საქალაქთაშორისო ტრანსპორტის 70% გაუმართავია

საქალაქთაშორისო ტრანსპორტის 70% გაუმართავია

access_time2016-08-19 14:16:42

საქალაქთაშორისო სატრანსპორტო საშუალებების დაახლოებით დიდი ნაწილი გაუმართავია. 

 

სახელმწიფოს მხრიდან ამ კატეგორიის ტრანსპორტის ტექნიკური დათვალიერება თითქმის არ ხორციელდება და არ ხდება მონიტორინგი. როგორც გაზეთი „რეზონანსი" წერს, როცა ხელისუფლება ტექდათვალიერების თემით აპელირებს და მუდმივად გვახსენებს, რომ ამით ტრანსპორტის დარგში უსაფრთხოებას უზრუნველყოფს, არსებული ვალდებულებების შესასრულებლად თითსაც არავინ ანძრევს.

 

სპეციალისტების ინფორმაციით, რეგიონების მიმართულებით მოძრავ მიკროავტობუსებში მგზავრთა უსაფრთხოების ელემენტარული პირობაც არ არსებობს. მათივე ნათქვამის ციტირება რომ მოვახდინოთ - "მიკროავტობუსებში ნაღმია", რაც სატრანსპორტო სფეროში არსებულ საფრთხეზე მიგვანიშნებს.

 

არსებული კანონმდებლობის, "საგზაო მოძრაობის შესახებ" - ტექდათვალიერების გავლა ევალება ყველა სატრანსპორტო საშუალებას, რომელსაც გადაჰყავს 7 მგზავრზე მეტი. სინამდვილეში კი, როგორც "ეკო ტრანსპორტ ცენტრის" აღმასრულებელი დირექტორი ვასო ურუშაძე განმარტავს, საქალაქთაშორისო მიკროავტობუსებს არანაირი ტექნიკური დათვალიერება არ უტარდება.

 

"საქართველოში ყველაზე მძიმე მდგომარეობაში მოძრაობის უსაფრთხოების კუთხით სწორედ საქალაქთაშორისო მგზავრთა გადაყვანაა. კონტროლი არც ერთი მიმართულებით არ ხორციელდება. ჩვეულებრივი ფორმალობა, მიკროავტობუსის ან ავტობუსის მძღოლი იხდის გადასახადს, აძლევენ შესაბამის ფირნიშს და რეალურად თვალს ხუჭავენ ყველა იმ პირობაზე, რომლის დაცვაც მოეთხოვებათ სატრანსპორტო საშუალებებს საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოებისა და ეკოლოგიის თვალსაზრისით.

 

გარდა ამისა, სახელმწიფოს მხრიდან არ ხდება აღსრულება ანუ დაჯარიმება მათი, რომლებსაც არ აქვთ გავლილი ტექდათვალიერება და გადაყავთ მგზავრი. ჯარიმა არის მიზერული, 10 ლარის ოდენობით. მძღოლს არ უღირს ტექნიკურ დათვალიერებაში გადაიხადოს ფული, გასწიოს ხარჯი მანქანის მოწესრიგებასა და მწყობრში მოსაყვანად. იშვიათად, როცა საპატრულო პოლიცია მოთხოვს ცნობას ტექდათვალიერების შესახებ, მძღოლი იხდის მიზერულ ჯარიმას და პასუხისმგებლობას იხსნის. ეს არის საკანონმდებლო ხარვეზი აღსრულების კუთხით. ტექდათვალიერების ვალდებულების შესასრულებლად სახელმწიფოს არანაირი ბერკეტი არ გააჩნია და მიკროავტობუსების უმეტესობა ამ პროცესს საერთოდ არ გადის", - აცხადებს ურუშაძე.

 

მისი თქმით, საქართველოს რეგიონებში საზოგადოებრივი ტრანსპორტით გადაადგილება სერიოზულ საფრთხეს შეიცავს. ხელისუფლებას კი არც ერთი ქმედითი ნაბიჯი არ გადაუდგამს, რომ არსებული მდგომარეობა ოდნავ მაინც გამოესწორებინა. ეს კი დიდწილად, როგორც ურუშაძე განმარტავს, საკანონმდებლო ხარვეზის გამოც ხდება, რაც ასევე უნდა გამოსწორდეს.

 

"დიდი სურვილიც რომ ქონდეს, სახელმწიფო ავტოსადგურების კონტროლს ვერ ახდენს. იმის შესამოწმებლად, რამდენად დაცულია მგზავრთა უსაფრთხოება, ცენტრალურ უწყებას სჭირდება სასამართლოს ნებართვა. არსებული რეგლამენტით, ყველა მიკროავტობუსს და მათ მძღოლს, სანამ გავა მარშრუტზე და გადაიყვანს მგზავრებს, უნდა გაიაროს ტექდათვალიერება და სამედიცინო შემოწმება.

 

კერძოდ, უნდა ჩაიტაროს ალკო ტესტი და შესაბამისი პროცედურები, რომ ავტოსადგურმა მისცეს ნებართვა, გაიყვანოს მგზავრები. ეს არ ხდება და არც არავინ ამოწმებს, რადგან ავტოსადგური კერძო კომპანიის კუთვნილებაა, მისი შემოწმება სახელმწიფოს მხრიდან სპეციალურ ნებართვას საჭიროებს. ესეც საკანონმდებლო ხარვეზია. არანაირი კონტროლი და მონიტორინგი არ ხდება და აღსრულებაზე საუბარიც ზედმეტია", - აცხადებს ვასო ურუშაძე.

 

რაც შეეხება საერთაშორისო ტრანსპორტის უსაფრთხოების საკითხს, რადიკალურად განსხვავებული სიტუაციაა. ესეც მხოლოდ იმის წყალობით, რომ ქვეყნის გარეთ მგზავრთა გადაყვანას ქართული კომპანიები არ ახორციელებენ. ხოლო უცხოურ ფირმებს სტანდარტთან დაკაშვირებით არანაირი პრობლემა არ აქვთ.

 

"სატრანსპორტო სფერო საქართველოში იმდენად არის განუვითარებელი, რომ მგზავრთა გადაყვანას ქართველი მძღოლები თითქმის არ ახორციელებენ. თურქეთის მიმართულებით მოქალაქეებს თურქული კომპანია "მეტრო" ემსახურება. ბაზარზე ბევრი სომხური, აზერბაიჯანული და რუსული კომპანია ოპერირებს, რომელთაც მგზავრების უსაფრთხოება მაქსიმალურად დაცული აქვთ. ეს მაშინ, როცა ქართველი მძღოლები უსაფრთხოების ელემენტარულ პირობებს ვერ იცავენ და გაუთავებელი დავა აქვთ ერთმანეთში.

 

ოფიციალური სტატისტიკა არ გვაქვს, მაგრამ დანამდვილებით შემიძლია განვაცხადო, რომ საქალაქთაშორისო ტრანსპორტის ნახევარზე ბევრად მეტი, თითქმის 70% გაუმართავია. მძღოლები თვითნებურად ყიდულობენ ამორტიზებულ მიკროავტობუსებს, მერე ცვლიან ტრანსპორტის კონსტრუქციას, რითაც გადაადგილება კატეგორიულად დაუშვებელია. პრობლემა იმ მხრივაცაა, რომ მიკროავტობუსები გადაყავთ ბუნებრივ აირზე იმისდა მიუხედავად, არის თუ არა კონკრეტულ სატრანსპორტო საშუალებაზე გათვლილი. ასეთ მიკროავტობუსებში, ფაქტობრივად, "ნაღმია", სადაც მგზავრების უსაფრთხოება ნებაზეა მიშვებული და არც გამკითხავი არსებობს", - აცხადებს ურუშაძე.

 

ავტოექსპერტ დავით მესხიშვილის თქმით, საქართველოს ხელისუფლებამ, სხვა ქვეყნების მსგავსად, მკაცრად უნდა გააკონტროლოს როგორც გარედან შემოსული, ასევე საქალაქთაშორისო ტრანსპორტის გამართულობა და ასაკი, რომ ავტოსაგზაო შემთხვევის რისკი შემცირდეს.

 

"სწორი გადაწყვეტილება იქნება, თუ აკრძალვას ჩვეულებრივ სამგზავრო ავტომობილებზეც დააწესებენ. ჯერ ერთი, რომ ძველ ავტომობილზე მეტი შანსია, ტექნიკურად გაუმართავი იყოს. მძღოლებიც უნდა ცდილობდნენ, არ გავიდნენ ასეთი ტრანსპორტით იმ შემთხვევაშიც, როცა ის არ იკრძალება. ძველი ავტობუსებით ქვეყნის შიგნით თუ გარეთ გადაადგილება უკავშირება დიდ რისკს, რომელიც არც მძღოლმა და არც მგზავრებმა არ უნდა გასწიონ. აქ სხვა ფაქტორიცაა, მომხმარებელი უნდა ცდილობდეს კომფორტული ავტომობილით გადასვლას, რომ საკუთარი სიცოცხლე საფრთხეში არ ჩაიგდოს.

 

ავტოსაგზაო შემთხვევები ყოველთვის ხდებოდა, მაგრამ გამართული ტრანსპორტი რისკს ამცირებს. ამიტომ ნორმალური მოვლენაა, როცა რეგულაცია არსებობს და მძღოლებს გაუმართავი ტრანსპორტით მოძრაობისთვის შეზღუდვა უწესდებათ. ეს ეტაპი ბევრმა ქვეყანამ გაიარა და საქართველოშიც უნდა განხორციელდეს", - აცხადებს მესხიშვილი.

 

საქართველოში საქალაქთაშორისო ტრანსპორტის პოლიტიკას განსაზღვრავს ეკონომიკის სამინისტოში შემავალი სახმელეთო ტრანსპორტის სააგენტო, რომელიც ვალდებულია მგზავრთა გადაყვანის და ასევე ტვირთების გადატანის უსაფრთხოებაზე იზრუნოს. იმის გასარკვევად, კონკრეტულად რა ღონისძიებებს ახორციელებს სააგენტო და რამდენად ადეკვატურია მისი ქმედებები, ვცადეთ, სახმელეთო ტრანსპორტის სააგენტოსთვისაც მიგვემართა, მაგრამ ამ უწყებასთან კავშირი, ჩვენი მცდელობის მიუხედავად, ვერ მოვახერხეთ.



„ელექტროენერგიის იმპორტის ჩანაცვლება ნებისმიერ ფასად არ გვაწყობს“-ფინანსთა მინისტრის იდეებს ენერგეტიკოსები არ ეთანხმებიან

„ელექტროენერგიის იმპორტის ჩანაცვლება ნებისმიერ ფასად არ გვაწყობს“-ფინანსთა მინისტრის იდეებს ენერგეტიკოსები არ ეთანხმებიან
access_time2020-02-21 12:29:41
„გარანტირებულ შესყიდვებზე ხელსაყრელი ელექტროენერგიის იმპორტია და ეს პრაქტიკა წარსულს უნდა ჩაბარდეს“- ფინანსთა მინისტრი ახალი ინიციატივით გამოვიდა, მაგრამ თუ რას შეცვლის იგი ელექტროსისტემაში ეს გაუკვეველია. მინისტრის პოზიცია ცალსახაა, იმპორტული ელექტროენერგიის ადგილობრივით ჩანაცვლება ნებისმიერ ფასად არ ღირს. 2019 წელს საქართველომ ელექტროენერგიის იმპორტზე...

პროგრამის „დანერგე მომავალი“ ფარგლებში 50 379 477 ლარი იქნა ათვისებული - გაამართლა თუ არა სახელმწიფო პროგრამამ?

პროგრამის „დანერგე მომავალი“ ფარგლებში 50 379 477 ლარი იქნა ათვისებული - გაამართლა თუ არა სახელმწიფო პროგრამამ?
access_time2020-02-21 10:45:38
 სოფლისა და სოფლის მეურნეობის განვითარების სააგენტო სახელმწიფო ბიუჯეტის დაფინანსებით 2015 წლიდან ახორციელებს პროექტს „დანერგე მომავალი“, რომლის მიზანიცაა  საქართველოში არსებული სასოფლო-სამეურნეო მიწების ეფექტურ გამოყენება მრავალწლოვანი კულტურების გაშენების გზით. საქართველოს მთავრობა აღნიშნული პროექტით ცდილობდა იმპორტირებული პროდუქცია ჩაენაცვლებინა და გაეზრდა საექსპორტო პოტენციალი, რის შემდეგაც სოფლად მოსახლეობის სოციალურ-ეკონომიკური მდგომარეობა...

2024 წლიდან ახალ შენობებს, ენერგოეფექტურობის მოთხოვნების დაკმაყოფილების ვალდებულება დაეკისრებათ

2024 წლიდან ახალ შენობებს, ენერგოეფექტურობის მოთხოვნების დაკმაყოფილების ვალდებულება დაეკისრებათ
access_time2020-02-20 18:00:17
2024 წლიდან ახალ შენობებს, ასევე იმ შენობებს, რომელთაც მნიშვნელოვანი რეკონსტრუქცია უტარდებათ, ენერგოეფექტურობის მინიმალური მოთხოვნების დაკმაყოფილების ვალდებულება დაეკისრებათ. პარლამენტმა პირველი მოსმენით მხარი დაუჭირა „შენობების ენერგოეფექტიანობის შესახებ“ კანონპროექტს. ახალი კანონპროექტის მიხედვით, ახალი შენობები ან მათი ნაწილები, ასევე არსებული შენობები, რომლებიც იყიდება, ქირავდება ან იჯარით გაიცემა, დაექვემდებარება სერტიფიცირებას, ხოლო სერთიფიკატის...

კრიპტოვალუტით გამდიდრებული მილიარდერები

კრიპტოვალუტით გამდიდრებული მილიარდერები
access_time2020-02-20 20:00:11
კრიპტოვალუტებმა მსოფლიო ბაზარზე  ადგილი  საბოლოოდ დაიმკვიდრეს. მართალია ბიტკოინი 10 000 დოლარამდე გაიაფდა, თუმცა, ვირტუალური ფულისთვის ასეთი რყევა უცხო არ არის. დღეს ბიტკოინი 9800 დოლარი ღირს, გასულ კვირაში კი კურსი 10 430-მდე იყო გაზრდილი. ეთერიუმის ფასი რამდენიმე დღის წინ  270 დოლარამდე გაიზარდა, დღეისათვის კი 252 დოლარს...

„ავტობუსის მძღოლების ზეგანაკვეთური სამუშაო, მძღოლების მოთხოვნითაა განპირობებული“ - თბილისის სატრანსპორტო კომპანია

„ავტობუსის მძღოლების ზეგანაკვეთური სამუშაო, მძღოლების მოთხოვნითაა განპირობებული“ - თბილისის სატრანსპორტო კომპანია
access_time2020-02-20 17:00:17
სახელმწიფო აუდიტის სამსახურის ინფორმაციით, თბილისის სატრანსპორტო კომპანია ავტობუსების მძღოლებს ზეგანაკვეთურად ამუშავებს და ამით მოქალაქეებს საფრთხეს უქმნის. მონიტორინგი 2017 და 2018 წლების პერიოდს მოიცავს და აღნიშნულია, რომ უმრავლეს შემთხვევაში, დარღვეულია მძღოლების ზეგანაკვეთურად მუშაობის ზედა ზღვარიც (48სთ).   უმაღლეს აუდიტორულ  ორგანოში ამბობენ, რომ 2017...


მსგავსი სიახლეები

up