„ტამანის დასრულების შემდეგ ანაკლიის ღრმაწყლოვანი პორტის პროექტი სერიოზულად დაზიანდა, მაგრამ მას რეგიონისთვის იმდენად დიდი პოტენციალი გააჩნია, რომ ანაკლიის ღრმაწყლოვანი პორტი თავის სიტყვას მაინც იტყვის“,- ასე აფასებს ფრაქცია „ნაციონალური მოძრაობის“ თავმჯდომარე რომან გოცირიძე რუსეთის მიერ ქერჩის სრუტეში ანაკლიის კონკურენტი, ტამანის პორტის დასრულების შესახებ ინფორმაციას. მისი თქმით, სანამ „ქართული ოცნება“ ხელისუფლებაში იქნება ანაკლიის პორტი არ აშენდება. დეპუტატი ამბობს, იმასაც რომ სტრატეგიული პროექტის ჩაშლა რუსეთის ინტერესებში შედიოდა, რასაც საკუთარი პოლიტიკით ხელს საქათველოს მთავრობა უწყობდა.
„ტამანის პორტზე საერთოდ საუბარი არ იყო, როდესაც ანაკლიის პროექტზე დაიწყო მუშაობა. რვა წელია ამ ხელისუფლებამ ყველაფერი გააჩერა. ტამანის პორტის სასარგებლოდ რუსეთის სურვილი იყო ანაკლიის პროექტი არ განხორციელებულიყო, თუმცა, ტამანი რომ არ ყოფილიყო ღრმაწყლოვანი პორტის აშენება შავ ზღვაზე რუსეთს არ აწყობს. პორტს აქვს ძალიან დიდი მნიშვნელობა ჩვენი ქვეყნის განვითარებისთვის, რადგან საოკუპაციო ხაზთანაა, მასში შეიძლება ყოფილიყო სამხედრო კომპონენტები, ნატოს გემები შეიძლება შემოსულიყო და რაც მთავარია რეგიონული მასშტაბის პროექტია, რომელიც საქართველოს ეკონომიკას ფეხზე დააყენებდა.
პროექტის ჩაძირვის მეორე ხერხი იყო, ფოთის პორტის ღრმაწყლოვნად გამოცხადება. ფოთის პორტი ვერასდროს იქნება ღრმაწყლოვანი, ფოთის პორტმა დიდი როლი შეასრულა საქართველოს ეკონომიკურ ისტორიაში, მაგრამ ფოთის და ანაკლიის პორტები რომ შევადაროთ იგივეა რაც სპილო და თაგვი. სწორედ ფოთის პორტის აქციონერები არ არიან დაინტერესებულები ანაკლიის პორტით. ეს არის შეფუთული კონკურენციით თითქოს არ უნდათ ანაკლიის განვითარება იმის გამო, რომ საკუთარ ბიზნესზე ზრუნავენ, სინამდვილეში პირდაპირ რუსეთის დავალებას ასრულებენ. ანაკლიის პორტის აშენება იმ შემთხვევაში იქნება შესაძლებელი თუ ოქტომბერში ხელისუფლება შეიცვლება, წინააღმდეგ შემთხვევაში პროექტი დასამარებული იქნება“, - აცხადებს რომან გოცირიძე.
ანაკლიის ღრმაწყლოვანი პორტის პროექტის ვერ განხორციელებაში რუსულ ინტერესს ხედავს „ევროპული საქართველოს“ წევრი სერგი კაპანაძეც. ოპოზიციონერი დეპუტატი აცხადებს, რომ „ქართულმა ოცნებამ“ მრავალ მილიონიანი პროექტის განხორციელებაზე უარი მიზანმიმართულად თქვა.
„ანაკლიის პორტის მშენებლობა იმ ტემპით რომ გაგრძელებულიყო, რომელიც ჩაფიქრებული იყო. მაშინ ტამანის პორტის დასრულება პრობლემებს ვერ შეუქმნიდა. ახლა როდესაც ანაკლიის პორტი გაჩერებულია და პრაქტიკულად სახელმწიფომ უარი თქვა მის მშენებლობაზე და პარალელურად საუბრობენ იმაზე, რომ ფოთის პორტს ახალი ღრმაწყლოვანი ნავსადგური მიემატოს, ამცირებენ შანს, რომ ანაკლია განხორციელდეს. ფაქტები გვაფიქრებინებს, რომ ყველაფერი გაკეთდა მიზანმიმართულად, რომ რუსეთისთვის ხელი არ შეეშალა. პროექტის ინვესტორები ვინც იყვნენ, მათ შორის ქართველები ამბობდნენ, რომ ივანიშვილისგან გზავნილი მიიღეს, ამით კიდევ ერთხელ დასტურდება, რომ რუსეთი შეიძლება იყოს მიზეზი, რის გამოც ივანიშვილმა პორტის მშენებლობა გააჩერა. ჩანს, რომ ეს იყო მთავრობის მიზანმიმართული პოლიტიკა და არანაირი საფუძველი არ მაქვს ვივარაუდო, რომ ეს ასე არ მომხდარა. ანაკლიის ღრმაწყლოვანი პორტი იმდენად მნიშვნელოვანი პროექტია, რომ ამაზე უარის თქმა არავითარ შემთხვევაში არ შეიძლება. როდესაც ეს ხელისუფლება წავა, საქართველო აუცილებლად გახდება სატრანსპორტო დერეფანი“, - განმარტავს სერგი კაპანაძე.
საპარლამენტო ოპოზიციისგან განსხვავებული პოზიცია აქვს მმართველი გუნდის წევრს ნინო წილოსანს. „ქართული ოცნების“ დეპუტატი აცხადებს, რომ ანაკლიის პორტი აქტუალობას არ დაკარგავს. წილოსანს იმედი აქვს, რომ პროექტს ისევ ის პერსპექტივა ექნება რაც წლების წინ ჰქონდა.
„მე არ მგონია, რომ ანაკლიის პორტი იმ პრინციპის უნდა ყოფილიყო, რომ ნებისმიერ ალტერნატიულ პორტს შეეძლო გაეჩერებინა, თუნდა ისეთს, რომელიც ოკუპანტი ქვეყნის ტერიტორიაზეა. დიდი იმედი მაქვს, რომ ანაკლიის პორტის აქტუალურობა არ დაიკარგება, ჩვენთვის პროექტს განსაკუთრებული მნიშვნელობა აქვს. ვფიქრობ, რომ დიდი პოტენციალი გვაქვს ვიყოთ არა მარტო სატრანსპორტო დერეფანი, არამედ ბევრი ტვირთის გადამამუშავებელი ქვეყნა. მსოფლიო კრიზისის მიუხედავად, იმედი მაქვს, რომ ეს თემა აქტუალურობას არ დაკარგავს და გაგრძელდება. ანაკლიის პორტის იდეა ჩვენს მიერ იყო დაწყებული და ლოგიკასაა მოკლებული ბრალდება, რომ რუსეთის ინტერესებით საქართველოს მთავრობამ პროექტი შეაფერხა. ჩვენთვის დიდი მნიშვნელობა ენიჭება პორტის მშენებლობას, პროექტში სახელმწიფოს მხრიდან დიდი ძალისხმევა ჩაიდო. სამწუხაროა, რომ ანაკლიის კონსორციუმმა ვერ მოახერხა ნაკისრი ვალდებულებების შესრულება და რეალურად, ის იდეა, რომელიც ჩვენ გაგვაჩნდა შეფერხების ეტაპზეა. მჯერა, რომ უახლოეს მომავალში პროექტი წინ წავა და განვითარდება“, - განაცხადა ნინო წილოსანმა.
ბაჩო ადამია