„საქართველოში გზების მშენებლობაში ერთიანი სტანდარტის შედგენა არის ქარიშხალი ცარიელ ჭიქაში“

„საქართველოში გზების მშენებლობაში ერთიანი სტანდარტის შედგენა არის ქარიშხალი ცარიელ ჭიქაში“

access_time2018-09-26 17:00:14

„საქართველოში გზების მშენებლობაში ერთიანი სტანდარტის შედგენა არის ქარიშხალი ცარიელ ჭიქაში,“ ასე ეხმაურება ინფრასტრუქტურის მშენებელი კომპანია „კავკასუს როუდ პროჯექტის ხელმძღვანელი პაატა ტრაპაიძე საავტომობილო გზების დეპარტამენტის ხელმძღვანელის ირაკლი ქარსელაძის განცხადებას იმასთან დაკავშირებით, რომ საქართველოში გზების მშენებლობის ერთიანი სტანდარტი ამოქმედდება.



ქვეყანას უნდა გააჩნდეს საკუთარი სტანდარტი. არ არის საუბარი ახალი ველოსიპედის გამოგონებაზე - უნდა შეირჩეს ის სტანდარტები, რომლებიც ჩვენი ქვეყნისთვის ყველაზე მისაღებია. პირობითად - გზის კატეგორიები, მისი პარამეტრები, სიგანე, დახრის მაქსიმალური კუთხე; საფარის ტიპი - არსებობს გზები, სადაც დასაშვებია არამხოლოდ ცემენტო-ბეტონის საფარი, არამედ სხვა ტიპის გადაწყვეტებიც; გზის სიგანე - მთიან რელიეფში პირობითად შეუძლებელია 7-მეტრიანი გზის სიგანის მიღება და ა.შ.,- აცხადებს ქარსელაძე.



ტრაპაიძის შეფასებით, მსგავსი მოდელი დააზარალებს ნებისმიერი უცხოური ახალი ტექნოლოგიის საქართველოში შემოსვლას. მისი მტკიცებით, თუ ქვეყანა ევროკავშირისკენ და ევროპული სტანდარტებისკენ მიდის, რა საჭიროა ცალკე, საკუთარი ნორმების შექმნა? „ეს არ არის მიზეზი, რომ გზები ხარისხიანად ვერ კეთდება. ამის მიზეზი არის სისტემის არასწორი ფუნქციონირება. ანუ, ჩვენ რა გვაინტერესებს, ამაზე უნდა ჩამოვყალიბდეთ. მე როგორც მოქალაქეს, მჭირდება, რომ ხანგრძლივი მოქმდების გზა აშენდეს. ანუ გზა, რომელიც დღეს აშენდება, ხანგრძლივი პერიოდის განმავლობაში არ სჭირდებოდეს ორმოული შეკეთება. არ შეიძლება, ერთ რამეზე სხვადასხვა ადამიანმა აგოს პასუხი. 8 წელიწადია ვცდილობ, რომ საქართველოში დავნერგოთ ღირებულება დროის ხანგრძლივი პერიოდის განმავლობაში. რატომ არ უნდათ ამის გაგება და რისი ეშინიათ არ ვიცი,“ აცხადებს ტრაპაიძე.



მისივე შეფასებით, ცივილიზებული მსოფლიო 30 წლიან ვარიანტებზე გადავიდა. ის ვინც ააშენებს, უვლის და აკეთებს ყველაფერს. „ევროკავშირზე თუ ვართ ორიენტირებულნი, გადმოვთარგმნოთ ევროკოდები და დასრულდება, რათ უნდა ამას ქართული სტანდარტი. ჩემი აზრით, საგზაო დეპარტამენტის უფროსს არასწორ ინფორმაციას აწვდიან. პრობლემა არა სტანდარტებში, არამედ იმაშია, თუ როგორ მუშაობს სისტემა და როგორ ემსახურება მას საგზაო დეპარტამენტი,“ აცხადებს ტრაპაიძე.




მისი ინფორმაციით, 21-ე საუკუნეში მოტივაციის გარეშე არაფერი არ არსებობს. საქართველოს მთავრობაში კი არანაირი მოტივაცია არ არსებობს. აქედან გამომდინარე, ისმის კითხვა - ვინმემ ვინმეზე უკეთასად რატომ უნდა იმუშაოს?




როგორც ტრაპაიძე განმარტავს, დღეს არავინ არ ითვლის, თუ რა ჯდება გზის მოვლა-პატრონობა 10 წლის განმავლობაში. მისი განცხადებით, დასრულდა ის დრო, როდესაც გზები საშინელ მდგომარეობაში იყო და ოღონდ გაგვეშავებინა ამას ვფიქრობდით. დღეს დადგა დრო, როდესაც თუ რამეს ვაკეთებთ, უნდა ვიცოდეთ რამდენი წლით ვაკეთებთ.



კითხვაზე, წლების განმავლობაში რატომ არ ხდება ინფრასტრუქტურის სამინისტროში მსგავსი და სწორი სტრატეგიის დამუშავება   ტრაპაიძე აცხადებს, რომ აქ საქმე გვაქვს ეკონომიკის მიდგომებთან და არა პროფესიონალიზმთან. „აქ ინფრასტრუქტურის პრობლემა არ არის, აქ მთლიანად მიდგომის პრობლემაა. უნდა ვიცოდეთ, რომ მთელი ჩვენი ეკონომიკა შედეგზე ორიენტირებული უნდა იყოს. ეს ინფრასტრუქტურის სამინისტროს ბრალი არ არის, აქ გლობალური პრობლემა დგას“-აცხადებს ტრაპაიძე.



ავტორი: სოფო ქსოვრელი 





ყველა დახმარების პაკეტი ყველა რესტორანს ვერ მოერგება - რესტორატორთა ასოციაცია

ყველა დახმარების პაკეტი ყველა რესტორანს ვერ მოერგება - რესტორატორთა ასოციაცია
access_time2021-03-05 13:00:52
ფულადი დახმარების გარეშე დარჩენილი რესტორნებისთვის ასოციაცია ეკონომიკურ გუნდთან მოლაპარაკებების გაგრძელებას გეგმავს. მსჯელობა იქნება როგორც რეგიონში არსებული ასევე მსხვილი რესტორნებისთვის გარკვეული დახმარების გამოყოფაზე. „პანდემიის დაწყებიდან დღემდე იყო დახმარების რამდენიმე პაკეტი. ეს იყო საშემოსავლო და ქონების გადასახადის გადავადება, საბანკო პროცენტების სუბსიდირების პროგრამა და ბოლო ფულადი დახმარება. რა თქმა უნდა, ყველა რესტორანი ერთდროულად ამ სამ დახმარების პაკეტს ვერ...

საკრედიტო პორტფელში უმოქმედო სესხები გაორმაგებულია - ლიდერი „ქართუ ბანკია“

საკრედიტო პორტფელში უმოქმედო სესხები გაორმაგებულია - ლიდერი „ქართუ ბანკია“
access_time2021-03-05 11:00:01
2020 წლის კრიზისის ფონზე, საკრედიტო პორტფელში უმოქმედო სესხების წილი წლის დასაწყისიდან 3.9 პროცენტული პუნქტით გაიზარდა და მიმდინარე მდგომარეობით 8.4%-ს შეადგენს, რაც წინა წელთან შედარებით გაორმაგებული მაჩვენებელია, - ამის შესახებ ინფორმაცია საქართველოს ეროვნული ბანკის ფინანსური სტაბილურობის კომიტეტმა სხდომის გადაწყვეტილების...

დღის Top 10 საინტერესო ამბავი

დღის Top 10 საინტერესო ამბავი
access_time2021-03-04 21:30:17
დღის Top 10 საინტერესო ამბავი:   1. გაზრდილი ფასები და შემცირებული მომხმარებელი - ბათუმის რესტორნებს მოგებაზე გასვლა აგვისტომდე შეუძლებლად მიაჩნიათ   ბათუმში რესტორნების შიდა სივრცეები 1-ლი მარტიდან გაიხსნა, კვების ობიექტებს...

ბათუმის დინამო ყველაზე ძვირად ღირებულია! ქართულ ლიგაში მოთამაშის საშუალო ფასი 138 ათასი ევროა

ბათუმის დინამო ყველაზე ძვირად ღირებულია! ქართულ ლიგაში მოთამაშის საშუალო ფასი 138 ათასი ევროა
access_time2021-03-04 21:00:45
„ტრანსფერმარკტმა“ ეროვნული ლიგის გუნდების ჯამური ფასები განაახლა და ცნობილი გახდა, რომ გერმანული ინტერნეტ-პორტალის შეფასებით, მთავარი ქართული ლიგის ყველაზე ძვირადღირებული კლუბი ბათუმის „დინამოა“. საქართველოს ვიცე-ჩემპიონის მოთამაშეების ჯამური ფასი 5,1 მილიონი ევროა. ყველაზე ნაკლები ჯამური ღირებულება კი „სამტრედიას“ აქვს. ბათუმის დინამო ასევე ლიდერობს მოთამაშეთა...

მთავრობა 500 მლნ დოლარიანი ვალის დაფარვას ახალი ვალით გეგმავს

მთავრობა 500 მლნ დოლარიანი ვალის დაფარვას ახალი ვალით გეგმავს
access_time2021-03-05 12:00:40
$500 მლნ-ის ღირებულების ევროობლიგაციების დაფარვის დრომდე 1 თვეღა დარჩა. მთავრობა მის გასტუმრებას ახალი სესხით გეგმავს. პრემიერ ირაკლი ღარიბაშვილის განცხადებით, რეფინასნირების თაობაზე მოლაპარაკებები საერთაშორისო საინვესტიციო ბანკთან დაიწყება. ევროობლიგაციების ისტორია 2008 წლის აპრილში იწყება. ინიციატივა იმდროინდელ პრემიერ-მინისტრ ლადო გურგენიძეს ეკუთვნოდა. მაშინ ლონდონის ბირჟაზე გათავსებულ ობლიგაციებში მთავრობა ძალიან მაღალ 7.5%-იან სარგებელს არიცხავდა, თუმცა იმ პერიოდში...


მსგავსი სიახლეები

up