PMCG კვლევითი ცენტრი ბიულეტენს „საზღვაო ვაჭრობა და საპორტო ინფრასტრუქტურა შავი ზღვის ქვეყნებში“ აქვეყნებს. კვლევაში მოცემულია სამი ინდექსი: LPI, CPT და LSCI.
მსოფლიო ბანკის ლოგისტიკის შესრულების ინდექსი (LPI), რომელიც შეიძლება ჩაითვალოს ბენჩმარკინგის ინსტრუმენტად და ასახავს ქვეყნების ლოგისტიკურ პირობებს, შავი ზღვის ქვეყნებს შორის დიდ ვარიაციას აჩვენებს. თურქეთი ყველა მოცემულ კომპონენტში საუკეთესო შემსრულებელია და 160 ქვეყანას შორის 37-ე ადგილზეა. უფრო მეტიც, თურქეთის ვაჭრობასთან დაკავშირებული ინფრასტრუქტურა შესამჩნევად უკეთესია, ვიდრე შავი ზღვის რეგიონის სხვა ქვეყნების ინფრასტრუქტურა. თურქეთს მოსდევს რუმინეთი, რომელიც 50-ე ადგილს იკავებს, ხოლო საქართველო ყველა ჩამოთვლილ კომპონენტში ყველაზე ღარიბია. ის მსოფლიოში 124-ე ადგილს იკავებს და დიდწილად არ გააჩნია ლოგისტიკური კომპეტენცია. თუმცა, უნდა აღინიშნოს, რომ ინდექსი დათარიღებულია 2018 წლით და, შესაბამისად, არ არის ასახული COVID-19 პანდემია და რუსეთ-უკრაინის ომი.
კონტეინერის პორტის გამტარუნარიანობა (CPT) მიუთითებს ტვირთის რაოდენობაზე, რომელიც პორტში ყოველდღე გადის. ის შეიძლება მოიცავდეს როგორც გემების დატვირთვას, ასევე განტვირთვას, რაც მას პორტის საქმიანობის სასარგებლო ინდიკატორად აქცევს. CPT-ს 2016-2020 წლების მონაცემებითაც თურქეთი დომინირებს შავი ზღვის რეგიონში მის პორტებში გამავალი ტვირთების რაოდენობის პირობები. ის 62,2%-ს შეადგენს რეგიონის მთლიან CPT-ში, მას მოჰყვება რუსეთის ფედერაცია, რომელსაც აქვს 26,1% წილი. ბულგარეთი რეგიონში ყველაზე ნაკლები საპორტო აქტივობის მქონე ქვეყანაა (მხოლოდ 1,35% შავი ზღვის რეგიონის წილი), ხოლო საქართველოს მხოლოდ 1,39%.
Liner Shipping Connectivity Index (LSCI) ეფუძნება რამდენიმე ინდიკატორს, მათ შორის საკონტეინერო გემების განლაგებას, კონტეინერების ტევადობას და ლაინერი გადამზიდავი კომპანიების რაოდენობას. ინდექსი ქვეყნებს აფასებს გლობალურ გადაზიდვის ქსელებთან მათი დაკავშირების დონის მიხედვით და მოიცავს მთელი შავი ზღვის ქვეყნებს. 2016 — 2022 წლის მეორე კვარტლის მონაცემებით, თურქეთი 23-ე ადგილზეა მსოფლიოში, რუსეთი 59-ე, უკრაინა 63-ე და რუმინეთი 65-ე. ბულგარეთი (122) და საქართველო (144) ტოპ 100-ს მიღმა არიან, საქართველო ყველაზე დაბალი რეიტინგის ქვეყანაა რეგიონში.
აღსანიშნავია, რომ შავი ზღვის რეგიონის წილი საერთაშორისო საზღვაო ვაჭრობაში მხოლოდ 2,5%-ია, ხოლო ჩრდილოეთ ზღვის რეგიონი 17%-ს შეადგენს.