კრემლის ემბარგო ფინანსურად დააზარალებდა იმ აქტივებს, რომელსაც რუსეთი ფლობს საქართველოში - ეს ხომ არ არის პუტინის „მაამებლური“ პოლიტიკის წინაპირობა?!

კრემლის ემბარგო ფინანსურად დააზარალებდა იმ აქტივებს, რომელსაც რუსეთი ფლობს საქართველოში - ეს ხომ არ არის პუტინის „მაამებლური“ პოლიტიკის წინაპირობა?!

access_time2019-07-12 12:00:00

რუსეთის მხრიდან ემბარგო, ფინანსურად ხომ არ დააზარალებდა იმ აქტივებს, რომელსაც რუსეთი ფლობს საქართველოში,  აღნიშნული ფაქტორი ხომ არ გახდა რუსეთის მხრიდან საქართველოს მიმართ „მაამებლური“ პოლიტიკის გატარების წინაპირობა? -აღნიშნულ თემეზე   საკუთარ მოსაზრებას „ჰაბ ჯორჯიას“ ექსპერტი პაატა ცაგარეიშვილი „კომერსანტს“ უზიარებს. 

 

 მისი განმარტებით, საბჭოთა სისტემის დაშლის შემდეგ,  ბალტიის ქვეყნებს მემკვიდრეობით დარჩათ, იმ პერიოდისათვის რუსეთის ექსპორტზე ორიენტირებული თანამედროვე  სანავსადგურე და სარკინიგზო  ინფრასტრუქტურა, რითაც უზრუნველყოფდნენ საკუთარი ეკონომიკური ზრდის ტემპების შენარჩუნებას.2000 წლიდან რუსეთი აქტიურად იწყებს, ლიტვის, ლატვიის და ესტონეთის  ნავსადგურებიდან, სატრანზიტო ტვირთნაკადების გადართვას საკუთარ, ბალტიის ზღვის ნავსადგურებში - (სანქტ - პეტერბურგი, უსტ - ლუგა, ვიბორგი, კალინინგრადი, პრიმორსკი, ვისოცკი), 2000 წლისათვის რუსეთის ნავსადგურები აკონტროლებდნენ ტვირთბრუნვის 26% ს დანარჩენი ტვირთები, ჯერ კიდევ გადაიზიდებოდა ბალტიის ქვეყნების ნავსადგურების გავლდით, 2007 წლისათვის თანაფარდობა იზრდება 55% მდე, 2015 წლისათვის 62% მდე, 2022 წლისათვის რუსეთს ფაქტიურად ტვირთნაკადის 95% ს გადმოამისამართებს საკუთარ ნავსადგურებში.


 როგორც ცაგარეიშვილი აცხადებს, თუ გავითავლისწინებთ, იმ გარემოებას, რომ ბალტიის ქვეყნების მშპ ში მნიშვნელოვანი ადგილი უკავია ტრანსპორტს (ესტონეთი - 8%, ლატვია -  10%, ლიეტუვა -  15%), მათ ეკონომიკებს, რუსეთის ქმედებით, მნიშვნელოვანი ზარალი მიადგება.  


 ექსპერტთა მოსაზრებით, არსებობს სათანადო გათვლები - რითაც,   რუსეთის მხრიდან, ბალტიის ქვეყნების მიმართ „აგრესიულმა ქმედებამ“ -  სატრანზიტო ტვირთნაკადების საკუთარ ნავსადგურებში მყისერმა გადმორთვამ, შესაძლოა ფინანსურად მნიშვნელოვნად  დააზარალოს   უშულოდ რუსეთის სატრანსპორტო ინდუსტრია და დააკავშიროს ის  ბალტიის ქვეყნებზე პოლიტიკური ზემოქმედების ბერკეტს. 


  ბუნებრივია, დღეს, როცა,   რუსეთი ფლობს რა ბალტიის ქვეყნების ნავსადგურებში, თანამედროვე დონეზე აღჭურვილ,  მნიშვნელოვან ტერმინალებს და ნავმისადგომებს, ასევე სარკინიგზო სფეროში, „რუსეთის რკინიგზასთან“ არიან აფილირებული, ადგილობრივი  მსხვილი ოპერატორი (გადამზიდავი) კომპანიები, გარდა ამისა, განაგებს  სავაგონო - სარემონტო  ინდუსტრიას, ასეთ ვითარებში  რუსეთი  სრულად განკარგავს -  ბალტიის ქვეყნებზე სატრანპორტო და შესაბამისად პოლიტიკურ გავლენას.



„ შესაძლოა რამოდენიმე მაგალითის მოყვანა, კერძოდ რიგის ნავსადგურში რუსეთის უმსხილესი საწარმო -  სს „ურალხიმი“ ფლობს  ტერმინალს, რომელიც ევროპაში მინერალური სასუქების  ძირითადი ექსპორტიორია.  ლიეტუვას  რკინიგზას  ვაგონებით და ტექმომსახურებით უზრუნველყოფს რუსეთის უმსხვილესი ვაგონმშენებელი საწარმო „ტრანსმაშჰოლდინგი“, რომელიც კრემლთან დაახლებეული, Forbs ის მე 18 ადგილზე მყოფი ისკანდერ მახმუდოვი ფლობს. ანდაც ლიტვის რკინიგზაზე უმსხვილესი გადამზიდავი კომპანია Baltijas Rail Trans რუსეთის რკინიგზის შვილობილი კომპანიაა.


 ნიშანდობლივია, რომ სწორედ რუსეთის რკინიგზასთან აფილირებულმა გადამზიდავმა კომპანიებმა, გადაზიდვებში შესაძლო  მონოპოლიური დომინირების  საბაბით,  ევროკავშირის სასამართლოში ახორციელებენ დავას, რითაც „ბლოკირებას“ უკეთებენ, ბალტიის ქვეყნების ევროკავშირთან დამაკავშირებელ „Rail Baltik”ის  ჩქაროსნულ სარკინიგზო პროექტს,  2020 წლისათვის ეს პროექტი  უკვე დასრულების ფაზაში უნდა ყოფილიყო. ირიბად,  გარკვეული პარალელი ანაკლიის ნავსადგურთან მიმართებით იკვეთება“-აცხადებს ცაგარეიშვილი.    

 

 მისი განმარტებით,  ბალტიის ქვეყნებიდან რუსეთის მიმართულებით,  ტვირთნაკადების გადართვა,  გრძელვადიან ჭრილში, ეკონომიკურად მომგებიანია რუსეთის სატრანსპორტო ინდუსტრიისათვის, ხოლო, პარალელურად რუსეთს  მოუწევს, ან  ბალტიის ქვეყნებში გამონთავისუფლებული - დაუტვირთავი  სატრანსპორტო ინფრასტრუქტურის შენარჩუნება, რაც უადაოდ ფინანსური ტვირთია, ან  ამ ინფრასტრუქტურის  რეალიზება, რითაც საბოლოოდ დაკარგავს     ბალტიის ქვეყნებზე პოლიტიკური  ზეგავლენის ბერკეტს.

    

  

„ლოგიკურად შესაძლოა დაისვას, კითხვა, ბალტიის ქვეყნებში მყისიერად „ტრანზიტის გადმომისამართებით“ მიღებულმა ეკონომიკურმა  უკუეფექტმა ხომ არ განაპირობა  რუსეთის პრეზიდენტის „მაამებელი“ პოლიტიკური გადაწყვეტილების მიღება  საქართველოს მიმართ?


 ამ თვალსაზრისით, მიზანშეწონილია, ამ ეტაპზე ეკონომიკური პროფილის საექსპერტო წრეებმა არა,  ტურიზმის შემცირების შედეგად ან დაუტვირთავი სასტუმრობის მიერ მიუღებელ შემოსავლებზე გაამახვილონ ყურადრება არამედ, საპირწონედ,  რუსეთის მიერ შეძენილ სატრანსპორტო ობიექტების მიერ მიუღებელ ფინანსურ  ზარალზე მოახდინონ კონცენტირება“-აცხადებს ცაგარეიშვილი. 


სოფო ქსოვრელი






მაიკლ ჯორდანმა ტეკილას ძვირადღირებული ბრენდი შექმნა

მაიკლ ჯორდანმა ტეკილას ძვირადღირებული ბრენდი შექმნა
access_time2019-09-22 20:00:16
3 წლის  წინ ლეგენდარულმა კალათბურთელმა მაიკლ ჯორდანმა და მისმა ოთხმა ნაცნობმა აღმოაჩინეს, რომ მათ აერთიანებს ერთი გატაცება - ტეკილა. დღეს მათ მიერ შექმნილი ტეკილა Cincoro სარგებლობს უდიდესი პოპულარობით ამ სასმელის მოყვარულებს შორის და ერთი ბოთლი ღირს 130-დან 1600 დოლარამდე.   საბედისწერო ვახშამი პიცერიაში   3 წლის წინ, ზაფხულის ერთ-ერთ ცხელ...

bm.ge: მიკროსაფინანსოების ბაზარი მცირდება - „ეროვნულ ბანკს მისალოცად აქვს საქმე“

bm.ge: მიკროსაფინანსოების ბაზარი მცირდება - „ეროვნულ ბანკს მისალოცად აქვს საქმე“
access_time2019-09-22 18:00:58
2017 წლიდან საქართველოს ეროვნული ბანკის ზედამხედველობის ქვეშ არასაბანკო დაწესებულებებიც, მათ შორის მიკროსაფინანსო ორგანიზაციები მოექცნენ. ამ პერიოდიდან იწყება მიკროსაფინანსო ორგანიზაციების ბაზრის შემცირებაც. საწესდებო კაპიტალის ზრდა, სესხის წლიური ეფექტური საპროცენტო განაკვეთის 50%-მდე შემცირება, ე.წ. პასუხისმგებლიანი დაკრედიტების სისტემის შემოღება და ა.შ. - ეს არის იმ რეგულაციების ჩამონათვალი, რომელიც უკვე მესამე წელია მიკროსაფინანსო ბაზარსაც შეეხო. შესაბამისად, სახეზე გვაქვს ამ ტიპის...

სახელმწიფომ 1 ჰექტარი ზღვა მიწად დაირეგისტრირა, რომელსაც სავარაუდოდ „რივიერას“ გადასცემს

სახელმწიფომ 1 ჰექტარი ზღვა მიწად დაირეგისტრირა, რომელსაც სავარაუდოდ „რივიერას“ გადასცემს
access_time2019-09-22 14:00:36
სახელმწიფომ, ბათუმის იახტკლუბის მოწყობისა და განვითარების მიზნით, ნავსაყუდელთან ზღვის აკვატორიის 1 ჰექტარამდე ფართობი არასასოფლო-სამეურნეო მიწის ნაკვეთად დაარეგისტრირა. იახტკლუბის განვითარება კი, პროექტ „რივიერა ბათუმის“ ნაწილია, რომელიც „სილქ როუდ ჯგუფმა“ ბიძინა ივანიშვილის მიერ...

ქალი, რომლისაც Apple-ს და Google-ს ეშინიათ

ქალი, რომლისაც Apple-ს და Google-ს ეშინიათ
access_time2019-09-22 12:00:49
Forbes-ის რეიტინგში „50 ქალი ტექნოლოგიურ სფეროში“  ისეთ კატეგორიების გვერდით, როგორიცაა „კომპანიების შემქნელები“, „მაგნატები“, და „ინოვატორები“, არის კატეგორია „მებრძოლები“ - სწორედ იქ არის მონიშნული 51 წლის დანიელი პოლიტიკოსი მარგრეტე ვესტაგერი.   ის არის ერთ-ერთი ყველაზე ცნობილი ევროკომისარი - ამის მიზეზია მის მიერ ინიცირებული სკანდალური გამოძიებები ტექნოლოგიური გიგანტების წინაამღდეგ. ისეთების, როგორიც არის Google, Apple და Facebook – და მათთვის უზარმაზარი...

„რეგულაციები არ ამუშავებს ეკონომიკას, ეკონომიკას ამუშავებს ბიზნესი“

„რეგულაციები არ ამუშავებს ეკონომიკას, ეკონომიკას ამუშავებს ბიზნესი“
access_time2019-09-22 10:00:56
„რეგულაციები არ ამუშავებს ეკონომიკას, ეკონომიკას ამუშავებს ბიზნესი. თუმცა, ეს იმას არ ნიშნავს,რომ რეგულაციები არ გვჭირდება,“ - განაცხადა რადიო კომერსანტზე გადაცემაში „პროფესიონალები“ ახალგაზრდა ფინანსისტთა და ბიზნესმენთა ასოციაციის ვიცე პრეზიდენტმა, პაატა ბაირახტარმა.  მანვე NDI-ს კვლევის ეკონომიკური ნაწილიც მიმოიხილა. მისი თქმით, კვლევის შედეგები ლოგიკურია და ასახავს მოსახლეობის დღევანდელ რეალობას. „ საქსტატის მიხედვით, საშუალო ხელფასად 1200 ლარია მიჩნეული, თუმცა ეს ციფრი არ...


მსგავსი სიახლეები

up