საქართველოს სატრანსპოტრო დერეფანი ტვირთმფლობელებისთვის მიმზიდველი აღარ არის,ბათუმის ნავსადგურში ტვირთბრუნვა განახევრებულია

საქართველოს სატრანსპოტრო დერეფანი ტვირთმფლობელებისთვის მიმზიდველი აღარ არის,ბათუმის ნავსადგურში ტვირთბრუნვა განახევრებულია

access_time2018-04-04 09:00:00

„ბათუმის ნავსადგურში ტვირთების გატარების პიკური მაჩვენებლი 2006 წელს ფიქსირდება 13. 1 მლნ ტონა (სველი და მშრალი ტვირთები ერთად), 2017 წელი - 4.2 მლნ ტონა. ჯამში კი მოცულობა 3.1-ჯერ შემცირდა. მშრალ ტვირთებს თუ გამოვყოფთ ტვირთების გატარების პიკური მაჩვებელი ასე გამოიყურება:  2012 – 1.6. მლნ ტონა, 2013 წელი- 1.7 მლნ ტონა, 2014 წელი - 1.2. მლნ ტონა, 2015 წელი - 1.0 მლნ ტონა, 2016 წელი - 0.9 მლნ ტონა, 2017 წელი - 0.8 მლნ ტონა. ციფრები ნათლად აჩვენებს, რომ ტვირთბრუნვა ფაქტობრივად განახევრებულია“,- ასე აფასებს  დღეს ბათუმის ნავსადგურში არსებულ ვითარებას  „hub Georgia“-ს დამფუძნებელი ვასილ ურუშაძე.


მისი თქმით, მდგომარეობა საგანგაშოა და ამას რამდენიმე მნიშვნელოვანი ფაქტორი განაპირობებს. ვასილ ურუშაძე მთავარ პრობლემას ტრანსპორტის სექტორში არსებულ კრიზისში ხედავს, რის შედეგადაც დღეს საქართველოს სატრანსპოტრო დერეფანი ტვირთმფლობელებისთვის მიმზიდველი აღარ არის. როგორც „hub Georgia“-ს დამფუძნებელმა „კომერსანტთან“ აღნიშნა, ტრანსპორტის მიმართულებაში დღეს არის არაფორმალური მმართველობა, რის გამოც ტვირთმფლობელებს ექმნებათ სხვადასხვა ხელოვნური ბარიერი დამატებითი გადასახადის, ქრთამისა და  არაფორმალური მოსაკრებლის სახით. შედეგად ტვირთმბრუნველიც სხვა ალეტრანტიულ გზას პოულობს.


„აი, მაგალითად 2016 წელს საქართველოს რკინიგზის მიერ დაანონსებული ინიციატივა ეხებოდა 4.6 მილიონ ტონა ნავთობის ტრანსპორტირებას თურქმენეთიდან. საუბარი იყო კომპანია „დრაგონ ოილზე“. მაშინ ყველა ზეიმობდა, რომ თურქმენული ნავთობი კვლავ საქართველოს სატრანსპორტო დერეფანს დაუბრუნდა. დღეს კი  ვხედავთ პროცესებს, რომ მას შემდეგ გავიდა ერთ წელზე მეტი და აღნიშნული კომპანიის არცერთი ლიტრი ნავთოპროდუქტებისა საქართველოს სატრანსპორტო  დერეფანში არ წამოსულა, რადგან აღნიშნული მიმართულების თვალსაზრისით  სხვადასხვა არაფორმალური თუ ფორმალური პირების მიერ იყო დიდი პირადი დაინტერესება. შედეგად ტვირტმფლობელმაც იპოვა ალტერნატიული მარშუტი, სადაც დამატებითი ხელოვნური ბარიერების გადალახვა არ უწევს .დღეს აღნიშნული ნავთოპროდუქტები მიდის თურქმენეთიდან ირანის გავლით და შემდგომ უკვე  ჩადის  ადრესატამდე,ევროპის ქვეყნებში. ეს მაგალითი კარგად აჩვენებს აღნიშნულ სექტორში არსებულ კორუფციულ სქემას“,-განმარტავს ურუშაძე.



რაც შეეხება პრობლემის მოგვარების გზებს, ვასილ ურუშაძე ბათუმის ნავსადგურში არსებული ვითარების გამოსწორებას მთლიანი სატრანსპორტო პოლიტიკის შეცვლაში ხედავს. მისი თქმით, პირველ რიგში, აუცილებელია ეკონომიკის სამინისტროს დაქვემდებარებული სატრანსპორტო დეპარტამენტი შეუერთდეს ინსრასტრუქტურის სამინისტროს, ჩამოყალიბდეს ერთიანი სტრატეგიული გეგმა და მოხდეს სრული რეორგანიზაცია.


„დღეს ეკონომიკის სამინისტროს დაქვემდებარებაშია 52 უწყება, სადაც დასაქმებულნი არიან არაკვალიფიცირებული კადრები და ეს უწყება არის სრულიად არაეფექტიანი. საჭიროა ტრანსპორტის დეპარტამენტი შეურთდეს ინფრასტრუქტურის სამინისტროს და უკვე შემდგომ მოხდეს რეორგანიზაცია, რადგან უწყებაში ძალიან ბევრი ნეპოტიზმით დასაქმებული  კადრია. ამასთან საჭიროა ჩამოყალიბდეს ერთიანი გრძლევადიანი სტრატეგია, რომლის მიზანიც იქნება საქართველოს რეგიონულ და ლოჯისტიკურ ჰაბად ჩამოყალიბება. უნდა გატარდეს რეფორმები როგორც ინფრასტრუქტურის, ასევე საზღვაო, საჰაერო და საავტომობილო კუთხითაც. დღეს ტრანსპორტის სექტორი ოკუპირებულია არაფორმალური მმართველობის მიერ, რის შედეგაც განახევრებულია ტვირთბრუნვაც და მთლიანად კრიზისია სექტორში“,- განმარტავს ურუშაძე.


ავტორი:სალომე ლემონჯავა

 

 




დღის Top-10 საინტერესო ამბავი

დღის Top-10 საინტერესო ამბავი
access_time2020-07-07 21:30:29
დღის Top-10 საინტერესო ამბავი 1.ტამანის პორტი საქართველოს კონკურენტი ვერ გახდება - ბათუ ქუთელია „ამ ხელისუფლების პირობებში ანაკლიის პორტი არ აშენდება იმ მარტივი მიზეზის გამო, რომ ეს არის გეოპოლიტიკური პროექტი.როგორც ჩანს, „ქართული ოცნების“ ხელისუფლებისთვის რუსული გეოპოლიტიკური ინტერესები უფრო ანგარიშგასაწევია...

დამოუკიდებელი საქართველოს ისტორიაში სტრატეგიული პარტნიორისგან პირველი სანქცია მივიღეთ - ბათუ ქუთელია

დამოუკიდებელი საქართველოს ისტორიაში სტრატეგიული პარტნიორისგან პირველი სანქცია მივიღეთ - ბათუ ქუთელია
access_time2020-07-07 16:00:47
„ღიად და პირდაპირ,  „ქართული ოცნების“ მთავრობამ მიიღო პირველი სანქცია, რომელიც თავისი მასშტაბით არ არის დიდი, მაგრამ მნიშვნელობით არის კატასტროფული, — ასე აფასებს საერთაშორისო ურთიერთობების ექსპერტი ბათუ ქუთელია აშშ-ს კონგრესის კანონპროექტს საქართველოსთვის განკუთვნილი დახმარების 15 პროცენტის გაყინვის შესახებ.  ცოტა ხნის წინ ცნობილი გახდა, რომ აშშ-ის წარმომადგენელთა პალატამ ასიგნებების კომიტეტის მიერ წარდგენილი კანონპროექტი გამოაქვეყნა,...

მსოფლიო ბანკის მიერ დაფინანსებული პროექტი გორის მუნიციპალიტეტში 4 წლის განმავლობაში ვერ დასრულდა

მსოფლიო ბანკის მიერ დაფინანსებული პროექტი გორის მუნიციპალიტეტში 4 წლის განმავლობაში ვერ დასრულდა
access_time2020-07-06 16:00:47
მსოფლიო ბანკის მიერ მხარდაჭერილი პროექტის დასრულება ხიდისთავი-ატენი-ბოშურის 10 კმ-იან მონაკვეთზე ისევ გადაიდო. ამჯერად მისი განმახორციელებელი უწყება ვარაუდობს, რომ პროექტი, რომელიც ტენდერში გამარჯვებულმა უცხოურმა კომპანიამ 2016 წელს დაიწყო შემოდგომამდე დასრულდება. ხელშეკრულებით გათვალისწინებული პირობების დარღვევისთვის კი სამუშაოების განმახორციელებელ კომპანიას ჯარიმა დაეკისრა. ეს გადაწყვეტილება დამკვეთმა უწყებამ 2019 წლის 31 ოქტომბრის შემდეგ...

Handelsblatt: უკრაინას გაკოტრება ემუქრება

Handelsblatt: უკრაინას გაკოტრება ემუქრება
access_time2020-07-07 20:00:58
უკრაინის ეროვნული ბანკის პრეზიდენტი იაკოვ სმოლი მოულოდნელად გადადგა. ეს იმ დროს მოხვდა, როდესაც მთავრობამ 1, 7 მლრდ. დოლარის სახელმწიფო ობლიგაციების გამოშვება დაიწყო.უკრაინა, როგორც სახელმწიფო, ისევ გაკოტრების წინაშე დგას.მხოლოდ 2020 წელს კიევმა 17 მლრდ. დოლარის ოდენობის საგარეო დავალიანება ან უნდა დაფაროს, ან მისი რესტრუქტურიზება მოახერხოს.ამ მიზნით გამოშვებული ობლიგაციების გაყიდვა ლონდონის საფონდო ბირჟაზე იგეგმებოდა. თუმცა, ეროვნული ბანკის პრეზიდენტის...

ტურისტების გარეშე Hilton-ის გახსნას აზრი არ აქვს - ლაშა პაპაშვილი

ტურისტების გარეშე Hilton-ის გახსნას აზრი არ აქვს - ლაშა პაპაშვილი
access_time2020-07-07 13:30:27
თბილისში Hilton-ის ბრენდის პირველი სასტუმროს გახსნა კიდევ ერთხელ გადაიდო. პროექტი ბიზნესმენ ლაშა პაპაშვილის კომპანია „რედიქსს“ ეკუთვნის. ამის შესახებ ბიზნესმენმა „კომერსანტს“ თავად განუცხადა. მისი განმატებით, თბილისში, ჭავჭავაძის გამზირზე Hilton-ის ბრენდის პირველი სასტუმროს გახსნამ ტურისტების არარსებობის გამო, კიდევ ერთხელ გადაიწია. „Hilton-ის გახსნა გადადებულია. ფანჯარაში ვიხედებით, როდესაც მსოფლიოში კარგი სიტუაცია იქნება ანუ როცა ტურისტები შემოსვლას დაიწყებენ,...


მსგავსი სიახლეები

up