„ქვეყნის ლოჯისტიკის ცენტრებს კერძო სექტორი უნდა აფინანსებდეს და არა საქართველოს საპენსიო სააგენტო“

„ქვეყნის ლოჯისტიკის ცენტრებს კერძო სექტორი უნდა აფინანსებდეს და არა საქართველოს საპენსიო სააგენტო“

access_time2019-07-15 09:00:28

„საქართველოს საპენსიო სააგენტოს მიერ ქვეყნის  ლოჯისტიკის სექტორის დაფინანსება და მისი მომგებიანობა შესაძლოა კითხვის ნიშნის ქვეშ იყოს, “ ასე ეხმაურება სატრანსპორტო დერეფნის კვლევის ცენტრის ხელმძღვანელი  HAB Georgia-ს ექსპერტი პაატა ცაგარეიშვილი რამდენიმე დღის წინ, საპენსიო სააგენტოს აღმასრულებელი დირექტორის,  ლევან სურგულაძის განცხადებას, რომლის თანახმადაც შესაძლებელია სააგენტომ  დაგროვილი ფულით  ქვეყნის ენერგეტიკული,   ტელეკომუნიკაციებისა და ლოგისტიკის სექტორები  დააფინანსოს.


როგორც ცაგარეიშვილი განმარტავს, სახელმწიფომ  დაახლოებით 2 წლის წინ ქუთაისში (ქუთაისის აეროპორტის მიმდებარედ) და თბილისში ორი ლოგისტიკური ცენტრის მშენებლობა დაანონსა. მათი საინვესტიციო ღირებულება  კი ჯამში დაახლოებით 150 -160 მილიონი დოლარია. თბილისის ლოგისტიკური ცენტრის ჯამური ღირებულება შეადგენს 80.3 მილიონ აშშ დოლარს (პირველი ფაზის ღირებულება 60.7 მილიონი), ხოლო ქუთაისის ლოგისტიკური ცენტრის ჯამური ღირებულება 72.5 მილიონს (პირველი ფაზა - 27.1 მილიონი).


 მომზადდა ტექნიკურ-ეკონომიკური დასაბუთებაც, რომელიც ცნობილმა გერმანულმა კომპანია Dornier Consulting International-მა მოამზადა.  


 როგორც ცაგარეიშვილი განმარატვს, ამ დაანონსების შემდეგ 2 წელი გავიდა და შედეგი ჯერჯერობით არ გვაქვს.


„არც გამარჯვებული გამოცხადებულა და წინასწარ მომზადებული ტექნიკურ-ეკონომიკური დავალებაც ჰაერშია. ამით ისარგებლა ჩვენმა მეზობელმა აზერბაიჯანმა და ბაქოსთან ახლოს ლოგისტიკური ცენტრი ააშენა. მათ ამაში საკმაოდ მნიშვნელოვნი ინვესტიციები ჩადეს. ყაზახეთმაც ააშენა ლოგისტიკური ცენტრი. ამავე დროს, ყარსში, თურქეთმაც  დაიწყო და უკვე მალე დაასრულებს მნიშნელოვანი ლოგისტიკური ცენტრის მშენებლობას. გვერდიდან რომ შევხედოთ, ის ნიშა, რომელიც ჩვენ უნდა აგვეთვისებინა, თითქმის შეავსეს მეზობელმა სახელმწიფოებმა და ამის აუცილებლობა შეიძლება აღარც იყოს,“ აღნიშნავს ცაგარეიშვილი.

 


მისივე განმარტებით, თუ ქვეყანა  ასეთი ლოგისტიკური ცენტრების აშენებისკენ წავა და  მასში ინვესტირებას  საპენსიო  ფონდში აკუმულირებულ თანხებიდან მოახდენს, რა თქმა უნდა, მისასალმებელი და აუცილებელია. თუმცა, აქვე აღსანიშნავია, რომ ეს კერძო სექტორის საქმე უფროა, ვიდრე საქხელმწიფოსი.

 

 

„მე, სამწუხაროდ, ამ იდეის დეტალები არ ვიცი. ინვესტორი იმიტომ ვერ მოიძიეს, რომ მეზობელ ქვეყნებში უკვე  აშენდა  ასეთი ცენტრები და ჩვენი პროექტი კითხვის ნიშნის ქვეშ დადგა.  ვგულისხმობ, მომგებიანობის თვალსაზრისით.

 

ანაკლიის ახლოსაც უნდა აშენდეს ლოგისტიკური ცენტრი, რომელიც ანაკლიას მოემსახურება. ის, რომ ქვეყნის განვითარებისთვის ლოგისტიკური ცენტრების ერთობლიობა აუცილებელია, ამაში ორი აზრი არ არსებობს. ამის გარეშე დერეფანი ვერ გაიმართება და კონკურენტუნარიანი ვერ გახდება სხვა ალტენრატივებთან მიმართებაში. ერთი მხრივ, ეს ნიშა გვაქვს, მაგრამ, მეორეს მხრივ, საპენსიო ანარიცხების აქ დაბანდება, რამდენად მომგებიანი იქნება, ეს საკითხი კითხვის ნიშნის ქვეშ დგას. შეიძლება მოგება მივიღოთ, შეიძლება არა, ამას გააზრება და გათვლა სჭირდება,“ აცხადებს ცაგარეიშვილი.


მისივე ინფორმაციით, მნიშვნელოვანია არსებობდეს ლოგისტიკური ცენტრების განვითარების სტრატეგია, რომელიც ყველა კითხვას გასცემს პასუხს.


კითხვაზე, თუ სახელმწიფო საპენსიო ფონდიდან მობილიზებული თანხით ლოგისტიკური ცენტრების მშენებლობაში ფულს ჩადებს, ხომ არ გამოვა  კერძო სექტრის კონკურენტი, ცაგარეიშვილი განმარტავს, რომ ზოგადად, ეს კერძო სქტორის გასაკეთებელია. სახლმწიფო უბრალოდ მხარდამჭერი  და ინფრასტრუქტურის შემქმნელი უნდა იყოს.


სოფო ქსოვრელი 

 





„გალფს“ ზესტაფონის ავტოგასამართი სადგური ჩამოერთმევა - კომპანია საავტომობილო გზების დეპარტამენტთან ვერ შეთანხმდა

„გალფს“ ზესტაფონის ავტოგასამართი სადგური ჩამოერთმევა - კომპანია საავტომობილო გზების დეპარტამენტთან ვერ შეთანხმდა
access_time2020-10-28 18:45:59
საქართველოს საავტომობილო გზების დეპარტამენტი „სან პეტროლიუმ ჯორჯიას“ ზესტაფონის მუნიციპალიტეტის სოფელ ძირულაში მდებარე არასასოფლო-სამეურნეო დანიშნულების 1476.00 კვ.მ მიწის ნაკვეთს და მასზე მდგომ შენობა-ნაგებობას იძულებით ჩამოართმევს.   ეკონომიკის მინისტრმა გზების დეპარტამენტს ექსპროპრიაციის უფლება უკვე მიანიჭა. ბრძანება "საკანონმდებლო მაცნეზე" გამოქვეყნდა. დოკუმენტიდან ირკვევა, რომ „დასახელებული უძრავი ქონების ნებაყოფლობით გამოსყიდვაზე დეპარტამენტსა და მესაკუთრეს...

28 ოქტომბერი - რეგიონში მხოლოდ ქართული ლარი და თურქული ლირა გაუფასურდა

28 ოქტომბერი - რეგიონში მხოლოდ ქართული ლარი და თურქული ლირა გაუფასურდა
access_time2020-10-28 18:10:22
კორონავირუსის უარყოფითი ეფექტი რეგიონში ყველაზე მკვეთრად ქართული ლარის კურსზე აისახა. 2020 წლის განმავლობაში, ქართული ლარი აშშ დოლართან მიმართებაში დაახლოებით 12%-ით გაუფასურდა. შედარებისთვის, დაახლოებით 11%-ით არის შემცირებული თურქული ლირა, სომხური დრამი და აზერბაიჯანული მანათი კი 2%-ის ქვემოთ მერყეობს. ეროვნული ბანკის მიერ 28 ოქტომბრის ვაჭრობის შედეგად, ეროვნული ვალუტა აშშ დოლართან მიმართებით გაუფასურდა, რის შედეგადაც ერთი დოლარის ოფიციალური ღირებულება...

მსოფლიო ავიაციაში სამუშაო ადგილები 40%-ით შემცირდება

მსოფლიო ავიაციაში სამუშაო ადგილები 40%-ით შემცირდება
access_time2020-10-28 17:30:17
IATA-ს შეფასებით, 2021 წელს სასურველი საოპერაციო შედეგების მისაღებად და ფინანსური რესურსების შემცირების გასანეიტრალებლად, საჭირო იქნება, ხარჯების კიდევ 30%-ით შემცირება.   ”კრიზისის პირობებში ყოველდღიურად სამუშაო ადგილების დაკარგვის და ეკონომიკური შეფერხების ალბათობა იზრდება. თუ კი სახელმწიფოები სწრაფად არ იმოქმედებენ ავიაციაში 1.3 მლნ სამუშაო ადგილი საფრთხის ქვეშ დადგება. ამას კი დომინოს ეფექტი ექნება, რაც საავიაციო სექტორში დამატებით 3.5 მლნ სამუშაო ადგილს შეუქმნის...

The Times: ჩინეთი მსოფლიო ბატონობასთან ახლოსაა

The Times: ჩინეთი მსოფლიო ბატონობასთან ახლოსაა
access_time2020-10-28 19:15:03
“ჩინეთი მსოფლიო ბატონობასთან ძალიან ახლოსაა და ევროპამ ეს ახალი რეალობა კარგად უნდა გაიაზროს” - მიიჩნევს გერმანიის საგარეო დაზვერვის ყოფილი უფროსი გერჰარდ შინდლერი.   მისი თქმით, ამ სიტუაციაში ბერლინმა პეკინზე სტრატეგიული დამოკიდებულების დონე უნდა შეამციროს და სხვა ზომებთან ერთად...

საქართველოსთვის პირველი ვიკინგური ტიპის თევზსაჭერი გემის მშენებლობა იწყება

საქართველოსთვის პირველი ვიკინგური ტიპის თევზსაჭერი გემის მშენებლობა იწყება
access_time2020-10-28 15:25:13
ფოთის საზღვაო სასწავლო-საწვრთნელი ცენტრში ხელი მოეწერა პირველ სამმხრივ მემორანდუმს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროს სააგენტოს „აწარმოე საქართველოში“, კომპანია „თი-ბი-სი ლიზინგსა“ და თევზსაჭერი გემის მფლობელს შორის, რომლის საფუძველზეც „აწარმოე საქართველოში“ ინდუსტრიული მიმართულების ფარგლებში, პირველად დაფინანსდა ახალი თევზსაჭერი გემის მშენებლობა.   მოხარულები ვართ, რომ დღეს უკვე გვაქვს პირველი წარმატება. ჩვენ ბანკებთან აქტიურ რეჟიმში ვმუშაობთ კიდევ...


მსგავსი სიახლეები

up