კრემლის ემბარგო ფინანსურად დააზარალებდა იმ აქტივებს, რომელსაც რუსეთი ფლობს საქართველოში - ეს ხომ არ არის პუტინის „მაამებლური“ პოლიტიკის წინაპირობა?!

კრემლის ემბარგო ფინანსურად დააზარალებდა იმ აქტივებს, რომელსაც რუსეთი ფლობს საქართველოში - ეს ხომ არ არის პუტინის „მაამებლური“ პოლიტიკის წინაპირობა?!

access_time2019-07-12 12:00:00

რუსეთის მხრიდან ემბარგო, ფინანსურად ხომ არ დააზარალებდა იმ აქტივებს, რომელსაც რუსეთი ფლობს საქართველოში,  აღნიშნული ფაქტორი ხომ არ გახდა რუსეთის მხრიდან საქართველოს მიმართ „მაამებლური“ პოლიტიკის გატარების წინაპირობა? -აღნიშნულ თემეზე   საკუთარ მოსაზრებას „ჰაბ ჯორჯიას“ ექსპერტი პაატა ცაგარეიშვილი „კომერსანტს“ უზიარებს. 

 

 მისი განმარტებით, საბჭოთა სისტემის დაშლის შემდეგ,  ბალტიის ქვეყნებს მემკვიდრეობით დარჩათ, იმ პერიოდისათვის რუსეთის ექსპორტზე ორიენტირებული თანამედროვე  სანავსადგურე და სარკინიგზო  ინფრასტრუქტურა, რითაც უზრუნველყოფდნენ საკუთარი ეკონომიკური ზრდის ტემპების შენარჩუნებას.2000 წლიდან რუსეთი აქტიურად იწყებს, ლიტვის, ლატვიის და ესტონეთის  ნავსადგურებიდან, სატრანზიტო ტვირთნაკადების გადართვას საკუთარ, ბალტიის ზღვის ნავსადგურებში - (სანქტ - პეტერბურგი, უსტ - ლუგა, ვიბორგი, კალინინგრადი, პრიმორსკი, ვისოცკი), 2000 წლისათვის რუსეთის ნავსადგურები აკონტროლებდნენ ტვირთბრუნვის 26% ს დანარჩენი ტვირთები, ჯერ კიდევ გადაიზიდებოდა ბალტიის ქვეყნების ნავსადგურების გავლდით, 2007 წლისათვის თანაფარდობა იზრდება 55% მდე, 2015 წლისათვის 62% მდე, 2022 წლისათვის რუსეთს ფაქტიურად ტვირთნაკადის 95% ს გადმოამისამართებს საკუთარ ნავსადგურებში.


 როგორც ცაგარეიშვილი აცხადებს, თუ გავითავლისწინებთ, იმ გარემოებას, რომ ბალტიის ქვეყნების მშპ ში მნიშვნელოვანი ადგილი უკავია ტრანსპორტს (ესტონეთი - 8%, ლატვია -  10%, ლიეტუვა -  15%), მათ ეკონომიკებს, რუსეთის ქმედებით, მნიშვნელოვანი ზარალი მიადგება.  


 ექსპერტთა მოსაზრებით, არსებობს სათანადო გათვლები - რითაც,   რუსეთის მხრიდან, ბალტიის ქვეყნების მიმართ „აგრესიულმა ქმედებამ“ -  სატრანზიტო ტვირთნაკადების საკუთარ ნავსადგურებში მყისერმა გადმორთვამ, შესაძლოა ფინანსურად მნიშვნელოვნად  დააზარალოს   უშულოდ რუსეთის სატრანსპორტო ინდუსტრია და დააკავშიროს ის  ბალტიის ქვეყნებზე პოლიტიკური ზემოქმედების ბერკეტს. 


  ბუნებრივია, დღეს, როცა,   რუსეთი ფლობს რა ბალტიის ქვეყნების ნავსადგურებში, თანამედროვე დონეზე აღჭურვილ,  მნიშვნელოვან ტერმინალებს და ნავმისადგომებს, ასევე სარკინიგზო სფეროში, „რუსეთის რკინიგზასთან“ არიან აფილირებული, ადგილობრივი  მსხვილი ოპერატორი (გადამზიდავი) კომპანიები, გარდა ამისა, განაგებს  სავაგონო - სარემონტო  ინდუსტრიას, ასეთ ვითარებში  რუსეთი  სრულად განკარგავს -  ბალტიის ქვეყნებზე სატრანპორტო და შესაბამისად პოლიტიკურ გავლენას.



„ შესაძლოა რამოდენიმე მაგალითის მოყვანა, კერძოდ რიგის ნავსადგურში რუსეთის უმსხილესი საწარმო -  სს „ურალხიმი“ ფლობს  ტერმინალს, რომელიც ევროპაში მინერალური სასუქების  ძირითადი ექსპორტიორია.  ლიეტუვას  რკინიგზას  ვაგონებით და ტექმომსახურებით უზრუნველყოფს რუსეთის უმსხვილესი ვაგონმშენებელი საწარმო „ტრანსმაშჰოლდინგი“, რომელიც კრემლთან დაახლებეული, Forbs ის მე 18 ადგილზე მყოფი ისკანდერ მახმუდოვი ფლობს. ანდაც ლიტვის რკინიგზაზე უმსხვილესი გადამზიდავი კომპანია Baltijas Rail Trans რუსეთის რკინიგზის შვილობილი კომპანიაა.


 ნიშანდობლივია, რომ სწორედ რუსეთის რკინიგზასთან აფილირებულმა გადამზიდავმა კომპანიებმა, გადაზიდვებში შესაძლო  მონოპოლიური დომინირების  საბაბით,  ევროკავშირის სასამართლოში ახორციელებენ დავას, რითაც „ბლოკირებას“ უკეთებენ, ბალტიის ქვეყნების ევროკავშირთან დამაკავშირებელ „Rail Baltik”ის  ჩქაროსნულ სარკინიგზო პროექტს,  2020 წლისათვის ეს პროექტი  უკვე დასრულების ფაზაში უნდა ყოფილიყო. ირიბად,  გარკვეული პარალელი ანაკლიის ნავსადგურთან მიმართებით იკვეთება“-აცხადებს ცაგარეიშვილი.    

 

 მისი განმარტებით,  ბალტიის ქვეყნებიდან რუსეთის მიმართულებით,  ტვირთნაკადების გადართვა,  გრძელვადიან ჭრილში, ეკონომიკურად მომგებიანია რუსეთის სატრანსპორტო ინდუსტრიისათვის, ხოლო, პარალელურად რუსეთს  მოუწევს, ან  ბალტიის ქვეყნებში გამონთავისუფლებული - დაუტვირთავი  სატრანსპორტო ინფრასტრუქტურის შენარჩუნება, რაც უადაოდ ფინანსური ტვირთია, ან  ამ ინფრასტრუქტურის  რეალიზება, რითაც საბოლოოდ დაკარგავს     ბალტიის ქვეყნებზე პოლიტიკური  ზეგავლენის ბერკეტს.

    

  

„ლოგიკურად შესაძლოა დაისვას, კითხვა, ბალტიის ქვეყნებში მყისიერად „ტრანზიტის გადმომისამართებით“ მიღებულმა ეკონომიკურმა  უკუეფექტმა ხომ არ განაპირობა  რუსეთის პრეზიდენტის „მაამებელი“ პოლიტიკური გადაწყვეტილების მიღება  საქართველოს მიმართ?


 ამ თვალსაზრისით, მიზანშეწონილია, ამ ეტაპზე ეკონომიკური პროფილის საექსპერტო წრეებმა არა,  ტურიზმის შემცირების შედეგად ან დაუტვირთავი სასტუმრობის მიერ მიუღებელ შემოსავლებზე გაამახვილონ ყურადრება არამედ, საპირწონედ,  რუსეთის მიერ შეძენილ სატრანსპორტო ობიექტების მიერ მიუღებელ ფინანსურ  ზარალზე მოახდინონ კონცენტირება“-აცხადებს ცაგარეიშვილი. 


სოფო ქსოვრელი





გაქირავება -11%, გაყიდვა -9% - როდემდე გაგრძელდება ეს ტრენდი უძრავი ქონების ბაზარზე

გაქირავება -11%, გაყიდვა -9% - როდემდე გაგრძელდება ეს ტრენდი უძრავი ქონების ბაზარზე
access_time2020-08-12 10:00:12
ბოლო პერიოდში ქვეყანაში უძრავ ქონებაზე ფასის კლება ფიქსირდება. ტურისტების გარეშე დარჩენილი უძრავი ქონების გამქირავებლები განსაკუთრებით რთულ სიტუაციაში აღმოჩნდნენ. Galt&Taggart-ის ბოლო კვლევის თანახმად, დეველოპერებმა და კერძო ინვესტორებმა დაიწყეს ფასების შემცირება, რათა მოერგონ ახალ რეალობას, განსაკუთრებით კი ბინის გამქირავებლებმა. უძრავ ქონებასთან დაკავშირებულ ფასების ახალ ტენდენციასთან დაკავშირებით დეტალების გასარკვევად „კომერსანტი“ Galt&Taggart-ის უფროს...

დღის Top 10 საინტერესო ამბავი

დღის Top 10 საინტერესო ამბავი
access_time2020-08-11 21:00:41
დღის Top 10 საინტერესო ამბავი: 1.Georgian Capital-ის წარუმატებელი პროექტი - „საქართველოს ჯანდაცვის ჯგუფი“ არა ლიკვიდურობის გამო ლონდონის საფონდო ბირჟიდან ჩაიხსნა „საქართველოს ჯანდაცვის ჯგუფი“ (GHG) არალიკვიდურობის გამო ლონდონის საფონდო ბირჟიდან ჩაიხსნა. კომპანიის ინფორმაციით,...

კომპანიები და მათი მფლობელები, რომელთა „გაშავებასაც“ მერია ითხოვს

კომპანიები და მათი მფლობელები, რომელთა „გაშავებასაც“ მერია ითხოვს
access_time2020-08-11 17:20:07
თბილისის მერი კახი კალაძე საჯარო გამოსვლებში პირობების ჯეროვნად შეუსრულებლობის გამო „გაშავებით“ არაერთხელ დამუქრებია ტენდერებში გამარჯვებულ სხვადასხვა კომპანიას. „ბიზნესპრესნიუსი“ დაიტერესდა, სატენდერო ხელშეკრულებების დარღვევის გამო რამდენ შემთხვევაში მოითხოვა მერიამ კომპანიის „შავ სიაში“ მოხვედრა. მერიის შესაბამისი სამსახურების მიერ მოწოდებული ინფორმაციიდან ირკვევა, რომ თბილისის მერიამ მიმწოდებლის „შავ სიაში" რეგისტრაციასთან დაკავშირებით სახელმწიფო შესყიდვების სააგენტოს...

მსოფლიოში კორონავირუსის პირველი ვაქცინა ვლადიმერ პუტინის ქალიშვილმა გაიკეთა

მსოფლიოში კორონავირუსის პირველი ვაქცინა ვლადიმერ პუტინის ქალიშვილმა გაიკეთა
access_time2020-08-11 16:10:36
ვლადიმერ პუტინის განცხადებით რუსეთის ჯანდაცვის სამინისტრომ ადამიანებზე ორ თვიანი ტესტირების შემდეგ, მსოფლიოში პირველი კორონავირუსის ვაქცინა დაამტკიცა. რუსეთის მიერ შექმნილი კორონავირუსის საწინააღმდეგო ვაქცინა ვლადიმერ პუტინის შვილმაც გაიკეთა. „ჩემმა ერთ-ერთმა ქალიშვილმა ვაქცინა გაიკეთა, ამ მხრივ, მან პრეპარატის შემოწმების პროცესშიც მიიღო მონაწილეობა“ - აცხადებს რუსეთის პრეზიდენტი. პირველი ვაქცინის შემდეგ პუტინის ქალიშვილს 38 გრადუსი სიცხე დაუფიქსირდა,...

ვითიბი ბანკი ავტო სესხზე განსაკუთრებულ პირობებს სთავაზობს

ვითიბი ბანკი ავტო სესხზე განსაკუთრებულ პირობებს სთავაზობს
access_time2020-08-11 11:00:27
ვითიბი ბანკი, ახალი ავტომობილის შეძენის მსურველებს, განსაკუთრებულ პირობებს სთავაზობს. შეთავაზების ფარგლებში მომხმარებელს შეუძლია ბანკის პარტნიორი ავტო სალონებიდან გამოიყვანოს ავტომობილი, ისარგებლოს სამი წელი, ხოლო შემდეგ დააბრუნოს ყიდვის დროს შეთანხმებულ ფასად. რაც მთავარია 3 წლის შემდეგ (სესხის ვადის ბოლოს) მყიდველს სამი შემოთვაზებული ვარიანტიდან შეუძლია აირჩიოს ერთ-ერთი: დარჩენილი ღირებულების ფასად, ჩააბაროს ავტომობილი ავტო სალონს, რის შედეგადაც იფარება ვალდებულება ბანკის...


მსგავსი სიახლეები

up