კრემლის ემბარგო ფინანსურად დააზარალებდა იმ აქტივებს, რომელსაც რუსეთი ფლობს საქართველოში - ეს ხომ არ არის პუტინის „მაამებლური“ პოლიტიკის წინაპირობა?!

კრემლის ემბარგო ფინანსურად დააზარალებდა იმ აქტივებს, რომელსაც რუსეთი ფლობს საქართველოში - ეს ხომ არ არის პუტინის „მაამებლური“ პოლიტიკის წინაპირობა?!

access_time2019-07-12 12:00:00

რუსეთის მხრიდან ემბარგო, ფინანსურად ხომ არ დააზარალებდა იმ აქტივებს, რომელსაც რუსეთი ფლობს საქართველოში,  აღნიშნული ფაქტორი ხომ არ გახდა რუსეთის მხრიდან საქართველოს მიმართ „მაამებლური“ პოლიტიკის გატარების წინაპირობა? -აღნიშნულ თემეზე   საკუთარ მოსაზრებას „ჰაბ ჯორჯიას“ ექსპერტი პაატა ცაგარეიშვილი „კომერსანტს“ უზიარებს. 

 

 მისი განმარტებით, საბჭოთა სისტემის დაშლის შემდეგ,  ბალტიის ქვეყნებს მემკვიდრეობით დარჩათ, იმ პერიოდისათვის რუსეთის ექსპორტზე ორიენტირებული თანამედროვე  სანავსადგურე და სარკინიგზო  ინფრასტრუქტურა, რითაც უზრუნველყოფდნენ საკუთარი ეკონომიკური ზრდის ტემპების შენარჩუნებას.2000 წლიდან რუსეთი აქტიურად იწყებს, ლიტვის, ლატვიის და ესტონეთის  ნავსადგურებიდან, სატრანზიტო ტვირთნაკადების გადართვას საკუთარ, ბალტიის ზღვის ნავსადგურებში - (სანქტ - პეტერბურგი, უსტ - ლუგა, ვიბორგი, კალინინგრადი, პრიმორსკი, ვისოცკი), 2000 წლისათვის რუსეთის ნავსადგურები აკონტროლებდნენ ტვირთბრუნვის 26% ს დანარჩენი ტვირთები, ჯერ კიდევ გადაიზიდებოდა ბალტიის ქვეყნების ნავსადგურების გავლდით, 2007 წლისათვის თანაფარდობა იზრდება 55% მდე, 2015 წლისათვის 62% მდე, 2022 წლისათვის რუსეთს ფაქტიურად ტვირთნაკადის 95% ს გადმოამისამართებს საკუთარ ნავსადგურებში.


 როგორც ცაგარეიშვილი აცხადებს, თუ გავითავლისწინებთ, იმ გარემოებას, რომ ბალტიის ქვეყნების მშპ ში მნიშვნელოვანი ადგილი უკავია ტრანსპორტს (ესტონეთი - 8%, ლატვია -  10%, ლიეტუვა -  15%), მათ ეკონომიკებს, რუსეთის ქმედებით, მნიშვნელოვანი ზარალი მიადგება.  


 ექსპერტთა მოსაზრებით, არსებობს სათანადო გათვლები - რითაც,   რუსეთის მხრიდან, ბალტიის ქვეყნების მიმართ „აგრესიულმა ქმედებამ“ -  სატრანზიტო ტვირთნაკადების საკუთარ ნავსადგურებში მყისერმა გადმორთვამ, შესაძლოა ფინანსურად მნიშვნელოვნად  დააზარალოს   უშულოდ რუსეთის სატრანსპორტო ინდუსტრია და დააკავშიროს ის  ბალტიის ქვეყნებზე პოლიტიკური ზემოქმედების ბერკეტს. 


  ბუნებრივია, დღეს, როცა,   რუსეთი ფლობს რა ბალტიის ქვეყნების ნავსადგურებში, თანამედროვე დონეზე აღჭურვილ,  მნიშვნელოვან ტერმინალებს და ნავმისადგომებს, ასევე სარკინიგზო სფეროში, „რუსეთის რკინიგზასთან“ არიან აფილირებული, ადგილობრივი  მსხვილი ოპერატორი (გადამზიდავი) კომპანიები, გარდა ამისა, განაგებს  სავაგონო - სარემონტო  ინდუსტრიას, ასეთ ვითარებში  რუსეთი  სრულად განკარგავს -  ბალტიის ქვეყნებზე სატრანპორტო და შესაბამისად პოლიტიკურ გავლენას.



„ შესაძლოა რამოდენიმე მაგალითის მოყვანა, კერძოდ რიგის ნავსადგურში რუსეთის უმსხილესი საწარმო -  სს „ურალხიმი“ ფლობს  ტერმინალს, რომელიც ევროპაში მინერალური სასუქების  ძირითადი ექსპორტიორია.  ლიეტუვას  რკინიგზას  ვაგონებით და ტექმომსახურებით უზრუნველყოფს რუსეთის უმსხვილესი ვაგონმშენებელი საწარმო „ტრანსმაშჰოლდინგი“, რომელიც კრემლთან დაახლებეული, Forbs ის მე 18 ადგილზე მყოფი ისკანდერ მახმუდოვი ფლობს. ანდაც ლიტვის რკინიგზაზე უმსხვილესი გადამზიდავი კომპანია Baltijas Rail Trans რუსეთის რკინიგზის შვილობილი კომპანიაა.


 ნიშანდობლივია, რომ სწორედ რუსეთის რკინიგზასთან აფილირებულმა გადამზიდავმა კომპანიებმა, გადაზიდვებში შესაძლო  მონოპოლიური დომინირების  საბაბით,  ევროკავშირის სასამართლოში ახორციელებენ დავას, რითაც „ბლოკირებას“ უკეთებენ, ბალტიის ქვეყნების ევროკავშირთან დამაკავშირებელ „Rail Baltik”ის  ჩქაროსნულ სარკინიგზო პროექტს,  2020 წლისათვის ეს პროექტი  უკვე დასრულების ფაზაში უნდა ყოფილიყო. ირიბად,  გარკვეული პარალელი ანაკლიის ნავსადგურთან მიმართებით იკვეთება“-აცხადებს ცაგარეიშვილი.    

 

 მისი განმარტებით,  ბალტიის ქვეყნებიდან რუსეთის მიმართულებით,  ტვირთნაკადების გადართვა,  გრძელვადიან ჭრილში, ეკონომიკურად მომგებიანია რუსეთის სატრანსპორტო ინდუსტრიისათვის, ხოლო, პარალელურად რუსეთს  მოუწევს, ან  ბალტიის ქვეყნებში გამონთავისუფლებული - დაუტვირთავი  სატრანსპორტო ინფრასტრუქტურის შენარჩუნება, რაც უადაოდ ფინანსური ტვირთია, ან  ამ ინფრასტრუქტურის  რეალიზება, რითაც საბოლოოდ დაკარგავს     ბალტიის ქვეყნებზე პოლიტიკური  ზეგავლენის ბერკეტს.

    

  

„ლოგიკურად შესაძლოა დაისვას, კითხვა, ბალტიის ქვეყნებში მყისიერად „ტრანზიტის გადმომისამართებით“ მიღებულმა ეკონომიკურმა  უკუეფექტმა ხომ არ განაპირობა  რუსეთის პრეზიდენტის „მაამებელი“ პოლიტიკური გადაწყვეტილების მიღება  საქართველოს მიმართ?


 ამ თვალსაზრისით, მიზანშეწონილია, ამ ეტაპზე ეკონომიკური პროფილის საექსპერტო წრეებმა არა,  ტურიზმის შემცირების შედეგად ან დაუტვირთავი სასტუმრობის მიერ მიუღებელ შემოსავლებზე გაამახვილონ ყურადრება არამედ, საპირწონედ,  რუსეთის მიერ შეძენილ სატრანსპორტო ობიექტების მიერ მიუღებელ ფინანსურ  ზარალზე მოახდინონ კონცენტირება“-აცხადებს ცაგარეიშვილი. 


სოფო ქსოვრელი





დამოუკიდებელი საქართველოს ისტორიაში სტრატეგიული პარტნიორისგან პირველი სანქცია მივიღეთ - ბათუ ქუთელია

დამოუკიდებელი საქართველოს ისტორიაში სტრატეგიული პარტნიორისგან პირველი სანქცია მივიღეთ - ბათუ ქუთელია
access_time2020-07-07 16:00:47
„ღიად და პირდაპირ,  „ქართული ოცნების“ მთავრობამ მიიღო პირველი სანქცია, რომელიც თავისი მასშტაბით არ არის დიდი, მაგრამ მნიშვნელობით არის კატასტროფული, — ასე აფასებს საერთაშორისო ურთიერთობების ექსპერტი ბათუ ქუთელია აშშ-ს კონგრესის კანონპროექტს საქართველოსთვის განკუთვნილი დახმარების 15 პროცენტის გაყინვის შესახებ.  ცოტა ხნის წინ ცნობილი გახდა, რომ აშშ-ის წარმომადგენელთა პალატამ ასიგნებების კომიტეტის მიერ წარდგენილი კანონპროექტი გამოაქვეყნა,...

მსოფლიო ბანკის მიერ დაფინანსებული პროექტი გორის მუნიციპალიტეტში 4 წლის განმავლობაში ვერ დასრულდა

მსოფლიო ბანკის მიერ დაფინანსებული პროექტი გორის მუნიციპალიტეტში 4 წლის განმავლობაში ვერ დასრულდა
access_time2020-07-06 16:00:47
მსოფლიო ბანკის მიერ მხარდაჭერილი პროექტის დასრულება ხიდისთავი-ატენი-ბოშურის 10 კმ-იან მონაკვეთზე ისევ გადაიდო. ამჯერად მისი განმახორციელებელი უწყება ვარაუდობს, რომ პროექტი, რომელიც ტენდერში გამარჯვებულმა უცხოურმა კომპანიამ 2016 წელს დაიწყო შემოდგომამდე დასრულდება. ხელშეკრულებით გათვალისწინებული პირობების დარღვევისთვის კი სამუშაოების განმახორციელებელ კომპანიას ჯარიმა დაეკისრა. ეს გადაწყვეტილება დამკვეთმა უწყებამ 2019 წლის 31 ოქტომბრის შემდეგ...

ტურისტების გარეშე Hilton-ის გახსნას აზრი არ აქვს - ლაშა პაპაშვილი

ტურისტების გარეშე Hilton-ის გახსნას აზრი არ აქვს - ლაშა პაპაშვილი
access_time2020-07-07 13:30:27
თბილისში Hilton-ის ბრენდის პირველი სასტუმროს გახსნა კიდევ ერთხელ გადაიდო. პროექტი ბიზნესმენ ლაშა პაპაშვილის კომპანია „რედიქსს“ ეკუთვნის. ამის შესახებ ბიზნესმენმა „კომერსანტს“ თავად განუცხადა. მისი განმატებით, თბილისში, ჭავჭავაძის გამზირზე Hilton-ის ბრენდის პირველი სასტუმროს გახსნამ ტურისტების არარსებობის გამო, კიდევ ერთხელ გადაიწია. „Hilton-ის გახსნა გადადებულია. ფანჯარაში ვიხედებით, როდესაც მსოფლიოში კარგი სიტუაცია იქნება ანუ როცა ტურისტები შემოსვლას დაიწყებენ,...

ამერიკამ საქართველოს ხელისუფლებას ყვითელი შუქი აუნთო - გია ხუხაშვილი

ამერიკამ საქართველოს ხელისუფლებას ყვითელი შუქი აუნთო - გია ხუხაშვილი
access_time2020-07-07 12:30:56
„ამერიკის შეერთებული შტატები საქართველოს სტიმულირების პოლიტიკიდან იძულების პოლიტიკაზე გადადის“, - ასე აფასებს პოლიტოლოგი გია ხუხაშვილი აშშ-ის კონგრესის წარმომადგენელთა პალატის საბიუჯეტო კომიტეტის მიერ დარეგისტრირებულ კანონპროექტს, რომელიც 2021 წელს საქართველოსთვის დახმარების სახით მისაღები თანხის 15 პროცენტის გაყინვას გულისხმობს. დოკუმენტის მიხედვით, შესაძლოა დაახლოებით 20 მლნ დოლარის გაცემა შეჩერდეს იქამდე, სანამ სახელმწიფო დეპარტამენტი არ დაადგენს, რომ საქართველოში...

ამერიკის კონგრესი ითხოვს საქართველოს შეუჩერდეს დახმარების 15%, სანამ არ შემცირდება კორუფცია და არ იქნება დაცული უცხოური ინვესტიციები

ამერიკის კონგრესი ითხოვს საქართველოს შეუჩერდეს დახმარების 15%, სანამ არ შემცირდება კორუფცია და არ იქნება დაცული უცხოური ინვესტიციები
access_time2020-07-07 11:35:54
აშშ-ის წარმომადგენელთა პალატამ ასიგნებების კომიტეტის მიერ წარდგენილი კანონპროექტი გამოაქვეყნა, რომელშიც 2021 ფისკალური წლისთვის სახელმწიფო დეპარტამენტის, საგარეო ოპერაციებისა და მასთან დაკავშირებული პროგრამების დაფინანსების პრიორიტეტებზეა საუბარი. დოკუმენტში აღნიშნულია, რომ საქართველო 2021 წელს დახმარების სახით არანაკლებ 132 025 000 აშშ დოლარს მიიღებს, თუმცა აღნიშნულია, რომ აღნიშნული დახმარების 15 პროცენტის საქართველოსთვის გადაცემა შესაძლოა, შეჩერდეს იქამდე, ვიდრე აშშ-ის...


მსგავსი სიახლეები

up