კრემლის ემბარგო ფინანსურად დააზარალებდა იმ აქტივებს, რომელსაც რუსეთი ფლობს საქართველოში - ეს ხომ არ არის პუტინის „მაამებლური“ პოლიტიკის წინაპირობა?!

კრემლის ემბარგო ფინანსურად დააზარალებდა იმ აქტივებს, რომელსაც რუსეთი ფლობს საქართველოში - ეს ხომ არ არის პუტინის „მაამებლური“ პოლიტიკის წინაპირობა?!

access_time2019-07-12 12:00:00

რუსეთის მხრიდან ემბარგო, ფინანსურად ხომ არ დააზარალებდა იმ აქტივებს, რომელსაც რუსეთი ფლობს საქართველოში,  აღნიშნული ფაქტორი ხომ არ გახდა რუსეთის მხრიდან საქართველოს მიმართ „მაამებლური“ პოლიტიკის გატარების წინაპირობა? -აღნიშნულ თემეზე   საკუთარ მოსაზრებას „ჰაბ ჯორჯიას“ ექსპერტი პაატა ცაგარეიშვილი „კომერსანტს“ უზიარებს. 

 

 მისი განმარტებით, საბჭოთა სისტემის დაშლის შემდეგ,  ბალტიის ქვეყნებს მემკვიდრეობით დარჩათ, იმ პერიოდისათვის რუსეთის ექსპორტზე ორიენტირებული თანამედროვე  სანავსადგურე და სარკინიგზო  ინფრასტრუქტურა, რითაც უზრუნველყოფდნენ საკუთარი ეკონომიკური ზრდის ტემპების შენარჩუნებას.2000 წლიდან რუსეთი აქტიურად იწყებს, ლიტვის, ლატვიის და ესტონეთის  ნავსადგურებიდან, სატრანზიტო ტვირთნაკადების გადართვას საკუთარ, ბალტიის ზღვის ნავსადგურებში - (სანქტ - პეტერბურგი, უსტ - ლუგა, ვიბორგი, კალინინგრადი, პრიმორსკი, ვისოცკი), 2000 წლისათვის რუსეთის ნავსადგურები აკონტროლებდნენ ტვირთბრუნვის 26% ს დანარჩენი ტვირთები, ჯერ კიდევ გადაიზიდებოდა ბალტიის ქვეყნების ნავსადგურების გავლდით, 2007 წლისათვის თანაფარდობა იზრდება 55% მდე, 2015 წლისათვის 62% მდე, 2022 წლისათვის რუსეთს ფაქტიურად ტვირთნაკადის 95% ს გადმოამისამართებს საკუთარ ნავსადგურებში.


 როგორც ცაგარეიშვილი აცხადებს, თუ გავითავლისწინებთ, იმ გარემოებას, რომ ბალტიის ქვეყნების მშპ ში მნიშვნელოვანი ადგილი უკავია ტრანსპორტს (ესტონეთი - 8%, ლატვია -  10%, ლიეტუვა -  15%), მათ ეკონომიკებს, რუსეთის ქმედებით, მნიშვნელოვანი ზარალი მიადგება.  


 ექსპერტთა მოსაზრებით, არსებობს სათანადო გათვლები - რითაც,   რუსეთის მხრიდან, ბალტიის ქვეყნების მიმართ „აგრესიულმა ქმედებამ“ -  სატრანზიტო ტვირთნაკადების საკუთარ ნავსადგურებში მყისერმა გადმორთვამ, შესაძლოა ფინანსურად მნიშვნელოვნად  დააზარალოს   უშულოდ რუსეთის სატრანსპორტო ინდუსტრია და დააკავშიროს ის  ბალტიის ქვეყნებზე პოლიტიკური ზემოქმედების ბერკეტს. 


  ბუნებრივია, დღეს, როცა,   რუსეთი ფლობს რა ბალტიის ქვეყნების ნავსადგურებში, თანამედროვე დონეზე აღჭურვილ,  მნიშვნელოვან ტერმინალებს და ნავმისადგომებს, ასევე სარკინიგზო სფეროში, „რუსეთის რკინიგზასთან“ არიან აფილირებული, ადგილობრივი  მსხვილი ოპერატორი (გადამზიდავი) კომპანიები, გარდა ამისა, განაგებს  სავაგონო - სარემონტო  ინდუსტრიას, ასეთ ვითარებში  რუსეთი  სრულად განკარგავს -  ბალტიის ქვეყნებზე სატრანპორტო და შესაბამისად პოლიტიკურ გავლენას.



„ შესაძლოა რამოდენიმე მაგალითის მოყვანა, კერძოდ რიგის ნავსადგურში რუსეთის უმსხილესი საწარმო -  სს „ურალხიმი“ ფლობს  ტერმინალს, რომელიც ევროპაში მინერალური სასუქების  ძირითადი ექსპორტიორია.  ლიეტუვას  რკინიგზას  ვაგონებით და ტექმომსახურებით უზრუნველყოფს რუსეთის უმსხვილესი ვაგონმშენებელი საწარმო „ტრანსმაშჰოლდინგი“, რომელიც კრემლთან დაახლებეული, Forbs ის მე 18 ადგილზე მყოფი ისკანდერ მახმუდოვი ფლობს. ანდაც ლიტვის რკინიგზაზე უმსხვილესი გადამზიდავი კომპანია Baltijas Rail Trans რუსეთის რკინიგზის შვილობილი კომპანიაა.


 ნიშანდობლივია, რომ სწორედ რუსეთის რკინიგზასთან აფილირებულმა გადამზიდავმა კომპანიებმა, გადაზიდვებში შესაძლო  მონოპოლიური დომინირების  საბაბით,  ევროკავშირის სასამართლოში ახორციელებენ დავას, რითაც „ბლოკირებას“ უკეთებენ, ბალტიის ქვეყნების ევროკავშირთან დამაკავშირებელ „Rail Baltik”ის  ჩქაროსნულ სარკინიგზო პროექტს,  2020 წლისათვის ეს პროექტი  უკვე დასრულების ფაზაში უნდა ყოფილიყო. ირიბად,  გარკვეული პარალელი ანაკლიის ნავსადგურთან მიმართებით იკვეთება“-აცხადებს ცაგარეიშვილი.    

 

 მისი განმარტებით,  ბალტიის ქვეყნებიდან რუსეთის მიმართულებით,  ტვირთნაკადების გადართვა,  გრძელვადიან ჭრილში, ეკონომიკურად მომგებიანია რუსეთის სატრანსპორტო ინდუსტრიისათვის, ხოლო, პარალელურად რუსეთს  მოუწევს, ან  ბალტიის ქვეყნებში გამონთავისუფლებული - დაუტვირთავი  სატრანსპორტო ინფრასტრუქტურის შენარჩუნება, რაც უადაოდ ფინანსური ტვირთია, ან  ამ ინფრასტრუქტურის  რეალიზება, რითაც საბოლოოდ დაკარგავს     ბალტიის ქვეყნებზე პოლიტიკური  ზეგავლენის ბერკეტს.

    

  

„ლოგიკურად შესაძლოა დაისვას, კითხვა, ბალტიის ქვეყნებში მყისიერად „ტრანზიტის გადმომისამართებით“ მიღებულმა ეკონომიკურმა  უკუეფექტმა ხომ არ განაპირობა  რუსეთის პრეზიდენტის „მაამებელი“ პოლიტიკური გადაწყვეტილების მიღება  საქართველოს მიმართ?


 ამ თვალსაზრისით, მიზანშეწონილია, ამ ეტაპზე ეკონომიკური პროფილის საექსპერტო წრეებმა არა,  ტურიზმის შემცირების შედეგად ან დაუტვირთავი სასტუმრობის მიერ მიუღებელ შემოსავლებზე გაამახვილონ ყურადრება არამედ, საპირწონედ,  რუსეთის მიერ შეძენილ სატრანსპორტო ობიექტების მიერ მიუღებელ ფინანსურ  ზარალზე მოახდინონ კონცენტირება“-აცხადებს ცაგარეიშვილი. 


სოფო ქსოვრელი





„გიორგი ქიშმარია ქართული სამართლის სახლი“ საქართველოში და ევროპის რამდენიმე ქვეყანაში ახალი ხარისხის სამართლებრივი მომსახურების კულტურას ამკვიდრებს

 „გიორგი ქიშმარია ქართული სამართლის სახლი“ საქართველოში და ევროპის რამდენიმე ქვეყანაში ახალი ხარისხის სამართლებრივი მომსახურების კულტურას ამკვიდრებს
access_time2020-02-26 16:25:48
იურიდიული ჰოლდინგი   „გიორგი ქიშმარია ქართული სამართლის სახლი“ 2009  წელს დაფუძნდა. ჩვენს კორპორაციაში   წარმოდგენილია სხვადასხვა უნივერსიტეტის პროფესორები და პრაქტიკოსი იურისტები  თეორიული და პრაქტიკული ცოდნის მიმართულებით. ქართული სამართლის სახლი  სრულიად ახალი ხარისხის სამართლებრივი მომსახურების კულტურას ამკვიდრებს საქართველოში და ევროპის რამოდენიმე ქვეყანაში, რომელიც მთლიანად...

დღის Top-10 საინტერესო ამბავი

დღის Top-10 საინტერესო ამბავი
access_time2020-02-26 21:30:57
დღის Top-10 საინტერესო ამბავი 1.ისრაელიდან ტურისტული ჯავშნების გაუქმების ტალღაა მოსალოდნელი კორონავირუსის საფრთხის გამო ირანიდან საქართველოში მგზავრების საჰაერო გზით შემოყვანის შეჩერებას ისრაელისა და ევროპის ბაზარზე მომუშავე ტურისტული კომპანიის დამფუძნებლები და ტურიზმის სფეროს ექსპერტები...

87 906 811 ლარის ღირებულების ხელშეკრულებები ბათუმის მერიასა და „სანდასუფთავებას“ შორის

87 906 811 ლარის ღირებულების ხელშეკრულებები ბათუმის მერიასა და „სანდასუფთავებას“ შორის
access_time2020-02-26 19:50:03
ქალაქ ბათუმის მუნიციპალიტეტის მერიამ 2019 წლის 13 დეკემბერს შპს „სანდასუფთავებასთან“, გამარტივებული წესით, ორი ხელშეკრულება გააფორმა: ერთი 480 059-ლარიანი, რომელიც ქალაქის ქუჩების, პარკების, მოედნების დასუფთავებას, მორწყვა-მორეცხვას, ქუჩების თოვლის საფარისგან გაწმენდას, მოყინვის საწინააღმდეგო სამუშაოებს, ქუჩაში მსხვილფეხა რქოსანი პირუტყვის მოძრაობის აღკვეთის მომსახურებას გულისხმობს, ხოლო მეორე - 269 400 ლარის ღირებულების, რომლითაც, იმავე კომპანიისგან, საყოფაცხოვრებო ნარჩენების, ანახვეტის,...

ივანე მაჭავარიანი: „წელს, დაახლოებით 1 მილიარდამდე ლარის დღგ-ის ზედმეტობის დაბრუნებას ვგეგმავთ“

ივანე მაჭავარიანი: „წელს, დაახლოებით 1 მილიარდამდე ლარის დღგ-ის ზედმეტობის დაბრუნებას ვგეგმავთ“
access_time2020-02-26 15:55:01
„წელს, დაახლოებით, 800 მილიონიდან 1 მილიარდამდე ლარის დღგ-ის ზედმეტობის დაბრუნებას ვგეგმავთ“, - აღნიშნა ფინანსთა მინისტრმა, ივანე მაჭავარიანმა ეკონომიკურ კონფერენციაზე - საქართველო და მსოფლიო 2020 წელს ფისკალურ რეფორმებზე დასმული შეკითხვის საპასუხოდ. „ჩვენ დამაჯერებელ ნაბიჯებს გადავდგამთ დღგ-ის რეფორმის კუთხით. თქვენ იცით, რომ ბოლო ორი წლის განმავლობაში უპრეცედენტოდ მაღალი დაბრუნება გვაქვს, დაახლოებით, 500-600 მილიონი ლარი. წელს, ჩვენ 800 მლნ ლარიდან 1...

აშშ-მა კორონავირუსის შესახებ რუსული დეზინფორმაციული კამპანიის ქსელი გამოავლინა

აშშ-მა კორონავირუსის შესახებ რუსული დეზინფორმაციული კამპანიის ქსელი გამოავლინა
access_time2020-02-26 18:45:40
აშშ-ის სახელწმიფო დეპარტამენტმა სოციალურ მედიაში რუსეთთან დაკავშირებული ათასობით ანგარიში გამოავლინა, რომლებიც კოორდინირებულად მოქმედებდნენ, რათა კორონავირუსთან დაკავშირებით პანიკა დაეთესათ, დეზინფორმაცია გაევრცელებინათ და დაეკნინებინათ ეპიდემიასთან ბრძოლის გლობალური მცდელობები.ინფორმაციას ამის შესახებ AFP და Guardian ავრცელებენ. გამოცემის ინფორმაციით, დეზინფორმაციის კამპანია ავრცელებს უსაფუძვლო კონსპირაციის თეორიებს იმის შესახებ, რომ ახალი კორონავირუსის...


მსგავსი სიახლეები

up