრო სწორი იქნებოდა გვეთქვა, - ასტრონომიულად) გაიზრდება.

 

 

ჯერ მხოლოდ ის არის ცნობილი, რომ ცვლილებების თანახმად სანებართვო მოსაკრებლის მინიმალური ზღვარი 50 ათასი ლარით, ხოლო მაქსიმალური - 1 მილიონი ლარით განისაზღვრება. მოქმედი ნორმით, სათამაშო ბიზნესის წარმოებისთვის ნებართვა ერთი წლის ვადით გაიცემა და მოსაკრებელი თბილისში, ბათუმსა და საქართველოს სხვა დიდ ქალაქებში 20 ათასი ლარია, რეგიონებში კი 12 ათასი ლარი. ცვლილებების ამოქმედების შემდეგ, ნებართვის ვადა 5 წლამდე გაიზრდება, სანებართვო მოსაკრებლის ზუსტ მოცულობას, დადგენილი ნორმის ფარგლებში, ადგილობრივი თვითმართველობის ორგანო განსაზღვრავს.

 

 

ხელისუფლებაში აღიარებენ, რომ სურთ ამ ბიზნესის მართვისა და ადმინისტრირების უფრო მოქნილი სისტემა შექმნან, რადგან ახლა მაკონტროლებელ ორგანოებს სათამაშო ბიზნესის სპეციფიკიდან გამომდინარე, მისი მოგებისა და შემოსავლების კონტროლი უჭირს. ესპერტები კი ვარაუდობენ, რომ ამგვარი მიდგომა სათამშო ბიზნესის წვირილი მოთამაშეების ბაზრიდან გაქრობას გამოიწვევს, უკეთეს შემთხევევაში კი საკუთარ ბიზნესს იქ გადაიტანენ, სადაც მოსაკრებელი შედარებით მცირე იქნება.

 

 

მამუკა გუგეშაშვილი, (თბილისის საკრებულოს წევრი): "შედეგებმა ცხადყო, რომ როდესაც სანებართვო მოსაკრებელი ცოტა ხნის წინ, თითო სათამაშო აპარატზე მნიშვნელოვნად გაიზარდა, მხოლოდ მიმდინარე წლის პირველ კვარტალში, სათამაშო ბიზნესიდან დამატებით 4 მილიონ ლარზე მეტი შევიდა ბიუჯეტში. გარდა ამისა, სათამაშო ბიზნესის წვრილ-წვრილი ობიექტები სოკოებით არის მოდებული ყველგან. თავის დროზე, სწორედ ასეთი ობიექტების მომრავლებამ მნიშვნელოვნად გაზარდა იჯარის საფასური თბილისში. როდესაც ამდენი წვრილი ობიექტი აღარ იარსებებს, იჯარაც გაიაფდება და შესაძლებელი იქნება, მათ ადგილას სხვა ბიზნესის წამოწყება და განვითარება. ჩემი აზრი თუ გაინტერესებთ, მომხრე ვარ, რომ მსგავსი ტიპის ობიექტები გავიტანოთ დედაქალაქიდან და სხვა მსხვილი ქალაქებიდან მოშორებით.

 

 

ძალიან ბევრ ქვეყანაში, ბიზნესის ამ სფეროს დასაბეგრად წლიური მსხვილი გადასახადი

 



მოქმედებს. არის ქვეყნები, სადაც სათამშო ბიზნესი, როგორც ასეთი, ცალკე არ არსებობს და კომპლექსურად არის შერწყმული სარესტორნო ბიზნესთან. სხვაგვარად ძალიან რთულია გადასახადების ამოღების თვალსაზრისით აკონტროლო ეს ბიზნესი, ამიტომ ბევრგან მასზე მსხვილი ერთჯერადი მოსაკრებელია დაწესებული და ასე ხდება მისი ადმინისტრირება. ამის ყველაზე კარგ მაგალითად ბალტიისპირეთის ქვეყნები და დანია გამოდგება, სადაც დიდი ქალაქებიდან დაახლოებით 60 კილომეტრის მოშორებით მდებარეობს ასეთი სახის ობიექტები. იქაც ერთიან ლიცენზიას ყიდულობს სათამაშო ბიზნესის წამოწყების მსურველი და ამ ერთჯერად გადასახადში შედის ყველანაირი გადასახადი. მართალია, ჩვენთან დამატებით ცალკე სანებართვო მოსაკრებელია გადასახდელი და ცალკე სათამაშო აპარატის ე.წ. "ბირკის" ანუ ნიშნის გადასახადი.

 

 

ცვლილებების ამოქმედების შემდეგ ეს ბიზნესი ალბათAგამსხვილდება, მათი კონტროლიც უფრო იოლი იქნება და ბიუჯეტიც მნიშვნელოვან შემოსავალს მიიღებს. შემდეგ ეს ფული ადგილობრივ თვითმმართველობებს დარჩება და მოსახლეობას მოხმარდება.


 

 

ყველაზე რთული ამ ბიზნესში მოგების გადასახადის კონტროლია. შესაძლოა შემოსავლების სამსახურის წარმომადგენელი იქვე იჯდეს, მაგრამ ვერ გააკონტროლოს სათაშო ბიზნესის კონკრეტული ობიეტის მოგებისა და შემოსავლების მოცულობა. თუ გახსოვთ, ბოლო რამდენიმე თვის განმავლობაში ბევრი ასეთი ობიექტი დაჯარიმდა შემოსავლების სამსახურის მიერ და მიზეზიც სწორედ ეს იყო.

 

 

სერთოდ, ობიექტების ქალაქგარეთ გატანა ქვეყანაში ტურიზმის განვითარების თვალსაზრისით ძალიან კარგი საშუალებაა. მაგალითად აჭარაში, კერძოდ ბათუმში, ჩვენი მეზობელი ქვეყნებიდან ბევრი ტურისტი მხოლოდ იმიტომ ჩამოდის, რომ ზღვის კურორტზე დასვენებასთან ერთად კაზინოშიც ითამაშოს. თბილისში არსებულ რამდენიმე სამორინეშიც, ისრაელიდან სპეციალური ავიარეისები ხორციელდება, რომლითაც კაზინოში თამაშის მოყვარულები ჩამოდიან."

 

 

მოქმედი სათამაშო ბიზნესის მოსაკრებლების განაკვეთები სანებართვო მოსაკრებლის გარეშე:

 

 

კაზინოს (სამორინეს) თითოეულ სათამაშო მაგიდაზე - კვარტალში 15 000 ლარიდან 30 000 ლარის ჩათვლით.

 

 

თითოეულ სათამაშო აპარატზე - კვარტალში 600 ლარიდან 1200 ლარის ჩათვლით.

 

 

ტოტალიზატორის, ბინგოს, ლოტოს თითოეულ სალაროზე - კვარტალში 1500 ლარიდან 3000 ლარის ჩათვლით.

 

 

თითოეულ წამახალისებელ გათამაშებაზე - საპრიზო ფონდის 10%.

 

 

სისტემურ ელექტრონული ფორმის თამაშობაზე - კვარტალში 12 000 ლარიდან 90 000 ლარის ჩათვლით.

 

 

ლატარიების მოწყობაზე - ლატარიის ბილეთების რეალიზაციიდან მიღებული ამონაგების არა უმეტეს 20%-ისა.

 

 

P.S. აზარტული თამაშების მოყვარული არასდროს ვყოფილვარ და ვერ ვიტყვი, რომ სათამშო ბიზნესის წვრილი ობიექტების დახურვა დიდად მაზარალებს, მაგრამ მსგავსი რადიკალური ცვლილება ალბათ ბევრ რამეს ამ ბიზნესში თავდაყირა დააყენებს და უმუშევართა რაოდენობას ქვეყანაში კიდევ უფრო გაზრდის.

 

გაზეთი "კვირის პალიტრა"




ბიძინა ივანიშვილის გარემოცვა ჩართული არის ელიტარულ კორუფციაში

ბიძინა ივანიშვილის გარემოცვა ჩართული არის ელიტარულ კორუფციაში
access_time2020-02-25 19:00:51
პარლამენტის დარგობრივ სხდომაზე ფინანსთა მინისტრი არ მივიდა. ფრაქცია „დამოუკიდებელი დეპუტატების“ წევრმა ლევან კობერიძემ გადაცემაში „პოლიტიკის ფორმულა“  განაცხადა,რომ ფინანსთა მინისტრმა ისინი მოატყუა. „ჩვენ გავაგზავნეთ ფინანსთა და ჯანდაცვის მინისტრებთან წერილი,რომ მობრძანებულიყვნენ ფრაქციაში და კონკრეტულ საკითხებზე გვესაუბრა. ეს საკითხებია დღგ-ს ნაწილში ყალბი აქტივის შექმნა, ტელევიზიების მიერ არგადახდილი დღგ და აზარტული თამაშები.  კითხვები გვქონდა...

როგორ მივაღწიოთ ინკლუზიურ ეკონომიკურ ზრდას საქართველოში?

როგორ მივაღწიოთ ინკლუზიურ ეკონომიკურ ზრდას საქართველოში?
access_time2020-02-25 17:00:17
ISET-ი ინკლუზიურ ეკონომიკურ ზრდასთან დაკავშირებით კვლევას აქვეყნებს. მათი ინფორმაციით,საქართველოში ბოლო ათწლეულებში ეკონომიკური პოლიტიკის გარკვეული ინიციატივები ერთმანეთთან შეუსაბამობაში მოდის. მაგალითად, ერთი მხრივ, მთავრობა ცდილობს, წაახალისოს მცირე ფერმერები, გადაინაცვლონ ეკონომიკის სხვა სექტორებში (რისთვისაც წარმოების ხელშემწყობ სააგენტოებს აარსებს), მეორე მხრივ, ეხმარება მათ სხვადასხვა პროგრამებით (მაგ. კოოპერატივების მხარდაჭერით), აიმაღლონ პროდუქტიულობა და დარჩნენ სოფლის მეურნეობაში....

გლობალური პანდემია შესაძლოა მსოფლიოს 1 ტრილიონი დოლარი დაუჯდეს

გლობალური პანდემია შესაძლოა მსოფლიოს 1 ტრილიონი დოლარი დაუჯდეს
access_time2020-02-25 20:00:35
შემაშფოთებელი პერსპექტივა იმის, რომ კორონავირუსის მასშტაბური გავრცელება გლობალიზაციის ეპოქის პირველი მძლავრი პანდემია აღმოჩნდეს, ბადებს ეჭვებს მსოფლიოს ეკონომიკურ სტაბილურობაზე. კორონავირუსით გარდაცვლილთა რიცხვმა 3000-ს მიაღწია, დაფიქსირდა 80 000-ზე მეტი შემთხვევა.  იტალიაში ვირუსის გავრცელებამ ეკონომიკის უმდიდრეს ზონებს დარტყმა მიაყენა. ზოგი ეკონომისტი საუბრობს, თუ რა შეიძლება გამოიწვიოს არათანაბარმა განვითარებამ გლობალურ...

876 ათასი ლარი ავეჯის შესაძენად – ვინ მართავს ბათუმის სტადიონს

876 ათასი ლარი ავეჯის შესაძენად – ვინ მართავს ბათუმის სტადიონს
access_time2020-02-25 18:00:17
ბათუმის საფეხბურთო სტადიონისთვის ავეჯის შესაძენად აჭარის ფინანსთა და ეკონომიკის სამინისტროს შპს „სტადიონმა“ ელექტრონული ტენდერი გამოაცხადა. სკამების, მაგიდების, დივნების, კარადების და სხვა ინვენტარის შესაძენად აჭარის ბიუჯეტიდან 876 ათასი ლარია გამოყოფილი.ავეჯის დიზაინი, დეტალური ტექნიკური მახასიათებლები, განლაგების სქემა და ნახაზები ტენდერის პირობებშია...

როგორ კარგავს ბიუჯეტი მნიშვნელოვან თანხებს თხევადი აირის იმპორტიდან

როგორ კარგავს ბიუჯეტი მნიშვნელოვან თანხებს თხევადი აირის იმპორტიდან
access_time2020-02-25 15:45:46
თხევადი აირი (LPG) სულ უფრო პოპულარული ხდება ქართველ მომხმარებელში და ამას აქვს არაერთი მიზეზი. მაგალითად არაოფიციალური მონაცემებით (ოფიციალური სტატისტიკა არ იწარმოება), თუ 2 წლის წინ ამ საწვავზე მომუშავე ავტომანქანების რაოდენობა 1 000 ავტომობილს აღწევდა, დღეს მათი რიცხვი 10 000 ავტომობილს აჭარბებს. LPG -ის სწრაფი პოპულარობის მიზეზი კი როგორც ვახსენეთ რამდენიმეა. პირველი და, რა თქმა უნდა, მთავარი არის ფასი. ერთი კოლოგრამი LPG-ის ღირებულება, საშუალოდ 1.25 ლარია. საგულისხმოა ის გარემოებაც, რომ...


მსგავსი სიახლეები

up